Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Olen tässä katellut matkamopoja , jolloin on tullut vastaani Bemarilta kaksi mallia , K1200 RS sekä K1200 GT . Kysymys kuuluu , mikäpä se mahtaa näillä olla se käytännön ero? Vuosimallit 2000 =>2005. Molemmat ovat käsittääkseni nk. matkapyöriä , mutta kai niillä joku selvä ero on , muukin kuin kirjaimet....Molemmat vaikuttavat Pannarin ohella järkipyöriltä kaks päällä tapahtuvaan matka -sekä pelliperseajeluun....
    ibaf 2415
  2. #2
    Kyllä K1200 GT on ajateltu näistä varsinaiseksi matkapyöräksi.
    K1200RS on enempi monitoimilaite,mutta käy varmaan hyvin myös
    matkailuun.
  3. #3
    Niinpä niin , mutta kun tämä kyseinen merkki on *outo (Jpn + USA mopoilija) , niin tahtoisin tietää missä nämä erot ilmenee? Moottorin ominaisuuksissa, ajo-ominaisuudet , varustelu. vai mikä...
    Laukut näyttäis olevan vakiona , kardaaniveto , *1,2 rivikone, katteet jne molemmissa
    ibaf 2415
  4. #4
    Katteissa eroja. Kahvojen edessä levikkeet, polvien edessä levikkeet. Tuulilasi korkeampi ja sähkösäätöinen. Penkinlämmitin vakiona. Cruise optiona. Ohjaustangon kiinnikkeet erilaiset. Laukut vakiona. Kahvanlämppärit vakiona. Perusrakenne sama kuin RS. Satula muotoiltu erilailla mm. kyhmy takanistujan eteenpäin valumista estämään.



    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5. #5
    Ohessa muutama keskustelu aiheeseen liittyen.

    Linkki1

    Linkki2
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  6. #6
    ^^Totta.. Kuitenkin RS:ään saa samat palikat katteisiin kuin tässä vanhemmassa GT:ssä on vakiona. Peilit on varrelliset myös RS:ssä ja myös kahvalämppärit on RS:ssä vakiona.
    Paitsi, jos puhutaan vanhemmista 1997-2001 (viimeisiä vanhoja malleja myytiin vielä 2002, toisaalta uudempaa mallia sai jo 2001) RS:sitä. Niissä katteet on aika lailla erilaiset kuin uudemmissa RS:ssä ja GT:ssä. Ei ole myöskään servo-abseja. Muuten tekniikka on vanhemmissakin käytännössä ihan sama.

    Ei niillä muuten ihmeempiä eroja ole. GT on mielestäni enempi sellanen RS:n facelift. Sanoisin välimalli, kun uudempaa ässää ja GT:tä odoteltaessa Bemun oli keksittävä jotain "uutta" ..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7. #7
    Kiitoksia , asia selekisi melekoperäisesti...
  8. #8
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    RS hiukan "sporttisempi", GT:ssä suojaavampi kate ja pystympi ajoasento.

    Ja ajaa RS:lläkin matkaa, itse poikkesin kesällä huvikseni Porissa Porilaisella eli 500km kahden paahtoleivän ja lauantaimakkarasiivun takia.

    K1200RS:stä kaksi mallia; alla oma wanhan mallin katteilla:
    LINKKI

    ja tämän linkin takana tuoreempi facelift malli.

    Pyöränä K1200 on hieno mutta hieman tylsä ja väritön, ei siinä sellaista tunnelmaa ole kuin *H-D:ssä. Ei myöskään mikään ketterin/kevein kaupunkipyörä (RS painaa otteen mukaan 266kg) mutta jos pitäisi ajaa tonni tai pari nopeasti niin olisi aika hyvä vaihtoehto.
    Renkaistaan tarkka, lienee sen verran keulapainoinen että vahvistettu Metzeler Z6 on paikallaan eteen, itse tuhosin reilussa kymppitonnissa Bridgestone BT021 BattlAxin sakkokuntoon (no keskellä oli kuviota, reunoilla ei niinkään).
    Z6:lla pyörä ei tunnu kaarteissa niin hermostuneelta, menee kuin raiteilla.



    Dirty Nasty Furriner
  9. #9
    Lainaa (Staga @ Joulu. 10 2010,16:25) kirjoitti
    Pyöränä K1200 on hieno mutta hieman tylsä ja väritön, ei siinä sellaista tunnelmaa ole kuin *H-D:ssä. Ei myöskään mikään ketterin/kevein kaupunkipyörä (RS painaa otteen mukaan 266kg) mutta jos pitäisi ajaa tonni tai pari nopeasti niin olisi aika hyvä vaihtoehto.
    Renkaistaan tarkka, lienee sen verran keulapainoinen että vahvistettu Metzeler Z6 on paikallaan eteen, itse tuhosin reilussa kymppitonnissa Bridgestone BT021 BattlAxin sakkokuntoon (no keskellä oli kuviota, reunoilla ei niinkään).
    Z6:lla pyörä ei tunnu kaarteissa niin hermostuneelta, menee kuin raiteilla.
    RS:hän mitä ketterin pyörä, parasta ajo-ominaisuuksiltaan niin hitaassa kuin kovassakin ajossa, johtuen alhaisesta painopisteesta... eikä todellakaan tylsä. mukava ajaa niin hiljaa, arvokkaasti lipuen kuin kovaakin

    Paras pyörä mitä minulla on ollut, ja niitä on ollut kymmeniä Suosittelen.
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Niin no ketteryys kai riippu siitä mihin vertaa, Liikenteen dösään verrattuna toihan on ketterä kuin mikä ja sitä viskoo halssilta toiselle kuin rukkasta mutta aika paljon helpommalla näkyi kaveri pääsevän tonni-giksulla.
    Onhan se hieno ja hyvä ajaa mutta hiukan tosiaan väritön ja pliisu, ihan kuten itäpyörätkin... siis japsit. Hyviä mutta ei niin tunteita herättäviä
    Dirty Nasty Furriner
  11. #11
    Siitä ärässästä vielä sen verran, että siitä saa pikku piristyksellä kaikkea muuta kuin "värittomän pyörän". Mitä mahtavin sport-touring peli, parempaa en tiedä - paitsi nykyinen ässä.
    Tosin kestävyys ja luotettavuus taitaa olla ihan eri luokkaa RS:än hyväksi.

    Hoo-Dee.. Ainoa kokemus Route 66, 2006, ajokkina pakasta vedetty Electra Glide mikälie. Jos siitä arvostelut 4-10 asteikolla, niin arvoasanaksi korkeintaan 5.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12. #12
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    On se ihan jees, hyllyssä odottaa tankin korkin laippaan pultattavaa kameratelinettä, uutta pleksiä tilauksessa ja eiköhän siihen satulakin vaihdu Top Sellerien geeli/lämmityssatulaan vielä ennen huhtikuuta, alta 400 tarjouksessa...



    Dirty Nasty Furriner
  13. #13
    Lainaa (Staga @ Joulu. 12 2010,22:55) kirjoitti
    On se ihan jees, hyllyssä odottaa tankin korkin laippaan pultattavaa kameratelinettä, uutta pleksiä tilauksessa ja eiköhän siihen satulakin vaihdu
    Aika varauksella suhtaudun pleksin vaihtoon.. Niitä on toki monenlaisia ja itsellä kokemusta vain yhdestä touringpleksistä. Sellainen tuli aikoinaan 98-mallisen mukana, 2002:sessa en koskaan moista kokeillut.
    Korkeampi, yläreunastaan muotoiltu pleksi aiheutti aivan mielettömät pyörteet ja kypärämelu kasvoi lähes sietämättömäksi. Muistelen, etteii ollut paikoillaan montaa päivää.

    Uudemmassa 02:sessa pleksin saattoi säätää kahteen asentoon, mutta yläläsentoon säädettynä melu kasvoi. Korkeampi asento tosin toimi sateella, sillä pyörteiden ansiosta visiiri pysyi kirkkaampana..

    Satulaa jos mielit paremmaksi, niin kohtuuhintaan voisit selvitä vaikkapa Riihiluoman Verhoomolla, joka löytyy Elimäeltä.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (J@ck @ Joulu. 13 2010,10:58) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Joulu. 12 2010,22:55) kirjoitti
    On se ihan jees, hyllyssä odottaa tankin korkin laippaan pultattavaa kameratelinettä, uutta pleksiä tilauksessa ja eiköhän siihen satulakin vaihdu
    Aika varauksella suhtaudun pleksin vaihtoon.. Niitä on toki monenlaisia ja itsellä kokemusta vain yhdestä touringpleksistä. Sellainen tuli aikoinaan 98-mallisen mukana, 2002:sessa en koskaan moista kokeillut.
    Korkeampi, yläreunastaan muotoiltu pleksi aiheutti aivan mielettömät pyörteet ja kypärämelu kasvoi lähes sietämättömäksi. Muistelen, etteii ollut paikoillaan montaa päivää.

    Uudemmassa 02:sessa pleksin saattoi säätää kahteen asentoon, mutta yläläsentoon säädettynä melu kasvoi. Korkeampi asento tosin toimi sateella, sillä pyörteiden ansiosta visiiri pysyi kirkkaampana..

    Satulaa jos mielit paremmaksi, niin kohtuuhintaan voisit selvitä vaikkapa Riihiluoman Verhoomolla, joka löytyy Elimäeltä.
    Bemarin oma pleksi tuli tilattua, omaan lensi bensaa viimekesänä pistoolin innostuttua sylkemään oikein kunnon paineella ja veti samantien harmaaksi, myllyttämällä tuli kohtuullinen mutta ei tarpeeksi hyvä. Tuossahan on myös kaksi asentoa ja joo, pystymmässä meteli kasvaa mutta pyörre painaa pisarat visiiriltä suoraan alaspäin.
    Toisella potalla tuli vedet sisään, ei ollut tarpeeksi tiivis visiirin ja kypärän välinen tiiviste. On kyllä todella hiljainen jos menee hiukka kyyryyn ja katselee pleksin läpi maisemia sen ollessa yläasennossa, ei kuulu mitään huminaa.
    Täytyypä katsoa toi kotimainen tarjonta satuloiden suhteen, vanhaan VFR:ään teetin jollain sepällä korotetun takasatulan, tuli häntäluulle hiukka tukea.
    Dirty Nasty Furriner
  15. #15
    Mietteitä työnteon ohessa, vähä lipsuu aiheesta

    Pakko kai se on kehaista omasta puolestanikin Biimeriä. K 1200RSsää (-98). Aika sama pakettihan tuo K oli vuosikaudet. Kävin kiertämässä Ahvenistoakin sillä mennä kesänä ja hyvinhän se mutkiin taittui, abseilla sai hyvin vauhdit pois ja ajokäyttäytyminen oli tuon painoluokan pelille yllättävän hyvä. Odotin että olisi paljon kankeempi. Renkaina Michelin Pilot 2:set joita en voi ku kehua, kestää ja pitää.

    Samoin tuli tehtyä waimon kanssa n.3500km:n pikareissu Puolaan ja vaikka satulassa oltiin kamojen kanssa yli 500km/päivä niin
    ei väsynyt kroppa pahemmin kummallakaan. Lämpöäkin oli välillä +37c ja oli mukava vetää shortseissa kun ei tule koneen lämmöt säärille! Osasyynä väsymättömyydellä oli penkin korkeuden pikasäätö jota tupakkitauoilla muuttelin vaihtelun vuoksi, jalkatapit olikin säädetty lähtiessä jo ala-asentoon.

    Kun verrataan muihin prätkiin niin ei kai vanhemmille RS:lle oikein vertailukohtaa tahdo löytyä keppipeleistä ainakaan samassa hintaluokassa. HD:t ja muut customit olisi ehkä parempi arvostella jossain muussa yhteydessä ja perusteilla, nyt puhutaan kuitenkin matkapyöristä joilla kaksi päällä matkanopeus voi olla yli 200km/h...

    Noita kikottimia on ollut kai yli 40kpl elämän varrella ja kyllä mä senkin tiedän että fiilikset on erit veekakkosilla ajaessa, mutta kun mennään kauas ja kovaa kamojen kanssa eikä viitsi ketjujen kans pellelillä niin silloin en taitas muulla enää lähteekkään.
    Tai ehkä tuo GS voisi olla seuraava...?

    Prkle, ei sitä oisi nuorempana arvannut että joskus tulee Biimeriä kehutuksi. Sitä se ikä (ja wiisaus) teettää.

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  16. #16
    Kyllä RS:llä matkaa voi huoletta ajaa. Itellä on uutena hankittu -98 RS:ssä ja Eilatissa asti sillä olen käynyt ilman minkäänlaista tuskaa. Toissa kesänä kävin Hallissa nopeuden mittauspäivillä ja tutka näytti huipuiksi 245 km/h eli juuri sen minkä tehdas lupaa. Eli kyllä sillä ehtiikin vaikka painavahan se on japsi kyykkyihin verrattuna. Eikä tartte ketjuja rasvailla.
  17. #17
    Ajoitko Eilatiin Negevin läpi??
  18. #18
    Lainaa (jowin @ Joulu. 15 2010,09:43) kirjoitti
    Ajoitko Eilatiin Negevin läpi??
    Kyllä. Kuolleen meren rannalla pysähdyin Ein Gedissä ja matkalla poikkesin myös yhdessä pikku kaupingissa (kylässä) nimeä en tähän hätään muista. Joku palestiinalaispaikka se oli. Sen verran pitkiä katseita sain osakseni etten pysähtynyt "essolle" kahveelle. Yleinen maksimi nopeusrajoitus ainakin silloin 90 km/h, eihän sitä malttanut autiomaan pitkillä teillä körötellä niinpä poliisikin pysäytti. "Turisto stupido" ilme ja outo suomalainen ajokortti ilmeisesti hämmensivät poliisia sen verran, että päästi jatkamaan matkaa ilman sakkoja. Todella vähän oli paikallisilla moottoripyöriä, kuulemma verotus syistä.
  19. #19
    Enemmän siellä nytkin on skoottereita, ja isoja 500:sia maxeja on paljon, mutta näinpä tuossa marrraskuun alussa pari Gessua ja yhden LT:nkin.
    Me ajoimme pari vuotta sitten autolla Tel Avivista Beer Shevan -Avdatin kauta Eilatiin ja takaisin Dimonan kautta, ja edelleenkin siellä keskellä Negeviäkin oli liikennevalvontaa enemmän kuin Suomessa keskimäärin, siis poliisipartioita tuli tiheämmin vastaan.
    Tiestöhän on aivan huippua mootttoripyöräilyyn, mutkaa ja mäkeä ja hyvä pintaista. Pitäisi olla tähän aikaan liikkeellä, niin ei olisi niin kuuma. Mutta tähän aikaan on taas lähtö täältä pohjoisesta pyörän kanssa aika töisevää.



  20.  
  21. #20
    Joo tiestöstä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kuumahan siellä tuppaa kesäaikana olemaan ja kämmenselät palaa jos ilman hanskoja ajaa.