Nyt kävi näin...
Eilen ku ilma lämpeni hieman ja viitti mennä käymään tallissa pöräyttään vehje käyntiin (fiilistelemässä). Akku paikalleen ja starttaus = Lähti käyntiin ku palmun alta ja kävi nätisti kunnes tankki tyhjeni täysin ennen ku kerkes käyttää lämpimäksi.
Tänään kävin hakemassa kannulla vähän lisää bensiiniä (95), kippasin nuo bensat tankkin ja starttailin niin eihän tuo saatana käynissä pysyny ilman apuja. No siinä sitten starttailin ja kaasun avulla pidin käynnissä että kone lämpesi ja sitten käänsin tyhjäkäyntiruuvia vähän isommalle, että sain kuvattua videoa.
http://www.youtube.com/watch?v=GKzXow9CoVE
Tuosa nyt ei se röpötys tule niin selvänä, mutta ei se normaalilta kuulosta tuossakaan. Videon lopussa käytän kaasua vähän ja kone sammuu heti.
Mitään ideoita? Ainut muutos eiliseen on se että tankissa on uutta bensaa ja oktaani luku 3 astetta pienempi kuin eilinen tankissa ollut liru.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Männänrengas poikki....Ainaki aika mustat savut pukkas...
edittiä: ja kyllähän se usein käyntikin epätasaistuu ku rinkula on poikki...
Olisipa oiva sattuma, jos tankatessa männänrengas poikkeaisi.(JTS @ Joulu. 17 2010,19:38) kirjoitti
Kyllä nyt taitaapi olla kyse jostain muusta, vaan mistä.
Eihän ryyppy ole päällä?
Tarkoitan tässä siis pyörää, enkä tiedä, onko kyseisessä vehkeessä se automaattinen vai käsikäyttöinen.
Automaaginen ryyppy on molemmissa ukossa ja pyörässä.
Itseasiassa kattelinki sitä "ryyppyominaisuutta" niin ei se ruuvi etes paina kaasuvipua alaspäin, ku laittaa virrat päälle. Tämä siis eliminoi sen, että on virrat päällä.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Eikös k2 suzukissa ole sellanen manuaalinen tyhjäkäynnin nosto namiska vain, ei varsinaisesti lisää bensaa niin kuin perinteistä ryyppyä ajattelis, vaan kääntää hiukan enempi läppiä auki. Lähtisin siltä linjalta että joku tulppa sanoi bensan loppuessa just työsopimuksensa irti taikka sitten on likaa/vettä imassu tankin pohjalta kiertoon. Tankissa muistelisin että on kyllä joku sakkasihti mutta... Palamaton bensa kyllä haisoo ja näkyy mustana savuna.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Pitää kattella tulpat ja siitä sitten lähteä purkamaan ongelmaa.
Harmittaa kyllä niin tuo tilanne. Jotenki tuo tyhjäksi imasun on pakko liittyä ongelmaan, tiä vain sitten miten.
Tuo männänrengas -juttu aluksi tuotti suhteellisen löysän kakan, mutta en jaksa oikeasti uskoa sitä -vielä. Jotenki tuo vain tuntuu enemmän sähköseltä vialta. Vähän ku ois volkkari ilman toimivaa puolaa.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Tai aikoinaan Puola ilman toimivaa johtoa.
Mutta sähköjäkin kannatta tarkastella.
Jenkit ovat aika usein kyselleet vastaavasta ongelmasta ja aika usein ongelma on löytynyt bensapumpusta. Usein suodatin ollut tukossa, joillakin on myös suuttimet olleet tukossa.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Olikos se suodin sielä tankin sisällä? Sellanen karkea sihtimallinen?(-JuhaK- @ Joulu. 17 2010,23:24) kirjoitti
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Pumppu pitää purkaa, jotta pääsee suodattimeen käsiksi.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Kokolailla tosta hyvä aloittaa... Bensatankin kuivuminenhan ongelman toi esille.(-JuhaK- @ Joulu. 17 2010,23:35) kirjoitti
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Kyllä, tosta itse lähtisin selvittämään.(TommoKe @ Joulu. 17 2010,23:38) kirjoitti
Lainaa kaveriltas tankkia ja kokeile. Gixxerihän on mopojen Toyota, löytyy joka pitäjästä
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Helkatin hyvä tietää! Tästä lähetään.(TommoKe @ Joulu. 17 2010,22:38) kirjoitti
Toivottavasti jaksaa heti huomena glögistä herätä ja tutkia.
(edit; koskaan en ole ajanu tankkia tyhjäksi niin voi olla hyvinki mahdollista että sielä on kaikenlaista tauhkaa jotka normaalisti kelluu (kondoomenja, kikkelikarvaa, karttoja, dildoja).. pyörän ostin käytettynä niin eihän sitä tiedä )) :-)
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Sen pumpun kun ottaa pois niin varo ettet väkisin vedä ulos, siinä on ne bensan tason anturit.
Sinne sihtiin jää yllättävän paljon paskaa, ei uskois vaikka pohjalla ei mitään olis.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Onko sulla huoltomanuska? Tosiaan itse pumppu pitää purkaa, jotta pääset käsiksi siihen suodattimeen. Samalla varmaan kannattaa vaihtaa pumpun ja tankin välinen tiiviste kun ikää alkaa olemaan. Tosin omaani en vaihtanut eikä ole vuotanut.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Mulla on ollut pariin kertaan auki se pumppu, tankkeja vaihtaessa..
Mulla on Clymerin manuaali, saat huomenna... faktaa kun mun glögit häipyy. *;)
Mutta ei siinä kyllä mitään ihmeellistä purkaessa ollut, normaalia varovaisuutta vaan.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
On mulla hayesin manuaali (ostin kirjan ennen ku pyörän).
Kattotaan mitä on vehje syöny. Koitan kuvailla tänne otokset jos muistan.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Lähinnä ajattelin vaan, että tuolla alussa kun sanottiin, et oli pyöritetty myllyä jne. niin siinä fiilistelyjen ja kaasuttelujen lomassa pitkään levossa ollu kone ottaa herkästi itteensä ja rinkula ois voinu vaikka poikia siinä....?? ei se sekään mikään mahdottomuus olis ollu...(kake10 @ Joulu. 17 2010,20:24) kirjoitti
EDIT: enkä tietenkään toivo, että se oisi rengas...ainut vaan, että ei ylipäätään kannata paljoa kaasutella talvisäilössä pyörää...
Oisko imassut tankin pohjalta paskaa mukaansa jos kerran pääsi kuivaksi menemään. Liikaahan tuo näyttää saavan kun noin mustaa putkesta lykkää. Rengas se tuskin on poikinut jo pelkästään savun värin vuoksi, savu olisi sinistä jos rengas poikii...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Kuulostaisi ettei käy kaikilla. Joku mainitsikin aiemmin pimenneen tulpan...niitähän menee kylmäkäynnistyksissä helposti. Helppo todeta ennen ku alkaa enenmmän purkamaan. Laita pyörä käyntiin ja sormettele käyriä, pimenny pesä tuntuu huomattavasti viileämpänä.
Juurikin noin ja AINA vaihdetaan ne tulpat ensimmäisenä, kun käyntivikaa etsitään.. Voi sitten ne tulpat heti jättää pois vaihtoehdoista jos on uudet kynttilät siellä.(CBXSIX @ Joulu. 18 2010,14:17) kirjoitti
Bensapaineen mittaus voisi säästää turhalta pumpun purkamiselta.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Noniin, tuli vähän touhuttua tallissa.
Bensafillteri puhistettu.
Ennen:
Jälkeen:
Sitten kamat pakettiin ja uutta yritystä.
http://www.youtube.com/watch?v=N3r1orYukng
Hyvin tärähti käyntiin, mutta sitten rupes sama homma taas. P*rkele. Irrottelin sitten vielä tulpat ja ne näyttääpi sitten tältä:
mustaa ja vähän märkää
Mitäs mieltä olette?
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Joissakin ohjausjärjestelmissä anturit ylittävät raja-arvon ja menevät "jumiin". Tämä vaati anturin resetoinnin tai vain akun napojen irrottamisen muutamaksi minuutiksi ja ei kun uudelleen yrittämään.
Huonomman näköiset kuin mulla on koskaan olleet, silti olen vaihtanut ~24t välein.
Vaihtaisin...
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Ja bensan joukossa oli stabilointiaine? Jos imasi hyytyneen bensan ja roskat? Mulla teki samanmoista röpötystä kun ei ollu em. ainetta. Tyhjäkäyntisuutin oli tukossa, kovemmilla kierroksilla kyl kiersi niinkuin piti. *
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
oisko IAP anturi "jumi" tai alipaineletku irti/poikki/lutussa = ruisku sekaisin saa liikaa soppaa.. joku oikeasti tietävä voi jatkaa.(moto @ +Joulu. 18 2010,20:29) kirjoitti
E. eikös mustat tulpat ole = mm. saa liikaa bensaa, väristä niiden ikää kukaan voi tietää se on musta eilen vaihdettu tulppakin jos on seokset sekaisin...Tosin ei se väärin niitä ole vaihtaa tietenkään.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Samaa mieltä..Vaihda vaan nyt ne tulpat ensiksi niin ei tartte sitten arpoa, että onko niissä vikaa..Välillä ehjänkin näköinen tulppa on rikki ja nuo on todellakin jo ehtoopuolella.(Sepi @ Joulu. 18 2010,20:29) kirjoitti
Sitten sen bensanpaineen mittaus ja puristusten mittaus kertoo jo paljon enemmän!
Itsellä oli aikoinaan K1 600 Gixxerissä saman oloista vikaa. Silloin kävi kyllä tyhjäkäyntiä, mutta kovin vaivalloisesti.
Syyksi paljastui ruostunut tankki ja ruoste oli tukkinut koko polttoainejärjestelmän. Tankissa on filtteri, mutta esim. ruoste on niin hienojakoista ja hiukan liukenee bensaan, ettei filtteri auttanut mitään. Lääkkeeksi osoittautui bensan vaihto ja koko järjestelmän puhdistus, joka otti ammattimieheltä pari tuntia ja useamman purkin puhdistusainetta.
Katso tuolta Ketju aiheesta ja paremmat selvitykset oireista, vianhausta ja lopputuloksesta.
Suzuki GSX-R 1000 K5
(ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
(ex: Suzuki GSX-R 600 K1)
Tankissa on painepuolella filtteri. Hinta sarjalle 15410-42F00-000 on 328,50. Mittaa nyt se bensapaine kuitenkin ensin ja kokeile uusilla tulpilla.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi