Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 120:sta
    Asiaa *
    Hyvä että joku jaksaa niin tulee asiat selväksi. Käyköhän kauppa kuumana

Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    Lukasin sivustosi tekstit läpi, myös kuluttajavalituslautakunnan päätöksen.

Yksi mihin kiinnitin huomiota oli Hailacin ilmoitus takuun raukeamisesta koska pyörällä oli ajettu 1870km ennen 1000km huoltoon tuomista.

Itse joskus tätä mietin kun olin ekaa pyörää ostamassa. Huollossa sanoivat, että jono on pari viikkoa. Hiton pitkä jono kun tuo tonni tulee täyteen jo ekan viikonlopun aikana. No saivat kumminkin huollettua jo seuraavalla viikolla.

Mun ymmärtääkseni tuo 1000km huolto on enemmänkin valohoitohuolto, jossa tarkistetaan ettei mikään osa ole löystynyt ja vaihdetaan öljyt.

Toinen mihin kiinnitin huomiota oli tuo valitus koneen posken kulumisesta. Oikeesti kengän ei tarvitse hirveän paljoa hangata koneen poskeen kun se pinnoite kuluu pois. Ongelmaan on kaksi hyvää ratkaisua, joko opettelet ajamaan ilman että hinkkaat kenkää koneen poskeen tai ostat kulutussuojan.

kolmas mihin kiinnitin huomiota on kirjoitustyyli. Itse en olisi noin hyökkäävästi, jopa vastapuolta haukkuen kirjoittaisi. Se ei helpota asian käsittelyä ollenkaan. Jos asia menee oikeuteen, niin aivan varmasti vastapuolen asianajaja käyttää sivustoa sinua vastaan.

Meidän perheessä on kolme motocrossia ajavaa ja mitä olen tässä touhussa oppinut, niin kuluva osa on kuluva osa. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka kauan sen pitäisi kestää. Valmistaja sanoo, että iskarit pitäisi huoltaa 80h välein, ei kyllä olla koskaan saatu ajettua yli 60h kun ovat ruvenneet vuotamaan. Joskus ovat aloittaneet vuotamisen jo 20h tienoilla. Kertaakaan ei ole tullut mieleen ruveta valittamaan aiheesta, koska noi osat on kuluvia osia ja jos käy paska säkä niin ne ei kestä.

Ajat sopivasti kuraisella tiellä johonkin kivaan järvenrantakuppilaan jolloin iskarin pinnat on kivan kuraiset. Istut kuppilassa pari tuntia juomassa kahvia ja lähdet kotiin. Jos sulla on huono säkä, niin se iskareissa oleva kura on kuivunut sopivasti ja siellä on ollut seassa sopivasti kivi joka on ekassa töyssyssä siirtynyt stefan ali iskarin liukulaakeriin. Lopputuloksena on vuotava etuiskari. Saman lopputuloksen aiheuttaa iskarin pinnalle muodostunut jää jota hinkataan stefan läpi.

Jos pyörällä on ajettu yli 30tkm ja lohkossa oleva halkeama ei ole kasvanut, niin tuskin se ihan heti siitä mihinkään kasvaa.
    Vaikka itselläkään ei ole pelkkää positiivista sanottavaa Hailacista (yksi pyöräkauppa talon kanssa tehty) niin tuntuu uskomattomalta että yksi mies saa sen pyörän joka on täysi susi ja sitten vielä huolto- / myyjäliike yrittää samaa miestä huijata täysillä koko ajan.

Ja itsellä ei mitään kaltaisiasi ongelmia. Toisaalta elämä on niin erilaista eri näkökulmista.

Kerronpa oman tarinan lyhyesti: ostin Mivvin tarvikeäänenvaimentimen eli sliparin omaan Ducsuun. Laitoin kiinni (hyvät kiinnikkeet ja ohjeet) ja ei muuta kuin Eurooppaan. Ruotsissa ajoin motarilla jonkun kiiltävän, ilmeisesti metallinpalasen, yli jolloin paketissa mukana tullut kilpiteline antoi periksi ja jäi motarilla roikkumaan sähköjohdon varassa 130 km/h vauhdissa päin takarengasta. Aiheutti syviä viiltoja ennen kuin meni renkaan ja takalokarin väliin pomppimaan. Siellä rikkoi sen saakelin sliparin kyljestään (hiilikuitua). Lopuksi irtosi ja lensi ojanpohjalle.

En kaatunut, enkä kuollut. Mutta vihainen olin. Eka kesälomapäivä ja pyörä p#"¤npäreinä Ruotsissa jossain E4:n varrella.

No siitä nilkutin Köpikseen, jossa ostin eka renkaat omaan piikkiin (500 euroa tjsp.) ja sitten korjattiin satasella sitä pönttöä ja kilpitelinettä että sai jatkaa lomaa. Viikko eteenpäin Belgiassa sliparin toinen pää repeytyi irti - ihan suunnitteluvirhe jonka valmistaja myönsi myöhemmin.

No siitä Englantiin suoralla putkella koska Lontoon läheltä löytyi ainoa Hyperin Termisarja harmi vaan että oli full race kit ja maksoi 2300. Tietty piti maksaa 200 euroa lauttamatkoista plus 120 euroa hotellista päälle plus kolmen päivän ruokailut jne mutta hei elämä on.

Kotimatkalla olin vielä sen verran sekaisin että missasin lautan Travemundessa, onneks ei ollut kuin parempi hytti varattuna joten ostin kalliilla sen huonoimman hytin (+700 euroa) ja tulin kotiin. Lomabudjetista ei tarvinnut edes puhua, hyvä että luottorajat riitti.

Sliparin saisin vaihdettua uuteen titaaniversioon ilmaiseksi, mutta jaksaako tuota. Termit vaan toimii. Enkä sitä Mivviä laittaisi ikinä kiinni pyörään enää tuon jälkeen.

Enkä todellakaan jaksaisi valittaa jostain nirhautuneesta moottorinposkesta tuolla innolla. Niitä saa eBaysta parilla kympillä. Tai sitten vaan lakkaat hinkkaamasta sitä poskea.

Ja katteista: Multi on niin s"¤%tanan ruma pyörä että joku 5 millin heitto katteessa ei kuule haittaa yhtään. Jengi nauraa muutenkin jo viiden metrin päästä eikä se rako sinne asti erotu.

Eli mieti, kuinka paljon parempi elämä sullakin olis jos joskus ottaisit ja tekisit itse paremman. Kilpitelineitä saa valmiinakin parempia ja kätevänä heppuna varmasti saat moottorinposkenkin hiottua / maalattua talven ratoksi.

Ja mikä tärkeintä, lakkaa jatkuva valitus. Lisäksi tekstisi on täynnä kirjoitusvirheitä ja asennepuoli on vähintäänkin hankala. Nokittelu, kettuilu ja uhoaminen eivät tosiaan jutuissasi auta. Ne tekevät sinusta pellen muiden silmissä. Siinä mielessä Hailac on jo voittaja.

Ja onnea taisteluun, jos päätät sitä jatkaa. Itse olisin myynyt pyörän jo aikoja. Ei ne kaikki Ducatitkaan paskaa ole vaikka niin väität. Itsellä kaksi uutta ollut alla eikä mitään - siis ei mitään vikaa.

Toivottavasti vuosi 2011 on sulle parempi, sillä se on kaikille täälläkin käyville silloin parempi. *
    * If it ain't broken, fix it until it is!

Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

Ducatisti aina ja...
    Lainaa (GT78 @ Joulu. 12 2010,22:09) kirjoitti
    Enkä todellakaan jaksaisi valittaa jostain nirhautuneesta moottorinposkesta tuolla innolla. Niitä saa eBaysta parilla kympillä. Tai sitten vaan lakkaat hinkkaamasta sitä poskea.

Ja katteista: Multi on niin s"¤%tanan ruma pyörä että joku 5 millin heitto katteessa ei kuule haittaa yhtään. Jengi nauraa muutenkin jo viiden metrin päästä eikä se rako sinne asti erotu.

Eli mieti, kuinka paljon parempi elämä sullakin olis jos joskus ottaisit ja tekisit itse paremman. Kilpitelineitä saa valmiinakin parempia ja kätevänä heppuna varmasti saat moottorinposkenkin hiottua / maalattua talven ratoksi.

Ja mikä tärkeintä, lakkaa jatkuva valitus. Lisäksi tekstisi on täynnä kirjoitusvirheitä ja asennepuoli on vähintäänkin hankala. Nokittelu, kettuilu ja uhoaminen eivät tosiaan jutuissasi auta. Ne tekevät sinusta pellen muiden silmissä. Siinä mielessä Hailac on jo voittaja.

Ja onnea taisteluun, jos päätät sitä jatkaa. Itse olisin myynyt pyörän jo aikoja. Ei ne kaikki Ducatitkaan paskaa ole vaikka niin väität. Itsellä kaksi uutta ollut alla eikä mitään - siis ei mitään vikaa.
    ... Helvetin hyvin kiteytetty se, mikä käsitys mullakin on lukemani perusteella jäänyt tästä casesta...

edit. lisätään nyt vielä se, että itse olen saanut Hailacista hyvää palvelua ja takuuasiat ovat toimineet moitteettomasti...

... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
    Tee ootte mukavia! Mä tykkään teistä!
    Ilmaiskaa itseänne.

Se nirhautunut oikea poski maksaa 400 egeä
    tosin varasto saldot näyttää 0.

MTS-620 ruma = kaunis, se on totta
    styleen sopii hyvin nirhaumat ja raot,
    tuo katuuskottavuutta.

Mun pitää laittaa kuva rälläkällä laajennetusta
    systytystulpan kolosta (siis tehtaalla) ,... leikkauspinoissa
    ei maalia koneistettu maalin päälle,...
    ..., oikeassa poskessa on oikeastaan
    kyse koko koneen maalauksesta,...
    se on niin pehmeetä kamaa 2vuoden päästä
    pyörä näyttää jo 30v vanhalta,...

Niin vois lukee ton jutun ihan alusta ja sitten
    komentoida, puhutaan uudesta pyörästä
    ja TAKUUSTA, tosiaakin tein itse kilven kun
    myyjä tekele oli vaarallinen,... kuluttajavirasto
    ohjeisti Hailacia että vois maksaa siitä edes satkun,..
    Saksassa perus teline maksaa 180 egee,...
    ..., eivät muuten maksaneet ja eiköhän ne viellä
    pääse KULUTTAJAVIRASTON MUSTALLE LISTALLE
    ennekun vuosi vaihtuu, uskoisin,...

Hyvä että löytyy keskustelu missä Pischerit
    viihtyy, ne lisää jutun näkyvyyttä ja katsoja
    tilasto senkun kasvaa,... ilman höykytystä
    tää ois ihan paska therdi, ,löytyiskö koko
    porukalla engalnninkielen taitoo niin aloitetaan
    tää keskustelu jollain Jenkki foorumilla,...??

Mennään porukalla keskustelee,...

Googleen on alottamssa sivua, harmi kun siihen
    ei löydy FOORUMI komponettia,... oon etsinyt,..

http://sites.google.com/site....land-oy

---
    joni
    http://boy007.dy.fi
    Lainaa (wolvie @ Joulu. 12 2010,19:22) kirjoitti
    Lukasin sivustosi tekstit läpi, myös kuluttajavalituslautakunnan päätöksen.

Yksi mihin kiinnitin huomiota oli Hailacin ilmoitus takuun raukeamisesta koska pyörällä oli ajettu 1870km ennen 1000km huoltoon tuomista.

Itse joskus tätä mietin kun olin ekaa pyörää ostamassa. Huollossa sanoivat, että jono on pari viikkoa. Hiton pitkä jono kun tuo tonni tulee täyteen jo ekan viikonlopun aikana. No saivat kumminkin huollettua jo seuraavalla viikolla.

Mun ymmärtääkseni tuo 1000km huolto on enemmänkin valohoitohuolto, jossa tarkistetaan ettei mikään osa ole löystynyt ja vaihdetaan öljyt.

Toinen mihin kiinnitin huomiota oli tuo valitus koneen posken kulumisesta. Oikeesti kengän ei tarvitse hirveän paljoa hangata koneen poskeen kun se pinnoite kuluu pois. Ongelmaan on kaksi hyvää ratkaisua, joko opettelet ajamaan ilman että hinkkaat kenkää koneen poskeen tai ostat kulutussuojan.

kolmas mihin kiinnitin huomiota on kirjoitustyyli. Itse en olisi noin hyökkäävästi, jopa vastapuolta haukkuen kirjoittaisi. Se ei helpota asian käsittelyä ollenkaan. Jos asia menee oikeuteen, niin aivan varmasti vastapuolen asianajaja käyttää sivustoa sinua vastaan.

Meidän perheessä on kolme motocrossia ajavaa ja mitä olen tässä touhussa oppinut, niin kuluva osa on kuluva osa. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka kauan sen pitäisi kestää. Valmistaja sanoo, että iskarit pitäisi huoltaa 80h välein, ei kyllä olla koskaan saatu ajettua yli 60h kun ovat ruvenneet vuotamaan. Joskus ovat aloittaneet vuotamisen jo 20h tienoilla. Kertaakaan ei ole tullut mieleen ruveta valittamaan aiheesta, koska noi osat on kuluvia osia ja jos käy paska säkä niin ne ei kestä.

Ajat sopivasti kuraisella tiellä johonkin kivaan järvenrantakuppilaan jolloin iskarin pinnat on kivan kuraiset. Istut kuppilassa pari tuntia juomassa kahvia ja lähdet kotiin. Jos sulla on huono säkä, niin se iskareissa oleva kura on kuivunut sopivasti ja siellä on ollut seassa sopivasti kivi joka on ekassa töyssyssä siirtynyt stefan ali iskarin liukulaakeriin. Lopputuloksena on vuotava etuiskari. Saman lopputuloksen aiheuttaa iskarin pinnalle muodostunut jää jota hinkataan stefan läpi.

Jos pyörällä on ajettu yli 30tkm ja lohkossa oleva halkeama ei ole kasvanut, niin tuskin se ihan heti siitä mihinkään kasvaa.
    Stefat kestää huoltovälin ! Käytänössä
    huomattavsti enemmän mutta kun
    tuo on KÄYTTÖPELI niin vaihdan stefat ja
    öljyt iskareista kerran vuoteen. USA:ssa
    on ko. vuotavia iskareita vaihdeltu takuuna.
    Ei ne maantiekäytössä mene.

Hailac on kiistänyt myyneensä pyörän aluksi
    piti esittää ostokuitti,.., lain mukaan myyyjän
    pitäisi etsii kuitti ja kyllä Ångström ja porukat
    tietää just mitä ovat tehneet. Eikö tuo jo
    selvennä missä mennään?

Sitten he kiistivät tehneensnä 10 000 huollon
    jonka ovat itse tehneet.
    Niin kun pyörällä ajetaan maantiellä 10.000
    vuoteen niin kyllähän se pitää huoltaa ja
    ja kiltisti vein 10000km öljyn vaihtoon pojille
    Hailaciin kun luulin että saan HYVÄN HUOLLON!!!
    20000 huoltoon enään vienyt kun 10000 huollossa
    ei hoidettu takuu asioita kuntoon ja jouduin
    itse purkamaan koko pyörän että sai pikku
    asioita korjattua esim. ETUJARRU HYDRAULIPUTKEN
    KIINNITYS, *letkua oli 2cm liian vähän ja repi
    letkun kiinnityspisteistä,.... letku nirhasi iskari putkee
    jäljet,.... niin ja ihan yleis rasvaus oli unohtunut,...
    onneksi tuli itse rasvattua kaikki nippelit,...

MTS-620 ei ole motocross pyörä ihan
    tollanen CITY pyörä, 700egen enduro
    10tegen - siinä pieni ero, pikkusen huonosti
    pyörä soveltuu kaupunkien välille moottoritielle
    (liian pieni kone) mutta pikku teillä hauska.
    200kg on taas enduroksi / motocrossi pyöräksi
    liikaa painoa. Teknisesti se on Monsteri tai
    749 ilman katteita ja huonommin komponentein
    tosin MTS kone on parempi 749:sin,...

Kuluttajavirastolta jäi ilmeisesti huomaamatta
    10000 huollon kuitit ja kun Hailac ei korjannut
    väitettään että pyörälle on tehty ekan huollon
    lisäksi 10000 huolto, niin tuli siltä kohdin päätös
    mikä tuli. Virasto ei ehdi oikein kunnolla asioita
    käsittelee, liikaa juttuja, ne paljoa varmistele asioita
    antavat suosituksia - eli tällä kertaa
    100 egeä olis pitänyt Hailacin maksaa itse tehdystä
    rekkari kilevestä. mitä suositusta ne ei ole
    noudattanut ja olisi iloinen yllätys jos noudattaisi.

Kuluttajaviranomainen on sovittelu elin, ei oikeus istuin,
    se EI toimi sillain että joku viivyttelee tahallaan, antaa
    vääriä tietoja,... Sen sijaan kuluttjavirastosta löytyi
    4 tapausta ja pääsääntöisesti kaikki päätyneet
    oikeuteen, MIKSI?. Eli kun ostat uuden Ducatin, siis jos oot
    sadomaso ja haluut oikeusjutun joka venähtää 5v
    pitkäksi. Mä taas haluun ajaa enkä käydä oikeutta
    tai RÄPLÄTÄ PYÖRÄÄ muuta kun sen minkä se tarvii,...

Huollon ajoitus ei ole tarkkaa kunhan se tapahtuu
    2-3tkm sisään, näin sano Hailacin myyjä
    kait puheisiin pitää voida uskoo,...
    Teknisesti pyörä on tunnoton onko sillä menty
    2-3tkm suuntaan toiseen, ne on noita kravatti
    ukkojen hömpötyksiä. Mulla aina hankaluuksia
    selittää karavatti ukoille että eivät veneet eikä laivat kellu
    puhumalla ja moottoripyörät uppoo varmasti!
    Itse vein ekaan öljyn vaihtoon
    Tampereelle kun mistään lähempää en saanut
    ekaa huoltoa,.., ois menny syksyyn!!!
    Eka huolto on ainakin Ducatissa tärkee,
    monta tehtaan virhettä korjattiin R.M Heinolla
    ja jopa laittomat kiiltävät rekkarikilven
    ruuvit saivat lainmukaiset valkoiset Muovi
    tulpat päälle. Tietysti kaikki löysät ruuvit
    kiristettiin. Hondassa tuon ois voinut tehdä
    itse mutta DUCATISTA olisi mennyt takuu
    jollei 400 egen öljyn vaihtoa olis tehty
    ensimmäisten ajo viikkojen aikana.

Mä en ole mitenkään ollut hyökkäävä,
    olen todennut julkisesti miten asiat hoituvat!

Ihan kiva että muutama on ilmassut omat
    kokemuksensa ehkä osuvammin!!!

Rahallisesti ei edelleenkää 3500 egen riitaa
    kannata mun 5v oikeudessa tapella, en pääse
    itse tuntipalkoille siinä ja tulee paha mieli,
    taitaa olla jo paskan maku suussa tästä
    DUCATI kaupasta. Tuskin Hailacilta tai sen
    jälleenmyyjiltä mitään ostan!

Mun mielestä tällä moottoripyörä.org
    on yksityinen, kerhon, keskustelu palsta
    missä voidaan vaihtaa ajatuksia. Milläköhän
    oikeudella Kantolan Jukka kopio täältä
    materiaalia ja esittää oikeudessa. Toihan
    on salakuuntelua, sitten se on tekeytynyt joksikin
    toiseksi viellä näillä palstoilla??? Vai onko
    sillä joku joka saa palkkaa siitä että
    vaikuttaa kerhojen ja ihmisten toimintaan.
    Lisäksi se rikkoo moottoripyörä.orh sääntöjä?

Voisko moderaattori heittää ulos tollasen
    tunkeutuja? Pitäähän meidän saada vapaasti tykittää
    ja ilmasta itseämme ilman kravatti ukkoja.

Kun olin intissä Riihimäellä
    tuli Sotilas Poliisi Diskoon ja poju kysy
    meiltä sotilas passia, hain portsarin paikalle
    sotilaspoliisit lähti sillä seisomalla ovesta
    ulos. Ravintola on yksityinen tila.

Hei ukot keskitytään NYT ajamiseen ja jätetään
    lakiasiat kravatti ukoille !

Mä tarttisin nyt sellaset 3vk rauha että saan DI-työn hyvään
    jamaan niin sit mielellään korjaan väärin käsityksiä,...
    ..., toi juttu on kokonaisuudessaan jo nyt 3cm paksu,..

Ai unohdin, niin tollaisissa metalli osissa ei saa
    olla säröjä, perehdy kirjallisuuteen,
    30tkm nuo jos on kasvanut 2-3mm
    kokoseksi niin siinä tapauksessa 10tkm sisään
    on kansi halki, jos ne taas on ollut ton
    kokosia jo tehtaalla niin sitten ei ole suurta hätää
    voi kestää sen 30tkm lisää... mutta kyse
    on sitten tavattomat huonosta laadusta,
    varmaan oot sitä mieltä että kone on tarkotettu
    kestämään yli 60tkm?? 1098 kone ei ole
    tarkoitettu ratapelinä, se on eri asia kun kadulla!!!

Kun öljyt valuu siinä voi vaikka mennä työmatka
    pilalle, radalla takanatuleva lentää kurvissa ulos
    ja lasarettiin kun öljyä radalla,..... kumpikin
    maksaa enemmän kuin 400egen kansi jonka
    vois uudessa pyörässä olevan kunnossa. 400geä
    on pikku summa mutta kun opiskelee niin se on
    kahden kuun liksa, 30% vuosi tulosta,... Joulun
    jälkeen se on luultavasti tuntipalkan suurunen
    ainakin aika lähellä laskutus tuntia.

Red Blanet, Hucati *

---
    joni
    Lisäisi uskottavuutta ja luettavuutta jos kirjoittaisit kokonaisia lauseita noiden kolmen pisteen arvoitusten sijaan ja lakkaisit lyömästä noita rivinvaihtoja turhaan.

Case on ihan mielenkiintoinen, mutta jotenkin tuntuu että molemmat osapuolet voisivat ottaa napsun taaksepäin, nielaista palan ylpeyttään ja homma ois hoidettu tunnissa useimpia tyydyttävälle tasolle.

Oli vika kenessä tahansa, niin mun mielestä maahantuojan etu olisi laittaa piste tälle hommalle asap.

EDIT

Pakko lisätä, että itse olen saanut Hailacista erittäin hyvää palvelua sen kerran kun heidän kanssaan asioin. En ole paikanpäällä koskaan käynyt, enkä mitään heiltä ostanut. Olin kuitenkin sähköpostitse yhteydessä huoltoon, josta kyselin neuvoja -> minulle soitettiin vielä samana päivänä ja sain ilmaiset neuvot ongelmaan ja oltiin kovasti kiinnostuneita asiakkaan murheista.

KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
    Lainaa (boy007 @ Joulu. 12 2010,15:15) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Joulu. 12 2010,15:05) kirjoitti
    Saako mm. sähköpostiviestejä julkaista ilman lähettäjän lupaa?

Näin yleisenä huomiona vain...
    Eli kirjeitä, e-malejä ja keskusteluita saa julkaista
    jos sisältö ei ole salaista eikä niiden julkasu
    ole sopimatonta.
    Ei taida olla ihan näinkään yksiselitteistä.
    Sähköpostit rinnastetaan kirjeisiin, ja tuo voidaan lukea kirjesalaisuuden rikkomiseksi.
    Sähköpostit kun ovat henkilökohtaisia.

Itse en julkaisisi ensimmäistäkään saamaani mailia.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    höpö höpö

Suomessa kirjesalaisuuden suojan määrittelee perustuslain 10 § seuraavasti: "Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton." Kirjesalaisuus suojaa suljetun kirjeen lähettäjän ja vastaanottajan välistä viestintää kolmansilta osapuolilta. Kirjesalaisuuden suoja alkaa, kun kirjekuori suljetaan ja päättyy, kun kirjekuori avataan.

Kirjesalaisuus ei estä viestinnän osapuolia (lähettäjää tai vastaanottajaa) julkaisemasta kirjettä. Kirjeitse lähetetyn asian julkaiseminen lähettäjän tai vastaanottajan toimesta on laitonta, jos kirje sisältää asian, joka on lain mukaan pidettävä salassa. Ratkaisevaa on asian laatu ja sitä koskeva lainsäädäntö.
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
    Lainaa (Terhi @ Joulu. 13 2010,10:01) kirjoitti
    Sähköpostit rinnastetaan kirjeisiin, ja tuo voidaan lukea kirjesalaisuuden rikkomiseksi.

Kyllä, juuri näin.

Jos henkilöllä, joka niitä tänne laitteli esille, on vähänkään älliä päässään, niin ottaa ne vikkelästi poijes.

Ja ihan vaan ystävällisenä lisävinkkinä: nyt alat olemaan hyvin likellä sitä rajaa, mistä voi alkaa jo seurauksiakin poikimaan, jos ko. tahot ottavat asiakseen ruveta sinulle hankaliksi. Ja koska välejänne voinee ilmeisesti kuvata ´viileähköiksi´, niin sitä suuremmalla syyllä nyt on aika sopiva hetki laittaa hiukan jäitä hattuun, muuten voit joutua kärsimään seuraukset.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (JMN @ Joulu. 13 2010,09:57) kirjoitti
    Lisäisi uskottavuutta ja luettavuutta jos kirjoittaisit kokonaisia lauseita noiden kolmen pisteen arvoitusten sijaan ja lakkaisit lyömästä noita rivinvaihtoja turhaan.

Case on ihan mielenkiintoinen, mutta jotenkin tuntuu että molemmat osapuolet voisivat ottaa napsun taaksepäin, nielaista palan ylpeyttään ja homma ois hoidettu tunnissa useimpia tyydyttävälle tasolle.

Oli vika kenessä tahansa, niin mun mielestä maahantuojan etu olisi laittaa piste tälle hommalle asap.

EDIT

Pakko lisätä, että itse olen saanut Hailacista erittäin hyvää palvelua sen kerran kun heidän kanssaan asioin. En ole paikanpäällä koskaan käynyt, enkä mitään heiltä ostanut. Olin kuitenkin sähköpostitse yhteydessä huoltoon, josta kyselin neuvoja -> minulle soitettiin vielä samana päivänä ja sain ilmaiset neuvot ongelmaan ja oltiin kovasti kiinnostuneita asiakkaan murheista.
    Take IT Or Leave IT!

Kaunokirjallisuutta löytyy
    www.gutenberg.org hae sieltä
    jotain sopivampaa.
    ---
    joni
    Lainaa (JMN @ Joulu. 13 2010,10:10) kirjoitti
    höpö höpö

Suomessa kirjesalaisuuden suojan määrittelee perustuslain 10 § seuraavasti: "Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton." Kirjesalaisuus suojaa suljetun kirjeen lähettäjän ja vastaanottajan välistä viestintää kolmansilta osapuolilta. Kirjesalaisuuden suoja alkaa, kun kirjekuori suljetaan ja päättyy, kun kirjekuori avataan.

Kirjesalaisuus ei estä viestinnän osapuolia (lähettäjää tai vastaanottajaa) julkaisemasta kirjettä. Kirjeitse lähetetyn asian julkaiseminen lähettäjän tai vastaanottajan toimesta on laitonta, jos kirje sisältää asian, joka on lain mukaan pidettävä salassa. Ratkaisevaa on asian laatu ja sitä koskeva lainsäädäntö.
    Tämä kirjesalaisuus aihe kuuluu muualle!

Kirjessä ei ole mitään salaista, siellä ei kerrota
    Jukka Kantolan terveydentilasta, ei Suomen
    Ulkopuolisista suhteista,...

Jukka Kantolan lakimies varmaankin jättää
    haasteen oikeuteen jos voi ja olisi tehnyt sen
    viikkoja sitten.

Itse taas jätän yleensä RIKOSILMOITUKSEN
    jos kyse kunnianloukauksesta tai kirjesalaisuuden
    rikoutumisesta.

MINÄ SAAN JULKASTA ITSELLENI TULEVIA
    E-MAIL:jä !

Keskittykää nyt aiheeseen DUCATI TAKUU,
    normaalisiti THREADIT voivat ryöstäytyä
    ohi aiheesta,... laittakaa pystyyn oma
    threadi aiheesta "motoristi kirje salaisuus"
    ja "mistä motoristi saa puhua".

Puhutaan DUCATI TAKUUSTA täällä,....

Lukemista nopeuttaa jos laitatte
    3 - 6 sanaa riville ja enter,....
    Näytön laidasta laitaan kirjoitetaan
    thredeissä joissa keskustellaan
    "motoristi kirje salaisuus"
    ja "mistä motoristi saa puhua"

Kapeampi teksti on helpompi
    lukee myös mobiili laitteilla!!!

Olen pyytänyt Modeeraattorilta
    että tosiaan DUCATI TAKUUN
    ulkopuolella oleva keskustelu
    siirtyisi sinne minne kuuluu

- pikkusen saman
    kaltanen pyyntö kun heittää
    sotilaspoliisit ravintolasta
    ulos kun haittaavat ilon pitoa!

Eli tän viestin jälkeen omia
    kokemuksia ja jos kysymyksiä
    niin mielleään korjaan virheitä
    ja virheellisiä käsityksiä.

Kunnon Pischerit on terve tulleita,
    DISSATA saa niin keskustelu pysyy
    pystyssä jos kohta ei mikään
    muu. pappa 44v.

---
    joni
    Lainaa (boy007 @ Joulu. 13 2010,12:00) kirjoitti
    Kapeampi teksti on helpompi
    lukee myös mobiili laitteilla!!!
    OT: Tämä omakaan viimeinen viestisi ei sen suuremmin nyt tainnut koskea kyseistä takuuta.
    Toiseksi, voi olla että mobiililaitteilla tuo on helpompi lukea, mutta äärimmäisen hankalalukuista se on norminäytöltä, joten suosittelisin kyllä sinuakin käyttämään tämän foorumin omia rivinvaihtoja sen enterin hakkaamisen sijasta. Kiitos.

Palatkaahan aiheeseen.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    No mutta. Puhutaan takuuehdoista sitten.

On totta että valmistajalla on omat ehtonsa takuun pysymisestä, etkä ole näitä ehtoja noudattanut. Se on tietoinen valinta, huollon voi varata vaikka pyörän kaupasta hakiessa tai sitten ei. Ei parane ajella.

Oletko miettinyt miksi ne ekat öljyt pitää vaihtaa niin pian? Mieti ihmeessä. Metallinpalasiin taitaa liittyä eniten. Totta kai se on rahastusta määrätä öljynvaihto merkkihuoltoon mutta jos ei vie niin ei ole sitä takuutakaan sitten. Tietoinen valinta sekin.

Kilpitelineessä on ollut virhe ja sen olet mesoamisellasi saanut päätökseen asti kirjattua. Hienoa. Olisikohan asian voinut hoitaa viksummin jotta olisit välttänyt turhat itkut.

Halkeamat ovat hankala juttu, mutta lue se päätös. Vain koska se ei miellytä sinua, ei tarkoita etteikö siinä olisi perää.

Stefat/ketjut yms. ovat todellakin käytössä kuluvaa kamaa. Sinulla on siis velvollisuus todistaa että käytössäsi nämä eivät ole kuluneet epänormaalisti esim. keulimalla ja repimällä valoista sitä 600 kuutioista isompien perässä. En toki väitä että näin olet tehnyt.

Minusta 15tkm ketjuilla / rattailla kertoo lähinnä siitä että niiden huolto on laiminlyöty. Toisaalta olet päässyt niillä kelpo määrän kilometrejä jolloin se kertoo ettei niissä nyt ihan kauheasti vikaa voi olla alunperinkään. Toki tuskin ensiasennuskamppeet kovin laadukkaita koskaan ovatkaan.

Joten takuu on takuu. Noudata ehtoja ja takuu pysyy voimassa. Et noudattanut, sorry. Kaipa tuosta jotain oppii. Ei se Hondankaan takuu sen kummempi ole, tai minkään muun merkin.

Ducatisti aina ja...
    Tonnin huollon öljyn + suotimen vaihto on itse asiassa eräs tärkeimpiä huoltoja, mitä moottorille tehdään koko sen elinaikana.

Sitä en osaa mennä sanomaan, missä vaiheessa tämä määritelty väli sitten olisi ylitetty "liikaa" (ja kenen mielestä), mutta itse en ainakaan juuri tuota nimenomaista väliä ajaisi kovin pitkäksi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    Lainaa (GT78 @ Joulu. 13 2010,15:56) kirjoitti
    Sinulla on siis velvollisuus todistaa että käytössäsi nämä eivät ole kuluneet epänormaalisti esim. keulimalla ja repimällä valoista sitä 600 kuutioista isompien perässä. En toki väitä että näin olet tehnyt.

Minusta 15tkm ketjuilla / rattailla kertoo lähinnä siitä että niiden huolto on laiminlyöty. Toisaalta olet päässyt niillä kelpo määrän kilometrejä jolloin se kertoo ettei niissä nyt ihan kauheasti vikaa voi olla alunperinkään. Toki tuskin ensiasennuskamppeet kovin laadukkaita koskaan ovatkaan.
    Mun käsittääkseni takuu/virhevastuuasioissa näyttövastuu on alussa myyjällä, että vika on aiheutunut ostajan toiminnasta tai on normaalia kulumista. Ajan myötä näyttövastuu valmistusviasta siirtyy ostajalle. Olisiko tämä aika jotain 6kk - 24kk, se taitaa riippua myytävästä tavarasta, esim. telkkareissa taitaa olla pidempikin näyttövastuu myyjällä/maahantuojalla/valmistajalla.

Mulla meni Hyperistä 10tkm kohdalla takarattaan vaimenninkumit (?). Ne meni takuuseen. Vähän sen jälkeen alkoi ketjut venyä dramaattisesti, epäilin että vaimenninkumien väljyys (ja siitä johtuva ketjulinjan heittely) olisi voinut vaikuttaa asiaan. Ainakin omana aikana asiallisesti huollettu ja olisin odottanut kestävän n. 30tkm. No ketjut ei menneet takuuseen, mutta kohtuullinen alennus uusista tarjottiin. Nyt 18tkm kohdalla ja muutama kk myöhemmin rattaan vaimenninkumit on taas väljät, saa nähdä meneekö vielä takuuseen vai pitääkö etsiä kestävämpi ratkaisu tuohon. Takalampun "katteen" kaikki kiinnitykset oli murtuneet, meni takuuseen. Uudessa osassa murtuneet kiinnitykset olikin korvattu kaksipuolisella teipillä joten ongelma oli huomattu tehtaalla.
    Henkilökohtaisesti en liity tähän asiaan hevon kukkua,mutta onhan se päivänselvä asia että Ducati ja japaninpoikien kamppeet on hiukan erilailla viimeistelty...
    Asiahan on jo autopuolelta tuttu.
    On Italiassa ja Japanissa hiukan erilainen työmoraali ja johtamistapa kokoonpanossa.
    Minun ja ehkä vain minun mielipide on että Ducatin ostaessa pitää varautua ja tottua erilaisiin "italialaisiin ominaisuuksiin"

Itsellä on autopuolella ollut useita italialaisia ja nyt on ensimmäinen italialainen mp.
    Kyllähän se yleinen etelämaalainen menttaliteetti näkyy ja tuntuu näiden laitteiden olemuksessa mutta mielestäni se on yksi osa sitä ajatusta ja ehkäpä suurin "fiiliksen" lähde.

Jos aikoo ajaa autolla tai mopolla kohtuullisen huolettomasti niin kannattaa ostaa perus japsi.
    Mutta jos se ei ole asia jota haet vaan se TUNNE... niin silloin Italialainen menopeli on haluamasi laite.
    <p>Mopolla pääsee ja autolla loput </p><p>&nbsp;</p><p>Ex:ät Cb350,Z650,Fzr600,ZXR750R,Cb900F,Yz426,CBR1000F,Ba ndit 1200s,GSX-R 750,Ducati Monster 900,Bandit 1200s,VTR1000F,Triumph Speed four ja nyt taas Ducati 900SS</p>
    Juu olen tuosta tietoinen että myyjällä on vastuu kun puhutaan uudesta / uutta vastaavasta. Nyt vain ei tainnut olla ihan siitä kysymys. Kilometrejä oli kertynyt jo alle jonninverran.

Ja hämmästyttävää, että kertomuksesi mukaan Ducatin takuu toimii. Tuossahan tuli pitkä lista kaikenlaista, mitä olet saanut takuuseen vaihdettua. Ettei vaan olis kysyjästä tai kysymistavasta kiinni

Ducatisti aina ja...
    Lainaa (GT78 @ Joulu. 13 2010,15:56) kirjoitti
    No mutta. Puhutaan takuuehdoista sitten.

On totta että valmistajalla on omat ehtonsa takuun pysymisestä, etkä ole näitä ehtoja noudattanut. Se on tietoinen valinta, huollon voi varata vaikka pyörän kaupasta hakiessa tai sitten ei. Ei parane ajella.

Oletko miettinyt miksi ne ekat öljyt pitää vaihtaa niin pian? Mieti ihmeessä. Metallinpalasiin taitaa liittyä eniten. Totta kai se on rahastusta määrätä öljynvaihto merkkihuoltoon mutta jos ei vie niin ei ole sitä takuutakaan sitten. Tietoinen valinta sekin.

Kilpitelineessä on ollut virhe ja sen olet mesoamisellasi saanut päätökseen asti kirjattua. Hienoa. Olisikohan asian voinut hoitaa viksummin jotta olisit välttänyt turhat itkut.

Halkeamat ovat hankala juttu, mutta lue se päätös. Vain koska se ei miellytä sinua, ei tarkoita etteikö siinä olisi perää.

Stefat/ketjut yms. ovat todellakin käytössä kuluvaa kamaa. Sinulla on siis velvollisuus todistaa että käytössäsi nämä eivät ole kuluneet epänormaalisti esim. keulimalla ja repimällä valoista sitä 600 kuutioista isompien perässä. En toki väitä että näin olet tehnyt.

Joten takuu on takuu. Noudata ehtoja ja takuu pysyy voimassa. Et noudattanut, sorry. Kaipa tuosta jotain oppii. Ei se Hondankaan takuu sen kummempi ole, tai minkään muun merkin.
    Pyörä on myyty hyötykäyttöön ja
    ekasta huollosta keskusteltu jo ostaessa
    ja kuulemma ei ole tarkkaa milloin!!!

Sulta jäi nyt huomamatta se että
    Hailac / Ducati itse sanoi että
    sillä ei ole väliä viekö
    ekaan huoltoon 750 tai 2000 kohdalla,
    varsinkaan kun niitä öljynvaihto aikoja
    ei ollut. Tuokin e-mail löytyy backup nauhoilta
    mutta kallis homma kelata 4v taaksepäin!!!
    360eur/h tunti kun haetaan nauhaa
    maanalta ja aletaan kelaa miljoonaa viestii.

Pyörä meni ensimäiseen mahdolliseen
    ja vapaaseen aikaan kuten sovittiinn.

Tästä me ei olla tapeltu vaan siitä
    onko sen jälkeen huollettu!!! Ovat
    kiistäneet 10000 huollon,...
    Kuluttajaviraomainen on luulut että
    vaan eka huolto tehty.

Ekassa huilossa oli tärkeintä:
    -huoltomies totesi ketjut liian
    tiukoiksi, 750km ei ehdi itse
    viellä räpeltää tosin kuulemma
    oon itse kiristänyt, kyllä se mulle sopii

-valot oli suunattu kohti taivasta, korjattiin

-.... ..

Musta R m heimon kaveri oli tosi
    kiva ja pätevä. Muista thredeistä
    käy ilmi että siellä on muitakin töissä!!!

ELI EKAT ÖLJYT VAIHDETTU
    MAAHANTUOJAN OHJEIDEN MUKAAN
    JA NIIN PIAN KUIN MAHDOLLISTA
    - ITSE NIITÄ EI SAA VAIHTAA!!!

Öljyt oli muuten puhtaat ja hyvät.

Nyt viellä selainen korjaus että
    voit tehdä kaiken laisia ehtoja,
    suosituksia,... mutta AINA arvioidaan
    onko niillä mitään vaikutusta.

Takuun ohi ajaa kuluttajalaki,
    Suomessa pitää myydä tuuotteita niin
    että markkinointi että laatu ja käyttötarkoitus
    on sopusoinussa.

Yhdelläkään vioista ei ole
    tekemistä mkään huollon kanssa
    eikä niitä olisi huoltotoimen pitein
    estää.

Ducati hehkuttaa laatua ja toimivaa takuuta
    mutta käytäntö on usein toinen.

Sen sijaan se että rekisterikilpeä ei
    vaihdettu saatettii asiakas vaaraan.
    En ihmettelisi että joku ois suomessakin
    Ducatilla lentänyt tieltä kun rekarrikilpi
    on vivunnut takapää ylös, siinä
    muuten irtoo ote.
    Ammatillisistä syistä oon hihkannut
    AKH:n tästä mahdollisuudesta, ihan
    oikeasti joku on voinut tai voi kuolla.

Asiat ei muutu toiseksi väittämällä
    muuta. Eka huolto oli ajallaan
    ja toka huolto josta olen maksanut
    on kiistetty. Ilmenee päätöksistä
    ja papruista. Mulla on muuten
    lukihäiriö joten en mä väärin
    tahallaa kirjoita ja välillä
    luen väärinkin.

Mulla on huumorin tajua, kuluttajaasimihelle
    lähtee joulun aikoihin juttu
    missä haen takasin rahoja
    tokasta huollosta jonka olen
    maksanut mutta mitä ei
    ole tehty. Tositteena tuo
    kuluttjaviranomaisen päätös.
    lisäksi vaadin vahingonkorvausta
    menetystä takuusta. Kyllä sekin
    asia selviää kahdessa vuodessa.
    Kyllä Åberg sen huollon teki, 849
    julkistus tilaisuus oli samalla
    kertaa,..... koeajo jäi
    tekemättä kun tie jäässä
    mutta esittää kuluttajaviranomaselle
    ettei oo tehnyt huoltoo, huh, huh,..
    (vai oisko ne vaan laskuttanut
    niin kun siinä tekniikan Maailman
    testissä taannoin?)

3vk suosituksen noudattamis
    aika on mennyt Hailacilla tänään
    umpeen ja Hailac taitaa päätyy
    ekana mopo firmana mustalle
    listalle! Ajattele 100 egee ois
    välttäntyt listalle pääsyn ja
    asiakasta sai kusetettuu 3500egen
    edestä! Ei ihan loksahda
    mulla, ehkä kun on tuo
    lääkitys kohdallaan.
    Tosin mä oon valmis vaikka
    maksaa 100egee et ne on
    sillä listalla!

Susta tulis hyvä*lakimies mutta oikeudessa
    yleensä asiantuntemusta haetaan insinööreiltä.
    kun proffat on liian kalliita ellei ne oo tuttuja.
    Tosin tolla logiikalla rakennetuja lakimiesten
    ja kauppakamarin merkonomitarkastajien
    kertomukset on aika lähellä sun logiikkaa,
    niistä sais Insinööri Lehteen hyvän kasku
    kokoelman.
    Mulla taas jutut perustuu tieteeseen, yksi
    tieteen ominasipiirre on totuus, uskottavuus
    ei synny kravatilla, laiva ja vene kelluu
    hydrostatiikasta johtuen ja ihan sama
    laki upottaa prätkän.

Kilpiteline oli hoidettu tosi viksusti,
    useamman kerran pyysin että korjataan
    toimivaksi, että turha vaihtaa 465 kertaa,...
    asialliset vastaukset Hailac Oy:ltä on
    valitettavasti puheena ja tapana ei oo
    äänittää puheluita tai keskuteluita.

Hailacin ukkojen käytökseen verrattuna
    ja uhkailuihin tää thread on tosi pliisu.

En tiedä sekottaako ne mut johonkin
    toiseen henkilöön tai missä heittää
    mutta en ole kokenut koskaan
    tällästä.

edelleenkin jos pysyttäisiin takuu asioissa
    eikä myöskään käännetä helposti asiakirjoista todettavia
    asioita väärin päin sillä tarkoituksella
    että threadin sisältö menisi sekaisin
    ja lukijat ei saisi siitä selvää.

Lue, kuuntele, kommentoi ja
    herjata saa kuka ei sitä kestä
    menköön toiseen threadiin.

Red Blanet Hucati
    ---
    joni
    Lainaa (pecha @ Joulu. 13 2010,11:18) kirjoitti

Kyllä, juuri näin.

Jos henkilöllä, joka niitä tänne laitteli esille, on vähänkään älliä päässään, niin ottaa ne vikkelästi poijes.

Ja ihan vaan ystävällisenä lisävinkkinä: nyt alat olemaan hyvin likellä sitä rajaa, mistä voi alkaa jo seurauksiakin poikimaan, jos ko. tahot ottavat asiakseen ruveta sinulle hankaliksi. Ja koska välejänne voinee ilmeisesti kuvata ´viileähköiksi´, niin sitä suuremmalla syyllä nyt on aika sopiva hetki laittaa hiukan jäitä hattuun, muuten voit joutua kärsimään seuraukset.
    Asiahan ei minulle mitenkään kuulu. Mutta oletko tosiaan sitä mieltä että MYYJÄ saa tehdä mitä haluaa ja itseoikeutetusti päättää mikä kuuluu takuuseen ja onko tässä käyttäydytty MYYJÄN taholta hyväntavan mukaisesti. Toki ASIAKASKIN olisi voinut ottaa piirun takasin mutta jos pyörässä on TAKUU se tarkoittaa selvän materiaali virheen korjausta.

ASIAKKAAN ei tosiaankaan tarvitse nuolla haavojaan jos MYYJÄ on vastuuton hoitamaan tehtäväänsä takuun piiriin kuuluvista vioista.

PS: Tämä ei ollut tarkoitettu henkilökohtaiseksi vinoiluksi sinulle eikä millekkään myyjä taholle vaan yleishyödykkeellisesti vinkkinä
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
    Lainaa (Sika-nauta @ Joulu. 13 2010,20:43) kirjoitti
    Asiahan ei minulle mitenkään kuulu. Mutta oletko tosiaan sitä mieltä että MYYJÄ saa tehdä mitä haluaa j
    Anteeksi että vastaan tähän ton puolesta.
    Suomessa on sopimus vapaus jossa joitakin
    poikkeuksia, se on tuo kuluttajalaki.

Ducatin Takuu ehdot on sellaset että Ducati
    määrittelee mitä se suostuu takuuna korjamaan.

Ko. kohta on taas vastoin kuluttajasuojalakia
    mitä meillä noudatetaan.

Jos esimerkiksi sinä olisit ostanut pyörän jossain
    toisessa maassa tai vaikka suomessa YRITYKSELLE
    tuo sopimus vapaus toimisi ja tosiaankin
    HailC / Ducati voisi päätää vaikka kenkien perusteella
    mitä huoltavat.

Tässä tapauksessa uskoisin että tarkoituksella
    hakevat näitä rajoja. Ainut asia mikä meni vikaan
    oli se että satuivat kokeilemaan kepillä jäätä
    opiskelevalle DI:lle, ikää 44v, yrityskokemusta,
    lakikokemusta ja viellä hyväkäytöksinen, oon
    joutunut aika paljon tekemisiin töissä myös
    VIP tasosen asiakaspalvelun kanssa.
    itsekkään en toisessa tilanteessa ois näin idioottii
    juttuu alkanut vääntää.

Niin ja jenkki keskuteluissa *joku fiksu sanoi että
    QUARATEEN on takuu ja WARRANTY taa enemmänki
    lupaus jos tahtoo sen pitää.

Kyllä mä voisin DUACTIN ostaa WARRANTYLLÄ
    ja hinta ois myös matalampi - korjaa itse.
    Sopimus parut on taas suomeksi ja sen minkä
    näkee lukee on sana TAKUU. Suomessa ei ole
    yleistä kauppatapaa myydä WARRANTYLLÄ,
    meillä takuu on takuu. Ehdot ei saa myöskään
    olla kuluttajasuojan vastaisia.

Näistä asioista on pitkä oikeuskäytäntö ja
    eriävää mielipidettä on hankala esittää,

ei oikein löydy toisenlaisia ennakkotapauksia.

EY direktiivit voi sotkee tän huonomaksi,
    LUIGIT haluu just tollasii 3v warrantyja,...

Sitten viellä JENKKI tyylinen lisäys mikä
    johtuu amattietiikasta vaikka harraste palstalla
    ollaan. En ole lakimies ja kirjotan ihan siltä
    pohjalta miltä tietämäni tapaukset on edenneet,
    en siis edes näitä säädöksiä hirveesti lukenut mutta
    uskoisin että käytäntö on aika lähellä mitä
    kirjoitin - eli usko omalla vastuulla, en takaa,..

---
    joni
    Lainaa (boy007 @ Joulu. 13 2010,09:32) kirjoitti
    MTS-620 ei ole motocross pyörä ihan
    tollanen CITY pyörä, 700egen enduro
    10tegen - siinä pieni ero, pikkusen huonosti
    pyörä soveltuu kaupunkien välille moottoritielle
    (liian pieni kone) mutta pikku teillä hauska.

Mun mielestä tällä moottoripyörä.org
    on yksityinen, kerhon, keskustelu palsta
    missä voidaan vaihtaa ajatuksia. Milläköhän
    oikeudella Kantolan Jukka kopio täältä
    materiaalia ja esittää oikeudessa. Toihan
    on salakuuntelua, sitten se on tekeytynyt joksikin
    toiseksi viellä näillä palstoilla??? Vai onko
    sillä joku joka saa palkkaa siitä että
    vaikuttaa kerhojen ja ihmisten toimintaan.
    Lisäksi se rikkoo moottoripyörä.orh sääntöjä?

Ai unohdin, niin tollaisissa metalli osissa ei saa
    olla säröjä, perehdy kirjallisuuteen,
    30tkm nuo jos on kasvanut 2-3mm
    kokoseksi niin siinä tapauksessa 10tkm sisään
    on kansi halki, jos ne taas on ollut ton
    kokosia jo tehtaalla niin sitten ei ole suurta hätää
    voi kestää sen 30tkm lisää... mutta kyse
    on sitten tavattomat huonosta laadusta,
    varmaan oot sitä mieltä että kone on tarkotettu
    kestämään yli 60tkm??
    Sanon alkuun saman kuin muutkin, annan foorumin hoitaa itse rivitys. On helpompaa lukea mobiiliselaimillakin kun selain itse rivittää tekstin sopivaksi.

En sanonut missään kohdassa että sinulla olisi motocross pyörä, käytin vain esimerkkinä meidän crossipyöriä. Mitä tulee hintavertailuun, niin 10ke katupyörä vs. 7-8ke crossi, ei ole hinnassa hirveästi eroa.

Mitä yritin sanoa edellisessä viestissäni crossipyörävertauksessa on se, että kuluva osa on aina kuluva osa. Joskus osa jonka pitäisi kestää 40tkm kestää 30tkm ja joskus 60tkm. Jos osassa ei ole selkeätä vikaa on maahantuojan helppo vedota virheelliseen käyttötapaan ja siihen että kyseessä on kuluva osa.

En tiedä kuinka paljon ketjujen pitäisi kestää, mutta minulla on ollut tapana rasvata ketjut säännöllisesti ja vaihtaa sitten kun niiden elinikä on täynnä. En ole kiinnittänyt huomiota siihen kestikö ne 10tkm vai 15tkm, ne kesti sen aikaa kun ne kesti ja sitten ne vaihdetaan uusiin, ne kumminkin on kuluvua osia. Jos ketjujen huoltaminen alkaa ärsyttämään niin vaihda pyörään jossa on keppiveto.

Tämä foorumi on julkinen paikka ja ihan samalla tavalla kuin sinä saat tulla tänne syyttämään hailacia saa hailacin asianajaja käydä lukemassa syytöksesi. Jos hailacin asianajaja kokee sinun syyllistyneen valehtelemiseen, asian vääristelemiseen tai jopa herjaamiseen, niin aivan varmasti hän käyttää näitä keskusteluja todisteena sinua vastaan.

Se että kirjoitat tiedon levityskiellon sivustolle jolla haukut Hailacia ei myöskään estä Hailacia käyttämästä kyseistä materiaalia oikeudessa.

Koska olet itse tehnyt pyöräsi huollon on maahantuojan helppo väittää ettet osaa huoltaa pyörää oikein. Monesti tähän riittää pelkästään toteaminen etten ole käynyt vaadittavia kursseja. He voivat vedota tuon rikkoutuneen kumiosan osalta, että olet huoltoa tehdessä kiinnittänyt sen väärin, kannan halkeamien kohdalla he voivat väittää että olet laittanut kannen väärään momenttiin. Eli käytännössä mikäli et ole kykenevä näyttämään toteen olevasi osaava pyörähuoltaja he voivat käyttää tätä sinua vastaan ja jopa perustellusti todeta takuun rauenneeksi.

ostin 15V sitten silloiseen autoon varashälyttimen. Asensin hälyttimen ja heti alusta lähtien se jotenkin omituisesti. Otin aiheesta yhteyttä myyjään, joka ilmoitti että takuu on rauennut, koska asensin hälyyttimen itse. Asiaa veivattiin myyjän kanssa jonka jälkeen selvitys siirtyi maahantuojalle. Maahantuoja oli asiasta samaa mieltä. Lopulta sain sovittua homman siten, että maahantuoja valitsee huoltoliikkeen johon vien auton tarkistettavaksi ja jos olen asentanut laitteen väärin maksan korjauksen ja varaosan kiltisti jos taas huolto toteaa laitteen oikein asennetuksi maahantuoja maksaa. Huollossa olivat ennen tarkistusta varmoja minun tekemästä asennusvirheestä. Tarkastuksen jälkeen huoltoliike joutui myöntämään ettei löydä asennuksesta mitään vikaa ja kun kaikki ongelmat poistuivat uuden keskusyksikön asennuksen myötä niin maahantuojakin myönsi laitteen olleen viallinen ja maksoi korjauksen.

En tiedä millä tavalla olet kommunikoinut Hailacin kanssa, mutta jos tyyli on ollut vastaavaa kuin tässä ketjussa ja tuolla kotisivullasi, niin en ole hirveän ihmeissäni lopputuloksesta.
    no kaikki mitä sanon totta
    ja jos vaivaudut on asioille
    viellä todisteetkin nähtävissä!

Aina kun Mozilla kaatuu linuxissa
    niin saan viestin TÄMÄ ON VARSIN HÄPEÄLLISTÄ!

Ketjut tosiaan kestävät näissä
    katuvehkeissä sen 40tkm ja enemmän
    ja juuri MTS malissa on ongelmia ja
    poikkeus muihin Ducateihin verrattuna,
    multistarada.net lisää,...

Edellenkin 7tkm enduroa ei voi
    katupyörään verrata, MTS-620
    on muuten sama kuin silloin 20tkm
    MTS-1100, kone pienempi,
    pinemmät renkaat jarrut,....
    valmistuskustannukset samat kuin
    1100 !!! Siksi poistui myynnistä,...
    Ollaan laadussa, dynamiikassa,
    rakenteissa ihan eri paikassa.
    Huolto vleissäkin pitää pilkkua
    siirtää, ei viilata.

En voi taata sulle että Ruotsin laiva
    on uppoamaton ja kestää!
    Esimerkiksi Estonia alus oli
    suunniteltu ranikolla ajettavaksi mutta
    se upposi avomeri olosuhteissa,
    ei sen tarvinnut kestää ko. keliä,..
    Älä kerro kenellekkään se on
    ammattisalaisuus.

Kuitenkin esimerkiksi laivan
    koneen huolloista ja konerikoista
    uskaltaisin aika moneen koneen osalta
    vaikka lyödä vetoa, siinä
    ei olisi musta vedon lyönissä
    kysymys. Kyllä kestoa ja
    hajoamista voidaan hallita
    aika pitkälle mutta se maksaa.
    Laivakonetta tuskin tehdään
    Ducatilla eikä moottoripyörä
    teknikko niitä räpellä.

Mutta kyllä Ducatin pyörältä
    sillä maineella voi olettaa
    samaa kuin Opel Astralta,..
    ---
    joni
    Miks ihmeessä maahantuoja kiukuttelee takuuasioissa, jos tehdas kuitenkin maksaa kaiken? Vai oonko ihan hakoteillä?
    Lainaa (Sika-nauta @ Joulu. 13 2010,20:43) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Joulu. 13 2010,11:18) kirjoitti

Kyllä, juuri näin.

Asiahan ei minulle mitenkään kuulu. Mutta oletko tosiaan sitä mieltä että MYYJÄ saa tehdä mitä haluaa ja itseoikeutetusti päättää mikä kuuluu takuuseen ja onko tässä käyttäydytty MYYJÄN taholta hyväntavan mukaisesti. Toki ASIAKASKIN olisi voinut ottaa piirun takasin mutta jos pyörässä on TAKUU se tarkoittaa selvän materiaali virheen korjausta.

ASIAKKAAN ei tosiaankaan tarvitse nuolla haavojaan jos MYYJÄ on vastuuton hoitamaan tehtäväänsä takuun piiriin kuuluvista vioista.

PS: Tämä ei ollut tarkoitettu henkilökohtaiseksi vinoiluksi sinulle eikä millekkään myyjä taholle vaan yleishyödykkeellisesti vinkkinä
    Taisit lainata väärää viestiä?? Vaikka luin tuon lainaamasi viestini uudelleen, en näe, missä kohti siinä puhutaan mitään TAKUU:sta.

Veikkaanpa, että mikäli kyseinen henkilö jatkaa räksyttämistään samaan malliin kuin tähän asti, niin hän saa mitä tilaa (eikä alkuperäisellä takuutappelulla välttämättä ole enää pahemmin edes tekoa sen asian kanssa).

Nämä "netissä avautumiset" on myös melkeinpä poikkeuksetta ihan yksinomaan vain sen TOISEN OSAPUOLEN näkemys asiasta. En väitä, että hän olisi väärässä, mutta tämä tosiasia on silti hyvä pitää mielessä. Silloin, kun asioista mennään käräjillekin, niin ensimmäinen juttu on kuulla molempia. Ja ne "versiot" aiheesta usein eroavat toisistansa kuten yö ja päivä.

Lainaa (raikkonen @ Joulu. 13 2010,22:02) kirjoitti
    Miks ihmeessä maahantuoja kiukuttelee takuuasioissa, jos tehdas kuitenkin maksaa kaiken? Vai oonko ihan hakoteillä?
    Yritysten väliset sopimukset
    on mutkikkaampia. Tuossa on
    varmaan kyse Hailacin ja Ducatin
    välisestä Franshing sopimuksesta ja
    ilmeisesti Hailac maksaa takkut jostain
    syystä!

Kun oli ATK-maahantuojan huoltopääälikkönä
    niin takuu korjausten kustannukset saatiin
    2% hyvityksenä osto hinnoista ja tietystä
    arvosta tuli varaosia. Varaosat taas oli
    linjalta poistettuaja rikkinäisiä koneita
    joista irrotetiin itse varaosta ja
    testattiin,...
    ---
    joni
    Monesti se metsä vastaa, niin kuin sinne huutaa.... Toisaalta kyllä monella MP-kauppiaalla/maahantuojalla on paljon opeteltavaa jälkimarkkinoinnissa...

Elä ja anna muiden roudata.
    Lainaa (pecha @ Joulu. 13 2010,22:15) kirjoitti
    Nämä "netissä avautumiset" on myös melkeinpä poikkeuksetta ihan yksinomaan vain sen TOISEN OSAPUOLEN näkemys asiasta. En väitä, että hän olisi väärässä, mutta tämä tosiasia on silti hyvä pitää mielessä. Silloin, kun asioista mennään käräjillekin, niin ensimmäinen juttu on kuulla molempia. Ja ne "versiot" aiheesta usein eroavat toisistansa kuten yö ja päivä.
    Pecha, normalit ystävälliset sovitelut tapahtu 2007-2008
    mun puolelta. 2009-2010 oli 2v ajan ammattiapua
    6 henkilön jury auttamassa - asian ois saanut
    tuolla avulla päätökseen 2vk mutta kun vastapuoli
    ei järin kiinnostunut ole sovittelusta.

Kyse ei ole mistään avautumisesta, faktat on Pecha
    tuossa tiskissä, kaikki muut on ymmärtänyt mistä on
    kyse, paitsi sinä joten voisit olla vaikka Jukka, Niko
    Kantola tai joku muu Hailcin kavereista.

Jutussa on juuri kyse tästä!

Voisitko Prcha kertoa mistä muusta on kyse kuin Takuusta
    ja sen noudattamisesta suomalaiseen malliin. Klaukkalan
    on edelleen osa Suomea ja saman lainsäädäntö siellä
    on voimassa. Ei italialainen sopimus täällä sellaisenaan
    ole voimassa.

Pecha hyvä, ainut kuka voi aloittaa oikeusjutun oon minä.

Minä oon se uhri, Pecha hyvä.
    Potki päähän jos hyvältä tuntuu.

Uskon että asianajaja Hirvi suosittaa rahallista korvausta ja
    Takuu Sopimuksen noudattamista näillä faktoin koska
    mitään muuta juttua oikeuteen ei saa, ellei halua sitten
    itselleen tuomiota ihan perättömästä kunnianloukkaus
    syytteestä - siitäkin tulee sakko käsittääkseni ja
    taas palaa multa aikaa, noissa asiattomissa syytöksissä
    syytettty osapuoli ei oikein saa korvausta menetetystä
    ajasta, yleensä ne hoidetaan niin että tuomari ei ota
    niitä edes käsiteltäväksi - ehkäpä siksi tuota haastetta
    mikä jo 2008 uhattiin laittaa niin ei kuulunu vielläkään.
    Tai innovointi on niin hakalaa että siihen menee 3v !

Idea tälläsessä kirjotelussa on että se
    maailma on täynnä mukavia sinisilmäsi kavereita niin kun
    mä enkä mä haluu että ne käy läpi samaa paskaa,...
    tää on jo tapahtunut ilmeisesti liian monelle.

*Red Blanet Hucati [B]

---
    joni
    Lainaa (boy007 @ Joulu. 14 2010,10:41) kirjoitti
    Pecha hyvä, ainut kuka voi aloittaa oikeusjutun oon minä.

Minä oon se uhri, Pecha hyvä. Potkipäähän jos hyvältä tuntuu.
    Pelkäänpä, että saatat vielä vaikka joutua huomaamaan olevasi väärässä kohdassa 1.

Ja kohtaan 2: ikävää, jos otat kommenttini ´päähänpotkimisena´. En ole niitä sellaisiksi tarkoittanut.

Mutta aina, kun on kyse riita-asiasta, niin silloin molempien osapuolten kertomus olisi ihan paikallaan kuulla. Eikä pelkästään sitä, mitä toinen osapuoli kertoo, tai mitä hän vastapuolen sanomisista selektiivisesti tänne postaa (ja niiden s-postien kopioiminen tänne ei edelleenkään ollut fiksu veto). *

Edellä mainittu ei suinkaan tarkoita, että olisit väitteidesi suhteen väärässä. Mutta asia on silti faktisesti niin - kumpaakin osapuolta pitäisi kuulla, ja se hyvin harvoin toteutuu tällaisessa kontekstissa.

Ja toisekseen, pointtisi on jo tullut ainakin 100 kertaa varsin selväksi, joten samojen lauseiden toistelu ei edistä asiaasi. Tämä kun ei ole edes mikään kuluttajavalituslautakunta, vaan pelkästään ´nettiturpakäräjät´, joten täällä et juttuasi voi varsinaisesti edes voittaa.

30.  
    Lainaa (boy007 @ Joulu. 13 2010,21:20) kirjoitti
    Mutta kyllä Ducatin pyörältä
    sillä maineella voi olettaa
    samaa kuin Opel Astralta,..
    Hitto, sehän on nyt sitten ostettava italiaano, jos silläkin saa ajaa >300 tkm huoletta...
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen