-jos huoltaa itse takuu ei voimassa siis
takuu raukeaa!!! , kuluttajvirasto
-kytkimen kannessa olevat säröt eivät haittaa mitään,
ne ei ole virhe koska öljyt eivät viellä ole valuneet ulos
ns. särön kasvu, särö halkaisee koko osan kasvaessaan 100% varmasti
-huoltokuitti ja korjaamon työselostus ei riitä todisteeksi
että on huollettu takuuehetojen mukaan kun huollot tehnyt
Ducati Finland OY / Hailac / m-sports mikä nyt lineekeään
tää klaukkala liiken milloinkin,,, LIIKE kiistää tekemänsä huollon!!! MITEN TODISTAT JOS NOI TOIMI??? Toisaalta voihan
se olla tottakin mutta seilloin se on petos jos ottaa rahat
eikä huolla.
-heijastin / rekisteri konstrukstio joka vääntyy ympäri
rengasta koskettaessaan kuuluu kuluttajsuojan piiriin,
Hailacia suositetaan maksmaan kukuyttajall 100eur
kun on tehnyt oman kilven,... ongelma koskee
2005-2008 1098, MTS,... malleja,.. ns. kilpi antaa
agresiivisen pompun kun kiepahtaa ympäri,
ote tiestä katoaa ja 2mm renkaasta kulutuspintaa,...
-3v saa sähköosien kumi huput haurastua rikki
-18000km on normaali kuluminen etu stefoille
-15000km on aika vaihtaa ketjut ja rattaat, siis
ennen renkaita!!
-on normaalia että etukatteissa on 3-5mm rako josta
vesi sataa akun, tietokoneen ja sulakkeiden päälle,
ne on kuulemma vedeltä suojattu tosin jos ne
hajoo märkyydestä on kuulemma pesty niin että
kastuvat eikä takuu voimassa kertoo villi huhu
Sanotaan ihan suoraan että MTS-620 oli eka pyörä
ja ekoinan vuosina en edes uskaltanut ajaa sillä
kunnolla,... ei se ainakaan ajamisesta oo johtunut,..
Siis Ducateilla perävalotakuu tosin takavilkun joka
putosi suostuivat sentään vaihtamaan, jo uutena
2-3mm halkeamalal olevaa mittaristoa taas ei!!!
Niin rekkari kilven oisvat vaihataneet 465 kertaa
mutta eivät laittaneet kilpitelinettä mikä kestää
enemmän kuin 250km,...
Niin kaikki yllä totta, tännehän ei saa valehdella,
enkä muuten liitotellut yhtään.
http://www.ducaticlubfinland.fi/bb/viewtopic.php?t=555
Rekkarikilpi Ducati Club
Kuvia" target="_blank">https://sites.google.com/site.......a lisää
---
joni
http://boy007.dy.fi
Pariin asiaan omakohtaista kokemusta ja mielipidettä:
Etustefat: Kyllä 18tkm on ihan normaali käyttöikä etupumppujen stefoille varsinkin jos yhtään keventelee keulaa ja tiputtaa raskaasti tonttiin. Myös Gikserissä rupesi toinen stefa valskaamaan 19tkm kohdalla. Sitä paitsi etuiskareiden normaali huoltoväli (öljyt, stefat, puhdistus) on 15-30tkm mallista riippuen.
Ketjut+rattaat: Kannattaisi varmaan voidella niitä ketjuja joskus niin kestäisivät kauemmin.
Pyörän sähköistä: Mitäpä luulet, onko pyörän sähköboksit yms. suojattu suhteellisen hyvin kosteutta vastaan? En sitten tiedä millainen tuon katteen olisi pitänyt olla, mutta kyllä se vesi sinne sähköihin pyörässä pääsee joka tapauksessa.
Noista kytkinkopan säröistä olisi kyllä ihan mielenkiintoista nähdä kuva.
Superbike #7
Minäkin kuulisin ja näkisin lisää tuosta kytkimen säröilystä. Ketjut ja etustefat nyt on käyttökamaa. Tosin tuo maahantuojan kiistäminen pyörän huoltamisesta kuulostaa uskomattomalta, jos kerta sulla vielä kuitit. Huh!
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
No mutta mullahan kävi tuuri oman Ducatini kans, kun myydessä 27tkm mittarilukemalla etustefat oli vielä ehjät, sähkötki pelasi ja jopa liittimet olivat täysin ehjiä![]()
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing
Huh huh, taidanpa jättää Ducatikuumeen omaan arvoonsa, Torniossa olisi tuollanen http://www.motopalsta.com/kauppiaat/...Y/84/0/59488/0 joka vielä hetkenaikaa sitten kiinnosti...
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Itselläni oli aikanaan takuujuttuja oman Ducatin kanssa. Ensiksi eivät meinanneet suostua korjaamaan, mutta myöhemmin soittivat ja homma hoidettiin kuntoon. Syy oli tietysti se, että toin ulkomailta ylivuotisen uuden pyörän, joten siitä se aluksi hiersi.
Jäi sellainen neutraali fiilis, ehkäpä jopa hivenen positiivinen johtuen tuosta onnellisesta lopusta. Tietysti, jos ongelma olisi estänyt ajamisen(odotus korjauspäätöksen suhteen kesti jonkin aikaa), niin olisihan se tietysti vituttanut silloin odotusaikana enemmän.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
<a href="https://sites.google.com/site/jpsreviewsosco/ducati-multistrada-review---hailac-oy---ducati-finland-oy" target="_blank">Tossa on kuvia tulossa lisää
tekstiä kun keretään</a>
Särö on hankala kuvata, resoluutio loppuu, sottanen valu
johon jätetty purse ja sen kuopasta kasvaa kolme
kappaletta eri ruuveissa 1-2mm syviä eli jo 1/4 - 1/3 kopan
paksuudesta.
====
Oli kyseessä eka pyörä ja en ole sillä kovaa ajanut, eli
eipä paljon ole ollut rasitusta,....
Jos stefojen vaihtoväli huoltoohjelmassa on 20000 niin
se pitäisi vähintää kestää,..., USA:ssa vaihtavat ja
ovat myöntäneet että materiaali&asennus virheitä tehtaalla,..
Kyllä ketjujen ja rattaiden pitää kestää yli 15000,...
..., ongelma johtuu kun tehdas on antanut liian kireän
asetuksen,... NYT ON RTK ketjut rattaat ja Multistrada:netin
ohjeiden mukaan jätetty ketjut tehdas asetusta löysemmäksi
niin alko kestää.
Kyllä se on niin että tänä päivänä ei edes ulkonäkö
syistä hyväksytä katteiden välissä 2-5mm toleranssia,..
.., empä missään muussa pyörässä nähnyt repsottavia
katteita.
Niin pyörä oli 2005 malli ja yli,yli vuotisena ostettu ja
käyttööotettu 2007. Laitan tarinan omalle web sivulle
kaikkine dokumenteineen niin voi ihan omin silmin
todeta asiat jos ei halua viellä uskoa!
http://sites.google.com/site/jpsreviewsosco/
Hei, eiksi joku vois vähän paremmin dissata
tämän päälle.
Pikku vinkkinä kuluttajaviranoamiselle ei kannata
viedä mitään hoidettavksi jos vastapuoli
ei haluakkaan sovitella asiaa, esimerkiksi
kun firma myy 20 pyörää vuoteen ja muista
myynensä pyörää - huoltaneensa - esimerkiksi,...
Ei siitä tuu mitään,...
Mitäs tykkäätte siitä rekkarikilven telineestä ?
Suositus oli 100 egee omatekosesta hyvitystä!
Mika taitaa ajaa ensi kaudella tälläselllä:
http://www.marcvds.com/moto2/page/the-bike.cfm
Munkin pitäis löytää sportti seuravaksi pyöräksi,...
---
joni
http://boy007.dy.fi
Eihän huolto-ohjelmassa ole mitään etupään stefojen vaihtoa eikä kyllä muidenkaan stefojen. Etupääöljyjen vaihto siinä kyllä on: 30000 km:n tai kahden vuoden välein.(boy007 @ Joulu. 02 2010,15:56) kirjoitti
Muutaman omistaneena voin kertoa tiedoksi, että normaalisti eivät hajoa mihinkään, pikkujuttuja on ollut ja niistäkin suurin osa omia viritelmiä. Huoltaahan ne pitää ajallaan ja se voi olla jopa hyvinkin kallista, toisaalta nuo ilmajäähyt eivät ole ylitsepääsemättömän hankalia huoltaa itsekään ja netti on pullollaan ohjeita. Noista uusista vesijäähyistä en muuta tiedä, kuin että kaverit ajelevat ja narinaa ei ole kuulunut ainakaan minun korviini. Hailacista taas ei oikeastaan koskaan ole ollut pahemmin sanomista, se vaan menee jotenkin niin, että metsä vastaa siten kuin sille huudellaan vähän joka asiassa. Sekin on taivahan tosi, että ostajan ja myyjän kiireet ovat erilaisia ja että liiketoiminnan tarkoituksena lienee tuo jonkinlainen kate.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Itsellä Hailacin toiminnasta ja takuukorjauksen toteutumisesta ei ole pahaa sanottavaa. Takuukorjaus vähän venyi, mutta se johtui taas edustajaliikkeen toiminnasta. Monsterissa kaikki pelasi takasylinterin öljyvuotoa lukuunottamatta loistavasti. Takuuna tuokin sitten korjattiin. Ketjut piti vaihtaa 19tkm kohdalla, mutta tuo nyt ei ole iso homma itsekään tehdä. Ei ilmeisesti ole kaikkien muidenkaan pyörien kohdalla tällä hetkellä poikkeuksellinen vaihtoväli kertoi ei-ducati-korjaamo.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Hailac![]()
![]()
Kyseisestä firmasta täytyy sanoo , et on täysin perseestä
Siellä kun asioi niin ei voi uskoa todeksi miten tänäpäivänä tehdään bisnestä....
Eli en voi suositella mitenkään Hailaccii, kannattaa kiertää kaukaa jos ei haluu pettyy...![]()
![]()
![]()
Kaikilla meillä on oikeus mielipiteeseemme.(karitee @ Joulu. 08 2010,01:01) kirjoitti
Mutta kehottaisin silti hiukan harkitsemaan, kuinka tuoda sitä julki interwebin ihmemaailmassa.
Muistetaanpa esim. erään tälläkin foorumilla esiintyvän henkilön ja erään firman taannoinen kädenvääntö, joka lähti nettikirjoittelusta, ja jota puitiin lakituvassa saakka.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kunhan ei mitään perättömiä väitteitä jakele niin ei ole mitään ongelmaa, varsinkaan jos lausujaa ei katsota kilpailevaksi yrittäjäksi.(pecha @ Joulu. 10 2010,10:47) kirjoitti
Mielipiteet tuosta firmasta näyttää jakautuvan kahtia, jotkut ovat tyytyväisiä, hyvä niin. Itse olen muutaman kerran yrittänyt kauppaa hieroa, mutta ei se vaan tunnu tuon liikkeen kanssa onnistuvan.
Kunnianloukkauksesta voi silti saada seuraamuksia, vaikkei juttujen takaa löytyisikään ns. ´omaa lehmää ojassa´. Tällaisen syytteen läpimenoon varmaankin tosin tarvittaisiin paljon enemmän kuin joku yksittäinen heitto yhdessä threadissa.
Ja toisekseen, jos joku taho on "p/ceestä", niin itse ainakin kuulisin mieluusti sitten myös perustelut tällaiselle väittämälle.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kyllä, mielipide ilman perusteluita on aika turha.(pecha @ Joulu. 10 2010,12:48) kirjoitti
Ja tää ei tähän ketjuun kuuluisi enkä ala tämän enempää vääntämään, mutta kunnianloukkausksen pitää kohdistua henkilöön eikä yritykseen. Lisäksi laki sanoo mm. "...kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa..."
Eli kun kirjoittaa faktaa jonkun firman toiminnasta ei siinä ole mitään laitonta.
Hei
Pari sanaa omasta puolesta...
oli kevät 2010 hailacis oli kaupan yks zx 12r soitin ja juteltiin kaupasta pe ja sovittiin että soitan la aamusta kuka on paikalla näyttämässä ko pyörää.. ok la soitin ite kantola vastas ja oli mökillä tai ms mutta sovittiin kuitenkin että hän laittaa tex pankkitilin numeron ettän saan maksettua ko pyörän... ei tullut viestii ei soittoo su,ma ,soitin ma iltana ja kysyin mis mennään koska olin varannut lentolipun ti aamuksi hesaan.yllätys pyörä oli myyty tai taas jotain muuta,ja tämä on faktaa .eihän täs mitään muuta mut se lentolippu![]()
Mut onneksi turussa löytyi pyörä sovittiin taas puh kaupat ,ajettiin turkuun lyötiin myyjälle rahat kouraan ja lähettiin pyörällä kotiin ja kaikki oli tyytyväisä...
Opetus oli mulle vaan sellainen ,että ei se kivijalkakauppa ole aina luotettava...
Ja täytyy kertoo kyllä että mieluimmin ostan yksityiseltä, tänä vuonna olen kolme pyörää ostanut yksityiseltä kaikki kaupat on toteutunut juuri niin kun ollaan sovittu![]()
Nyt on juuri sellaiset pyörät tallissa kun etsin .Tietty oli tässä hyväkin tuuria ku klaukkalasta ei pyörää saanut , sain tosi vähän ajettuja pyöriä yksityiseltä mukavaan hintaa![]()
![]()
![]()
Eikö sitä huomaa jos kettingit on niin kireellä että ne "soi"? Edellisessä pyörässä kiristivät kettingit huollossa liian kirelle ja sanoin siitä; oli kuulemma "ohjeen mukaiset". No ei kyllä ollut ja ne tosiaan soi. Ensitöikseni kun pääsin kotiin, löysäsin niitä.
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
Ducati tuntuu olevan monopolisoitunut erikoisuutensa (hankalan ja aikaavievän huollettavuutensa) takia muutamalle huoltoliikkeelle, jotka sitten pyytävät melkein mitä haluavat korjaustöistä...![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
(karitee @ Joulu. 08 2010,01:01) kirjoitti
Tuota noin, eihän kyse ole kunnianloukkauksesta
jos sen voi viellä todistaa oikeudessa!
Se ei käsittääkseni ole vaiketa? Edes tämän theradin perusteella?
---
joni
http://boy007.dy.fi
(Athene @ Joulu. 11 2010,00:19) kirjoitti
Ducati on helppo huoltaa ja korjata ihan itse! Osia saa nopeastikirjoitti
suoraan keskieuroopasta ellei sitten halua odotella niitä virallisten
väylien kautta. Pyöriä on sen verran vähän liikenteessä että
siksi ei ole näitä huolto ukkojakaan. Aika monta huoltoa pitää
tehdä vuodessa että tarvittavat työkalu kustannukset tulee katetuksi,..
..., omiin perushuolto työkaluihin ( only for Ducati ) on mennyt
lähemmäs 300 egeä ja viellä menee 100-500egeä niin on
kaikki tarvittava,... Yksinkertaisesti muutaman huollon takia ei kannata
kovin monen yrittäjän opetella koko pyörää ja hankkia välineitä.
Omalta osalta ajokaudet venähtävät ja Hailaciin on matkaa 250km
joten edullisempaa huoltaa kotona - ei tuu matkakuluja,...
Teknisesti pyörä on tosi selkeä ja simpeli !
MTS-620 on viellä perus Ducatista tehty minimilastinen
erikoisuus. Joku ihmetteli tuossa Marraskuussa että miten
pakkasilla voi ajaa, eikö nesteet jäädy(ilmeisesti szxuki kusi)?
No ei syylari nesteet jäädy
kun ei ole edes koko jäähdytys systeemiä,... starttikin
skulaa! (kop, kop,kop)
Hulluinta koko homamssa on että tykkään tuosta
paskan MTS-620 edelleenkin se ei nyt vaan enään
riitä,.., haluis tehoo lisää,... pyörää ei myöskään
näillä faktoilla kehtaa edes myydä !
Kaikesta huolimatta jos olisin näillä tiedoin ostamassa
pyörää ostaisin jonkun toisen merkkisen. Kanttaa muistaa
että olemme puhuneet maahantuojasta ei jälleenmyyjästä,...
---
joni
http://boy007.dy.fi
Öljyt kun vaihdetaan vaihtuu(assu @ Joulu. 03 2010,12:33) kirjoitti
tiivisteet samalla ! Näin on.
Metallisia "Bushings" vaihdetaan
jos tefloni kulunut.
Vaihto väli 20000km,...
Stefat pitäis kestää vaikka
40000-60000,... mutta ,..
Mitä tulee metallisiin kannen tiivisteisiin
kannattaa nekin vaihtaa ventiili säädön
yhteydessä,... väärä paikka säästää,...
,,... omani alkoi vuotaa kun ammattilaiset
ei vaihtanut,...
---
joni
http://boy007.dy.fi
Hyvä kysymys mihin en vastausta tiedä,...(pecha @ Joulu. 02 2010,11:10) kirjoitti
sä taidat tietää, kerro meille!!!,...
..., suurin osa ongelmista on tullut ilmi 1,5 sisällä
pyörän ostosta ja reklamoitu sitä mukaan kun löydetty
ja käytetty pyörää näytillä ( vilkku, irtoavat kumi tulpat,
rekkarikilpi, rako katteessa, irtoava jarru letku...)
*mikään takuu asia ei ole ollut ITSESTÄÄN SELVÄ
* kuten pitäisi, aina vääntöä !!!
Tänä aikana pyörä on ollut huollettu takuu ehtojen mukaan ja
ajallaan RM Hemolla ja Hailacilla itsellään. RM HEMMO:LLA
EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ TÄN CASE:N KANSSA.
Hailac tosin on väittänyt että he eivät ole ITSE huoltaneet ja
silti multa löytyy pankkikuitit, takuukirja merkinnät ja
huoltolappu JOSSA HAILACIN LEIMA.
En ole ajatellut tämän takia hakeutua hoitoon
mutta Hailacin pojat voi käydä työterveyshuolossa ja
pyytää työnantajan piikkiin silmälasit niin alkaa nuo
halkeamatkin näkymään.
Viimeisessä Hailcilla tehdyssä huollossa pojat eivät ratkaisseet
takuu ongelmia ja kun kotona tarkastelin pyörää niin ihan 450egeä
en öljynvaihdosta maksa kun vielä takuu asiat tekemättä.
Kuluttajariita lautakunta on asiaa sovitellut 2v kun Hailacilta
tulee ilmeisimmin vastaukset yhtä hitaasti kun varaosat (esim. kumiosat 1,5 vuotta). Sitä tuskin kannattaa ihmetellä miksi
viimeseen 2v pyörä ei ole ollut huollossa Hailacilla - oisko
Hailac rikkonut jo tuon TAKUU SOPIMUKSENSA kun ei tehnyt
huoltoja ja toisaaltaan takuu aikakin on ehtinyt umpeen.
Pikku asioista en jaksa tapella mutta muisitelisin vielä että
vuonna 2007 DUCATI lupasi 3v kansanvälisen takuun ylivuotisille
pyörille - jos en väärin muista,..., mutta sillä ei edes ole
merkitystä tässä casessa.
Kytkimen kannen säröt on taas piilossa oleva valmistusvika mihin
ei TAKUU-EHTOJA sovelleta samoin kuin HAILACIN tekemä rekisterikilpi.
Voisko sulle pecha esittää kysymyksen että miten sulle edes tulee
mielleen tollanen kysmys!
Kaupankännin ensimäinen periaate on että myyjä saa rahat ja
asikas toimivan tuotteen mikä tekee sen mitä kauppias on luvannut
ja mitä yleensä tuotteelta voi olettaa. Esimerkiksi mopon
kansien voi olettaa kestävän 10-20v. Lisäksi tollanen särö
on valmistus virhe jota ei koneen osissa hyväksytä koska
säröt kasvavat yleensä aika nopeasti halkemiksi.
Laitan tosissaan kaikki matskut nettiin, kuitit, kirjeet,...
..., niin voi ihan omin silmin ihmetellä !!! Jos oot Ducatia
ostamassa niin kanattaa vilasta ja miettiä kaksi kertaa.
Kuten sanottu käytettyissä Ducateissa ei ole mitään
vikaa, ei niitä tarvitse Hailacissa huoltaa eikä pelätä
onko pärstäkerroin sopiva että äijät pitävät sanansa
ja toimivat allekirjoittamansa TAKUU sopimuksen mukaan.
Moni tuo käytetyn Ducati itse maahan tai jopa uuden.
Lisäksi pitää muistaa että myyjän vastuu on takuuta laajempi!
Toinen asia mikä liityy näihin Ducati ongelmiin että
aina asiakasta joka on ihan aiheesta ollut eri mieltä
myyjän kanssa on uhkailtu. Kuten tuolla aiemmin
peloteltiin tuolla kunnianloukkauksena. Tollasta ei
kannata ottaa tosissaan,.... Hailac on ilmeisesti oikeudessa
noin kerran vuodessa ja ilmeisesti sovittelee asioita viimehetekellä.
Tällä kertaan jakeluun ei tainnut mennä se että
asian voi nopsasti alle 1v:ssä sovitella suoraan ja
2v:ssä kuluttajariitalautakunnan kanssa ja sen jälkeen
asia on julkinen. Vaikka case on selvä ja sen voittaisi
oikeudessa ei siinä taloudellisesti pääse edes omilleen
joten uskotaan moottoripyora.org:in tehoon.
Hailac / Ducati taas pääsisi omilleen jos korjaisi, korvaisi
jotenkin multa palaneen ajan ja maksaisi viellä että editoin
pois nää jutut Netistä jos mahdollista !!!!
Niin Hailacin pienet myyntiluvut kyllä on jotenkin
tekemisissä näiden asiakkaiden kanssa TEHTYJEN
riitojen kanssa,.., joita siis on, ja on ,,,.. ja on taas.
Eli mennääs takasin tuohon kysymykseen että pitäisikö
maksaa takuuna?
Kyllä pitää koska huollettu takuu aikana takuu ehtojen
mukaan. Myöskään takuu ajan jälkeen ei sopimuksessa
ole sovittu että pyörää pitäisi huoltaa merkkiliikkeessä
jotta takuu aikana havaitut virheet kjorjattaisiin takuuna
takuuajan suhteen. Myöskään sopimuksessa ei ole sovittu
että Suomessa käytössä olevaa Kuluttajasuojaa ei sovelleta
tähän pyörään,....
Lisäksi jos HAILAC ei todellakaan ole huoltanut pyörää,
niin se ei vaikuta asiaan koska Hailac on antanut asikkaan
ymmärtää että he ovat huoltaneet pyörän laskutamalla
hullosta ja tekemällä asianmukaiset huoltokirjat!
Ihan noin vitsinä aion laittaa kuluttaja-asiamiehelle
valituksen Hailacin laskuttamasta huollosta mitä
he eivät kuulemma ole tehneet. Todisteeksi ko.
valitukseen laitan heidän kirjeensä kuluttajavalituslautakunalle
missä he kertovat että HE EIVÄT OLE HUOLTANEET
pyörää.
![]()
![]()
---
joni
http://boy007.dy.fi
Itse asiassa Ducatin takuu jatkuu vielä seuraavallekin omistajalle jos mukana on täysi huoltokirja,omassani takuuaika oli käytännössä viisi vuotta ja kyllä se myös toimi niiltä osin kun sitä tarvittiin,eli yksi solenoidi.
Mulla on ollut kyseisiä laitteita -70 luvun alusta saakka eikä ole ollut ongelmia sen enempää kuin muissakaan laitteissa.Kahta lukuunottamatta ne ovat edelleen minulla ja toimivat.
Tehdas on taannut jo muutaman vuoden että kun osat tilataan ne ovat kahden vuorokauden sisällä missä tahansa ainakin Euroopassa ja luulisin että nykyisellä logistiikalla myös muualla maailmassa.Se onkin eri asia jos esim. maahantuoja ei lähetä tilausta heti vaan kasaa isompaa pottia.Mutta kyllä esim. Saksasta tulee osat ihan piirimyyjiltä muutamassa päivässä.Jos haluaa periaatteessa tapella maahantuojan kanssa,se on oma asiasi mutta muitakin väyliä on hankkia tarvittavat kilkkeet. Sitäpaitsi jos asut Lappeenrannan-Kouvolan nurkilla siellä on ollut iät ja ajat kavereita jotka osaavat nuo kapineet kuin omat taskunsa.Se nurkka on ollut aina italialaisten harrastajien vahvaa aluetta.
Jos Hailac sylettää sinua,miksi hakata päätä seinään?Anna olla ja käytä pyörä muualla huollossa.Ei kannata pilata hermojaan turhan takia.
Ne etupään öljyt pitäisi vaihtaa joka toinen vuosi,ja kuten sanoit,stefat vaihtuu samalla.Sama koskee muitakin nesteitä.Kohtuullisen tärkeää hyvän toiminnan kannalta.
Älä stressaa,ota lungisti.Pistä postia tehtaalle jos asia ei hoidu,ne ainakin vastaa sinulle.![]()
Ihan fiksu komentti tuo edellinen,(rellonen @ Joulu. 11 2010,21:43) kirjoitti
ongelma on siinä ostin pyörän
uutena. Silloin hintaan sisältyy takuu ja voi olettaa
että asiat hoituu. Eli rahalla ei saanut mitä
ostanut.
Ihan en kuluviin osiin ja harrastuksena ole innostunut laskemaan:
400 egeen uuteen kytkimen kanteen, nykynen säröillä
700 egee johto sarjaan kun 0.50eur sähkölaitteiden
kumitulpat/suojat haurastuneet paskaksi
Säröllä jo uutena ollut konsoli a 700eur vituttaa
ja pyörä oli sen hintanen että 5mm raot katteissa
ei mee samaa hintaan. Vastaava rako veneneessä
upottaisi sen! Nykysellä valmistus ja suunnittelu osaamisella
pitäisi päästä parempaa. Hyvitys ois asiallinen
jos ei osaa korjata!!!
Joo, jotta asiat hoituu niin, ne asiat mikä on saatu
hoitumaan, on todella toiminut niin että ovat uutta
osaa lähetelleet Hailacilta ja oon itse laittanut uudet kiinni,
tästä syystä ei ole TAKUUTA MENETETTY,...
säästyy se 500km ja 8-12h aikaa 5min hommaan,...
..., ja jos ei osaa tullu niin on tehty itse ja kuluttajaviraomainenkin
on ollut sitä mieltä että itse valmistettu osa pitää
HAILACIN maksaa mulle - tosin ei Hailacilta oo tullu rahoja tilille
tai puhelin soittoa, viellä!
Kyllä tuosta thredista ja komenteista käy selvästi
ilmi että varsin slungi oon, ajattelin jatkaa viellä
toiset 2v tuolla onko Huolettu vai ei riidalla.
Kumi osia odotin 1,5 ja vaan 4 kertaa e-mailisin
että missä DAMPERIT ja putoavat kytkintapin kumit
on,...
Niin itse oon valmis jo ajatelemaan Hondaa tai
BMW 1100R seuraavaksi peliksi ellei sitten löydy
hyväkuntosta 999. Uudempien mallien valmistus
virhe listat, takuu korjaus listat on aika pitkiä
esim. 1098 ja koneet lyhyt ikäsiä, näin oon
käsittänyt. Lämpimään varastooni mahtuu vain
yksi pyörä tosin lapset on kohta siinä iässsä että,...
Niin jenkeissä myyvät myös jatko takuita
DUCATEIHIN mikä oli musta mielenkiintoista.
On muuten kalliita jostain syystä.
Uusille takuu on nyt käsittääkseni 3v mutta
se ei ole tarkasti ottaen QUARANTEEN = TAKUU
vaan WARANTTY = PERÄ VALO TAKUU, asia selvisi
vastikää USA:ssa olevista DUCATI riidoista oikeudessa.
Takuu ehdot kun lukee tarkkaa niin ei oikeastaan
ole osaa mikä kuluu takuuseen ja kaikki korjaukset
on tehtaan GOOD WILIÄ!!! Kuluttajasuoja lain säädäntö
oikeastaan on se toimiva täällä Suomessa.
Noin vinkkinä että kulutaja puolen paprut on
julkisia aika pitkälle ja tosi harva haluaa
näitä asioita tuoda edes esille. Mulla on rajana
sellanen suora valehtelu asioissa ei niinkään
aina tuo raha. Löysin 4 casea liittyen Ducateihin
peräjälkeen. Muutaman kanssa oon jutellu
ja vaihtanu tietoja.
Uuden Ducatin ostajaa kehottaisin käyttäytyy kun
käytetyn pyörän ostajaa, myymälään ja huoltoihin
kannattaa ottaa todistaja mukaan ja kirjata paperille
kaikki mitä luvattu tai mistä erimieltä niin jatko
on helpompi. Rahat vasta kun,.... Kannattaa käydä
läpi ja aloittaa siitä että runko on suora. Kannet kannataa
avauttaa ja kattoo onko säröjä valussa,.. ja maksu kun
tavara edessä rekisteri otteineen.
Tosin jos saisin tuollaisen ohjeen
taitaisin jo vaihtaa liikettä. Niin näitä Ducati asiakas
ongelmia ei tietääkseni ole ollut jälleenmyyjillä !
Jos olen käsittänyt oikein "jälleenmyyjät" asioivat tehtaalle suoraan
ja ns. maahantuoja on "maahantuoja".
Tehdas ei kommentoi tapahtunutta tai ota mitään
kantaan. Uskoisin että heidän ja maahantuojan välinen
sopimus estää sen, ns. ei voi vahigoittaa toista.
Joka tapauksessa Hyvää Joulua ja pidetään nyt joulun
yli taukoa tässä aiheessa, teen kunnon sivut aikanaan
niin voi tehdä johtopäätökset ihan itse. Neljästä casesta
kahden suhteen olen jutskannut,... noista muista ois
kiva kuulla. Lähinnä asiakkaiden pelottelut yms,.. ihan
asiattomat jutut kiinnostaa ,että miten asian käsittely
päättyi. Uskoisin että ihmiset ei jaksa ottaa pulttii
ja jättää nuo luigit oman arvoonsa.
---
joni
http://boy007.dy.fi
From joni.kurronen@gmail.com [ address book ](zpete @ Joulu. 10 2010,12:00) kirjoitti
To "Niko Kantola" <Niko.Kantola@ducati.fi>
Subject RE: Vastaus viesteihinne
Date Fri, 03 Dec 2010 12:21:07 +0200
tuosta ei saa selvää, jotain yrität sanoa!
joni
On Fri, 3 Dec 2010 10:53:38 +0200, "Niko Kantola" <Niko.Kantola@ducati.fi> wrote:
v:* {behavior:url(#default#VML);} o:* {behavior:url(#default#VML);} w:* {behavior:url(#default#VML);} ..shape {behavior:url(#default#VML);}
Hyvä Joni Kurronen
Olemme pakotettuja ilmoittamaan Teille, että ette lähestyisi meitä ettekä henkilökuntaamme enää minkäänlaisin viestein koskien Ducati MTS620 rekisterinumero FL-586 takuuasioita tai kuluttajariitalautakunnan päätöstä. Olemme siirtäneet asian käsittelyn asianajotoimistollemme. Tästä eteenpäin kaikki ASIALLISET viestit tulee osoittaa suoraan Asianajotoimisto Hirvi Oy:n käsiteltäviksi.
Olemme jo toimittaneet ja tulemme myös jatkossa toimittamaan kaikki julkisesti esittämänne kirjoitukset ja syytökset asiaa koskien asianajotoimistollemme käsiteltäviksi mahdollisia jatkotoimenpiteitä varten.
Pyydämme Teitä huomioimaan, että olemme antaneet 16.7.2009 lausunnon kuluttajariitalautakunnalle, jossa kannanottomme on että meillä ei ole asiaan mitään lisättävää. Kyseessä olevan lausunnon yhteydessä on kopio huoltokuitista sekä työlistasta ajoneuvon FL-586 (ml. 11201km) 10tkm määräaikaishuollosta 28.11.2007 Oy Hailac Ab:ssa.
Ystävällisin terveisin
Jouko Kantola
Toimitusjohtaja
---
joni
http://boy007.dy.fi
[quote=boy007,Joulu. 11 2010,23:24]Hehheh, nyt on Honda ja Bemarikauppiaat varpaillaan!kirjoitti
Hyviä tulevia kauppoja...![]()
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Ei niiden tartte olla varpaillaan.
Mun kanssa itse asiassa helppo tehdä
kauppaa kun tavara vastaa mitä luvataan!
Sinänsä helppoa tuo kaupan teko on
ollut tän metelin jälkeen, myyjät
ei suostu ihan kaikkea paskaa myymään,
esimerkiksi Hailac jo muutma vuosi
sitten ehdotti älä osta 1098:sia,...,
eli helpottaa tuota ostamista !
Sama tilanne kun ois sulla.
---
joni
http://boy007.dy.fi
Saako mm. sähköpostiviestejä julkaista ilman lähettäjän lupaa?
Näin yleisenä huomiona vain...
Se riipuu sisällöstä. Esimerkiksi sairaskertomusta(Turder @ Joulu. 12 2010,15:05) kirjoitti
susta mikä menee e-mailinä sairaalasta A sairaalaan B
ei saa mutta esimerkiksi ei ole laillista estettä
julkaista USA:n Diplomaatti postia vs. Cable-Gate
skandaali. Eli tollasia henkilökohtasia asioita
ei saa julkasta mutta asioista voidaan puhua
varsin vapaasti.
Eli kirjeitä, e-malejä ja keskusteluita saa julkaista
jos sisältö ei ole salaista eikä niiden julkasu
ole sopimatonta.
Tässä tapauksessa on jo aiemmin Hailacia informoitu
että kaikki matsku on julkista. Jokainen emaili
tulee päätymään esimerkiksi tänne tästä aiheesta.
Esimerkiksi aika monet viranomais paprut on
julkisia kun osaa pytää oikeasta paikasta.
Mistä tollanen kysymys tuli mieleen.
Hyviä lukuhetkiä, ei oppi ojaan kaada.
---
joni
http://boy007.dy.fi
Monella yrityksellä on mailien lopussa teksti, että viestiä ei saa julkaista ilman lähettäjän lupaa ja muuta disclaimer-juttua. En tiedä käyttääkö Hailac tällaista käytäntöä, mutta tuli vaan mieleen.(boy007 @ Joulu. 12 2010,14:15) kirjoitti