Ostin biltemasta 22mm stongan ja siihen isoimmat tankopainot mitä löysin..n.450 g kappale mutta silti tärisee vieläki sen verran että pikkurilli ja nimetön puutuu nopeasti..eli onko kikkoja vaimentaa tärinää? En ole heti laittamassa fatbaria jos on muita keinoja! Vaikuttaako stongan sisään survoa jottain mömmöä? Ideoita??
Mikä pyörä?
Puutuuko molemmat kädet samalla lailla?
Silikonin ja haulien/hiekan seosta tangon sisus täyteen.
Kaupallisena taisi olla saatavilla jonkinmoinen "mato" joka tungetaan tangon sisään.
Vaimentavat raiserit.
Tanko väärässä asennossa ajoasentoon nähden?
Oletko paikantanut tärinän varsinaisen alkulähteen?
(Renkaat,jousitus tietyt kierrokset..)
636 ninjasta rakennettu fighter..paha sanoa mikä sen tärinän aiheuttaa..jouset,ajoasento,renkaat ym..kaikki yhteensä? mikäs tää mato on..en oo koskaan törmänny sellaseen? mistä niitä saa? Tuli itellä mieleen että jos laittais jotain kumitiivistettä raisereihin..
Ainakin Z1000:ssa on vakio kolmiossa kumit joiden läpi raiserit kiinnitetään jolloin tankoa väännellessä se hieman antaa periksi ja vaimentaa tärinöitä. Luultavasti tuossa sun mopossa on tehty vakiokolmioon reijät raisereille, jolloin ne on vedetty tiukkaan kiinni metalli metallia vasten ja pitkän tangon päät sitten värisee. Lyhyissä clipareissa ei liene tätä ongelmaa?(jeremy.r @ Helmi. 12 2011,15:19) kirjoitti
Joko vaihdat yläkolmion jossa vakiona normitanko (esim z750 tai 1000) tai sitten koitat vetää jollain patentilla kumia väliin.
?
joo suurinpiirtein niin..eli metallia metallia vasten..täytyy kokeilla tunkea joka väliin kumia tms..edelleen kiinnostaa se onton stongan täyttäminen jos jollaki kokemusta..
Yhdeltä jannulta kuulin sellaisen vinkin, että lyijylevyä rullalle ja stungan sisään. Pitäs koittaa itekin, motarilla ainakin toi twini ravistelee käpälän ihan turraksi.
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Mitä turhaan pyöritellä,koska lyijyn sulamispiste on vain 327 c.(enkero @ Helmi. 12 2011,17:24) kirjoitti
Helppo sulattaa,vaikka kotikonsteilla.
Massa tangossa vaimentaa - mut myös tuommoiset semi-kiinteät kuten tuo haulit+silikonimassa vois toimia.
Esim hieno hiekka vois toimia myös-putki täyteeen? Ainakin olla sen verran edullista et kestää kokeilla ilman hirmu tappioita.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Helpompi irrottaa tankopaino kuin koko stonga? Tai sit pitäs kipata koko keksintö operaation ajaksi ;)(polip @ Helmi. 12 2011,18:24) kirjoitti
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Vanha konsti: valat tangon lyijyä täyteen. Voit myös kokeillä eri painoisia tankopainoja.
Taivas saa odottaa
Tärinää saat pois(jeremy.r @ Helmi. 12 2011,14:12) kirjoitti
1) eristämällä tärisevän osan lähteestä
2) kasvattamalla tärisevän osan massaa
3) kasvattamalla tärisenvän osan pituutta
Hyvällä säädöllä saat tärinät uudelle kierrosalueelle.
-J-
Stonga on isompi ja painot on painavammat ku ennen, mutta tärinä on maantienopeuksilla vieläkin puuduttava.Tiedän kyllä että tärinän saa pois jos siihen uhraa useita työtunteja,kyse on nyt siitä mikä olis nopein ja helpoin..eli kokemus on valttia..laiska ku oon niin en jaksais tehä isompia liikkeitä ku on muutakin laitettavaa tossa vitun härpäkkeessä! omia kokemuksia kehiin nii opitaan uutta..meinaan vaan että on aika merkittävä asia ajossa (tärinä)
mistä tietää tärinän lähteen?(GSXR_JaP @ Helmi. 12 2011,20:57) kirjoitti
raisereitten alle kumia..siinä mun idea..
Barsnake on se mato, tuota näköjään myös purkkitavarana.(jeremy.r @ Helmi. 12 2011,15:19) kirjoitti
Jos hiekkaa laittaa tankoon, kannattaa ottaa se toinenkin tankopaino pois ja laittaa jonkinlainen tulppa painon kiinnityksen ja hiekan väliin. Voi muuten tulla jumi.
Ja sitten on noita vaimennuksella varustettuja raisereita ja kiinnikkeitä...
Täriseekö jollain tietyillä kierroksilla vai tietyllä nopeudella?