Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    2012 malli kyseessä. Nokkaketju pääsi pomppaamaan muutaman hampaan verran pieleen. Miten kannattaisi lähteä laittamaan sytytystä kohdalleen?
  2. #2
    Miten nokkaketjun pomppaaminen vaikuttaa sytytysennakkoon? Nokan ajoitus kohdalleen ja peli käyntiin, ellei venttiilit ole osuneet mäntään ja edessä on enemmän remonttia.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  3. #3
    Joo se sytytys on suoraan kampiakselilta. Ei siihen nokkaketjut vaikuta.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  4. #4
    Aivan juu, miten nyt selvitän että mäntä on ylhäällä just oikeessa kohdassa? Jos laitan kampiakselin lukituspultin kiinni ja nokat merkkien mukaan oikeeseen asentoon niin onko homma sitten oikein?
  5. #5
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Männällä on vain kaksi kohtaa, ylös ja alas, ennen kuin laitat nokat kiinni. Sitten kun laitat nokat kiinni, alkaa syntyä puristus- ja poistotahteja.

    Eli joo. Mäntä niin kuin ajoitusohje sanoo, ja nokat samoin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #6
    Juuri kuten edelliset sanoo. Noissa tulee kipinälle ajoitus kampuralta ja se lyö kipinän myös pakotahdin loppuun eli joka kierroksella räpsähtää. Nokat sitten päättää milloin siellä on jotain syttyvää. Eli riittää kun ajoitat nokat.
  7.  
  8. #7
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Juuri kuten edelliset sanoo. Noissa tulee kipinälle ajoitus kampuralta ja se lyö kipinän myös pakotahdin loppuun eli joka kierroksella räpsähtää. Nokat sitten päättää milloin siellä on jotain syttyvää. Eli riittää kun ajoitat nokat.
    Kiitos 👍🏻