Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 42:een 42:sta
  1. #31
    Lainaa (Nitrous @ Joulu. 05 2010,16:14) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Joulu. 05 2010,16:08) kirjoitti
    Täällä on pari vanhaa topikkia johon on kerätty noita vaimenninvaihtoehtoja, jos selaat foorumia taaksepäin.

    Muistaakseni Tachometerillä ja Nitrousilla on kokemusta ratahommista noilla aftermarket piipuilla.
    Tacholla taisi olla mökäpöntöt Dukessa, mutta itse ajelin vakioilla. Tosin erään ärrä Duken akrat killereillä olivat vakioputkia hiljaisemmat mittauksessa. Vakioilla 94-95dB ja Ärrä Akroilla n. 93db jos en ihan metsään muista. Tachometerin lukemista ei kyllä mitään muistikuvaa.
    Kommentoidaan tätä tällain kuukauden viiveellä...

    Leo Vincet menivät Ahveniston melumittauksista läpi modatuilla dB-killereillä. Killereiden sisään oli niitattu pienempihalkaisijainen putki. Killerin ja lisäputken väliin tungin teräsvillaa - ääni laski muistaakseni suurinpiirtein 94 dB:hen.

    Leot mökäsivät modaamattomilla killereillä 96,7 dB @ 4500 RPM ja
    102 dB @ 4500 RPM ilman dB-killereitä.
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  2. #32
    Lainaa (wekkuli @ Tammi. 04 2011,10:21) kirjoitti
    Lainaa (Timo Tyhjäkäynti @ Tammi. 04 2011,09:56) kirjoitti
    Onko niissä killerin kiinnitys päätykartion kyljessä olevan reiän kautta? Mulla ainakin on ja olen kaksi kertaa onnistunut pudottamaan sen kiinnitysruuvin avaimen päästä päätykartion sisään putkien ollessa pyörässä jo paikoillaan.
    Arvasin. Tuota pohdiskelin itsekin ja totesin, että enpä taida uskaltaa vaihdella noita killereitä ollenkaan.

    Tosin eipä ole tarvettakaan varmaan, hiljaisimman pidän monestakin syystä varmaan koko ajan paikallaan. Vaikka kyllä niitä kovempiakin jytinöitä vois joskus kokeilla.

    Milläs sitten lopulta sait tuon pultin sieltä kartion sisältä? Jollain rautalankavirityksellä?
    Kyllä se ruuvi vähän isompaan kasaan tehokkaita magneetteja sen verran tarttui, että monen yrityksen jälkeen lopulta sai reiästä ulos hipaisematta reunoja. Vitutuksessa tahtoo kädetkin täristä liikaa
  3. #33
    Nonnii. Nyt on sitten vähän ajoakin jo takana noilla wingsseillä. Talvi kun on välissä niin ei oikein osaa sanoa, että pyörän käytöksessä tai keveydessä olisi havaittavaa eroa. Soundit on mielestäni kohdillaan, melko miedot, mutta matalat jytinät. Ei pienimmällä killerillä missään tapauksessa ainakaan liian kovat. Kulutus on ennallaan.

    Ja ulkonäkö on hyvä, putket todellakin sopivat kottaraiseen. Kaikenkaikkiaan uskallan suositella.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  4. #34
    Viime viikonloppuna tuli ruuvattua sakemannilta tilatut LeoVinssit (evo II oval) SMR:n kiinni ja voi luoja sitä meteliä. *
    Nyt on mopossa arvoisensa ääni etten sanois. Ei tarvi enää ajaa 1000 kuutioisella ompelukoneella *

    P.S. Kannattaa asennusvaiheessa testata äänet myös pelkällä kollektorilla * Jy- Ti -See



    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
  5. #35
    Lainaa (Cervatore @ Touko. 31 2011,18:46) kirjoitti
    Viime viikonloppuna tuli ruuvattua sakemannilta tilatut LeoVinssit (evo II oval) SMR:n kiinni ja voi luoja sitä meteliä. *
    Nyt on mopossa arvoisensa ääni etten sanois. Ei tarvi enää ajaa 1000 kuutioisella ompelukoneella *

    P.S. Kannattaa asennusvaiheessa testata äänet myös pelkällä kollektorilla * Jy- Ti -See
    Jätitkö killerit paikoilleen? Ilman killereitä ääni on "ehkä" hieman liian kovakin...
    Vstrom 1000 '15
  6. #36
    Täl hetkel (ehkä toistaiseksi) ilman. On välillä hetkellisiä ajatuksia metelin häiritsevyydestä mut en tiiä sit. Kai sitä kaikkeen tottuu
    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
  7. #37
    KTM 990 SM Wingsin pöntöillä ja pienemmillä killereillä meni heittämällä läpi Ahveniston melumittauksista eilen.

    93dB @4500rpm
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  8. #38
    Leo Vincet asentelin eilenillalla. Aivan järjetön meteli ilman killereitä, kuuluu n. kilsan päähän asutulla alueella. Ruuvailin sitten takasin kiinni =)
    Painoa tippui myös senverran että nyt alkaa olla pakko säätää takaiskarin esijännitystä. Oli jo ennestään vähän paksummalle kuskille mutta nyt kaatuilee mutkiin ihan liikaa.
    990 SM -08
  9. #39
    Lainaa (Cervatore @ Touko. 31 2011,18:46) kirjoitti
    P.S. Kannattaa asennusvaiheessa testata äänet myös pelkällä kollektorilla * Jy- Ti -See
    636 kawalla kävin ilman vaimentajaa ajelemassa pihapiirin ympäri. Leot ilman killereitä pitää enemmän meteliä
    990 SM -08
  10. #40
    Edit: Kartta vaihtu, äänet parani. Kaikki toimii



    990 SM -08
  11. #41
    Lainaa (wekkuli @ Kesä. 02 2011,12:33) kirjoitti
    KTM 990 SM Wingsin pöntöillä ja pienemmillä killereillä meni heittämällä läpi Ahveniston melumittauksista eilen.

    93dB @4500rpm
    Palataan sen verta vielä vanhaan topicciin, että Wingsin pöntöt meni kesällä Ahveniston melumittauksista isommillakin killereillä, joilla soundit on hieman muhevammat jytinät.

    Ajokausi takana ja hyvä hankinta oli, olen erinomaisen tyytyväinen putkiin.

    http://photos.loukkola.net/alastaro_...7_14/e20116dc6

    http://photos.loukkola.net/alastaro_...7_14/e205033e6
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  12.  
  13. #42
    Herätellääs ketjua...
    Löytyykö kenelläkään ylimääräisiä Wings sien DB killereitä...mulla lensi mäkeen toinen ja laitoin jonkun muun vastaavan kokoisen tilalle, mutta haluaisin alkuperäisen...pyörä on KTM SMR 990 2013 ja putken halkaisia on 48 mm ja siinä killeri kuristaa sen 31 mm ... kiinnitys on alhaalla keskellä...
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12