Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Mitä ihmettä! Oletteko käyttäneet moottoripyöräänne ulkoilmassa?

    Hurjimmat ovat ihan ajaneet sateella moottoripyörällään, todistetusti myös jopa säilytetty samaisessa sateessa. Totaalinen arvonromahdus.
    Murjaanien kuningas!
  2. #32
    Lainaa (trj @ Joulu. 06 2010,19:47) kirjoitti
    Mitä ihmettä! Oletteko käyttäneet moottoripyöräänne ulkoilmassa?

    Hurjimmat ovat ihan ajaneet sateella moottoripyörällään, todistetusti myös jopa säilytetty samaisessa sateessa. Totaalinen arvonromahdus. *
    Kyllähän se vaan "Stadin Arskakin" aika lailla ahavoituu ja
    "käyttöikä lyhenee" kun se lojuu tuolla kartsalla muutaman
    vuoden taivasalla huonolla hoidolla..... ja Arska on sentään kova jätkä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #33
    Kannattaa pyörää hommatessa ottaa huomioon että ostaa ns. säänkestävän mallin. Jolla voi ajaa sateella ja auringonpaisteella ja joka ei mene pilalle ulkona säilyttämisestä. Ja se kannattaa ottaa myös huomioon että Delvac koneessa ja Shellin superbensa tankissa huonontaa tunnetusti moottoripyörän sään kestävyyttä.
    Taivas saa odottaa
  4. #34
    Mopoilu on siitä(kin) hieno laji, että sitä voi harrastaa ihan kuten ittestä hyvältä tuntuu ja nakata paskat siitä mitä muut siitä ajattelee.

    Yksi tykkää rypeä märässä, kylmässä, paskassa ja vielä
    säilöä vehkeensä samalla systeemillä. Ihan OK.
    Toinen taas ei niin saa nautintoa moisella systeemillä.

    On kuitenkin ihan turha vääntää siitä, säilyykö vehkeet paremmin hyvässä hoidossa lämpimässä, kuivassa säilytyksessä kun ns. äärimmäisissä oloissa.

    Mitä sitten väliä.... no ei suurta...heti... mutta
    eri systeemillä vuodet ei pelkästään kulu... ne kuluttaa ja hieman eri tahtiin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #35
    Lainaa (Pave. @ Joulu. 07 2010,06:19) kirjoitti
    Mites olet ajatellut ajaa sateessa? *
    No miten nyt sateessa käyttäydytään eli Sateenvarjon avulla.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  6. #36
    Tämä on kyllä uskomattomin aihe mitä oon pitkään aikaan lukenu

    Ostin triumpin uutena ja pidin sitä joka ikinen yö ja päivä (siis ajokautena) ulkona. 3 vuoden jälkeen kun myin niin ostaja ihmetteli että tämähän on ihan uuden näkönen. Ja näissähän vielä jotkut puhuu että olis tehtaalla huonolaatuiset maalit..

    Ainoa mitä oon huomannu tuttujen pyöristä jotka on osa yli 15v vanhoja että muoviosat ehkä on vähän haalistunu. Mutta eiks ton ikäsessä saa vähän ikä jo näkyäkkin?

    Peskää ja vahakkaa niitä joskus niin voi sitten ajaakkin niillä ihan sateessa ja auringossakin ilman että "kuluvat"

    Nää vehkeet kestää salettiin ihan samaa kuin autotkin.. Mites muuten auton voi omistaa jos ei oo tallia.

    Ei V#ittu ihan oikeesti ihmiset Kahvitkin meni näppikselle hukkaan
    1300cc Suzuki
  7. #37
    Meillä kun on joka paikka täynnä kaikkee muuta, ratkasin säilytysongelman näin, keittiön nurkassa:

    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  8. #38
    Kyllä mopoissa on erojakin. Huushollimme toinen mopeti, R100 Bemu -70-luvun lopulta ei ole ollut ulkonapidosta moksiskaan. Toki talvisäilytys on tehty kylmän seinistä avoimen autokatoksen perällä mutta luulisi mahdolliset ongelmien tulleen jo ilmi tuohon ikään. Arvo siltä ei ole ainakaan säilytyksen takia mennyt ylös tai alas...ilmeisen sitkeästi sen 2-3 donaa.

    Sama koskee ikiomaa Dnepriäni. Yhtä ruosteessa ja yhtä lähellä romuraudan arvoa säilytystavasta riippumatta. Muovit ei noissa ole haalistuneet tippaakaan.

    Karmeamman esimerkin näin paikallisen pyöräjobbarin myyntituunausverstaassa. Alle 10 v. vanha ulkona pidetty HD. Joka pultinkanta ja nippeli umpiruosteessa. Todella pilalle "ryssitty"...sananmukaisesti.
  9. #39
    Hyvin säilyy taivasallakin. Toki säilyttäisin mieluusti katoksessa tai tallissa jos sellainen mahdollista olisi. Säännöllinen vahaus ja pressu päällä niin hyvänä säilyy... Toki sitä pressua ei kannata nakata päälle sateella ajon jälkeen ennen pesua, kun on sitä kuraa vähä joka paikassa. Omat pyörät pysyneet erinomaisessa kunnossa tällä menetelmällä...
    Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14

    TDWTF 2013
  10. #40
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 07 2010,11:55) kirjoitti
    Tämä on kyllä uskomattomin aihe mitä oon pitkään aikaan lukenu *

    Ostin triumpin uutena ja pidin sitä joka ikinen yö ja päivä (siis ajokautena) ulkona. 3 vuoden jälkeen kun myin niin ostaja ihmetteli että tämähän on ihan uuden näkönen. Ja näissähän vielä jotkut puhuu että olis tehtaalla huonolaatuiset maalit..

    Ainoa mitä oon huomannu tuttujen pyöristä jotka on osa yli 15v vanhoja että muoviosat ehkä on vähän haalistunu. Mutta eiks ton ikäsessä saa vähän ikä jo näkyäkkin?

    Peskää ja vahakkaa niitä joskus niin voi sitten ajaakkin niillä ihan sateessa ja auringossakin ilman että "kuluvat"

    Nää vehkeet kestää salettiin ihan samaa kuin autotkin.. Mites muuten auton voi omistaa jos ei oo tallia.

    Ei V#ittu ihan oikeesti ihmiset Kahvitkin meni näppikselle hukkaan
    Tässä on kyllä perää....

    Olen huomannut ja kuullut, että Honda on ainoo mopo, joka kestää hyvin sääolosuhteiden muutokset/vaikutukset; ja yleensä muutenkin kestää vähän kovempaakin käyttöä......


    provo vai ei (vääntö?)..... *
    (ennenkuin joku ehtii, niin vitsihän tämä...)



    T7
  11. #41
    Aivan varmasti on ajettu sateessa eikä se siittään miksikään mene

    Mutta rohkenisin väittää jos vaikka kymmenvuotiasta ja esim. 70tkm ajettua pyörää on laittamassa ja toinen on seissyt sen ajan parkkiksella toisen ollessa katoksessa on siinä vissi ero.

    Toisessa joka pultin kanta ja nippa ruosteessa toisen näyttäessä pakasta vedetyltä. Ja joo, kukapa järkevä sitä enää niin vanhalla mutta meitäkin on
    Elämäntapa motoristi.
  12. #42
    En tiä mitä tsingwong tuotetta oot hommaassa mutta jos tiedät että menee tollalailla kokonaan ruosteeseen ulkoilman vaikutuksista niin jätä ostamatta..

    Ja miksi sen vanhan pitää näyttää "pakasta vedetyltä" jos se ei sitä ole? Kaikki sen kumminkin näkee esim 90 luvun alun pyörästä että on vanhaa mallia muutenkin.



    Aja enemmän, huolehdi vähemmän.
    1300cc Suzuki
  13.  
  14. #43
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 09 2010,08:06) kirjoitti
    Ja miksi sen vanhan pitää näyttää "pakasta vedetyltä" jos se ei sitä ole? Kaikki sen kumminkin näkee esim 90 luvun alun pyörästä että on vanhaa mallia muutenkin.



    Aja enemmän, huolehdi vähemmän.
    Kummalla on enemmän merkitystä? Pyörä näyttää siistiltä ja hyvin pidetyltä? Vai pyörä näyttää "uudelta"..

    katupyörä pysyy hyvin pidettynä, pakastavedetyn näköisenä 15v./ 70-100 tkm.. Pidempään pysyminen jo varmaan vaatii muutakin kuin autoglymiä..?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12