Niin paha toi takalaakeri juttu on että sen kustantaa BMW motorrad,
Siitä tuli takaisinkutsu keväällä. Suurimmassa osalla noi lienee jo tarkistettu ja tarvittaessa vaihdettu
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Morjens,
Hyödynnän vanhaa topiccia.
Kysymys liittyen F800:n takaiskariin. Esijännityksen säätö on ollut aivan liian kauan samassa asennossa ja siten jymiutunyt. Saako tuota kotikonstein voideltua ja elvytettyä? Entä onko ko. iskari/jousipaketti (lienee Showa) avattavissa ja huollettavissa?
Onko orggilaisilla kokemusta asiasta?
Kiittää ja pokkaa.
Omassani ainakin tuo säätöruuvi on niin jäykkä, että ilman sitä säätö"työkalua" ei pysty kääntämään. Ei ainakaan mulla riitä näppivoimat![]()
F 800S -06
Se yläpään ruuvi ei mulla ole koskaan jumittanut ja siihen alapään ruuviinkin vain kerran on tarvinnut kevyesti tarttua pikku knipekseillä.
Iskarin säätöruuvit lähtenee taas pyörimään kolmen askeleen ruuvikamasutralla.
eka irroitusöljyä ja sitten 12 tunnin odottelu.
Jos ei aukea ni tokana icerostoffia ja jos ei vieläkään,
ni sit kolmantena lämmöllä.
Sellainen 70-80 astetta riittää. Älä keitä niitä iskarin öljyjä.
Niin ja offtopikkina, eikös kaikkia iskareita voi huoltaa, kunhan omistaa värkit?
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Morjens,
Kiitos vihjeistä. Säätöpyörä on aina ollut kireä, että 'työkalun' on tarvinnut. Nyt on niin kireä, että edes siirtoleukapihdeillä ei liikahda kuin varttikierroksen. CRC:tä olen yrittänyt 'ruikkia' rakoihin, mutta huonolla menestyksellä. Pitänee kokeilla ehdotettua "ruuvikamasutraa".![]()
Välikysymyksenä... Saako F800ST:en muita kuin "sämpylä" sivulaukkuja BMW:lta? Uudessa GT:ssa on kovat laukut, mutta tuskin käyvät suoraan vanhempaan malliin?
Heino ainakin myy SW-Motechin sarjoja, joihin saa sitten kiinnikkeet useammankin valmistajan laukuille. Esim. Givi/Kappa. http://www.rmheino.fi/fi/shop/varaos...800s64754/3914
Yhteishintaa telineille tulee 250€, käytettynäkin näyttäisi sitten saavan ainakin noita givin laukkuja.
Itsellä on BMW-sport bagit ja jokin satunnainen takalaukku. Takalaukun voisi vaihtaa fiksumpaan ja isompaan, tai sitten vain pehmeä kassi sen tilalle. Lisäksi on hankinnassa Givin/Kappan tankkilaukku, kun sattuu olemaan sen pikakiinnikeadapteri.
pian tuleva - Victory Hardball
pian ex - BMW F800ST
Pleksit: mistä on hyviä kokemuksia?
Vakio ST korkea aiheuttaa huminaa kypärässä. Vähän pitemmällä olisi varmaankin parempi, mutta yliryhdikkäänä on myös rasittavaa ajaa.
Ostin MRA Vario Touringin säätyvällä lipalla. 6-asentoisesta 4/5 tuntuu suojaavan paremmin, mutta rikkoo aerodynamiikan, pyörästä tulee epävakaa motarivauhdissa. Käytettävimmäksi jää ainakin kovemmissa vauhdeissa aivan alin asento. Kokeilen vielä kokonaan ilman säätyvää osaa. Tuo on huomattavasti matalampi kuin vakio joten voisi toimia.
Mistä tarjolla olevista teillä on hyvää tai huonoa kokemusta?
Viimeksi muokannut: 62TBS; 17.06.2015 klo 09:15.
pian tuleva - Victory Hardball
pian ex - BMW F800ST
Virran ulosotto: pitäisi viritellä itselle usb-latausmahdollisuus parempaan paikkaan. Kv-foorumilta löytyi tieto, että ulosoton pistokkeella onkin pari, joka on valmiiksi kytketty.
Löytyihän sellainen, teipattuna kiinni akkujohtoon. Alla kuva ilman suojatulppaa ja vedettynä kuvauksellsempaan kohtaan. Onko kokemuksia tuosta ja onko tuo jokin yleinen liitin?
![]()
pian tuleva - Victory Hardball
pian ex - BMW F800ST
Ja takaiskarista vielä sen verran, että oma säätyy ihan näppivoimin ilman sitä työkalua, vm 09 ja 35tkm.
pian tuleva - Victory Hardball
pian ex - BMW F800ST
Sama täällä, ilman työkalua liikuu kumpikin ruuvi.
Johtunee osin siitä, että pyörällä on 2 käyttäjää joilla on painoeroa noin 30 kg, näinollen sitä ruuvia tulee useampi kerta kesässä liikuteltua.
Plexeistä sen verran, että kevään ja syksyn ajelen STn plexillä ettei käy kylämä viima rintaan ja juhannuksesta koulujen alkuun menee tuolla ässän omalla vakiolärpäkkeellä.
Vähän se STn plexi väpättää kovemmissa vauhdeissa, mutta kaikkeen tottuu.
Sen antama tuulensuoja on kuitenkin oleellisesti parempi ku ässän vakiolätyskän.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Vastakappale tuohon taisi olla osa bmw nr. 83300413585. Hintaa johdolle on 15€ luokkaa RMHeinolla. Tuon kanssa kannattaa kuitenkin olla varovainen. Esim. omassa f650gs.ssä laitoin aluksi gps:n johdon tuon perään kiinni, ja akku tyhjeni viikossa. GPS:n johdossa oleva jännitteenalennin piti nähtävästi koko CAN-väylää jotenkin auki. Suoraan akulta otettuna (sulakkeen kautta) ei ole ongelmia ollut.
https://reissu.org
Vähän itseänikin alkanut saksankulkineet kiinnostamaan. Tehoiltaanhan tuohon nykyiseen nähden ei tulisi kuin maltilillinen 10hv:n korotus ja ikääkin tulisi kertaheitolla vuosia lisää.. Täytyisi käydä koeajolla jossain fiilistelemässä..
Pari kyssäriä: ajotuntuman kannalta (alusta, ajoasento, moottori) onko sama käykö ajamassa S, ST tai R-versiota? Ja onko noissa muuta eroa kuin katteet ja stongan korkeus toisiinsa nähden? Ja onko S ja ST katteet keskenään yhteensopivia?
ex - 2010 Ducati Hypermotard 1100S
ex - 2014 Yamaha MT-07
ex - 1986 Honda XBR 500
Kaikki pyörät ovat erilaisia ajoasentonsa kannalta, mutta tekniikkahan noissa on pitkälti samaa(R tosin ketjulla). Kokemusta R:stä ja S:tä. S:ään vaihdoin perinteisen stongan, joten nyt kai voi sanoa, että kokemusta on myös siis ST:stä. Eli suosittelen lämpimästi koeajamaan kaikki kolme, koska sen verran on eroa ajoasennoissa.
S:n ja ST:n katteet ovat keskenään yhteensopivia.
Yleisesti ottaen voin suositella näitä pyöriä. Kannattaa miettiä minkälaiseen käyttöön pyörää on hakemassa. R menee yleispyöränä ja sen voi hyvin varustella pitkälle matkalle. ST on selkeästi eniten suunnattu matka-ajoon ja mm. takateline löytyy vakiona (kuten myös laukut monessa myynnissä olevassa pyörässä) S on ajoasennoltaan sporttisin, joten jos haluaa edetä kyyryssä, niin tämä on paras vaihtoehto.
Nostetaanpa vanhaa omaa ketjua. On nimittäin alkaneet taas nämä kiinnostaa ja etenkin F800ST malli. Tallissa on nyt varsin hyväkuntoinen ja tunnollisesti huollettu (jopa ylihuollettu) Suzuki M800 Intruder vuosimallia 2011. Muuten vakio, mutta peilit ja vilkut (sekä rele) vaihdettu ja takapenkin tilalle hommattu kuuppa. Takajalkatapit on poistettu, mutta tallessa (orig. peilejä ja vilkkuja ei ole). Käytännössä yhdella ollut uudesta 32tkm asti ja seuraavaksi mittarissa 34tkm.
Asiahan on siis sellainen, että jos foorumilla on joku, jolla on tuollainen F800ST ja haluaa päästä kaudelle 17 puikottamaan leppoisaa ja luotettavaa kustomia, niin minä voisin vaihdella. Mielellään laukkujen kanssa valmiiksi. ABS ja kahvalämppärit noissa taitaa olla kaikissa?
Eli rohkeasti YV:tä jos kiinnostaa.
Tuollainen siis: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...82/M800_12.jpg
Retired