Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Elikkä onko kellään kokemuksia tällaisista kiinalaisista kiinteistä jalkatapeista? Halpa hinta houkuttais mutta minkälaisia nuo on laadultaan? Eli meneekö rahat ihan hukkaan?
    Hidas ollakseen nopea.

Suzuki GSX-R 1000 K6
    Poistettu
    Itse tilasin menneenä kesänä tuollaiset kiinantekeleet:

http://cgi.ebay.co.uk/DUCATI-....8f67005

Naamalleen en vielä onnistunut menemään, mutta laatu ja sopivuus olivat hyvät.
    siistiltä ainakin näyttävät.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Onpa tutun näköiset noi hoo:n postaamat rearsetit.

Olikohan Sato vai Arrow joka myi juuri tuon mallisia.
    -> Lienevät 1:1 kopiot tai aiempi alihankkija myy omaan lukuunsa samoilla sapluunoilla.
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Edit. Nyt joutuu ottamaan sanomisia vähän takaisin. Kävin varmuudeksi kaivamassa tappisarjan esille ja ei ollutkaan kyseessä tuo tappisarja minkä aloittaja linkitti. Äkkiseltään saman näköinen tosin. Tästä eteenpäin oleva teksti olkoon siis vain yleisenä varoituksena, että joskus saattaa jäädä paskaa käteen.

!Varoitus alkaa!
    ÄLÄ OSTA!

Mulla on K7 gikseriin yksi pari tuollaisia olemassa ja voin myydä ne vaikka parilla kympillä jos joku haluaa romumetallia hyllyynsä.

Sen verran noita kokeilin, että ruuvasin ne pyörään kiinni, mutta ajamaan en lähtenyt kun jalkatapista kädellä painamalla koko systeemi jousti useamman sentin. Jalkatapin kärki painui helposti n. 2-3 senttiä alemmas kuin tapin tyvi.

Ainut hyvä puoli noissa on, että näyttävät ihan siististi tehdyiltä.
    !Varoitus loppuu!

Superbike #7
    Lainaa (Talttapää @ Marras. 26 2010,15:16) kirjoitti
    Onpa tutun näköiset noi hoo:n postaamat rearsetit.

Olikohan Sato vai Arrow joka myi juuri tuon mallisia.
    -> Lienevät 1:1 kopiot tai aiempi alihankkija myy omaan lukuunsa samoilla sapluunoilla.
    Tutulta näyttävät minunkin silmään, oliskohan nuo:

http://www.satoracing.com/rearsets05gsxr1000.htm

Alkuperäiset ovat kyllä varsin laadukkaat, joten tuskin on kopioitu ihan 1:1, jos kerran käytössä vääntyilee.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Tuolta olin jo tilaamassa, mutta laadusta ei ole tietoa.
    danmoto
    KTM 690 Enduro & Yamaha R6R
    Paha noista on sanoa ennen kuin näkee itse tuoteen, mutta esim. minun ns. "Kiinan" Pazzo kytkinkahva vaikuttaa ihan mainiolta ja toimii hyvin. Joten miksi ei myös nuo tappisarjat voisi olla samaa "laatua". Toki markkinoille mahtuu kaikenlaisia yrittäjiä, mutta ei noiden valmistaminen mitään ydintekniikkaa ole...
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Kiinalaisista tappisarjoista ei kokemusta, mutta minulta löytyy K5-K6 gixxeriin laadukas sarja joutilaana. Ratapelissä oli samanlainen (nämä varaosana) ja useiden kaatojenkin seurauksena tarvi vain maata viistäneet tapit vaihtaa. Rungot ja polkimet kesti hyvin.

http://gixxer.fi/foorumi/index.php?topic=4371.0
    Lainaa (-JuhaK- @ Marras. 26 2010,22:39) kirjoitti
    Paha noista on sanoa ennen kuin näkee itse tuoteen, mutta esim. minun ns. "Kiinan" Pazzo kytkinkahva vaikuttaa ihan mainiolta ja toimii hyvin. Joten miksi ei myös nuo tappisarjat voisi olla samaa "laatua". Toki markkinoille mahtuu kaikenlaisia yrittäjiä, mutta ei noiden valmistaminen mitään ydintekniikkaa ole...
    Munkin kiinankahvat ovat ihan ok-laatuiset, mutta kannattaa muistaa, että niihin kohdistuu paljon vähemmän kuormitusta kuin jalkatappeihin.
    Lainaa (Ytsför @ Marras. 26 2010,23:58) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Marras. 26 2010,22:39) kirjoitti
    Munkin kiinankahvat ovat ihan ok-laatuiset, mutta kannattaa muistaa, että niihin kohdistuu paljon vähemmän kuormitusta kuin jalkatappeihin.
    Joo, tottahan toi ja riippuu millainen keijukainen on kuskina
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Aloittajan linkissä oleva/vastaava halpis jalkatappisarja oli viime kesänä omassa Busassa kokeiltavana.Koeajolenkin ajoin ja sen jälkeen palautin "romut"takaisin.
    Laakeroinnnit ja muut osien sovitukset(välyksiä) aivan surkeet.Jarrupolkimessa joustoa/vääntyi sivulle jarruttaessa.
    Ei kannata hyvää pyörää pilata alkuperäisosia huonommilla tuuninki
    osilla!
    Kokemus vain yhdestä sarjasta, mutta useat halpikset taitaa tulla samalta pajalta?

Edit: Edelliseen kommenttina:Kuskina 80kg keiju.

Omaan 10-Kawaan tuli vastaavat kiinantapit hommattua ja eivät sopineet edes runkoon paikalleen.
    Nyt hieman uudelleen koneistettu ja pitäisi sopia paikalleen. Keväällä sitten näkee kun taas tarkenee pihalla askarrella.
    Rakenne ainakin vaikutti tukevammalla kuin postaamissanne kuvissa, joten ei pitäisi vääntyillä.
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    itsellä ei ole samat kuin kuvassa, mutta samalta suunnalta. omasta mielestäni ovat laadullisesti "likimainkelvolliset" mutta olen totuuden nimessä hieman niitä fiksannutkin. laakeroinnit ja sovitteet ovat .. noh.. kestivät kaatumisenkin jotenkuten, itse jalkatapin pultti vääntyi poskelleen, mutta omasta mielestäni parempi niin sillä alumiiniosat säästyivät. pehmeämpää tavaraa lienevät kuin "oikeat", mutta tälläiselle kuivankesän oravalle (<75kg) kelpaavat. taipumaa ihmettelin itsekin, mutta todettiin porukalla että taipuu ne orkkiksetkin, näihin vain suhtautuu kriittisemmin. 99$ R1-2004:n tappisarja..(oho)

TOTTA : kannattaa suhtautua kriittisesti. kuten yllä^^ sanottu.

edit : katsoin SATO racingin sivuilta ja omani ovat 1:1 (kopiot?) saton vastaavista. hyviä kuvia, nyt osaan modata vaihde-linkuston viisaammaksi..

2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Lainaa (kartsap @ Marras. 27 2010,09:31) kirjoitti
    Aloittajan linkissä oleva/vastaava halpis jalkatappisarja oli viime kesänä omassa Busassa kokeiltavana.Koeajolenkin ajoin ja sen jälkeen palautin "romut"takaisin.
    Laakeroinnnit ja muut osien sovitukset(välyksiä) aivan surkeet.Jarrupolkimessa joustoa/vääntyi sivulle jarruttaessa.
    Ei kannata hyvää pyörää pilata alkuperäisosia huonommilla tuuninki
    osilla!
    Kokemus vain yhdestä sarjasta, mutta useat halpikset taitaa tulla samalta pajalta?

Edit: Edelliseen kommenttina:Kuskina 80kg keiju.
    Jep jep, käyttääkö ne noissa sitten niin huonolaatuista materiaalia kun eivät saa aikaiseksi toimivaa tuotetta. Taitaa jäädä jarrukahva ostamatta Kiinasta, kytkimessä vielä menee toistaiseksi.
    Itsellä on kawassa jotkut vastaavat eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Alumiiniosat kestivät kaatuakkin ihan hyvin. jalkatappia kiinni pitävä ruuvi vääntyi ja vaihdepolkimen päätä kiinni pitävä ruuvi katkesi kokonaan mutta kun noi fiksasi niin taas kelpaa ajella

Niin ja kuskilla painoa 90-95 eikä mitään ajossa notkumista ole kyllä havaittavissa.
    Nuita nättää olevan useempaa mallia tarjolla Linkki
    Hidas ollakseen nopea.

Suzuki GSX-R 1000 K6
    Dan Moton rear setit -04 R1:een asentaneena en suosittele kyseiseen pyörään.
    +Siisti ulkonäkö
    -jalkatappi siirtyy väkisinkin pari senttiä taaemmas ja ylemmäs, joten lyhytjalkaisella polvet eivät meinaa yltää tankin kylkeen asti.
    -patentteja joutu tekemään
    -vaihdepuolen setin linkku on hankala säätää käännetylle kaaviolle, joutunee vielä lyhentämään moottorille linkulta lähtevää tappia.
    -jarrupuolen setti ei ollut oikein mitoitettu, jarrusylinteri tuli eri asentoon, nestesäiliötä ei saanut omaan kiinnikkeeseensä enään kiinni sekä muovisen pakoputkensuojan kanssa joutu kikkailemaan.
    +erillistä painekytkintä ei takajarrulle tarvinnut vaan mukana tuli jousi jne. tarvittavat osat.

Jälkiviisaana olisin ostanut 300€:n tappisarjan JOS se asentuisi ilman ylimääräisiä modauksia.

Hakusanat: Danmoto, rearset, YamahaR1
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  19.  
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Vanha ketju, mutta menkoon nyt kun tuli ihan positiivinen kokemus kiinalaisesta tappisarjasta.

Ostin eräältä foorumilaiselta muiden tavaroiden mukana käyttämättömän kiinalaisen tappisetin hintaan 35e. Ajatuksella että laitan vaikka koristeeks jos on ihan lelu. Ulkoisesti täysin tämän sarjan näköinen, alkuperäinen myyjä ei tiedossa. http://www.ebay.com/itm/CNC-adjustab...f017f0&vxp=mtr

Jo heti käpistellessä vaikutti laadukkaasti ja jämäkästi tehdyltä, mutta varmuuden vuoksi vaihdoin pultteja kestävämpiin, ja muutamassa kohdissa pidempiin, jotta sai vastapuolelle mutterit (muuten alumiinikierteiden varassa). En tiedä oisko näille ollu tarvetta, mutta ihan vaan varmuuden vuoksi. Ja jokapuolelle tietysti reilusti kierrelukitetta.

Mitotukset osuneet hyvin kohdalleen, ei sen suurempia kummallisuuksia pyörään laittaessa. Vaihdekaavion käänsin samalla, jolloin yhden kateruuvin alle piti laittaa 2 prikkaa ettei vivusto hankaa katteeseen. (saman tekee vakiovivustollakin ilmeisesti.) "Perusasetuksessa" jalkatapit on reilu 1cm korkeammalla kuin vakiotapit, pituussuunnassa samassa kohdassa. Säätövaraa siitä ylös, taakse ja takayläviistoon muutama sentti. Ei niin monipuolisesti kun parhaissa seteissä. Tuossa ebay-linkissä näyttäs tulevan jarruvaloanturi mukana, mitä mulle ei tullut. Alkuperäista hieman modaamalla sen sai kuitenkin kiinni, vaikkei varsinaista paikkaa sille ollutkaan. Polkimien laakerit ovat ainakin uutena jämäkät ja välyksettömät.

Ja se suurin huolenaihe etukäteen oli se, että joustaako koko setti kun jalkatappiin koskee. Ei jousta. Koko 90kg painollani sain pomppia yhden jalkatapin varassa, eikä minkäänlaista huomattavaa joustoa. Yksi pieni miinus tulee ehkä koko rakennelman painosta, mutta kun sillä on saatu todella tukeva rakenne, ei se ainakaan itseä haittaa.

Noita sarjoja on siis joka lähtöön, ja etukäteen on varmasti vaikea sanoa mitä tulee saamaan. Mulla kävi nyt hyvä tuuri, eikä tuolla sijoituksella ois harmittanu rahojen menetyskään. Jos sen 100e joutuu laittamaan, voi tietysti miettiä kahdesti ottaako riskin, vai ettiikö jostain käytetyt merkkitapit.