Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    Lainaa (J@ck @ Marras. 24 2010,14:08) kirjoitti
    Lainaa (Overlap @ Marras. 24 2010,13:37) kirjoitti
    Vaimenninhuolto on tapauksessasi hyvinkin jo ajankohtainen ilman vaimentimen modaustakin.
    No enpä näiden osalta asiantuntija ole. Kuitenkaan ei tulisi mieleenkään tehdä samanikäisen ja saman verran ajetun K 12 S etu-. tai takapäälle yhtään mitään. Siitä ajatukseni homman tarpeellisuudesta, ilmeisesti FJR:n vaimentimet ovat sitten eri juttu.
    Minulla taas saattaisi tulla mieleen huoltaa matkapyöränkin iskarit, vaikka ihan joka syksy mikäli tulisi se 20tkm kesässä ajettua. Jopa tuollaiseen yber hienoon bemariin, eikä vaan rupisiin kertakäyttö japseihin.
    Supermoto
  2. #32
    No kukin tekee kuin haluaa mutta itse vaihdan kerran vuodessa ölpät pumppuihin. Halpa huolto..........
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  3. #33
    Ihme vääntöä taas. Tässähän on vain yksi tekosyy lisää päästä talliin juopottelemaan hyvässä seurassa mopon kanssa. *
    hooondaaa
  4. #34
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (contest @ Marras. 24 2010,15:23) kirjoitti
    Osaisko joku vinkata Etelä-Suomesta osaavaa/kohtuullisen hintaista paikkaa missä huollattaa gixun vakioalusta talven aikana, taikka jopa oikein simmittää sen mitä sitä pystyy. Nyt keskustelusta inspiroituneena ens kesään ratailuihin timmillä alustalla * Vissiin kallio racing pystyy tuollaista tekemään, eri homma vaan paljon ne siitä veloittaa...
    Espoossa sijaitsevaa Motovilleä voin suositella lämpimästi. Tästä firman kotisivuille.
    Superbike #7
  5. #35
    Lainaa (MrEre @ Marras. 24 2010,21:42) kirjoitti
    Ihme vääntöä taas. Tässähän on vain yksi tekosyy lisää päästä talliin juopottelemaan hyvässä seurassa mopon kanssa. *
    Niinpä * Kuitennii sitä mieltä, etten omani vaimennukseen / jousitukseen kajoa ennen kuin siltä tuntuu. Ja tuskin tuntuu, sillä vaihtoon tuo menee kuitenkin parin vuoden päästä...
    Kura- ja ratapyörät on eri juttuja - edellyttäen, että ne ovat tositoimissa *



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #36
    Lainaa (MrEre @ Marras. 24 2010,21:42) kirjoitti
    Ihme vääntöä taas. Tässähän on vain yksi tekosyy lisää päästä talliin juopottelemaan hyvässä seurassa mopon kanssa. *
    Niinpä, ja onneksi tämäkin asia on käsitelty useassa kymmenessä aiemmassa keskustelussa, mutta kyllähän näitä tänne mahtuu kun ei haku toimi



    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  7. #37
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (J@ck @ Marras. 24 2010,22:03) kirjoitti
    Lainaa (MrEre @ Marras. 24 2010,21:42) kirjoitti
    Ihme vääntöä taas. Tässähän on vain yksi tekosyy lisää päästä talliin juopottelemaan hyvässä seurassa mopon kanssa. *
    Niinpä * Kuitennii sitä mieltä, etten omani vaimennukseen / jousitukseen kajoa ennen kuin siltä tuntuu. Ja tuskin tuntuu, sillä vaihtoon tuo menee kuitenkin parin vuoden päästä...
    Toivottavasti muistat kertoa pyörää eteenpäin myydessäsi, että alusta on pikaisen huollon tarpeessa, ettei tule ostajalle yllätyksenä.
    Superbike #7
  8. #38
    Hätäsimmät vaihtaa öljyt heti uutena kun ne putket on täynnä tehtaan moskaa ja seisoneet valmiina ennen pyörän kasaamista. *Ja sen jälkeen vaihto vähintään joka vuosi.
  9. #39
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Ei se WP tai Ö:kään aina autuutta tuo. Kuulemma niissäkin on ollut skeidaa joskus sisällä tai eloksoinnit irronneet iskarin öljykanavista. Ihmiset niitäkin tehtaalla kasaa ja tiukasta laadunvalvonnasta huolimatta voi sielläkin virheitä sattua.

    Ei siitä tehdystä huollosta haittaakaan ole, mutta yleensä huolto tulee tehtyä viimeistään siinä vaiheessa kun etupään stefat alkavat vuotamaan. Isot pojat ovat kertoneet, että ratapeleihin tehdään kerran pari kaudessa ja tällaisilla kädettömillä wannabe kuskeilla riittää kun talvikautena käyttää huollossa. Satasen verran vissiin maksaa eikä varmasti ole turhaa työtä.

    Itse ei vain ole tuota jousituksen huoltoa liikaa tullut harrastettua. Bladessa takapään huolto tuli eteen n. 42tkm kohdilla kun iskari jumittui ja etupääkin taitaisi olla jo huollon tarpeessa näin 50tkm jälkeen. Olen itse hyvä esimerkki siitä kuinka löysä, jo huollon tarpeessa oleva alusta tulee kalliiksi kun kokeilee alustaa joka on kunnossa. Voin sanoa, että itselläni loppui kiinnostus omaa pyörää kohtaan kuin seinään, kun pääsin toimivaa ajamaan. Jos oisin huollattanut ja vaihdattanut jäykemmät jouset bladeen, ei olisi ehkä tullut niin kovaa hinkua pyörää vaihtaa.

    E: niin ja kuten olen ennenkin mainostanut: Motovilleä käytän minäkin.



    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  10. #40
    Lainaa (Nitrous @ Marras. 24 2010,22:07) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Marras. 24 2010,22:03) kirjoitti
    Lainaa (MrEre @ Marras. 24 2010,21:42) kirjoitti
    Ihme vääntöä taas. Tässähän on vain yksi tekosyy lisää päästä talliin juopottelemaan hyvässä seurassa mopon kanssa. *
    Niinpä * Kuitennii sitä mieltä, etten omani vaimennukseen / jousitukseen kajoa ennen kuin siltä tuntuu. Ja tuskin tuntuu, sillä vaihtoon tuo menee kuitenkin parin vuoden päästä...
    Toivottavasti muistat kertoa pyörää eteenpäin myydessäsi, että alusta on pikaisen huollon tarpeessa, ettei tule ostajalle yllätyksenä.
    Eikai tuo sen kummempaa huoltoa vaadi, niveliin rasvaa ja kaupasta uudet pallonivelet ja iskari?

    Ei kai ihan verrattavissa perinteiseen teleskoopikeulaan?



  11. #41
    Lainaa (Nitrous @ Marras. 24 2010,22:07) kirjoitti
    Toivottavasti muistat kertoa pyörää eteenpäin myydessäsi, että alusta on pikaisen huollon tarpeessa, ettei tule ostajalle yllätyksenä.
    Joo, kunhan 100.000 km on täynnä

    Vaan oikeasti: Tuon ikäiselle K 12 S peeämweelle, tai siis sen iskunvaimentimille ei tehdä noilla lukemilla muuta kuin säädetään sopivaksi olosuhteiden mukaan - nappulaa painelemalla *
    Siis just sisäänajettu mopo..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12. #42
    FJR:ssä lienee perinteinen teleskooppikeula? Ei voi oikein verrata BMW:n Tele- ja Duolever-keuloihin, aivan eri rakenne ja vaimennin. Kyllä tavalliseen teleskooppiin kannattaisi öljyt vaihdella ainakin joka toinen vuosi. Jos mopo seisoo kylmässä niin öljynvaihto kannattaa, vaikka sillä ei ajettaisi metriäkään, sen verran niihin tiivistyy kosteutta sisään.



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  13. #43
    Edelleenkään kukaan ei ole osannut vahvistaa, että onko se Jampin takaiskari avattavaa/huollettavaa mallia. (rälläkällä toki aukeaa..)
    Meinaan vaan, että jos laskussa lopulta lukee:
    Huolto+shimmaus ??!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  14. #44
    Laitan sulle Baltic heti täydellisen raportin kun toi mun takaiskari on saatu Jarkolla tehdyksi. Honkanen kertoi mulle että, osan Yamahan iskareista on täysin purettavissa/säädettävissä. Yamahaan on laitettu monenlaisia takavaimentimia viime vuosina myös ilmeisesti noita mainitsemiasi rälläkkämallejakin.Jousen vaihto ymmärtääkseni onnistuu joka iskariin ja niitä vaihtoehtoja löytyy tuhansia Yamahan malleihin. Voin laittaa sulle vaikka sähköpostiin tarkat tiedot iskunvaimentimeen tehdyistä säädöistä/osien vaihdoista.Odotellaan nyt ja katsotaan mitä Jarkko saa mun iskarista irti. Niinkuin sanoin tossa jossakin vaiheessa, että joka pyörässä on niitä "ominaisuuksia" myös BMW malleissa tyyppivikansa. Ei vaan oo munaa myöntää asiaa, kun on suuren rerpullisen laittanut euroja hiukka, niin kuin kankkulan kaivoon. Ja voi, voi ja ai ai.Näillä nyt meidän on kuitenkin ajeltava ja kesää odoteltava.
    rengas
  15. #45
    Joo, hei ei ole tarkoitus maalata piruja seinille
    Kun olet hommaa noin selvitelly, niin hyvin menee ja parempi tulee alustasta!

    Sitä vaan tarkoitin, että jos H-moilasena vie mopon huoltoon, niin saattaa saada jos jonkinlaista valohoitoa. Esimerkkejä löytyy tältäkin palstalta, valitettavasti.

    Taidanpa illalla leväyttää kelekan iskarit pöydälle..
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  16.  
  17. #46
    Kuule oikeesti ei oo vaivaa siitä, kun saan homman kuntoon niin laittaa tänne pieni raportti vielä tehdyistä töistä/ muutoksista mitä nyt pyörään saadaan laitatettua.Voihan siitä aina olla jollekkin hyötyä ja itellekkin mukava jos asiasta apua toiselle motoristille.On täältä monta vinkkiä itekkin saannut vuosien varella......
    rengas
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12