Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Lainaa kirjoitti
    Moottorin pärinä vaimenee Urusvuoressa

    Turun Sanomat 23.11 2010 05:01:26

    Moottoreiden päristely Turun Urusvuoren motocross-radalla päättyy. Korkein hallinto-oikeus (KHO) on sinetöinyt Turun hallinto-oikeuden jo helmikuussa 2009 tekemän ratkaisun, joka kumosi Turun vuonna 2008 tekemän, ajamisen sallivan poikkeamispäätöksen. Pahimmillaan harrastajat joutuvat nyt etsimään ajorataa Salosta tai Raumalta saakka.

    Urusvuorella on ajeltu jo sukupolven verran, vuodesta 1984 saakka. Kahdeksan hehtaarin rata-alue on kuitenkin asemakaavoitettu virkistysalueeksi, joten harrastus on vaatinut poikkeamispäätöksen.

    Turun ympäristö- ja kaavoituslautakunta myönsikin keväällä 2008 poikkeamisen Turun liikuntapalvelukeskukselle. Radan varsinainen käyttö ja ylläpito on Turun Moottorikerhon (TMK) harteilla. Lupapäätös tehtiin vuoden 2013 loppuun saakka. Sen jälkeen crossailun on arveltu siirtyvän esimerkiksi Liedon Kailassuolle.

    Lähistön asukkaat ovat harmitelleet radan aiheuttamia meluhaittoja. Yksityishenkilöiden valitus menikin läpi Turun hallinto-oikeudessa ja nyt siis myös korkeimmassa hallinto-oikeudessa. Oikeuden mukaan rata estää alueen normaalin virkistyskäytön.
    Turun Sanomat

    Nyt voi sitten virkistäytyä samoilemalla teollisuus- ja vankila-alueella. Moottoritien tai lentokentän äänistä tuskin on mitään haittaa.

    EDIT:

    Radan viimeisimmät käyttöajat:
    tiistai – torstai klo 12.00 – 20.00
    perjantai 14.00 – 18.00
    lauantai klo 11.00 – 16.00
    Muulloin ajo oli kielletty.

    Eihän sinne kukaan töissäkäyvä edes päässyt ajamaan paitsi lauantaisin!



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  2. #2
    Onkohan tonne yritetty hakea kaavamuutosta ja jos niin millä menestyksellä?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    No tuostahan oli jo itkua kun vankila rakennettiin crossiradan viereen. Joku todellisuudesta vieraantunut psykologitäti sanoi, että tulee kuulemma vangeille vapaudenkaipuu, kun ne kuulee ääniä ulkomaailmasta. Mä kun olin luullut, että se on vähän niinkuin vankilan pointti, että vangeille tulisi vapaudenkaipuu...
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  4. #4
    Hiukan ihmetyttää kenelle tuo "virkistyskäyttö" lienee tarkoitettu? Koko aluehan sijaitsee maantieliikenteen, teollisuuden ( mm. rehutehdas, asvalttiasema, Lassila&Tikanoja ), lentokentän ja tulevan logistiikka-alueen keskellä, asuntoalueita ei mielestäni sillä tienoolla juurikaan ole. Melua tulee joka suunnasta ja uusi siltayhteys Rydöntieltä junaradan yli Vaistentielle vain lisää sitä.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  5. #5
    Lainaa (Pave. @ Marras. 23 2010,15:42) kirjoitti
    Eiköhän tuo Motocrossikin ole jollekin porukalle sitä virkistyskäyttöä! ....
    Jos olen oikein ymmärtänyt alueen virkistyskäyttö tarkoittaa aluella oleilemista ja liikkumista täydellisen hiljaisuuden vallitessa, mitä tulee ihmisen aiheuttamaan meluun.

    Tämä on kieltämättä vakava isku harrastajille jotka pääsääntöisesti käyttivät kyseistä aluetta, nyt lähin samaan käyttöön osoitettu paikka sijaisee niin kaukana että aikaa pitää varata pari tuntia ekstraa siirtymisiin, kustannuksista puhumattakaan.

    Liedon Kailassuolle ajateltua paikkaa ei varmaankaan saada auki suunniteltuun ajankohtaan mennessä, saati sitten nopeutetusti kun nyt olisi tarvetta.

    -J-
  6. #6
    Lainaa (GSXR_JaP @ Marras. 24 2010,08:08) kirjoitti
    Lainaa (Pave. @ Marras. 23 2010,15:42) kirjoitti
    Eiköhän tuo Motocrossikin ole jollekin porukalle sitä virkistyskäyttöä! ....
    Jos olen oikein ymmärtänyt alueen virkistyskäyttö tarkoittaa aluella oleilemista ja liikkumista täydellisen hiljaisuuden vallitessa, mitä tulee ihmisen aiheuttamaan meluun.
    No siihenhän tuo kaistale on ihan omiaan, rauhaan ja hiljaisuuteen...
  7. #7
    Lainaa (Seikkailu_R @ Marras. 24 2010,08:12) kirjoitti
    Lainaa (GSXR_JaP @ Marras. 24 2010,08:08) kirjoitti
    Lainaa (Pave. @ Marras. 23 2010,15:42) kirjoitti
    Eiköhän tuo Motocrossikin ole jollekin porukalle sitä virkistyskäyttöä! ....
    Jos olen oikein ymmärtänyt alueen virkistyskäyttö tarkoittaa aluella oleilemista ja liikkumista täydellisen hiljaisuuden vallitessa, mitä tulee ihmisen aiheuttamaan meluun.
    No siihenhän tuo kaistale on ihan omiaan, rauhaan ja hiljaisuuteen... *
    Juu tuolla alueella tulee joka syksy marjastettu ja kerätty sieniä, mukavan raikkaassa kaatopaikan ja tikanpojan huuruissa.
    cbr 600f4
    Buell XB12Ss
    Honda 954rr
    kawasaki zx-6r
    Cbr 600f
    Kawasaki Z750 2010

  8. #8
    Ihan "normisettiä".

    Onhan Vantaallakin kuolleet aikanaan heränneet kun
    joku rakkari polkaisi puolikkaan Hondan tulille, mutta
    männynratvoja riipivät suihkarit ei nousuissa ja laskuissa
    häirinneet yhtään. ( vanha Ruskis)

    Nyt uudeltakin radalta kuuluu lähistön omakotiasutuksiin
    aivan sietämätön meteli...... kymmenien ja satojen suoraan
    kattojen yli tehtävien nousujen läpi.

    Espoossa ei haittaa Turunväylä eikä Ämmässuo, mutta
    mopon käynnistys vie psykiatrisen puolen päivystykseen
    alta aikayksikön.

    Näitä riittää .

    Arlandan radallakin jouduttiin aikanaan loiventamaan
    pöytiä ja pudottamaan vauhteja ettei joku "Stanttoni"
    rykässyt hypystä nousevan suihkarin siivelle.....
    mutta lähialueen asujat joutuvat kuitenkin avaamaan
    purkin rauhoittavia heti mopon käynnistyessä
    crossiradalla. Ovat nuo helvetinkoneet vielä "merkittävä"
    ympäristöriskikin..... mutta ei haittaa vaikka yksi
    laajarunkokone kylvää nousussa enemmän soppaa
    kankaille kun koko vuoden mopojen saldo saa aikaan.

    No..... Näitähän nähdään hyvin, kuinka hyvin
    missäkin ryhmissä tuo "jäsenistön edunvalvonta"
    ihan konkreettisissa muodoissaan toimii.

    Ilman konkretiaa ei hyvin valmistellut ja muotoillutkaan
    lausumat eri yhteyksissä yksinään tuota mitään konkreettista
    lopputulosta..... paitsi että taas tuli takkiin .

    Asioihin "vaikuttaminen" on monitahoinen ja monikerroksinen
    kokonaisuus jonka vaikutus määräytyy sen legendaarisen "heikoimman lenkin mukaan".

    Sinällään "ikävä todeta" motoristin näkökulmasta se fakta, että "vastustajilla" on peli ihan toisella tasolla "hallussa"
    kokonaisuutena.
    Ainahan voi ottaa oppia ja yllättää.... .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #9
    Lainaa (kap57 @ Marras. 23 2010,22:50) kirjoitti
    Hiukan ihmetyttää kenelle tuo "virkistyskäyttö" lienee tarkoitettu? Koko aluehan sijaitsee maantieliikenteen, teollisuuden ( mm. rehutehdas, asvalttiasema, Lassila&Tikanoja ), lentokentän ja tulevan logistiikka-alueen keskellä, asuntoalueita ei mielestäni sillä tienoolla juurikaan ole. Melua tulee joka suunnasta ja uusi siltayhteys Rydöntieltä junaradan yli Vaistentielle vain lisää sitä.
    No, ei muuta kuin uutta valitusta putkeen.

    Valitetaan siitä että maantieliikenne/teollisuus/lentokenttä tai logistiikkakeskus haittaavat alueen 'virkistyskäyttöä'.

    Sekä vedotaan jo hyväksyttyyn motocrossrata -valitukseen...

    Saattepa nähdä.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  10. #10
    Hei, nyt ei mitään provoa, eikä henkilökohtaista mihinkään !

    Ihan asia asiana !

    Aloitusviestin sisältöön viitaten muutama huomio/kysymys.
    Nyt asiat menivät Turussa näin, aiemmin on tullut muissa
    moottoriurheiluun liittyvissä asioissa "turpaan"....
    ja samaa on tapahtunut/tapahtuu joka puolella suomea.


    1. Kertooko tämä jotain motoristi/moottoriurheiluväen/
    kerhojen-liiton-järjestöjen "lihaksista" asioihin
    vaikuttamisen suhteen ?

    Nythän me puhumme täysin paikallistason kysymyksestä
    jolla kuitenkin on suorastaan elintärkeä merkitys
    alueellisesti "johtavan" moottorikerhon jaoksen toiminnalle.

    2. Mikä on maanlaajuisesti tilanne vastaavissa kysymyksissä....
    esim. SML:n jonkinlaisen "tuen" tai vaikuttamisen suhteen?

    3. Miten näissä "prosesseissa" niiden kestäessä on toimittu
    eri puitteissa ja millä tavoin. (kokonaisuus)

    Tässä nyt vaan ilman ketunhäntää kainalossa... hahmottelen
    kuvaa niistä puitteista, toimijoista ja niiden tilasta....
    yhteistyöstä... työnjaosta.... konkreettisella tasolla......
    ihan vaan paikallisten kysymysten suhteen!

    En sano tätä kritiikkinä, vaan pelkästään totean, että
    jos esim. moottorikerhojen suorituspaikkojen suhteen
    motoristiväki eri yhteisöineen ottaa jatkuvasti "pataan"
    ihan toiminnallisesti elämän ja kuoleman kysymyksissä.....

    Tarvitaan EU-tason kysymyksiin vaikuttamisessa
    totaalisen eri kertaluokkaa oleva TOIMIVAT järjestelmät !

    Tuskin tämän faktan toteaminen ihan päänaukomiseksi
    voi laittaa.
    "Suomellinen" testosteronia suihkuavia sonneja on kova
    lauma.... mutta ei se mitään jyrää jos jokainen säntää miten sattuu... mihin sattuu.... miten kovalla mylvinällä tahansa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #11
    Lainaa (BadToThe Bone @ Marras. 24 2010,22:58) kirjoitti
    Hei, nyt ei mitään provoa, eikä henkilökohtaista mihinkään !

    Ihan asia asiana !

    Aloitusviestin sisältöön viitaten muutama huomio/kysymys.
    Nyt asiat menivät Turussa näin, aiemmin on tullut muissa
    moottoriurheiluun liittyvissä asioissa "turpaan"....
    ja samaa on tapahtunut/tapahtuu joka puolella suomea.


    1. Kertooko tämä jotain motoristi/moottoriurheiluväen/
    * *kerhojen-liiton-järjestöjen "lihaksista" asioihin
    * *vaikuttamisen suhteen ?

    * *Nythän me puhumme täysin paikallistason kysymyksestä
    * *jolla kuitenkin on suorastaan elintärkeä merkitys
    * *alueellisesti "johtavan" moottorikerhon jaoksen toiminnalle.

    2. Mikä on maanlaajuisesti tilanne vastaavissa kysymyksissä....
    * *esim. SML:n jonkinlaisen "tuen" tai vaikuttamisen suhteen?

    3. Miten näissä "prosesseissa" niiden kestäessä on toimittu
    * *eri puitteissa ja millä tavoin. (kokonaisuus)

    Tässä nyt vaan ilman ketunhäntää kainalossa... hahmottelen
    kuvaa niistä puitteista, toimijoista ja niiden tilasta....
    yhteistyöstä... työnjaosta.... konkreettisella tasolla......
    ihan vaan paikallisten kysymysten suhteen!

    En sano tätä kritiikkinä, vaan pelkästään totean, että
    jos *esim. moottorikerhojen suorituspaikkojen suhteen
    motoristiväki eri yhteisöineen ottaa jatkuvasti "pataan"
    ihan toiminnallisesti elämän ja kuoleman kysymyksissä.....

    Tarvitaan EU-tason kysymyksiin vaikuttamisessa
    totaalisen eri kertaluokkaa oleva TOIMIVAT järjestelmät !

    Tuskin tämän faktan toteaminen ihan päänaukomiseksi
    voi laittaa.
    "Suomellinen" testosteronia suihkuavia sonneja on kova
    lauma.... mutta ei se mitään jyrää jos jokainen säntää miten sattuu... mihin sattuu.... miten kovalla mylvinällä tahansa *.
    Olen miettinyt ihan samaa.
    Luulisi että demokratiassa molemilla osapuolilla olisi oikeus puolustautua ja että molempien näkemykset otetaan huomioon yhtä vakavasti.
    Miten se oikeasti menee. Yksi viherpiipertäjä, kesämökkiläinen ja oikeasti vielä ulkopaikkakuntalainen pystyy kaatamaan isojakin asioita, jos vastassa on "moottori ja urheilu".
    Miksi kukaan isompi taho ei koskaan puolusta moottorimiehiä silleen oikeasti. Kun vihreillä arvoilla lyödään, niin ei siinä mikään moottoriliiton kannanotto riitä.
    Onko Viherpiipertäjät paremmin järjestäytyneitä ja ottaneet paremmin selvää siitä, että mistä naruista vetämällä saavutetaan tavoite.

    Aina vaan tuntuu siltä, että moottorimiehet (siis ne harrastajat ja kilpailijat) seisoo linjassa ihan yksin ja järjestöpuoli syö pullaa takalinjoilla. Vaikka mitä teet, niin yksi viherpiipertäjä vetää alueen harrastajia (testosteronia suihkuavia sonneja) pataan 11-0
  12. #12
    Tää Urusvuoren juttu on jo 5-6v vanha tarina joka on saanut jo päätöksen KHO:ssa joten siihen on turha enää paukkuja laittaa. Viestin tarkoitus oli siis tietoon saattaminen ei pyrkimys vaikuttaa asiaan.
    Nythän Lietoon on kaavailtu rata-aluetta. Matka turkulaisille nelinkertaistuu mutta ne kolme lietolaista asian harrastajaa varmaan kusee hunajaa *

    Paikallisia lajiyhdistyksiä vetää yleensä vapaaehtoiset; sellaiset joilla ei välttämättä ole aikaa, kompetenssia ja yhteistyötaitoja viedä asiaa eteenpäin. Omat resurssit eikä voluumi riitä riittävän ajoissa viedä asiaa suuremmille lajiliitoille tai kattojärjestöille saatikka asian suurelle harrastajakunnalle laajalla näkökulmalla(josta se voluumi löytys).

    Edelleen peräänkuulutan tiedottamisen tärkeyttä: sen ajoitusta, sisältöä ja tapaa vaikka se ei mitenkään liippaa omaa ammattialuetta niin täällä sivuilla sen heikkoudet tulee tallaajallekin hyvin esille.

    Meidän mentaliteetttia kuvaa *G.Thorogood osuvasti piisissään I Drink Alone (I prefer to be by myself)...

    Kun ne testosteroni- ja ne vähäiset estrogeenipaukut saa yhdistettyä ja kohdennettua oikein niin täälläkin voidaan saada ihmeitä aikaan (eikä vaan Ranskassa) ...
    Bandit 650SA
    Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.

    "When in doubt, use full throttle. It may not improve the situation, but it will end the suspense."
  13. #13
    Mahtaakohan sinne Lietoon ikinä mitään rataa tulla
    Joku vielä löytää sieltä jonkin sortin harvinaisen toukkalajin mitä ei missään muualla maailmassa esiinny ja loput voi sitten arvatakkin.
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  14. #14
    Taidan tehdä kansalaisaloitteen että Urusvuoren alueelle tehdään kaavamuutos, ja rakennetaan alueelle pakolaisten vastaanottokeskus, vapautuvien vankien tuettuun asumiseen tähtääviä vuokra-asuntoja, sekä kodittomille alkoholisteille tukiasuntola. Ja reunalle vielä bulgarian romaneille camping-alue, ihan vaan kostoks =)

    Aikanaan liki 10 vuotta motocrossia harrastaneena tiedän mitä taistelua radoista ja harrastuksen säilymisestä käydään jatkuvasti. Vertailevana esimerkkinä mainittakoot että KHO:n yksi pättäjistä aikanaan sanoi ääneen että hän tulee hyväksymään kaikki vesijetteilyä koskevat kieltoesitykset mitä sinne saakka hänen päätettäväkseen eksyy. Oivallinen asenne yleisönpalvelijalle. Tämän kaltaisten veikkosten kanssa näitä asioita maassamme päätetään.

    Hieman offtopiccia mutta miettikääpä tätä: joka ainut moottoriurheilukilpailu suomessa pitää hyväksyttää paikallisella ympäristötoimella ennen luvan saantia. Eli siis byroo jossa työskentelee ainoastaan ihmisiä joiden elämänkatsomus kieltää ehdoitta kaiken fossiilista polttoainetta hyödyntävän harrastetoiminnan, istuu sen leimasimen päällä jolla joko hyväksytään tai hylätään hakemus.

    Käytin aikanaan 11 vuotta elämästäni vesijetteilyn pelastamiseksi, syystä siitä että meillä on idioottimainen vesiliikennelaki joka mahdollistaa vesillä ajoneuvotyyppikohtaisen käyttökiellon asettamisen tietyille vesialueille (viherpiipröiden loistavaa taktikointia). Tämä tehty työ kuljetti minua lukuisiin paneelikeskusteluihin, työryhmiin, mittaustapahtumiin, ympäristölautakuntiin, ympäristöministeriöön, etc etc... Istuin myös 10 vuotta jetteilyn kansallisen lajiliiton hallituksessa ja toimin pj:na kaksi kautta. Tiedän ja tunnen siis aika hyvin ne kiemurat joilla moottoriurheilua potkitaan munille tämän tästä. Järjestäähän lajiliitto mm. SM kilpailukiertueen. Eli legislatiivinen problematiikka on varsin jokapäiväinen painimatto. ( http://forum.sjsl.fi/index.php?topic=339.0 )

    Olisiko nyt tosiaan niin että kun ORG:illa on yli 30 tuhatta jäsentä, hyödynnettäisiin tämä joukkovoima. Luomalla esim tänne valmiita kaavakepohjia millä yksittäinen kansalainen voi helposti tehdä valituksen, kantelun tai vastaavan vireillä olevista tai tehdyistä päätöksistä ja esityksistä. Tiedän että nuo sanat kirvoittavat olsennuksen kitalakeen, mutta pelkkä adressi ei ole miltäänosin lainvoimainen vastine tehtyihin ehdotuksiin.
    Vastaavia löytyy mm. eräiden luonnonsuojelujärjestöjen foorumeista. Niin kauan kun joku taho itse kantelee päätöksestä eikä siihen tule ns. vastakantelua, tehdään päätökset puhtaasti alkuperäisen kansalaisesityksen pohjalta. Miettikääpä tätä. (tämä nyt ihan vaan esimerkkinä)

    Suomessa tyydytään lähes poikkeuksetta vain luottamaan siihen että kyllä se rata tuossa pysyy, ei niitä vuosikatsastuksia tule, ei ne rajoita tehoja, ei ne kuitenkaan sitä ja tätä... Ja turpaan tulee säännöllisin väliajoin.

    Olisipa aika metkaa nähdä esim org.in organisoima "mielenilmaus" jossa 30 tuhatta moottoripyörää tekee ohimarssin ottaakseen kantaa heitä koskettaviin päätöksiin *

    (5 metrin turvavälillä ajettuna vain noin 150 kilsaa pitkä letka, voi sitä pannutusten määrää, heh)



    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  15. #15
    "Lähistön asukkaat ovat harmitelleet radan aiheuttamia meluhaittoja. "

    Tuota, ihan viaton kysymys eli jos kerran ongelma on vaan se melu niin eikö sille voisi tehdä jotain? Meluesteet, änkkärit?

    Meinaan ihan turhaa on kuvitella että jos melua lähtee ja asutusta on lähellä niin kukaan ei siitä valittaisi... sama ongelmahan on kaikilla moottoriradoilla. Tuskin auttaa isollakaan joukolla urputtaminen jos laki tai asetus jotain sanoo. Siinä yleensä jää toiseksi.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  16. #16
    Lainaa (GuessWho @ Marras. 26 2010,08:36) kirjoitti
    Taidan tehdä kansalaisaloitteen että Urusvuoren alueelle tehdään kaavamuutos, ja rakennetaan alueelle pakolaisten vastaanottokeskus, vapautuvien vankien tuettuun asumiseen tähtääviä vuokra-asuntoja, sekä kodittomille alkoholisteille tukiasuntola. Ja reunalle vielä bulgarian romaneille camping-alue, ihan vaan kostoks =)

    Aikanaan liki 10 vuotta motocrossia harrastaneena tiedän mitä taistelua radoista ja harrastuksen säilymisestä käydään jatkuvasti. Vertailevana esimerkkinä mainittakoot että KHO:n yksi pättäjistä aikanaan sanoi ääneen että hän tulee hyväksymään kaikki vesijetteilyä koskevat kieltoesitykset mitä sinne saakka hänen päätettäväkseen eksyy. Oivallinen asenne yleisönpalvelijalle. Tämän kaltaisten veikkosten kanssa näitä asioita maassamme päätetään.

    Hieman offtopiccia mutta miettikääpä tätä: joka ainut moottoriurheilukilpailu suomessa pitää hyväksyttää paikallisella ympäristötoimella ennen luvan saantia. Eli siis byroo jossa työskentelee ainoastaan ihmisiä joiden elämänkatsomus kieltää ehdoitta kaiken fossiilista polttoainetta hyödyntävän harrastetoiminnan, istuu sen leimasimen päällä jolla joko hyväksytään tai hylätään hakemus.

    Käytin aikanaan 11 vuotta elämästäni vesijetteilyn pelastamiseksi, syystä siitä että meillä on idioottimainen vesiliikennelaki joka mahdollistaa vesillä ajoneuvotyyppikohtaisen käyttökiellon asettamisen tietyille vesialueille (viherpiipröiden loistavaa taktikointia). Tämä tehty työ kuljetti minua lukuisiin paneelikeskusteluihin, työryhmiin, mittaustapahtumiin, ympäristölautakuntiin, ympäristöministeriöön, etc etc... Istuin myös 10 vuotta jetteilyn kansallisen lajiliiton hallituksessa ja toimin pj:na kaksi kautta. Tiedän ja tunnen siis aika hyvin ne kiemurat joilla moottoriurheilua potkitaan munille tämän tästä. Järjestäähän lajiliitto mm. SM kilpailukiertueen. Eli legislatiivinen problematiikka on varsin jokapäiväinen painimatto. ( http://forum.sjsl.fi/index.php?topic=339.0 )

    Olisiko nyt tosiaan niin että kun ORG:illa on yli 30 tuhatta jäsentä, hyödynnettäisiin tämä joukkovoima. Luomalla esim tänne valmiita kaavakepohjia millä yksittäinen kansalainen voi helposti tehdä valituksen, kantelun tai vastaavan vireillä olevista tai tehdyistä päätöksistä ja esityksistä. Tiedän että nuo sanat kirvoittavat olsennuksen kitalakeen, mutta pelkkä adressi ei ole miltäänosin lainvoimainen vastine tehtyihin ehdotuksiin.
    Vastaavia löytyy mm. eräiden luonnonsuojelujärjestöjen foorumeista. Niin kauan kun joku taho itse kantelee päätöksestä eikä siihen tule ns. vastakantelua, tehdään päätökset puhtaasti alkuperäisen kansalaisesityksen pohjalta. Miettikääpä tätä. (tämä nyt ihan vaan esimerkkinä)

    Suomessa tyydytään lähes poikkeuksetta vain luottamaan siihen että kyllä se rata tuossa pysyy, ei niitä vuosikatsastuksia tule, ei ne rajoita tehoja, ei ne kuitenkaan sitä ja tätä... Ja turpaan tulee säännöllisin väliajoin.

    Olisipa aika metkaa nähdä esim org.in organisoima "mielenilmaus" jossa 30 tuhatta moottoripyörää tekee ohimarssin ottaakseen kantaa heitä koskettaviin päätöksiin *

    (5 metrin turvavälillä ajettuna vain noin 150 kilsaa pitkä letka, voi sitä pannutusten määrää, heh)
    Oikein hyvä "esittely" käytännön problematiikasta.
    Tuo vaikuttaa jo sinällään aika "hapokkaalta", mutta on itse asiassa vain pieni siivu siitä kaikesta jonka "moottoriharrastajat" joutuvat kohtaamaan.
    Asiaa ei paranna yhtään se, että "tuskan logiikka" on sama joka osa-alueella.

    Moottoriharrastajat satsaavat resurssinsa pääosin toiminnallisiin asioihin, kun taas "vastustajat" keskittyvät
    kaikilla rintamilla laajamittaiseen ja osaavaan "torppaamiseen".

    Ei liene kaukaa haettu vanha totuus, että jos meinaa kisassa pärjätä, pitää kisata samoilla keinoilla kun vastustaja.

    Tähänhän Arvuuttaja osittain ymmärtääkseni viittaa....

    Samalla alkaa myös ihan konkreettisesti "piirtymään",
    minkä kanssa ollaan tekemisissä jos "moottoriväki" haluaa ihan konkreettisesti saada jotain aikaiseksi..... vaikka vaan
    kansallisella ja paikallisella tasolla.

    Eli... jos väen etuja ja "oikeuksia" halutaan ihan aidosti ja konkreettisesti ajaa ja puolustaa..... ihan pikkusen on ensin
    hommaa rakentaa "sotakoneisto kukkumaan" muuta biisiä kun "ai että minnuu wituuttaaaaaaaa................"

    Nykyisillä kuvioilla ja resursseilla tilanne on aika pitkälti se, että
    "vastapuoli" saa vielä lisäarvoa onnistumiselleen tuosta munille potkittavan ulinasta.

    Kyllä kentästä varmasti löytyy osaavaa ja kokenutta, monessa mukana ollutta porukkaa, jolla saataisi asioihin
    ihan eri tavalla "rotia", mutta aina kierrytään siihen realiteettiin, että harrastuksesta on kyse, aika on rajallinen resurssi, johonkin muuhunkin kuin "sotimiseen" pitäisi käyttää paukkuja...... että jos sitte kuitenkin vaan ajelisi .

    Nuo esiintuodut "mielenilmaisut" olisivat kuitenkin käytännön tasolla asioita, jotka eivät helposti jää laajemmaltikin noteeraamatta..... ja "avaisivat" hieman latua muiden konkreettisten asioiden aloittamiselle.
    Juttuhan on niin, että "nuijan on heiluttava joka suuntaan".
    Muuten joku on selän takana ja "KOPS".... taas kävi sitte niin kuin kävi... .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #17
    Lainaa (BadToThe Bone @ Marras. 26 2010,15:17) kirjoitti
    Monta sanaa
    Sä tuolla jossain sanoit että ei oo provo eikä oon henkilökohtaista. No tämä on ehkä hieman provo, mutta ainakin se on täysin henkilökohtainen.

    Mitä sinä saat siitä, että tulet joka väliin kertomaan, ettei kannata koska ja vastustaja sitä ja tätä ja Arlandassakin aikoinaan. Anteeksi kielenkäyttöni mutta kyllähän tässä vittu tiedetään mitä ongelmia sitä olemassa on ilman, että joku besserwisser tulee niitä jatkuvasti kertomaan, ja toteamaan että turhaa ajan ja energian haaskausta. Olisiko ennemminki syytä olla tyytyväinen, että joku sun puolesta pohtii näitäkin asioita ja jos asiaan haluaa osallistua, kannattaisiko käyttää sitä ihan omaakin energiaa mielummin ratkaisujen kuin ongelmien miettimiseen? Jos ei ole rakentavaa sanottavaa, voi sitten pitää turpansa kiinni tai sormensa kurissa ja niinkuin itsekin koko ajan mantranomaisesti toistelet, keskittyä siihen ajamiseen.

    Ei ihme, että täällä ei mitään järkevää saada koskaan aikaan, kun "omienkin" suhtautuminen on tällaista. Eihän tässä tarvita mitään virkamieskoneistoa, ituhippejä tai mökin valittajamummoja enää harrastusta torppailemaan. Vituttamaan pistää tuommoinen perusnegatiivisuus ja ongelmakeskeisyys.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  18. #18
    Lainaa (PoS @ Marras. 26 2010,16:52) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Marras. 26 2010,15:17) kirjoitti
    Monta sanaa
    Sä tuolla jossain sanoit että ei oo provo eikä oon henkilökohtaista. No tämä on ehkä hieman provo, mutta ainakin se on täysin henkilökohtainen.

    Mitä sinä saat siitä, että tulet joka väliin kertomaan, ettei kannata koska ja vastustaja sitä ja tätä ja Arlandassakin aikoinaan. Anteeksi kielenkäyttöni mutta kyllähän tässä vittu tiedetään mitä ongelmia sitä olemassa on ilman, että joku besserwisser tulee niitä jatkuvasti kertomaan, ja toteamaan että turhaa ajan ja energian haaskausta. Olisiko ennemminki syytä olla tyytyväinen, että joku sun puolesta pohtii näitäkin asioita ja jos asiaan haluaa osallistua, kannattaisiko käyttää sitä ihan omaakin energiaa mielummin ratkaisujen kuin ongelmien miettimiseen? Jos ei ole rakentavaa sanottavaa, voi sitten pitää turpansa kiinni tai sormensa kurissa ja niinkuin itsekin koko ajan mantranomaisesti toistelet, keskittyä siihen ajamiseen.

    Ei ihme, että täällä ei mitään järkevää saada koskaan aikaan, kun "omienkin" suhtautuminen on tällaista. Eihän tässä tarvita mitään virkamieskoneistoa, ituhippejä tai mökin valittajamummoja enää harrastusta torppailemaan. Vituttamaan pistää tuommoinen perusnegatiivisuus ja ongelmakeskeisyys. *
    "Takki auki reuhottamistakin" tarvitaan. Se on yksi palikka
    kokonaisuudessa jolla saadaan jotain aikaan.

    "Kattokaa... määkin huudan... määkin olen kännissä" on helppo
    juttu ja siihen on helppo saada kavereita kuoripojiksi.

    Jos joku toteaa, että ihan jees, mutta ihan pikkasen muutakin
    tarvitaan ellei E-D-E-L-L-E-E-N......
    K-E-R-T-A T-O-I-S-E-N-S-A J-Ä-L-K-E-E-N....
    haluta ottaa 11-0 pataan "hinteliltä, pieniltä, pullonpohjarilleissä, pitkissä rasvaisissa leteissä hiihtäviltä,
    omituisesti pukeutuneilta ituhipeiltä"..... asiassa kuin asiassa,
    niin mikä siinä niin sattuu leukaan ?

    KANNATTAISI KESKITTYÄ OLENNAISEEN.... tai vaan ajella!

    Jos moinen realiteetti vituttaa.... onhan se ikävä juttu.

    Arvuuttaja heitti tuolla ihan totista tarinaa ja omasta puolesta
    voin todeta "harrastelleeni" crossipuolella samoja "haamuja vastaan" parikymmentä vuotta.... ja todennut että
    90- luvun alkupuolella jopa Moottoriliitto kusi monessa hommassa omien murojensa lisäksi jäsenistön ja harrastajien
    muroihin oikein kunnolla. Touhusta riittää monta tositarinaa
    elävästä elämästä, mutta tämä ei ole oikea foorumi niille.

    Edelleen.... ei tässä jarruna olla millekään eikä kenellekään, mutta jos halutaan jotain muutosta 11-0 perinteeseen.....

    On todella keskityttävä muuhun osioon kun keihäänheittäjien
    kärkimies 80-luvun alkupuolella.....

    Jolloin hänellä oli tapana "tukka silmillä" hypätä kapakoissa
    pöyrälle.... paita auki... ja huutaa: Hypäkköhön pöyrälle ken on nainnu.... ***** ******kia .

    Noo... ei ollu pöyrälle hyppijöitä... Taisivat olla tekemässä "sitä olennaista... sen kanssa" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #19
    Mä en tiedä onko näitä nyt hyötyä kirjoittaa, kun vähän alkaa epäillyttämään sun luetunymmärtäminen. Mutta jos vaikka menisi viimeinkin perille: Kyllä. Kaikki sanomasi on tiedostettu (jo ennenkuin ne vaivauduit kirjoittamaan), mutta en kanssasi samaa mieltä siitä, että asioihin vaikuttaminen olisi käytännössä mahdotonta, ja kannattaisi mielummin keskittyä ajamiseen. Vitun vaikeaa se varmasti on, mutta, kuten aiemmin toiseen aiheeseen kirjoitin, otan vaikka sitten paskan mielummin vastaan tietäen, että olen parhaani yrittänyt. Ja olen samaa mieltä kanssasi siitä, että GuessWhon pointit olivat hyviä.

    Järjestäytymistä tarvitaan, ja julkista keskustelua (siis oikeasti julkista, ei jupinaa jossain harrastefoorumilla). Mutta tiedätkö, milloin ihmiset järjestäytyy? Silloin kun riittävän isoa porukkaa vituttaa sama asia. Tämäkin foorumi on mielestäni ihan hyvä paikka vähän kutitella alan harrastajia, joista varmaan isoa osaa vituttaa samankaltaiset asiat, esim harrastuspaikkojen sulkeminen. Toivottavasti joku on myös herännyt.

    Tiedätkö, miten julkista keskustelua saadaan aikaan? Kun riittävän iso lössi puhuu yhteen ääneen, esimerkiksi järjestäytyneenä. Teoriassahan me, ry:n jäsenet ollaan hyvinkin järjestäydytty SMOTO:n muodossa, lihaksia vaan vähän puuttuu. Mutta lihakset kehittyy niitä aktivoimalla.

    Muitakin keinoja julkisen keskustelun herättämiselle on, ja omasta mielestäni olen parhaani yrittänyt, suurimmilta osin sellaista, joka ei sinulle näy vaikka kuinka tihrustat. Ainakaan vielä. Toivottavasti tulevaisuudessa näkyy ja positiivisissa merkeissä. Ja toivottavasti joku muukin jotain yrittää, vaikka badtothebone kovin mainostaakin, että on turha potkia tutkainta vastaan.

    Eli, jos SINUA ei kiinnosta, tai olet sitä mieltä että turhaan sätkit dorka, niin mitä jos tehtäisiin niin, että pidetään sitä sun default-mielipiteenä. Ei tartte tulla erikseen kirjoittamaan samaa joka aiheeseen.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  20. #20
    Lainaa (PoS @ Marras. 26 2010,20:52) kirjoitti
    Mä en tiedä onko näitä nyt hyötyä kirjoittaa, kun vähän alkaa epäillyttämään sun luetunymmärtäminen. Mutta jos vaikka menisi viimeinkin perille: Kyllä. Kaikki sanomasi on tiedostettu (jo ennenkuin ne vaivauduit kirjoittamaan), mutta en kanssasi samaa mieltä siitä, että asioihin vaikuttaminen olisi käytännössä mahdotonta, ja kannattaisi mielummin keskittyä ajamiseen. Vitun vaikeaa se varmasti on, mutta, kuten aiemmin toiseen aiheeseen kirjoitin, otan vaikka sitten paskan mielummin vastaan tietäen, että olen parhaani yrittänyt. Ja olen samaa mieltä kanssasi siitä, että GuessWhon pointit olivat hyviä.

    Järjestäytymistä tarvitaan, ja julkista keskustelua (siis oikeasti julkista, ei jupinaa jossain harrastefoorumilla). Mutta tiedätkö, milloin ihmiset järjestäytyy? Silloin kun riittävän isoa porukkaa vituttaa sama asia. Tämäkin foorumi on mielestäni ihan hyvä paikka vähän kutitella alan harrastajia, joista varmaan isoa osaa vituttaa samankaltaiset asiat, esim harrastuspaikkojen sulkeminen. Toivottavasti joku on myös herännyt.

    Tiedätkö, miten julkista keskustelua saadaan aikaan? Kun riittävän iso lössi puhuu yhteen ääneen, esimerkiksi järjestäytyneenä. Teoriassahan me, ry:n jäsenet ollaan hyvinkin järjestäydytty SMOTO:n muodossa, lihaksia vaan vähän puuttuu. Mutta lihakset kehittyy niitä aktivoimalla.

    Muitakin keinoja julkisen keskustelun herättämiselle on, ja omasta mielestäni olen parhaani yrittänyt, suurimmilta osin sellaista, joka ei sinulle näy vaikka kuinka tihrustat. Ainakaan vielä. Toivottavasti tulevaisuudessa näkyy ja positiivisissa merkeissä. Ja toivottavasti joku muukin jotain yrittää, vaikka badtothebone kovin mainostaakin, että on turha potkia tutkainta vastaan.

    Eli, jos SINUA ei kiinnosta, tai olet sitä mieltä että turhaan sätkit dorka, niin mitä jos tehtäisiin niin, että pidetään sitä sun default-mielipiteenä. Ei tartte tulla erikseen kirjoittamaan samaa joka aiheeseen.
    Oliko se sitten niin, että kun Oobun mies sanoo Banzai,
    eikä kaikki muut kuorossa... Nii onkii.... loppuu happi ja alkaa pierettää ?

    Jotenkin vekkulisti vaivauduit lopulta tunnustamaan
    julkisesti osan olennaisista faktoista, mutta samassa
    koitat juntata saman jonkun muun esilletuomana
    velliperseisenä luovuttamisena .

    Edelleen.... Missä on se asioihin konkreettisesti vaikuttamisen
    painopiste.... ja miten on siellä erilaisten resurssien riittävyys
    sen suhteen että jotain muuta tapahtuu kun että muniin sattuu.... taas.

    Kaikki kymmenet tuhannet "asianomistajat" ovat varmaan
    ihan kiinnostuneita kuulemaan.... mielipiteiden lisäksi....
    missä, miten ja millä eväin aiotaan tähänastisista tuloksista
    poiketen panna esim " EU" kontalleen ?

    Ihan oikealla asialla olet liikkeellä, mutta ihan kuten jokaisella välillä.... katseen siirtäminen auttaa näkemään metsän puilta.

    Tää on vähän sama kun että: Hip-hei! Nyt mennään kaikki
    reippaasti kukka kädessä tonne rajalle vastaan kun sieltä
    kuuluu julmettua lähestyvää telaketjujen kolinaa!

    Kun joku kehtaa kysyä... mites me... kun....
    joka vitun kerta tähän saakka laulu on loppunut ja telaketjun uraan on vaan jäänyt märkä läiskä jossa on muutama terälehti... .

    Kyllä mä kestän sen, että "mulla on huono asenne" .
    Kestän senkin, että en oo kiva kun "kysyn", onko muuta kun
    "aaltoja" ja kovaa huutoa.

    Kun sitä nyt sitten "pannaan asiat kuntoon", niin miten olit ajatellut.... ja millä resursseilla.... ihan oikeesti ?
    Voiko asian paljastaa?

    Taitaa aika montaa kiinnostaa.... ihan aidosti....
    ja taatusti lisäisi myös konkreettista panostusta monelta taholta.... monella tasolla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #21
    Lainaa (BadToThe Bone @ Marras. 26 2010,21:19) kirjoitti
    Jotenkin vekkulisti vaivauduit lopulta tunnustamaan
    julkisesti osan olennaisista faktoista, mutta samassa
    koitat juntata saman jonkun muun esilletuomana
    velliperseisenä luovuttamisena *.
    Sä olet kyllä uskomaton. Perjantaipullo korkattu tai jotain? Luepa nyt uudelleen, tuosta tyyppihyväksyntätopicista, sivulta 3. Jos et ymmärrä lukemastasi meidän kantojen eroa, tai sitä että "vekkulisti oli faktat" jo aiemminkin "julkisesti tunnustettu", en voi mitään.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  22. #22
    Lainaa (PoS @ Marras. 26 2010,21:44) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Marras. 26 2010,21:19) kirjoitti
    Jotenkin vekkulisti vaivauduit lopulta tunnustamaan
    julkisesti osan olennaisista faktoista, mutta samassa
    koitat juntata saman jonkun muun esilletuomana
    velliperseisenä luovuttamisena *.
    Sä olet kyllä uskomaton. Perjantaipullo korkattu tai jotain? Luepa nyt uudelleen, tuosta tyyppihyväksyntätopicista, sivulta 3. Jos et ymmärrä lukemastasi meidän kantojen eroa, tai sitä että "vekkulisti oli faktat" jo aiemminkin "julkisesti tunnustettu", en voi mitään.
    Siellä ne van de Camp ja Lange edelleen hymyilee.
    Ihan hyvä juttu.... ja peesissä on kevyempi polkea.

    Mites täällä kotinurkilla?..... Muuta kun vittuillaan kaikille kun
    julkeaa kysyä.... mitä olitte ajatellut ?

    Onko tulossa jotain näkyvää.... kansallisen ja kansainvälisen uutiskynnyksen ylittävää.... kansallista politiikkaa koskevaa...
    jotain..... "piirisarjassa" kunnallistasolla edes...

    Kerrataanko vielä kansallinen menestystarina vaikka kylätasolle saakka?

    What`s new Pussycat...?

    Patongeissa pelkkä splittausasia "väräytti" konkreettisesti
    viisareita melko miehekkäästi.

    Oliko meillä "resursseja" muuhun kuin "nettiyleislakkoon" ?

    "Kabinettitasolla" ei edes peesaaminen ole huono juttu, mutta
    on "vastustajien" totaalista aliarviontia jos lähdetään
    "sotaan" murto-osalla sitä arsenaalia kuin "vastapuolella" on.

    Kysyn nyt edelleen.... miten on ajateltu perinteistä 11-0 pataan ja munat kipeenä asetelmaa muuttaa?

    Anteeksi taas.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #23
    Jos saadaan järjestettyä kunnon mielenilmaus näitä aivopieruja vastaan, niin ilman muuta olen mukana protestissa.

    Kyllä täältä irtoaa jokunen euro henkilöille, jotka jaksavat ajaa meidän motoristien yhteistä etua, vai onko tämä oleellista ainoastaan meille, joilla on "viri-viri" systeemejä mopoissa
    edit. tää tulikin väärään aiheeseen, sopisi paremmin siihen EU-juttuun, mutta menköön...


    btw. osaako joku suomentaa bttb:n tekstin



    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  24. #24
    Lainaa (-JuhaK- @ Marras. 27 2010,00:11) kirjoitti
    btw. osaako joku suomentaa bttb:n tekstin
    Pelkkää scheisseä.
    Benelli RZ 125cc -> Yamaha TZR -> Kawasaki ZX-9R -> Yamaha XT 600 (Varastettu) -> Kawasaki Er-6n
  25. #25
    Lainaa (-JuhaK- @ Marras. 27 2010,00:11) kirjoitti


    btw. osaako joku suomentaa bttb:n tekstin
    kaiketi kyseli (tosin pitemmän kaavan kautta) mitä konkreettisia toimenpiteitä on suunnitteilla, joilla vastustetaan näitä ratojen sulkemisia, Eu:n prätkien rakentamista rajoittavia suunnitelmia ym. motoristien harrastusta hankaloittavia toimia.
  26. #26
    Ohops... Tunteet lämpenee kun ilma kylmenee =)

    Kandeisko tässä pitää näppinsä erossa koko jutustelusta vai vielä yrittää lätkäistä lusikkaa soppaan? Uskoisin että me kaikki olemme tässä samalla asialla ja ajamme samaa perusideaa, vaikkakin joidenkin teksti vaatii hiukan enemmän lukuvimmaa kuin toisten =)

    Palaisin esimerkin muodossa historiaan:
    Ollessani nuorempi kaveri oli tapana että merenlahdella oli esim Helsingin vuosaaressa, kallvikissa omatekoinen jäärata. Samoin oli laajasalon sarvastossa. Nämä paikat olivat sellaisia joihin saattoi pillurallin sijaan mennä taunuksella tai 127 fiatillaan reuhaamaan turvallisesti. Homma oli hauskaa ja jengi piti itse huolta pelisäännöistä. Olipa kerran jopa ihan mustamaijakin vuosaaressa vetämässä yöllä kloppien kanssa pitkää sladia. On turha edes mainita mitä hyötyjä tällainen toi nuorten ajotaitoja silmällä pitäen.

    Koko show lakkasi siihen kun joku esitti mutunaan että autoista valuu öljyä jäälle ja sitä myöten mereen ja koko ekosysteemi tuhoutuu.Ympäristökeskus latasi ajoluiskaan kyltin: "moottoriajoneuvojen käyttö jäällä kielletty"

    http://koti.welho.com/pusanwelho/mat...letty/mkjk.jpg

    Ainakin vuonna 2009 oli sipoossa, PK-alueen motoristien hyvin tunteman storörenin kahvilan viereisellä lahdella vielä omatekoinen jäärata. Arvatkaaps onko enää kun hjallis pukkaa rantaan parhaillaan oman pikku lähiönsä ? Kahvilatoimintahan loppui jo...

    Hetken päästä ajotaitojensa parantamista halunneet nuoret valtasivat roihupellon teollisuusalueen ison tyhjän parkkipaikan ja siellä kurvailtiin ja opittiin tietämään mitä tapahtuu kun autosta pito irtoaa. Poliisi nasautti senkin tarinan onnelliseen loppuunsa.

    Nyt sitä samaa sitten harrastetaan yleisillä sivuteillä ja lööpeistä saa lukea loput. Siellä kun ei ole turvavalleja, tyhjää tilaa pyörähdellä ja joku tule aina joskus vastaankin.

    Eli turvallisuutta lisäävänä asiana ei kukaan päättäjistä näe sitä että olisi mesta jossa voisi oikeasti harrastaa. Crossiradat omanaan ovat upea asia. Hyvä harrastus ja loistava tapa pitää kuntoa yllä. Nelareiden lisääntymisen myötä on meluhaittakin vähentynyt valtavasti siitä mitä se oli kun kiskottiin 400cc 2-tahti maicolla ja änkkärin villat oli aika syönyt jo ekan käyttövuoden jälkeen. Mutta enskapuolella asia menee jo tuplasti vaikeammaksi kun pitäisi pästä pitkää polkua kiskomaan, eikä kukaan oikein tiedä missä saa ajaa ja missä ei.

    Satavarmaa on se että jos asfalttiradatkin tapetaan, siirtyy polvimaassa ajamisesta tietty osa julkisille teille. Täysin päivänselvä fakta jonka me kaikki harrastajat tiedämme. Ja tätä ongelmaa EI paikata poliisin tehostetulla valvonnalla, sakotuksen lisäämisellä tai mopokortin tekemisellä niin kalliiksi ettei siihen pian ole varaa kuin niillä joiden aamiaisikkunasta näkyy oma jahti ja pala omaa merenrantaa.

    Probleeman suurin dilemma on siinä että yhteiskuntatyö ja vaikuttaminen vie tuhottomasti aikaa, vaatii huomattavan paljon perehtymistä lakiin ja asetuksiin, edellyttää jatkuvaa seurantaa ja osallistumista asioihin ja kaikenlisäksi se maksaa. Ja kun yleensä siinä pitäisi tehdä omakin leipätyö ja omistaa omalle perheelle aikaa, niin savottaan ryhtyminen ei ole henkilötasolla mikään ihan pikkujuttu, sen voin luvata.

    Mutta miettikääpä tätä:

    Jos jokainen orggilainen maksaisi 5 € vuodessa enemmän jäsenmaksua, voisi esim orggi palkata täysipäiväisen henkilön tekemään tätä työtä. Okei ei tule koskaan tapahtumaan, mutta hauska ajatusleikki silti, eikö ?



    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  27. #27
    Ei se ihan lyhyt ollu tuokaan tarina , mutta on kyllä pakko hyväksyä se tosiseikka että ongelmakenttä on sen tasoinen
    että ei sen "avaaminen"... edes vain osittain.... tiivistäen ja hyvin jäsennellenkin.... onnistu ihan "VERTA PAKKIIN" huudolla.

    Guess Who konkretisoi hyvin tuota konkreettista ympäristöä
    jossa perinteisesti saadaan takkiin ja huolella.
    Tämä on myös... rahan lisäksi se.... jos ei tärkein, niin ainakin
    ihan kärjessä niitä asioita jotka pitää olla hoidossa eri tavoin, tasoilla ja keinoilla, koska siellä juuri luodaan ja turvataan pääosa "edellytyksistä" pidemmässä ja lyhyemmässäkin juoksussa. Tähän puoleen myös liittyy ihan olennaisena
    osana luova "Ranskanmallin" soveltaminen eri tavoin.

    Mitenkä sitten tilanne on kehittynyt esim.suorituspaikkojen osalta:

    Ne ovat ennen sijainneet "siellä missä ihmisetkin".
    Sitten ne ovat erilaisten paineiden puristuksessa siirtyneet
    syrjemmälle...... (ihan kuin vetäydyttäisiin hieman syrjään ja piiloon tekemään jotain paheksuttavaa ja lähestulkoon laitonta) Ollaan valittu pakenemisen ja vetäytymisen taktiikka.

    "You can run but you can`t hide"? HALOJA- HALLOO

    Lopputulos on se, että "karskit äijät lähtee käpykaartiin"
    mutta "viherpiiperöt sun muut" juoksee ne aina kiinni ja jyrää yli !!!! EIKÖ?

    Niin, kyllä "pelittävän koneen" tankkaamiseen kannattaa jokaisen muutama euro uhrata!

    Ja nyt varmasti olisi ihan oikea... jos ei nyt ihan viimeinen...
    hetki käydä se aito keskustelu siitä mistä ja miten se kone
    pitäisi olla rakennettu. Vanhalla Voortilla ei ei enää ehdi...
    vaikka se olis aito BDA ja fiilis mahtava .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #28
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Oletko koskaan ajatellut jäsennellä tekstisi ilman jatkuvaa kolmen pisteen, kielikuvien ja hymiöiden käyttöä? Sanottavaa sinulla tuntuu olevan pirusti, mutta suurimmasta osasta tuotoksiasi ei ota erkkikään tolkkua.

    Voisitko siis meitä hieman verbaalisesti rajoittuneita ajatellen kirjoittaa seuraavan viestisi edes suurinpiirtein kielioppisääntöjen mukaan?
    Superbike #7
  29. #29
    Lainaa (Nitrous @ Marras. 29 2010,13:36) kirjoitti
    ^Oletko koskaan ajatellut jäsennellä tekstisi ilman jatkuvaa kolmen pisteen, kielikuvien ja hymiöiden käyttöä? Sanottavaa sinulla tuntuu olevan pirusti, mutta suurimmasta osasta tuotoksiasi ei ota erkkikään tolkkua.

    Voisitko siis meitä hieman verbaalisesti rajoittuneita ajatellen kirjoittaa seuraavan viestisi edes suurinpiirtein kielioppisääntöjen mukaan?
    Jaa.... UPS!

    No, oli kai mulla ainekirjoitus kymppi ja ällän taisin temphaistha
    kirjotukshisha.

    Kai se on toi kirjoittaminen vähän kun musiikinkin kanssa.
    Yksi viilaa sitä pilkkua hulluuteen saakka kun "se on oikein".
    Ilmankos toi Blues-osasto on aina tärähtänyt.
    Niissä hommissa kun vedetään kerta toisensa jälkeen kirjan mukaan ja pilkulleen oikein, tulee kyllä itku, kusi ja paska kaikki yhdellä kertaa.

    Ei auta.... mää vaan vedän... mopollakin . (sori )
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  30.  
  31. #30
    ...BttB pidä toi!!! Kyllä tänne mahtuu ja ymmärtää ne joiden tarviikin

    Hei... höllätään vähän, monta kuukautta vielä ajokauteen.
    Bandit 650SA
    Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.

    "When in doubt, use full throttle. It may not improve the situation, but it will end the suspense."
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen