Viikko sitten tuli hankittua otsikon aiheen mukainen pyörä..kysymykseni koskee moottoriöljyä mikä olisi sopivin;
Japsivehkeistä ei ole kovinkaan paljon tietoa..saksalaisella vehkeellä olen pääasiassa ajellut.
"Löysin todellisen helmen" vm.87 (hollanti) ja muutenkin vee nelkku on aina kiinnostanut..kertokaa muutenkin kokemuksianne kyseisestä pyörästä.
Tervetuloa V4-omistajien joukkoon, hyvin pidettyinä ja huollettuina hyviä pyöriä, isoja ja painavia nykypyöriin verrattuna. Itse olen ajellut pääasiassa Kendall-öljyillä, mutta kai ne kaikki mp-käyttöön tarkoitetut, vaatimukset täyttävät toimivat.
Olen ajanut omallani vuodesta 2005, ja talvisin fiksaillut edellisten omistajien kötöstyksiä. Toissa talvena uudet etujouset ja takaiskari Hagonilta, ajo parani ihan mukavaksi. Pyörä on pelannut luotettavasti, paitsi viimekesän bensapumppuongelmaa, joka sitten korjaantui uusilla pumpun kärjillä. Tuolla on hycä sivusto juuri tuhatkuutioisista: http://www.btinternet.com/~p_a_j/vf1000/main.htm
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Kiitos..linkistä löytyi paljon hyvää tietoa;(dnapekko @ Marras. 21 2010,10:55) kirjoitti
Manual;n latasin sieltä ensi töikseni;
Mitä olette mieltä kokeneemmat VF(1000f) kuskit Oiling-Kit systeemistä..öljynsuodattimelta lähtevää lisävoitelua nokkakoneistolle?(dnapekko @ Marras. 21 2010,10:55) kirjoitti
Jos verrataan 1984 aloitusmallia tuohon omaan -88 malliin niin onko mitään eroavaisuuksia tai parannuksia tehty jo valmistusvaiheessa öljynkiertoon?
Saksassa näytti olevan vaille parisataa euroa tollaisen Kitin hinta;
-MK-
Tuskin se sitä nokkien voitelua huonontaakaan, eivätkä omassa pyörässä mittauksen perusteella öljynpaineet laskeneet sarjan asennuksen jälkeen. Minulla on ylimääräisenä sorvarilla mallin mukaan teetetty, suodattimen alle tuleva holkki kiinnityspultteineen ja O-renkaineen. Letkuja ja nippoja vaille valmis sarja.
-85 F2:ssa ja -85 ja -86 R:ssä on nokka-akselien kiinnityspukit aarporattu, jolloin sovitus on tarkempi, eivätkä nokat pääse liikkumaan, jos valmistustoleranssit sattuivat väärään suuntaan. F-mallit pysyivät samanlaisina tuotannon loppuun saakka, koska venttiilikoneiston muutos olisi edellyttänyt rungon muuttamista. Viimeiset VF:t tulivat linjalta 1986, 1988 voi olla rekisteröintivuosi. Onko Sinulla kuvaa pyörästä laittaa jonnekin ?
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Joo..laitan kuvan "johonkin" jossain vaiheessa..e-mail olisi varmaan ok;(dnapekko @ Joulu. 10 2010,22:42) kirjoitti
facebookissa kyllä kuva löytyy..mietitään;
-MK-