Ostin tuommoisen kakssatasen weeärrä jamahan vähänaikaa sitten ja nyt useiden tuntien epäonnistuneiden tiedonetsintöjen jälkeen täytyy alkaa kyselemään josko täältä foorumeilta löytyisi apuja tai jopa kokemusta kyseisestä laitteesta.
Asiaan. Laitteessahan on tämä jamaha povervalve system pakoaukonsäädin. Omassani se on mekaanisesti paikallaan kyllä, mutta säätöservo ja rensselit ei ole paikallaan. Weeärrähän on akuton (ainakin omani) joten ensimmäinen kysymys onkin, voiko kyseistä YPVS-järjestelmää edes laittaa käyttöön tähän vehkeeseen ?
Entäs sitten, koska laitteessa kuitenkin on sähköt (valot siis) niin onko mitään järkeä väkertää akku-sähköt vehkeeseen ja mitä komponentteja siihen tarvisi ?
Tällä hetkellä valotkin toimivat välttävästi (matalilla kierroksilla palaa suht normaalisti mutta kierrosten noustessa himmenee ja "särkyy", jännitteentasaaja rikki ? )
Entäpä vanteiden pinnotus, onko kukaan väkerrellyt itse uutta vannekehää paikoilleen, onko paha homma, kotioloissa mahdoton ? eikaisentään..
Yammussa kun on etuvanne vähän solmussa..
Jostain löysin mainintoja että WR ja YZ ovat melko sama laite moottoria lukuunottamatta, pitääkö tämä paikkansa ja jos niin miltä osin ?
Kaikki tieto ja kokemus kyseisestä laitteesta on tervetullutta, tekniset piirrustukset, kytkentäkaaviot yms yms.
Kiitos ja anteeksi.
KivaTyöntääMettässä 990 SmR
Yamahaha WR200
Jos akun pistää niin vaatii jännitteentasaajan tasasuuntaajan ja latausreleen. Ja tietysti akun. Esim bebec:istä lataussäädin ja tasasuuntaaja ~20e. jännitteensäädin jostain mopo/kelkkaliikkeestä yleismalli 20-30e.
Tuolta löytyy räjäytyskuvia moottoreista, voit verrata YZ:aan linkki
Tuolla juttua pinnauksesta linkki
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!