Kertokaas nyt rehellisesti mitä mieltä olette bemarin laadusta tänä päivänä?
siis nuo 80 ja 90 luvun bemarit kiistatta oli ja on edelleen erittäin kestäviä pelejä jopa tänä päivänä.
entäs tämän päivän bemarit? onko niissä laadullisesti eroja kilpailijoihinsa koska esim. moottorit osiin pyöristä tehdään taiwanissaeikä koto saksassa
ja mitä muita "osia" joista emme edes tiedä valmistetaan muissa maissa (kaukoidässä)
OK bemari on KALLIS mihin köyhällä ei ole varaa mutta onko se hintansa värtti, koska olen kuullut myös sanonnan "köyhän ei kannata ostaa halpaa"
kertokaas hieman esimerrkejä hyvästä laadusta ja huonosta laadusta verratuina kilpailijoihin (enempi tietenkin siintä hyvästä laadusta)
En osaa kertoa, kun en aja kilpailijoilla - oma puimuri se kulkee vaan kiukuttelematta päivästä toiseen.(sammy76 @ Heinä. 15 2010,23:18) kirjoitti
2002 mallisessa K 12 RS:ssä ei ollut ikinä mitään vikaa, ennätin ajaa sillä tosin vain 60 tkm.
Nykyisen 2008, K 12 ässän sivutuen kytkin on keskeyttänyt matkanteon kertaalleen, mutta ~35 tkm aikana ei oikeastaan muuta harmia ole ollutkaan. Akkukin näyttäis kestävän (kop, kop), toisin kuin monella muulla..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
TM:n 40.000 km käyttötesti (2008) R 1200 GS mallista on ainakin positiivista luettavaa . Erityisesti moottori , vaihteisto , vetopyörästö oli 40.000 km kohdalla " täysin uuden veroisessa kunnossa " . Tehoakin tuli dynamometrillä n. 10 hv enemmän kuin 1 tkm kohdalla. Jarruputken murtuminen 2-otteeseen ja jarrulevyn heitto olivat ainoat "murheet" ja ne hoidettiin takuuna. Arvostelu oli lähes kaikilta osa alueilta kirjattu hyväksi tai kiitettäväksi.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
^ Lieni se samainen testi, missä jarruviasta todettiin, että toisella kertaa oli hengenlähtökin lähellä? Moinen ei nykyisissä pyörissä ole hyväksyttävää, vaikka miten korjattaisiinkin takuuna. TM:n yksilöhän ei ole ainoa, jossa ilmeni sama jarruvika.
Ja 40.000km ei nykyään ole matalaviritteiselle yli 1000-kuutioiselle pyörälle yhtään mitään, oli merkkinä tämä tai moni muu. Tuon lukeman voi kertoa kolmella (taikka pistää alkuperäiseen lukuun nolla perään!) niin sitten voidaan alkaa puhua ihan oikeasta ´kestotestistä´, tällainen on ennemmin joku ´sisäänajotesti´. Mutta sehän ei tietysti ole BMW:n vika, että testi oli näin lyhyt.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
-09 F650GS: 1000km:n kohdalla kytkin alkoi luistaa, takuukorjauksella vaihdettiin levyt, yms.
Eihän se kovin mukavaa ole jos henki lähtee laatuvikojen takia![]()
"Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
"vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
"Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
Ajelin juuri reilun 2000 km pohjoiskalotissa. Utsjoen pohjoispuolella ei ollut ajossa käytännössä kuin kahden merkkisiä moottoripyöriä: BMW ja HD. Näistä ylivoimaisesti suosituin oli Bemun GS. Varteenotettavia "kilpailijoita" ei ollut.
Noilla ilmajäähdytteisillä onkin pakko ajella pohjoisessa....
Japanialaisilla vesijäähdytteisillä voi joskus mennä vaikka etelään päin lämpimiin kohteisiin.![]()
Viihdyttävä kommentti "ei varteenotettavia kilpailijoita"
Eli *toeamus oli tosiaan sellainen että *jutut BMW:n *satoja tuhansia kestävästä boxer moottorista eivät ole välttämättä mitään tuulesta temmattuja. *Niin vakuttavan *"ylimitoitetulta" monet moottorin osat näyttivät ja mitään kulumista ei ollut havaittavissa.(pecha @ Heinä. 16 2010,12:06) kirjoitti
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Itse asiassa tänä päivänä niissä ei tuolla km-määrällä saakaan olla mitään havaittavaa kulumista, jos on niin silloin on flopattu testissä pahemman kerran.(GSR600 @ Heinä. 16 2010,12:51) kirjoitti
Jopa 600-650 koneilla ajetaan nykyisin asiallisesti huoltamalla 150-200 tonnia että heilahtaa, joten näillä isoilla ja litrateholtaan vähäisemmillä pannuilla pitää pystyä kyllä vielä paljon parempaan.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Juuri näin , olen täysin samaa mieltä .(pecha @ Heinä. 16 2010,12:56) kirjoitti
Jos 40.000 km *kohdalla olisi *havaittu kulumista niin silloin olisi *syytä huoleen *ja epäilys satojen tuhansien kestävyydestä ennen moottorin peruskorjausta.
Tärkeää on se että 40.000 km matkalla ei tullut ilmi mitään sellaista moottorin , vaihteiston tai voimansiirron osalta *mikä olisi antanut aihetta epäillä kyseisten osien laatua ja kestävyyttä.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Ostin uutena 1998 k12 rs:n ja ainoa vika on ollut etupään stefat, jotka vaihdettu useampaan otteeseen ja aina alkavat vuotaa jonkin ajan kuluttua. Takaiskari päästi mehut pihalle aikoinaan 30tkm kohdilla sain uuden osittain takuuseen. Muuten ei mitään ongelmia, ei kytkimen eikä perän kanssa. Samalla pelillä edelleen ajelen.
Oltiin vissiin kaverin kanssa eri aikaan pohjoisessa sun kanssa.(hra1150 @ Heinä. 16 2010,12:26) kirjoitti
Reissumme pohjoisin piste oli jäämeren ranta pohjoisimmassa osassa manner-Norjaa... kummallakaan ei ollut Bemua tai HD:tä *
Itse päästelin Guzzilla menemään ja kaveri Kawan VN 800:lla *.
Joka toinen meistä rasvasi ajoittain ketjuja *
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson
on se metka että noin paljon laatu ongelmia ja silti pidetään hyvänä pyöränä. Omalla jammulla on menty 98 tuhatta ja moisia ongelmia ei ole kyllä ollut(ttracingteam @ Heinä. 16 2010,18:09) kirjoitti
![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Voi hyvää päivää että kaikenlaisiin vedätyksiin sitä lähdetään...![]()
<p>2002-2014</p>
kysymykseni on suoraan elävästä elämästa ja oma kohtaisia kokemuksia ja kuultuja/luettuja tarinoita (ok, ei kaikki kuten joku super nörtti tarkka silmäinen joka topicin aloittajan paperille/tietokoneen muistiin laittanut bitti hirmu huomannut ..78..)(killa @ Heinä. 16 2010,19:46) kirjoitti
mutta kuiteskin rakentavaa kysymystä olen tässä hakemassa ja vastauksista päätellen ei kovin moni ole BMW pyörää päässyt laadullisesti ylistämään kilpailijoihin verrattunna (paitsi hinnallaan)
lisäänkin vielä että tarkoitus ei ole "mollata" BMW:eetä vaan edistää rakentavaa keskustelua aiheesta ja kuulla omakohtaisia kokemuksia, muutama hyväkin tullut BMW laadun puolestasekä muutama huono BMW laadusta
kertokaa silti miten BMW eroaa laadullisesti kilpailijoihinsa verrattuna![]()
Ei siellä paria bussia näkyny kierti varmaan kurapyöräilijöiden reittejä(hra1150 @ Heinä. 16 2010,12:26) kirjoitti
![]()
ilmeisesti jotkut ihmiset pitää BMW laadusta puhumisen uhkana kun väittävät tätä keskustelua trolliksi ja turhan päiväseksi höpinäksitaitaa olla nämä itse vannoutuneuta BMW omistajia..
![]()
Älä (peikko) höpötä...(sammy76 @ Heinä. 16 2010,22:51) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Kuten yksi moottoripyöräilevä tuttavani totesi. Hyvä se on puimuri olla jos peltoa omistaa...![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Saatoittepa mennä ohikin, kun laitoimme majoille Auttin porotilalla Enontekiön Yli-Kyrössä. Guzzi ja ja joku pitkittäistwini siitä mennä hurahti edestä. Katselin niitä matonpesijöitä.(rauman @ Heinä. 16 2010,19:16) kirjoitti
Samassa paikassa ollaan käännytty. Me olimma yötä Kjöllefjordissa ja kurvailtiin sieltä sinne ja tänne ilman pakaaseja. Nordkapphan on saaressa ja saaria merissä riittää...
Ei tällä kertaa, ehkä ajoimme eri reittejä. Mitään extreme kurapyöräreittejä ei menty, mutta jokaiselle pitkävieterisen omistajalla kyllä suosittelen reittiä Ifjordista Tana Bruhun. Siinä on keskivaiheille visiot kuin lännenlefassa. Tie on hieman heikossa hapessa, mutta Gessun jousilla jne...same old story.(Teme65 @ Heinä. 16 2010,22:48) kirjoitti
Selkeä ero kaikkiin aikaisempiin pyöriini (> 10 kpl vuoden 1986 jälkeen) tässä nykyisessä 2002 mallin R1150GSA:ssa on turhauttavuus.(sammy76 @ Heinä. 16 2010,22:38) kirjoitti
Yleensä keväällä tulee mieleen ja kesällä ja syksylläkin, että pyöräkin pitäisi vaihtaa. Rahaakin olisi ja luottokortti nollattu, mutta mihin vaihtaa? Vaihtoehdot on aika vähissä. Sillä tavalla se eroaa laadullisesti aikaisemmista.
Ei laadusta ja sen ongelmista puhuminen ole mikään uhka, vaan bemarin laatu on just sitä, että se varmasti joskus hajoaa.(sammy76 @ Heinä. 16 2010,22:51) kirjoitti
Mun bemulla (R1200GS) on nyt ajettu 76 tuhatta ja vielä vaan odotan sitä huonoa laatua kohdalle osuvaksi. Olen just lähössä Lappiin oikein kaivamaan verta nenästä. Ainoa vika toistaiseksi on ollut vaihdenäytön potikka joka vaihdettiin viime syksynä (136 €). Joo, kallis oli potikka.
Että tällästä laatua tällä kertaa.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Mulla on märkäkytkin Gessussa ilman erillistilausta alle 30 tkm kohdalla ja puolavikaa sekä umpio-ongelmaa, osa takuusen osa ei, uutena ostin.
Ihan loistava laite lähtökohtaisesti, mutta jos työkaluja ei juuri enää tule mukaan, saati vara-avainta, niin ymmärrän voiton maksimoinnin tehtaan kannalta, halvat komponentit ei välttämättä laukea koeajossa.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Mulla on kanssa sama vika tekis mieli vaihtaa mutta kun toi fazeri on vaan niin pirun hyvä.(hra1150 @ Heinä. 17 2010,00:45) kirjoitti
![]()
Toisaalta...
Elämä on onneksi mutkikasta