Katselin viikonloppuna motoGP:ä ja ihmettelin, että miksi jotkut(esim. Stoner?) roikottavat jalkaa sivulla(pois tapilta) ennen mutkaa?
Haulla löytyy aika paljonkin keskustelua aiheesta, mutta oikea vastaus löytynee akselilta painonsiirto-ilmajarru-tasapainottaminen-henkimaailman hommat.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kaikki kehittyy myös ajotyyli, kaikki ulosmitataan optimaallisen ajamisen takia, painonsiirtona jalka on helpoin viedä sivulle sillä hetkellä kun *pyörä tarvitsee saada nopeasti lyhyessä ajassa taittumaan mutkaan...siitä vaan reenaamaan ei se ole mitään vaikeeta....jättää vaan jarrut hiukan myöhäisemmälle ja aika paljonkin....parempi versio siitä että ottaa sisämmäisen polven reilusti ulos jarrussa...
Perusjuttuhan on, vaikka kukaan ei haluakkaan asiaa kertoa, että kurvissa paino uloimmalla jalalla ja ulkopolvi kääntää pyörää ja sitoo pakettia kurvissa...
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Tai sitten ihan maanläheinenselitys että silleen saa mukavasti munaskuille viileää ilmaa *![]()
Hånda CBR954 & KTM 300 EXC