Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Eli löytyykö mistään tietoa, millaisilla palikoilla on toteutettu säädettävä ohjauskulma.
    Esim. joissain Ducateissa olen nähnyt sellaisia, ilmeisesti erityisesti ratakäyttöön tehty?
    Eli kaipaisin linkkejä, mistä löytyisi kuvia ym. palikoista.
    ZRX 1200S *2001
    ZZR 1200 2004
  2. #2
    En tiä Ducateista, mutta fillareissa homma on hoidettu emäputken sisällä olevalla epäkeskoputkella:


    Pienellä miettimisellä en oikein muuta helppoa tapaa keksi, jos on oikeasti tarkoitus muuttaa kulmaa, eikä vain siirtää ohjausakselia eteen/taakse.

    Jälkiasennus voipi olla melko haastavaa, kun pitäisi olla se ylikokoinen emäputki ensin minne voi tuollaisia välikulmaputkiloita työntää.



  3. #3
    Mitä kulmaa ajattelit muokata, etujättöä vai teleskooppien suhdetta emäputkeen. Tätä jälkimmäistä voi tehdä ainakin kahdella tavalla, tuossa yllämainitulla putkella tai ylä ja alakolmion suhteella. Kulmansäädössä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Samalla kun ssädät "etukulmia", niin muista myös pyöräsi takapään säädöt, ne nimittäin myös muuttuu. Siis jos ihan tarkkoja ollaan.



    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  4. #4
    Niis mitä mä oon nähny, nii muistaakseni oli vaihdettavat sovitteet t-paloissa. Ts akselin paikka t-palojen suhteen muuttuu vaihtamalla sovitepaloja.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #5
    Tälläisilla palikoilla sitä kulmaa säädetään
    http://lh4.ggpht.com/_P5ZAfw....047.JPG
    http://lh3.ggpht.com/_P5ZAfw....048.JPG
    ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Teleskooppien etäisyyttä emäputkeen taas säädetään noilla mustilla liuskoilla jotka erottuvat huonosti
    http://lh5.ggpht.com/_P5ZAfw....038.JPG
    http://lh6.ggpht.com/_P5ZAfw....040.JPG
    Nämä kaikki kun kohilleen säätää, jousituksen ja vaimennuksien kanssa niin hyvä on.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  6. #6
    Lainaa (lippa @ Marras. 12 2010,23:56) kirjoitti
    Tälläisilla palikoilla sitä kulmaa säädetään
    http://lh4.ggpht.com/_P5ZAfw....047.JPG
    http://lh3.ggpht.com/_P5ZAfw....048.JPG
    ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Teleskooppien etäisyyttä emäputkeen taas säädetään noilla mustilla liuskoilla jotka erottuvat huonosti
    http://lh5.ggpht.com/_P5ZAfw....038.JPG
    http://lh6.ggpht.com/_P5ZAfw....040.JPG
    Nämä kaikki kun kohilleen säätää, jousituksen ja vaimennuksien kanssa niin hyvä on.
    Kiitos lippa, noi kuvat selventää asiaa!
    ZRX 1200S *2001
    ZZR 1200 2004
  7. #7
    Esim hakusanoilla "bike adjustable rake" löytyy linkkejä.

    Esim:
    http://media.photobucket.com/image....all.jpg
    http://www.flattrackaccessories.com/images/P-FC1540.jpg



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #8
    Elikkä haen haen tietoa rungon ohjauslaakerien sisällä olevan "putken" kulman muuttamisesta. Ko. putki yhdistää ylä-ja alakolmion.
    En tarkoita jättöä, enkä etutelariputkien kulman muuttamista suhteessa ohjauslaakereihin/ohjauskulmaan.
    Juurikin sellaista, mitä lippan kahdessa ekassa linkissä kuvataa.
    Ovatko ko. epäkeskopalat Ducatista, vai jostain muusta vehkeestä.
    Oisko linkkiä, mistä löytyisi tuollaisista tietoa?
    Ko. palikoilla ohjauskulmaa voi muuttaa näköjään kahteen kulmaan, muutoin menee pyörien linjaukset ym. vinoon.
    ZRX 1200S *2001
    ZZR 1200 2004
  9. #9
    Lainaa (Kawamän @ Marras. 13 2010,12:51) kirjoitti
    Elikkä haen haen tietoa rungon ohjauslaakerien sisällä olevan "putken" kulman muuttamisesta. Ko. putki yhdistää ylä-ja alakolmion.
    En tarkoita jättöä, enkä etutelariputkien kulman muuttamista suhteessa ohjauslaakereihin/ohjauskulmaan.
    Juurikin sellaista, mitä lippan kahdessa ekassa linkissä kuvataa.
    Ovatko ko. epäkeskopalat Ducatista, vai jostain muusta vehkeestä.
    Oisko linkkiä, mistä löytyisi tuollaisista tietoa?
    Ko. palikoilla ohjauskulmaa voi muuttaa näköjään kahteen kulmaan, muutoin menee pyörien linjaukset ym. vinoon.
    Pilk viil nus sen verran että vaikka muutat "vain" sitä ohjausakselin kulmaa runkoon nähden, niin silti esim etujättö muuttuu.

    Jos muutat ohjausakselin kulmaa rungon suhteen, niin joudut muuttamaan myös ohjausakselin kulmaa t-paloihin/etuputkiin nähden, tai offsettia, jotta esim etujättö pysyisi samana.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #10
    Gillesin säädettävistä kolmioista (Hontturaan) jorinaa mm. täällä ja ainakin joskus niitä on myyty täällä.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  11. #11
    Ja gillesin omilta shoppi sivuilta myös...
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  12. #12
    Lainaa (Kawamän @ Marras. 13 2010,12:51) kirjoitti
    Elikkä haen haen tietoa rungon ohjauslaakerien sisällä olevan "putken" kulman muuttamisesta. Ko. putki yhdistää ylä-ja alakolmion.
    En tarkoita jättöä, enkä etutelariputkien kulman muuttamista suhteessa ohjauslaakereihin/ohjauskulmaan.
    Juurikin sellaista, mitä lippan kahdessa ekassa linkissä kuvataa.
    Ovatko ko. epäkeskopalat Ducatista, vai jostain muusta vehkeestä.
    Oisko linkkiä, mistä löytyisi tuollaisista tietoa?
    Ko. palikoilla ohjauskulmaa voi muuttaa näköjään kahteen kulmaan, muutoin menee pyörien linjaukset ym. vinoon.
    Kyseiset säätöpalat ovat ainakin omassa Spondon-rungossa käytössä. Siihen loppuu minun tieto mutta joku vanhempi rr-alan ammattilainen varmaan tietää näistäkin enemmän. Runkoja lienee ollut muutamia 250 Suomessakin käytössä aikoinaan.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  13.  
  14. #13
    Jaa. vakio kauraa kotarin rossipyörissä... Näissä pyöräytetään kolmipalojen akseli ympäri niin saapi kahden ohjauskulman välillä puljata. On nääs epäkeskoksi koneisteltu se akseli.