Foorumilta luettu kaasarien synkronoinnista eli tämä tiedossa, mutta toimiiko homma samoin ruiskupelissä? Eli "letkumittaria" apunakäyttäen paine erojen tasoitus sen tarkemmin mittailematta alipaineita?
Huoltomanuaalista vaan löytyi tarkkakin arvo tuolle alipaineelle (225mmHg@1100rpm) ja jokaisessa kurkussa löytyy säätö ohivirtaukselle niin voiko mennä pahoinkin säätö metsään?
Kawasaki Z750 vm-04
Eiköhän ole paras että kaikille sylintereille sama virtaus,käy tasaisimmin.Näin ainaki itte säätäisin.
Yamaha xv 1100 Virago
Honda xl 600v Transalp
Honda cbr 600
Kawasaki LTD 450
BMW K100 rs
Suzuki GS450
Tunturi Super Sport
Tunturi Maxi
Taitaa tuon tarkan arvon tarkoituksena olla vain se, että ei tarvitse erikseen vertailla vierekkäisten kurkkujen alipaine-eroa, kun voi lukuarvon perusteella säätää kaikki samaan. Maalaisjärjellä ajateltuna homma onnistuu myös ihan perinteisesti.
Superbike #7
Kyllä ruiskupelissäkin pitää olla rungot synkassa. Carbtunella itse katselin viime keväänä kohdalleen.
Scuderia Schiamazzo
-----------------------------
Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
Varmaan kierroslukukin on määritelty +-50rpm? Ts tarvit jonkun tarkan mittarin sillekin.(idepom @ Marras. 10 2010,21:17) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Joo +-50rpm ja tarkkaa mittaria ei ole.. Helpoiten tästä näköjään selviää kun lyö vaan letkumittarin kiinni ja säätää sen avulla paineet tasan.(scuuba @ Marras. 11 2010,11:04) kirjoitti
Kawasaki Z750 vm-04