Miksi jätit laskelmista pääoman kuoletukset, lippaamisen kustannukset, vakuutukset ja muut?(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 16 2011,15:25) kirjoitti
Njoo, aivan sama. Kuten aiemmin sanoin, niin itsellenikin pääasia on että pääsee mukaan SM-kisojen tunnelmaan. Aina välillä tulee suhtauduttua asioihin ehkä turhan kriittisesti, etenkin kun pidin itsestään selvyytenä, että A ja B lähdöt järjestetään jos porukkaa on tarpeeksi. Kisajärjestäjällä on oikeus päättää kisojen kulusta ja me kuskit vaan esiinnytään kun sirkuksen tirehtööri meidät areenalle käskee.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Eipä ole näkynyt Räyskälän kisan hyväksymiskirjettä, tilattuja tiimilippuja eikä mitään virallista aikataulua..
Kuulin myös huhua että paikanpäällä ei ole kaikille saatavissa sähköä!? Pitääkö paikkansa? Eli tarviiko alkaa huomenna agrekaatin metsästykseen??
Kai sinne mennään sit perjantaina ja vissiin ajetaankin jossain vaiheessa ja kaveritkin pääsee ehkä halvemmalla.
- T -
Edit: juuri olikin tullut sähköpostiin kaipaamaani infoa.. Parempi myöhään kun ei silloinkaan.. Toi sähköasia lienee kunnossa, varmaan muuten olisi ko. viestissä mainittu asiasta.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Tänään aamupäivällä kolahti postiin liitteineen ainakin mulle.
Käsittääkseni tuonne on jonkunlaiset sähköt järjestetty, ainakin joissain valokuvissa niitä on näkynyt pitkin poikin varikkoa.
Perjantaina varikon portti aukeaa infon mukaan klo 12 ja ajamaan pääsee klo 13 jälkeen. Miten porukka jaetaan tms. selvinnee paikan päällä.
Ajajakokous tavan mukaan kukonlaulun aikaan lauantaina...
edit: jokkiskuskeja niin paljon vissiin, että meilien lähetys vie koko päivän
Melkein pitäis tulla tonne Räyskälään turistiksi ihmettelemään ja varikolle nenää kaivamaan. Sen verta paljon ennakkoporua muihin kisoihin nähden *
No kelivarauksella. Siis jos Alastarolle luvataan kuivaa niin sinne omaa mopoa testaamaan. Nyt on vaihdettu keula uuteen, kiristelty laakerit, käytetty koneen pultit irti jne. Jos vielä vibraa niin sitten on kuulemma Villen vedettävä puku päälle lähdettävä koeajolle.
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
No henkilökunnalle ei olla ilmoitettu mitään, kuten tavallista. Arvon itseni johonkin aikaan paikalle ja alan kyselemään mitä tehdä. Niin se usein tai oikeammin aina menee.
Olkaa te kuljettajat tyytyväisiä, teille sentään ilmoitetaan jotain.![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Mulle sanottiin että "tuu vaik tuntia ennen kuin alkaa" = lauantaina meinasin saapua tonteille 0800, sunnuntaina 0900. Mut mä vain heilutan lippua, varmaan kannattaa soittaa Jermulle ja kysyä jos ei ole mitään sanottu..(Nasu @ Elo. 17 2011,22:10) kirjoitti
Yamaha R1 '06
Njoo, enköhän osaa arpoa jotakuinkin oikean ajankohdan saapumiseen. Paikanpäällä kyllä selvinnee loppuaikataulut ja sijainti. Jotain lippua minäkin kaiketi heilutan.(R1ivattu @ Elo. 17 2011,22:26) kirjoitti
![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Tää on tätä kaivattua markkinointia....(MRi @ Elo. 17 2011,21:57) kirjoitti
![]()
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Auto vs mp -lässytys tuotti pääsylipputuloina reilut 20.000 euroa ja vääntöä oli katsomassa myös kilpailijat ja mekatsut, jotka normaalisti nyhräävät lähtöjenkin ajan mopojensa kanssa. Kunnon draama myy paremmin kuin sovintoseksi.(AnDy @ Elo. 18 2011,16:09) kirjoitti
Asiasta kukkapurkkiin. Mulla olisi muutama lippuhenkilö tulossa lauantaiksi hommiin Helsingistä. Toinen on ruma ja karvainen, toinen 18v ja DD:tä löytyy muustakin kuin kypärän kiinnityksestä. Eivät jaksa kävellä sinne ja itse lähden Seutulasta eikä kyytiin oikein mahdu. Spostilla jukka.relanderÄTpp.inet.fi jos viimeistään tuntia ennen tapahtuman alkua olisi tontilla ja kyytiin mahtuisi.
Jukka
Ja jotain aiheeseen liittyvääkin. Päätöskilpailuun ilmoittautuminen avattu. Ennakkoilmoittautuminen päättyy lauantaina 27.8.2011. Jos siihen mennessä ei ole riittävää määrää kuskeja ilmoittautunut YCC:n lähtöihin, järjestetään vain yksi lähtö. Ennätys Motoparkissa on ollut karvan yli 60 ilmoittautunutta, eiköhän tänä vuonna rikota se.
Ilmoittautumiset tuolta: http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_ilmoittautuminen
Jos et ole aikaisemmin ilmoittautunut, lue ohjeet pariin kertaan ja kysy jos et jotain ymmärtänyt ja toimi vasta sitten. Helpottaa kilpailusihteerin töitä jos kerralla on kaikki tehty oikein.
Jukka Relander
Puheenjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita luvassa siisMiten tuolla Räyskälässä on katsojista huolehdittu? Otetaanko vastaan upeilla katsomotiloilla pehmeine penkkeineen parhailla paikoilla vai pitää kiivetä männyn latvaan, että näkee jotain?
GSX-R 750 K7
Teatterikiikarit mukaan(Tiger @ Elo. 18 2011,21:52) kirjoitti
Tasaista kuin vain lentokentällä voi olla, ei katsomoa (ole ainakaan aiemmin ollut).
Puitakin on liian vähän (lentokenttä)![]()
****************************
Satunnainen motoristi
Honda CBR900RR SC44 2001
exät: Kawa ZX10, Honda CBR1000F, Yamaha FZ750 (classic rata), Honda XL1000V Varadero -09'
Järjestäjille iso kiitos YCC:n neljästä harjoitteluvuorosta. Perjantain harjoittelumaksukin on todella edullinen, vaikka tässä olisi ollut mahdollisuus rokottaa kun harjoituksiin osallistuminen on käytännössä pakollista.
![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Toisaalta muutamassa kohtaa pääsee niin lähelle rataa että voi antaa vaikka highfiveja ohi kiitäville ritareille konehevosineen ja nahkahaarniskoineen.(Jaggge @ Elo. 19 2011,07:45) kirjoitti
Eka treenipäivä ryskälässä ikinä takana. Röykkyä riittää ja uudessa radassa on ihmettelemistä. Mutta aika hauskaa tämä kuitenkin on. Jarrupaikkoja hakiessa linjat meni monilla, itselläkin, pitkäksi. Onneksi lääniä riittää, joten noista ei suurempaa harmia synny.
Tänään pysyttiin hyvin pystyssä, taisi olla vain yksi harmiton pyllähdys. Huomenna heti aamusta uudet kujeet aika-ajon merkeissä.
Huomenna kannattaa tulla paikan päälle katsomaan, varikollakin on paljon säpinää ja seurattavaa.
//andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
(AnDy @ Elo. 19 2011,21:47) kirjoitti
Luvattu hyvää keliäkin huomiseksi, joten pitänee räyskälään saapua. Mites muuten pääsyliput tms? Ei taida muoviraha kelvata?
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Tuossa video treeneistä!
Huomenna sit yritetään mahtua tohon ekaan mutkaan.. Onhan siellä pomppua ja kaikkea, mutta eihän se nyt kovin paha ole.
Ei muuta kun kaasu auki!
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Käteinen on aina varma valinta(cbr600äffä @ Elo. 19 2011,22:28) kirjoitti
//andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Hyvin työnnetään jo tuossa vaiheessa vanhalla rykkösellä, tsemppiä kisaan, kaikille(Tumpp! @ Elo. 19 2011,23:53) kirjoitti
![]()
R1
Pakko mahtua kun on vihitty.(Tumpp! @ Elo. 19 2011,23:53) kirjoitti
Radan pomppuisuus yllätti ja hakkauksessa irtosi mm. koneenposki ja jarrujen banjopultti. Molemmista nesteet ulos vikassa setissä. Pyörä keulii aivan helvetisti ja 5 mutkan avauksesta ja paluusuoran kummusta lähtee aivan järjettömiä keulimisia. Takapää vatkaa avauksissa vimmatusti koska pompuista irtoaa aina pito ja mutkiin ei uskalla mennä jarrulla sisään kun jarrulinjalla kasvaa asfaltin läpi nurmikkoa.
Tän jälkeen pitäis päästä ajamaan Alastaroon, niin se tuntuisi aivan silkiltä.
Noista pienistä negatiivisista asioista huolimatta uuden radan opettelun/oppimisen ilo on todella hienoa! On oikeasti taas hienoa mennä ajamaan radalle jolla oma ennätys paranee jokaisella setillä ja koko ajan on tiedossa mistä niitä sekunteja voi napsia jos vaan pää ja kädet riittää...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
(Juutana @ Elo. 20 2011,00:22) kirjoitti
Pakko tulla kattomaan, kun jätkät vetää urku auki ja koppi ylhäällä.
Honda CRF 250R 2007
ex Suzuki GSX-R 750 K6
ex Kawasaki ZX-6R 1999
No siihenhän on mahdollisuus esimerkiksi huomenna klo 10-20, itse ainakin menen jos pyörä ja kuski kasassa.(Juutana @ Elo. 20 2011,00:22) kirjoitti
Oma ennätykseni parani päivän aikana 15 sekuntia ja joka setillä ainakin sekunnilla. Saa nähdä miten tänään käy. Aika moni kuski oli selkeästi nopeampi (muun muassa Poutapäivä, Lauri L, Siipo jne), mutta oli siellä jokunen hitaampikin. Ainakaan itselleni ei tullut happipaikkoja, muista en tiedä. Uteliaana jään kuitenkin odottamaan niitä 20 sekunnin kierrosaikaeroja keiden välille ne syntyvät.
Päivän parhaaksi jäi eilen 1:35.1, aika-ajossa tavoite 1:34 alkuinen ja kisassa 1:33 alkuinen ja jos suinkin, niin pisteille. Jälkimmäisen tavoitteen asetan vasta aika-ajon jälkeen kun näkee mikä on muiden vauhti. Jos joutuu ruutuun 30 tai enemmän, niin sitten ei pisteille ole hinkua, sen verran hankalia ohituspaikkoja tuolla on. Mutta lasketaan sen varaan, että rotevammilla voi loppua hanskat kesken 15 kierroksen aikana, on se vaan sen verran rankkaa ensikertalaiselle nuo kammojarrut.
Jospa Alastaron valmisteluja ja sitten tontille Räyskälään.
Jukka
Moneltas nuo lähdöt on la-su? Vois tulla katsomaan miten oikeesti ajetaan.![]()
Kawasaki ER-6N -05 (ex)
Triumph Daytona 675 -06 (ex)
Husqvarna 610 SM -08
Huomenta. YCC:ssä ajetaan ennakkotiedoista poiketen A ja B-lähdöt. B starttaa 17.25 ja A 18.05.
Keli on aurinkoinen ja varikolla vielä rauhallista.
//andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Räyskälän aikataulu(weke- @ Elo. 20 2011,07:49) kirjoitti
-nomen est omen-
1. #5 Janne Lehtinen HelRC 1:29.301(Juutana @ Elo. 15 2011,19:19) kirjoitti
40. #21 Juha Ijäs MP-Tuki 1:39.987
Ja kaksi lähtöä tuli, joten eipä oikeastaan muuta lisättävää kuin se, että etukäteiskauhistelut ovat aina tarpeen.
Seuraavaa aika-ajoa odotellessa ja renkaita vaihdellessa.
Tuloksia vaikkapa tuolta: http://www.lundahl.info/amb2live/vie...=379&mode=qual
Jukka
Taitaa Jannea justiin nyt hymyilyttää, on kyllä aihettakin!! Onnittelut voitosta!!![]()
1000
Komeesti vedetty Streethawk!
Tuli ajeltua paikalle kattomaan kisalähdöt kun Hämeen Härkätie lähes suoraan perille vei. Ihan mukava meininki tuntu olevan Räyskälässä ja lähes koko radankin näki, lennonjohtotornin metsikön takana vaan pyörät pyörähti hetken mihin ei nähny
Pyörätkin pysy ihan nätisti pystyssä, ekassa kisalähdössä jonkun pyörä heitti enempi volttia mut kuski oli siinä vaiheessa jo hyljänny laitteen. YCC A lähdöstä en muita kuskeja varsinaisesti tunnistanut kuin Streethawkin ja ihan oikeaa kuskia tuli sitten seurattuakin *Se BMW lähti kyl viivalta ku ohjus, olin varma et se ois ottanu "hyppylähdön" (eikös selostaja väittänyt että varaslähdöiksi ei niitä saa sanoa?) mut ei sitten. Mut Streethawkin menoa oli hieno seurata, jarruissa ihan ylivoimanen, ihmettelinkin jo et miksei yrittele ohi enempää mut tais taktiikka sit ollakin viimesillä kierroksilla vaan napsia ne marjat edestä ja kuitata voitto *
*YCC B lähtökin oli hyvää katseltavaa, viimesen kierroksen kaks viimestä mutkaa oli aika herkulliset.
Edit: olihan se BMW ottanu ennakkoa, selostaja ei asiasta maininnu mut tuloksissa sijotusta laskettu kyl.
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07