Sivu: 19 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91718192021 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 541:stä 570:een 677:sta
  1. #541
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 16 2011,15:25) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Elo. 16 2011,14:52) kirjoitti
    Joo, 250e (ilmoittautumismaksu+kertalisenssi) alle neljän 15-20 minuutin setin ajosta on aika paljon. Noo, onneksi muutama lippaa treeneissä/aika-ajossa kuitenkin joten kaikki pystyssä pysyneet mahtunee kisaamaan...
    Itse ottaisin tuohon laskelmaan mukaan myös katesarjan (umpinainen kate pakollinen kilvettömässä) maalauksiineen (n. 1.000 euroa) + muut pakolliset muutostyöt teetettynä, eli kustannus on lähempänä 2000 euroa kisan osalta kuin 250 euroa, parempi palkkaisilla vieläkin enemmän kun töistä poissaolot lasketaan mukaan.

    Niiden osalta, jotka ostaavat kausilisenssin, hinta on päivää kohti hieman yli euron. Itselläni muun muassa päivittäiset liikennevaloista suoritettavat lähtöharjoitukset kuuluvat lisenssin korvauspiiriin, siinä missä ajoharjoittelussakin tapahtuneet henkilövahingot.

    Auto- ja kiihdytyspuolen kilpailuhinnaston tuntevat pitänevät 120 euron kilpailumaksua naurettavana, puhumattakaan ulkomaiden hinnastoista, joita nyt ei voi verrata koska siellä radatkin ovat sitten toista luokkaa. Mutta tuntihinta kiihdytyspuolella vasta kova onkin, harvempi kun paljoakaan yli 10 sekuntia radalla viihtyy per lähtö.

    Suomi on kuitenkin vapaa maa ja jokainen voi itse alkaa järjestämään kilpailuja joissa palvelu pelaa paremmin ja hinnat ovat halvemmat. Itse olen kokeillut ja suosittelen sitä muillekin. Kynnys tirisemiseen muiden järjestämissä tapahtumissa ja kisoissa kasvaa hieman eikä palautelomakkeita tule täyteltyä yhtä kiimaisena kuin väärällä kielellä palveltu Stockan kanta-asikaskortin omaava elämäänsä kyllästynyt kotirouva.

    Jukka
    Miksi jätit laskelmista pääoman kuoletukset, lippaamisen kustannukset, vakuutukset ja muut?

    Njoo, aivan sama. Kuten aiemmin sanoin, niin itsellenikin pääasia on että pääsee mukaan SM-kisojen tunnelmaan. Aina välillä tulee suhtauduttua asioihin ehkä turhan kriittisesti, etenkin kun pidin itsestään selvyytenä, että A ja B lähdöt järjestetään jos porukkaa on tarpeeksi. Kisajärjestäjällä on oikeus päättää kisojen kulusta ja me kuskit vaan esiinnytään kun sirkuksen tirehtööri meidät areenalle käskee.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  2. #542
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Eipä ole näkynyt Räyskälän kisan hyväksymiskirjettä, tilattuja tiimilippuja eikä mitään virallista aikataulua..

    Kuulin myös huhua että paikanpäällä ei ole kaikille saatavissa sähköä!? Pitääkö paikkansa? Eli tarviiko alkaa huomenna agrekaatin metsästykseen??

    Kai sinne mennään sit perjantaina ja vissiin ajetaankin jossain vaiheessa ja kaveritkin pääsee ehkä halvemmalla.


    - T -

    Edit: juuri olikin tullut sähköpostiin kaipaamaani infoa.. Parempi myöhään kun ei silloinkaan.. Toi sähköasia lienee kunnossa, varmaan muuten olisi ko. viestissä mainittu asiasta.



    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  3. #543
    Tänään aamupäivällä kolahti postiin liitteineen ainakin mulle.

    Käsittääkseni tuonne on jonkunlaiset sähköt järjestetty, ainakin joissain valokuvissa niitä on näkynyt pitkin poikin varikkoa.

    Perjantaina varikon portti aukeaa infon mukaan klo 12 ja ajamaan pääsee klo 13 jälkeen. Miten porukka jaetaan tms. selvinnee paikan päällä.

    Ajajakokous tavan mukaan kukonlaulun aikaan lauantaina...

    edit: jokkiskuskeja niin paljon vissiin, että meilien lähetys vie koko päivän



  4. #544
    Melkein pitäis tulla tonne Räyskälään turistiksi ihmettelemään ja varikolle nenää kaivamaan. Sen verta paljon ennakkoporua muihin kisoihin nähden *

    No kelivarauksella. Siis jos Alastarolle luvataan kuivaa niin sinne omaa mopoa testaamaan. Nyt on vaihdettu keula uuteen, kiristelty laakerit, käytetty koneen pultit irti jne. Jos vielä vibraa niin sitten on kuulemma Villen vedettävä puku päälle lähdettävä koeajolle.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  5. #545
    No henkilökunnalle ei olla ilmoitettu mitään, kuten tavallista. Arvon itseni johonkin aikaan paikalle ja alan kyselemään mitä tehdä. Niin se usein tai oikeammin aina menee.

    Olkaa te kuljettajat tyytyväisiä, teille sentään ilmoitetaan jotain.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  6. #546
    Lainaa (Nasu @ Elo. 17 2011,22:10) kirjoitti
    No henkilökunnalle ei olla ilmoitettu mitään, kuten tavallista. Arvon itseni johonkin aikaan paikalle ja alan kyselemään mitä tehdä. Niin se usein tai oikeammin aina menee.

    Olkaa te kuljettajat tyytyväisiä, teille sentään ilmoitetaan jotain. *
    Mulle sanottiin että "tuu vaik tuntia ennen kuin alkaa" = lauantaina meinasin saapua tonteille 0800, sunnuntaina 0900. Mut mä vain heilutan lippua, varmaan kannattaa soittaa Jermulle ja kysyä jos ei ole mitään sanottu..
    Yamaha R1 '06
  7. #547
    Lainaa (R1ivattu @ Elo. 17 2011,22:26) kirjoitti
    Lainaa (Nasu @ Elo. 17 2011,22:10) kirjoitti
    No henkilökunnalle ei olla ilmoitettu mitään, kuten tavallista. Arvon itseni johonkin aikaan paikalle ja alan kyselemään mitä tehdä. Niin se usein tai oikeammin aina menee.

    Olkaa te kuljettajat tyytyväisiä, teille sentään ilmoitetaan jotain. *
    Mulle sanottiin että "tuu vaik tuntia ennen kuin alkaa" = lauantaina meinasin saapua tonteille 0800, sunnuntaina 0900. Mut mä vain heilutan lippua, varmaan kannattaa soittaa Jermulle ja kysyä jos ei ole mitään sanottu..
    Njoo, enköhän osaa arpoa jotakuinkin oikean ajankohdan saapumiseen. Paikanpäällä kyllä selvinnee loppuaikataulut ja sijainti. Jotain lippua minäkin kaiketi heilutan.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  8. #548
    Lainaa (MRi @ Elo. 17 2011,21:57) kirjoitti
    Melkein pitäis tulla tonne Räyskälään turistiksi ihmettelemään ja varikolle nenää kaivamaan. Sen verta paljon ennakkoporua muihin kisoihin nähden *
    Tää on tätä kaivattua markkinointia....
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  9. #549
    Lainaa (AnDy @ Elo. 18 2011,16:09) kirjoitti
    Lainaa (MRi @ Elo. 17 2011,21:57) kirjoitti
    Melkein pitäis tulla tonne Räyskälään turistiksi ihmettelemään ja varikolle nenää kaivamaan. Sen verta paljon ennakkoporua muihin kisoihin nähden *
    Tää on tätä kaivattua markkinointia....
    Auto vs mp -lässytys tuotti pääsylipputuloina reilut 20.000 euroa ja vääntöä oli katsomassa myös kilpailijat ja mekatsut, jotka normaalisti nyhräävät lähtöjenkin ajan mopojensa kanssa. Kunnon draama myy paremmin kuin sovintoseksi.

    Asiasta kukkapurkkiin. Mulla olisi muutama lippuhenkilö tulossa lauantaiksi hommiin Helsingistä. Toinen on ruma ja karvainen, toinen 18v ja DD:tä löytyy muustakin kuin kypärän kiinnityksestä. Eivät jaksa kävellä sinne ja itse lähden Seutulasta eikä kyytiin oikein mahdu. Spostilla jukka.relanderÄTpp.inet.fi jos viimeistään tuntia ennen tapahtuman alkua olisi tontilla ja kyytiin mahtuisi.

    Jukka
  10. #550
    Ja jotain aiheeseen liittyvääkin. Päätöskilpailuun ilmoittautuminen avattu. Ennakkoilmoittautuminen päättyy lauantaina 27.8.2011. Jos siihen mennessä ei ole riittävää määrää kuskeja ilmoittautunut YCC:n lähtöihin, järjestetään vain yksi lähtö. Ennätys Motoparkissa on ollut karvan yli 60 ilmoittautunutta, eiköhän tänä vuonna rikota se.

    Ilmoittautumiset tuolta: http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_ilmoittautuminen

    Jos et ole aikaisemmin ilmoittautunut, lue ohjeet pariin kertaan ja kysy jos et jotain ymmärtänyt ja toimi vasta sitten. Helpottaa kilpailusihteerin töitä jos kerralla on kaikki tehty oikein.

    Jukka Relander
    Puheenjohtaja
    Moottoripyöräilyn tuki ry
  11. #551
    Vauhtia ja vaarallisia tilanteita luvassa siis Miten tuolla Räyskälässä on katsojista huolehdittu? Otetaanko vastaan upeilla katsomotiloilla pehmeine penkkeineen parhailla paikoilla vai pitää kiivetä männyn latvaan, että näkee jotain?
    GSX-R 750 K7
  12. #552
    Lainaa (Tiger @ Elo. 18 2011,21:52) kirjoitti
    Vauhtia ja vaarallisia tilanteita luvassa siis Miten tuolla Räyskälässä on katsojista huolehdittu? Otetaanko vastaan upeilla katsomotiloilla pehmeine penkkeineen parhailla paikoilla vai pitää kiivetä männyn latvaan, että näkee jotain?
    Teatterikiikarit mukaan

    Tasaista kuin vain lentokentällä voi olla, ei katsomoa (ole ainakaan aiemmin ollut).

    Puitakin on liian vähän (lentokenttä)
    ****************************
    Satunnainen motoristi
    Honda CBR900RR SC44 2001
    exät: Kawa ZX10, Honda CBR1000F, Yamaha FZ750 (classic rata), Honda XL1000V Varadero -09'
  13. #553
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Järjestäjille iso kiitos YCC:n neljästä harjoitteluvuorosta. Perjantain harjoittelumaksukin on todella edullinen, vaikka tässä olisi ollut mahdollisuus rokottaa kun harjoituksiin osallistuminen on käytännössä pakollista.

    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  14. #554
    Poistettu
    Lainaa (Jaggge @ Elo. 19 2011,07:45) kirjoitti
    Lainaa (Tiger @ Elo. 18 2011,21:52) kirjoitti
    Vauhtia ja vaarallisia tilanteita luvassa siis Miten tuolla Räyskälässä on katsojista huolehdittu? Otetaanko vastaan upeilla katsomotiloilla pehmeine penkkeineen parhailla paikoilla vai pitää kiivetä männyn latvaan, että näkee jotain?
    Teatterikiikarit mukaan *

    Tasaista kuin vain lentokentällä voi olla, ei katsomoa (ole ainakaan aiemmin ollut).

    Puitakin on liian vähän (lentokenttä) *
    Toisaalta muutamassa kohtaa pääsee niin lähelle rataa että voi antaa vaikka highfiveja ohi kiitäville ritareille konehevosineen ja nahkahaarniskoineen.
  15. #555
    Eka treenipäivä ryskälässä ikinä takana. Röykkyä riittää ja uudessa radassa on ihmettelemistä. Mutta aika hauskaa tämä kuitenkin on. Jarrupaikkoja hakiessa linjat meni monilla, itselläkin, pitkäksi. Onneksi lääniä riittää, joten noista ei suurempaa harmia synny.

    Tänään pysyttiin hyvin pystyssä, taisi olla vain yksi harmiton pyllähdys. Huomenna heti aamusta uudet kujeet aika-ajon merkeissä.

    Huomenna kannattaa tulla paikan päälle katsomaan, varikollakin on paljon säpinää ja seurattavaa.

    //andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  16. #556
    Lainaa (AnDy @ Elo. 19 2011,21:47) kirjoitti

    Huomenna kannattaa tulla paikan päälle katsomaan, varikollakin on paljon säpinää ja seurattavaa.

    //andy

    Luvattu hyvää keliäkin huomiseksi, joten pitänee räyskälään saapua. Mites muuten pääsyliput tms? Ei taida muoviraha kelvata?

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  17. #557
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Tuossa video treeneistä!

    Huomenna sit yritetään mahtua tohon ekaan mutkaan.. Onhan siellä pomppua ja kaikkea, mutta eihän se nyt kovin paha ole.

    Ei muuta kun kaasu auki!


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  18. #558
    Lainaa (cbr600äffä @ Elo. 19 2011,22:28) kirjoitti
    Lainaa (AnDy @ Elo. 19 2011,21:47) kirjoitti

    Huomenna kannattaa tulla paikan päälle katsomaan, varikollakin on paljon säpinää ja seurattavaa.

    //andy

    Luvattu hyvää keliäkin huomiseksi, joten pitänee räyskälään saapua. Mites muuten pääsyliput tms? Ei taida muoviraha kelvata?

    -tuomas-
    Käteinen on aina varma valinta

    //andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  19. #559
    Lainaa (Tumpp! @ Elo. 19 2011,23:53) kirjoitti
    Tuossa video treeneistä!
    Hyvin työnnetään jo tuossa vaiheessa vanhalla rykkösellä, tsemppiä kisaan, kaikille
    R1
  20. #560
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tumpp! @ Elo. 19 2011,23:53) kirjoitti
    Tuossa video treeneistä!

    Huomenna sit yritetään mahtua tohon ekaan mutkaan.. Onhan siellä pomppua ja kaikkea, mutta eihän se nyt kovin paha ole.

    Ei muuta kun kaasu auki!


    - T -
    Pakko mahtua kun on vihitty.

    Radan pomppuisuus yllätti ja hakkauksessa irtosi mm. koneenposki ja jarrujen banjopultti. Molemmista nesteet ulos vikassa setissä. Pyörä keulii aivan helvetisti ja 5 mutkan avauksesta ja paluusuoran kummusta lähtee aivan järjettömiä keulimisia. Takapää vatkaa avauksissa vimmatusti koska pompuista irtoaa aina pito ja mutkiin ei uskalla mennä jarrulla sisään kun jarrulinjalla kasvaa asfaltin läpi nurmikkoa.

    Tän jälkeen pitäis päästä ajamaan Alastaroon, niin se tuntuisi aivan silkiltä.

    Noista pienistä negatiivisista asioista huolimatta uuden radan opettelun/oppimisen ilo on todella hienoa! On oikeasti taas hienoa mennä ajamaan radalle jolla oma ennätys paranee jokaisella setillä ja koko ajan on tiedossa mistä niitä sekunteja voi napsia jos vaan pää ja kädet riittää...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  21. #561
    Lainaa (Juutana @ Elo. 20 2011,00:22) kirjoitti
    Radan pomppuisuus yllätti ja hakkauksessa irtosi mm. koneenposki ja jarrujen banjopultti. Molemmista nesteet ulos vikassa setissä. Pyörä keulii aivan helvetisti ja 5 mutkan avauksesta ja paluusuoran kummusta lähtee aivan järjettömiä keulimisia. Takapää vatkaa avauksissa vimmatusti koska pompuista irtoaa aina pito ja mutkiin ei uskalla mennä jarrulla sisään kun jarrulinjalla kasvaa asfaltin läpi nurmikkoa.
    Pakko tulla kattomaan, kun jätkät vetää urku auki ja koppi ylhäällä.
    Honda CRF 250R 2007

    ex Suzuki GSX-R 750 K6

    ex Kawasaki ZX-6R 1999
  22. #562
    Lainaa (Juutana @ Elo. 20 2011,00:22) kirjoitti
    Tän jälkeen pitäis päästä ajamaan Alastaroon, niin se tuntuisi aivan silkiltä.
    No siihenhän on mahdollisuus esimerkiksi huomenna klo 10-20, itse ainakin menen jos pyörä ja kuski kasassa.

    Oma ennätykseni parani päivän aikana 15 sekuntia ja joka setillä ainakin sekunnilla. Saa nähdä miten tänään käy. Aika moni kuski oli selkeästi nopeampi (muun muassa Poutapäivä, Lauri L, Siipo jne), mutta oli siellä jokunen hitaampikin. Ainakaan itselleni ei tullut happipaikkoja, muista en tiedä. Uteliaana jään kuitenkin odottamaan niitä 20 sekunnin kierrosaikaeroja keiden välille ne syntyvät.

    Päivän parhaaksi jäi eilen 1:35.1, aika-ajossa tavoite 1:34 alkuinen ja kisassa 1:33 alkuinen ja jos suinkin, niin pisteille. Jälkimmäisen tavoitteen asetan vasta aika-ajon jälkeen kun näkee mikä on muiden vauhti. Jos joutuu ruutuun 30 tai enemmän, niin sitten ei pisteille ole hinkua, sen verran hankalia ohituspaikkoja tuolla on. Mutta lasketaan sen varaan, että rotevammilla voi loppua hanskat kesken 15 kierroksen aikana, on se vaan sen verran rankkaa ensikertalaiselle nuo kammojarrut.

    Jospa Alastaron valmisteluja ja sitten tontille Räyskälään.

    Jukka
  23. #563
    Moneltas nuo lähdöt on la-su? Vois tulla katsomaan miten oikeesti ajetaan.
    Kawasaki ER-6N -05 (ex)
    Triumph Daytona 675 -06 (ex)
    Husqvarna 610 SM -08
  24. #564
    Huomenta. YCC:ssä ajetaan ennakkotiedoista poiketen A ja B-lähdöt. B starttaa 17.25 ja A 18.05.

    Keli on aurinkoinen ja varikolla vielä rauhallista.

    //andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  25. #565
    Lainaa (weke- @ Elo. 20 2011,07:49) kirjoitti
    Moneltas nuo lähdöt on la-su? Vois tulla katsomaan miten oikeesti ajetaan.
    Räyskälän aikataulu
    -nomen est omen-
  26. #566
    Lainaa (Juutana @ Elo. 15 2011,19:19) kirjoitti
    Siinä vaiheessa kun kierrosajoissa alkaa olla yli 20 sekunnin eroja,
    1. #5 Janne Lehtinen HelRC 1:29.301

    40. #21 Juha Ijäs MP-Tuki 1:39.987

    Ja kaksi lähtöä tuli, joten eipä oikeastaan muuta lisättävää kuin se, että etukäteiskauhistelut ovat aina tarpeen.

    Seuraavaa aika-ajoa odotellessa ja renkaita vaihdellessa.

    Tuloksia vaikkapa tuolta: http://www.lundahl.info/amb2live/vie...=379&mode=qual

    Jukka
  27. #567
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Taitaa Jannea justiin nyt hymyilyttää, on kyllä aihettakin!! Onnittelut voitosta!!
    1000
  28. #568
    Onnittelut täältäkin, hienosti Streethawk vetää!
    zx-10r -04
  29. #569
    Komeesti vedetty Streethawk!
  30.  
  31. #570
    Tuli ajeltua paikalle kattomaan kisalähdöt kun Hämeen Härkätie lähes suoraan perille vei. Ihan mukava meininki tuntu olevan Räyskälässä ja lähes koko radankin näki, lennonjohtotornin metsikön takana vaan pyörät pyörähti hetken mihin ei nähny

    Pyörätkin pysy ihan nätisti pystyssä, ekassa kisalähdössä jonkun pyörä heitti enempi volttia mut kuski oli siinä vaiheessa jo hyljänny laitteen. YCC A lähdöstä en muita kuskeja varsinaisesti tunnistanut kuin Streethawkin ja ihan oikeaa kuskia tuli sitten seurattuakin * Se BMW lähti kyl viivalta ku ohjus, olin varma et se ois ottanu "hyppylähdön" (eikös selostaja väittänyt että varaslähdöiksi ei niitä saa sanoa?) mut ei sitten. Mut Streethawkin menoa oli hieno seurata, jarruissa ihan ylivoimanen, ihmettelinkin jo et miksei yrittele ohi enempää mut tais taktiikka sit ollakin viimesillä kierroksilla vaan napsia ne marjat edestä ja kuitata voitto * *YCC B lähtökin oli hyvää katseltavaa, viimesen kierroksen kaks viimestä mutkaa oli aika herkulliset.

    Edit: olihan se BMW ottanu ennakkoa, selostaja ei asiasta maininnu mut tuloksissa sijotusta laskettu kyl.



    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Sivu: 19 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91718192021 ... ViimeinenViimeinen