Itse kävin ohittajalle sanomassa ykköslähdön jälkeen, että ottaa vähän rauhallisemmin, meno näytti todella holtittomalta ensimmäisen kierroksen kohdalla. Itse olin jo sen verran kaukana kilkkauksen tapahtuessa, etten itse osumaa nähnyt, enkä siten siis palautetta antaessani edes tiennyt, että oli jonkun ulos kopsauttanut. Videolta näkyy ehkä suurennoksella osuma, ulosajautuminen näkyy kyllä.(Vuorela @ Heinä. 04 2011,08:42) kirjoitti
Veikkaanpa, että kyseiselle kaverille tuli vain joku normaalista poikkeava innostus. Tähän asti on ohitellut ainakin allekirjoittaneen aika nätisti ja muutoinkin tolkun mies ja jälkipelinkin hoiti mielestäni fiksusti. Valitettava tapaus, josta toivottavasti opittiin. Toki löytyy aina henkilöitä, joiden mielestä tuollaisesta huomauttaminen on paskahousujen toimintaa, kuten eräästä julkisesta palautteesta voi päätellä. Tämä kuski tosin ei ole vielä itse uskaltautunut yhteenkään kilpailuun, mutta neuvoja häneltä kyllä riittää meille jokaiselle, kiitos hänelle siitä.
Ohessa palaute lainattuna, nimi jääkööt kertomatta.
Sun tarvii vaihtaa lajia ettei sun tarvis olla koko ajan itkemässä siitä mitä muut tekee. Ja muutoinkin voit syyttää vain itseäsi; sinähän ton luokan olet pystyyn pistänyt. Että ehkäpä moottoriliitossa sittenkin on järkevää porukkaa, kun yr...ittävät jarrutella sun ideoita.
Tosin jos vaihdat laija vaikka lohenkalastukseen, niin sekin voi olla aika vaarallinen laji, ainakin siellä Kemoran naapurissa Huhtaniemen lohilätäkön tuntumassa.
Onneksi kuitenkaan se uistin ei ollut naamassa, koska siinä tapauksessa paikalliset isännät ois voinu muiluttaa sut saunan taakse, luullen sinua kettutyöksi joka salakuvaa sikaloita ja päästää minkit luontoon.
Uskoisin, että jatkossa YCC:n lähdöt tulevat olemaan ihan turvallisia, kuten tähänkin asti muutamaa poikkeusta lukuun laskematta. Yksittäistapaus, josta ei kannata tehdä yleistystä.
Kerhokisassa tulen itse toimimaan kilpailunjohtajana ja mahdolliset riskikuljettajat napataan mustalla pois ja jos se ei onnistu, kilpailu tullaan keskeyttämään punaisella. Tämän on kuitenkin tarkoitus olla hauskaa, tässä ei taistella rahoista eikä suurista meriiteistä, joten toisten hengellä ja terveydellä on turha pelleillä.
Kilpailuorganisaatioonkin kuuluneella oli oma näkemyksensä hommaa sivusta seuranneena. Toki suurin painoarvo on henkilön mielipiteellä, joka ei ollut edes 200 km säteellä koko paikasta, mutta niinhän se yleensä tuppaa olemaan.
Jukka
(Tämän kirjoitin sekä kilpailijan, että luokan kehittäjän roolissa. Oma lehmä on siis ojassa, sivuttain ja syvällä. Siksi omat näkemykseni eivät ehkä objektiivisimmat)
Editoitu tarpeeton linkki pois, joka jo tullut esille.
Itse seurasin jokkiksen sunnuntain lähtöä kauhusta kankeana. Hirveetä kohellusta ja vaarallisen oloisia ohituksia jatkuvasti. Silmään otti myös jollain ukoilla aivan ihmeelliset ajolinjat esim muihin luokkiin verrattuna.
Pakko myöntää että osa ajaa kyllä tosi kovaa suhteessa superbiken b:hen mutta joukossa on myös paljon vaarallisia "soheltajia".
GSX-R 1000 K9
Lisäämpä oman lusikkani soppaan myös.
Omasta näkökulmasta kisa oli kaksijakoinen, alku oli keskustelussa nyt mainitun säheltämisen ja koheltamisen rajamaastossa (nimin. 3 kaatoa lähietäisyydeltä todistanut), mutta muutaman kierroksen jälkeen se rauhoittui mielenkiintoiseksi/normaaliksi kilvanajoksi. Tällä tarkoitan sitä, että nyt muodostui mukava 4 pyörän nippu saman "luokan" pyöriä, joidenka kanssa meno oli tiukkaa ja tasaväkistä. Järjestys vaihtui, mutta ohitukset oli ainakin omasta mielestä siistejä.
Tuosta mainitusta nipusta kaikkien kolmen kuskin kanssa keskustelin kisan jälkeen varikolla. Kaikki olivat yksimielisiä, että pirun kivaa ja tasaväkistä oli vääntö ja että tätä lisää.
Kun jatkossa kuskeina muistettaisiin, että otetaan ensimmäiset kiekat rauhallisesti. Kisassa on kuitenkin 15 kierrosta, joten ajettavaa riittää. Näin saadaan reilua kilpailua jatkossa.
Antti #40
Noh noh, Jukka Jukka...(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Heinä. 04 2011,14:21) kirjoitti
Rauhoituppas edes sen verran että saat vähän objektiivisuuttasi takaisin, ja viitsit muokata viestiäsi edes hieman todenmukaisemmaksi.
Sinun omalla naamakirjaseinällä käydyn keskustelun yksittäinen viesti ei ole mikään "julkinen palaute".
Ja kyseisessä keskustelussa ei ollut mitään mainintaa siitä kävikö joku jotain sanomassa jollekkin jostakin.
Joten ei kannattaisi riipaista irti omalta naamakirjaseinältään jonkun keskustelun yksittäistä viestiä, ja väittää sitä julkiseksi palautteeksi, ja vieläpä liittää sitä johonkin aivan toiseen asiayhteyteen.
Ja varsinkaan levitellä sitä totuutena jollakin yleisellä kaikkien luettavissa olevalla keskustelufoorumilla.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mielestäni se oli niin loistavaa ironiaa ja kun oli kirjoitettu seinälleni muidenkin luettavaksi, niin laitetaan tiedoksi muillekin. Ja koska kyseessä ei ole julkinen seinä, niin kukapa nyt olisi arvannut kuka sen on kirjoittanut, eikö? Muutkin palautteet julkaistaan ja kuten tämäkin, anonymoiden. Näin saadaan kokonaisvaltainen kuva ja voidaan myöskin eri mieltä oleville ihmisille tarjota vaihtoehtoja.(scuuba @ Heinä. 04 2011,20:09) kirjoitti
Uskoisin olevani tälläkin hetkellä aika rauhallinen, tosin jäävi olen sitä itse arvoimaan, joten kysynet Alastarolla olleilta n. 45:ltä henkilöltä henkisen tasapainoni nykytilan. Eilen olin vähän ns. väsynyt ja tuollainen ironia (vaikka tosi hauska onkin) olisi voinut johtaa helposti ymmärrettäviin vastauksiin kun sen olisit heittänyt ihan f2f.
Jukka
Tästä olen täysin samaa mieltä. Tosin kaatumisia en itse ehtinyt näkemään ollenkaan. Mutta juuri tuolla keskivaiheilla ajelu ei mielestäni ollut mitenkään vaarallista soheltamista. Jos oikein käsitin, niin taisin itsekin kuulua juurikin tähän Antin mainitsemaan 4 pyörän nippuun. Mukavaahan siinä oli vääntää. Ja en tietenkään halua vähätellä Vuorelan, enkä kenenkään muunkaan kaatoja ja niitä edeltäneitä tilanteita. Eihän tuollanen toisen uloskilkkaus ja yleinen kohellus kuulu rehtiin kisailuun ollenkaan.(kirjavai @ Heinä. 04 2011,19:05) kirjoitti
Toivottavasti jatkossa kisat sujuvat ilman tuollaisia ikäviä tapauksia. Palataan asiaan taas kuun lopulla Kemoralla.
Veli #26
2012 Aprilia Shiver 750
No, omapahan on valintasi.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Heinä. 04 2011,21:26) kirjoitti
Siitä olen edelleen täysin eri mieltä, että jonkun yksityishenkilön facebookseinällä käyty keskustelu täyttäisi "palautteen" kriteerit.
Jos todellakin haluat antaa yleisölle kokonaisvaltaisen kuvan, niin voinet julkaista koko keskustelun anonymisoiden keskustelijat. Jolloin kaikki ymmärtävät tuon lainaamasi yksittäisen viestin asiayhteyden.
Jos taasen vain olet väittävinäsi haluavasi antaa kokonaisvaltaisen kuvan, niin siinä tapauksessa ymmärrän erittäin hyvin, että haluat julkaista anonymisoiden vain tuon yhden yksittäisen viestin, ja liittää sen täysin eri asiayhteyteen (ja samalla myöskin tarkoitushakusesti rajata vaihtoehtoja minimiin, vieläpä sinun määräämin reunaehdoin).
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Hyvä rapo streethawkilta. Innostus välittyi tekstin kautta todella hyvin. Onnittelut vielä 2. sijasta.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Tunnistan itseni myös tästä "keskiryhmän" taistelusta. Kiitoksia osallistuneille, saatiin taas kivat väännöt aikaiseksi ja ilman turhempia kohnaamisia. Muutaman kerran oli tonttia tulla Veli-Heikistä ohi 2. mutkan jarrussa, mutta se on ehkä huonoin paikka näin kokemattomalle kisaajalle työntää ohi... Varsinkin kun pyörät olivat tasaväkiset tehoiltaan. Pikku virheen jälkeen pääsin kuittaamaan, mutta tulin myös kuitatuksi oman virheen jälkeen(bro @ Heinä. 04 2011,21:47) kirjoitti
Innolla odotan seuraavia kahinoita!!
Onnea vielä naapuriteltan pojille huimasta menestyksestä! Oli se varmaan Jannella lysti ajella pytty kainalossa pyörällä kotiin *
Jarno #4
YCC #4
Omasta puolestani olen äärettömän pahoillani niille seitsemälle ensimmäisellä kierroksella ohittamalleni kuljettajalle, joille tuli sydämentykytyksiä ajostani. Panokset olivat korkealla ja lataus oli varmaankin tällä kertaa ylivirittynyt. Tiedossa oli, että mikäli haluaa kärkikamppailussa ajaa, pitää huono startti saada kompensoitua ensimmäisten kahden kierroksen aikana. Tämä sitten näyttäytyi yliyrittämisenä ja ihan turhana kiireenä. Ei todellakaan ollut kaunista katseltavaa tai edes kovin nopeaa kyytiä tuo meneminen. Tosiasia kuitenkin on, että jengi ajaa yleensä kaksi ensimmäistä kierrosta todella varovaisesti ja hitaasti kunnes saa juonesta kiinni ja sen jälkeen ohittaminen varsinkin Kemoralla on aika haastavaa ainakin mulle. Vaarallisen koheltajan mainetta en suostu tuosta ajosta kuitenkaan ottamaan muutoin kuin Harjun Petrin ohituksesta paluusuoran jarrussa, siitä toki sitäkin enemmän. Kävi vanhanaikainen ja unohdin paineistaa takajarrun renkaanvaihdon jälkeen joten paluusuoran jarru meni aivan reisille ja Petri parka jäi kärsijän rooliin, anteeksi siitä. En unohda enää.
Kiitos Jukalle asiallisesta palautteesta varikolla, mielestäni tämänkaltainen palautteenantokulttuuri on juuri sitä, miten asiat menevät perille: kasvotusten järkevästi keskustellen. Toinen lähtö ajeltiin sitten kiltisti possujunaillen paineiden jäätyä starttiviivalle ja varmistellen neljäs sija.
Vuorelan kanssa tapahtunutta kilkkausta en itse aio kommentoida muutoin kuin asianosaisen kanssa. Mun mielestä miehet selvittävät välinsä kasvotusten ja kahden kesken eikä netissä tai selän takana. Tilanne on HD tasoisena mulla nauhalla joten ei tarvitse arvailla mitä tapahtui ja siitä voi sitten vetää johtopäätöksiä mutta julkiseen jakoon ainakaan mun video ei tule, Vuorela tietää miksi. Sen kuitenkin sanon, että olen äärettömän pahoillani tilanteesta ja siitä, että se sattui juuri Vuorelalle Botnian kaadon vielä kummitellessa. "Katotaan kolahtaako" tyyppisestä uhkapeliohituksesta ei ollut kuitenkaan kyse, ei mua tarvitse pelätä tämänkään jälkeen radalla kisoissa tai harjoituksissa.
Mitä voi tapauksesta oppia tai mitä ainakin itse opin:
Ainakin sen, että rennolla suorituksella saa paljon paremman tuloksen kuin puristamisella. Miten sen rentouden sitten kisajännityksen keskellä saa aikaan onkin jo toinen juttu... Keskiviikon treenipäivä oli hyvä esimerkki kun koko päivän tuhnasi 13 alkuisia ja sitten viimeisen setin viimeisellä kierroksella oma ennätys parani reilusti nopeamman kuskin vanavedessä jäähdytellessä. Puristamisesta seuraa myös helposti putkinäkö, josta seuraa ylimääräistä riskiä varsinkin ohitetuksi tullessa tai ohittaessa. Yliyrittäminen ei todistetusti ainakaan lisää suorituksen tasoa joten tyydyn jatkossa vain yrittämään parhaani.
Pahoittelut vielä kerran, toivottavasti ei jäänyt kenellekään parantumattomia traumoja. Jos jäi niin mielellään kasvotusten juttelen ja puristan kättä. Nettilöpinät, selän takana puhumiset, ulkopuolisten kannanotot ja kisaa koskaan ajamattomien arviot siitä miten kisaa pitäisi ajaa saa jäädä mun puolesta omaan arvoonsa. En tosin tainnut olla ainoa tötöilijä joukossa joten muut vastatkoot omasta puolestaan. Jatkossa kuitenkin turvallisemmin liikkeellä ainakin meikäläisen osalta.
Antti
No olihan minullakin kivaa, paitsi ensimmäisessä kaarteessa jossa olin vähällä joutua hiekoille jonkun avittamana. Jokkiksessa harvemmin pääsee kisaamaan kunnolla muiden kuussatasten kanssa, olisi kyllä maistunut täydet 15 kierrosta! Kiitos pojille!(Colder @ Heinä. 04 2011,23:09) kirjoitti
Mikko #90
Testailin viime viikolla Kemoralla tuota kiinankameraa uudessa kiinnikkeessä ja surkeaahan se kuva on, niin kuin oma ajokin, mutta laitan jakoon silti niin ainakin pari jokkiskuskia pääsee katsomaan omaa ajeluaan.
Kemora 1.7.2011
Onko joku löytänyt kuvia viime Kemoran kisasta?
Itse löysin vain nämä RR-uutisten kuvat.
xxx
Tiedoksi tännekin, jos vaikka vähentäisi puhelin- ja sähköpostiliikennettä hieman: http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=5&id=4662
Kerhokisa on kuitenkin tuotannossa ja kohta alkaa olemaan tarpeellinen määrä vapaaehtoisväkeä lipuillakin, lisää toki voidaan ottaa jotta saadaan kaikki pisteet miehitetyksi ja homma hyvin rokkaavaksi.
Lisätietoja siitä ohessa: http://www.mp-foorumi.com/forum/show...id=4654&fpage=
Jukka Relander
Puheenjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry
Sori kun menee vähän ohi aiheen, mutta mikä kamera sulla on. Sillä vaan, että osaa pysyä erossa eikä suosittele kellekään.(Lauri_S @ Heinä. 05 2011,14:20) kirjoitti
Tää pätkä on kuvattu mun 10e (sis. postin) kamerallaja ihan kunnon vauhtiakin mennään. - Video Kemora 30.6.2011 -
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Sama kiinankopio MD80. Kiinnitykseen pitäisi ehkä panostaa vielä hieman. Hintaa se 10e..(-JuhaK- @ Heinä. 09 2011,12:43) kirjoitti
Aika raju ero kameroiden kesken. Jessellä vaan kiinni keulaan niin hyvä tulee.(Lauri_S @ Heinä. 09 2011,13:04) kirjoitti
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Kukas tuossa tarjoillee kyytejä?(-JuhaK- @ Heinä. 09 2011,12:43) kirjoitti
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Penna![]()
Onko jesse myös mikin päällä kun ei tule ajoviimasta vinkunaa? Kuva tuossa mun videossa menee huonosti, koska tuossa kamerassa ei ole kuvanvakautusta ja sijoituspaikka on pienen kulmaraudan päässä peilin kohdilla. Pitänee koittaa ilman heiluvaa vipuvartta.(-JuhaK- @ Heinä. 09 2011,13:14) kirjoitti
Mistä ostit? Linkkii?(-JuhaK- @ Heinä. 09 2011,12:43) kirjoitti
Mikki siirretty keskelle ja vuorattu vanulla. Tuolla on juttua näistä Kiinan ihmeistä - linkki -(Lauri_S @ Heinä. 09 2011,13:41) kirjoitti
Scuuba: Ebay.com, myyjää en muista.
Ok, kiits löyty.(-JuhaK- @ Heinä. 09 2011,15:47) kirjoitti
Pohjustusta seuraavaan kemoran kisaan.
Joko Janne, Jari tai vaikka Antti tulee ajamaan uuden jokkiksen rataennätyksen Kemoraan? Nykyinen taitaa olla 1:11.287. Korjatkaa jos olen tuloksesta väärässä. Lähelle mentiin jo viimeksi joten kelin osuessa kohdalle on ennätyksen rikkominen mahdollista. Omat tavoiteet oli aikanaan jotain tuon suuntaisia, mutta eivät nyt sitten tule täyttymään.
Omalta osalta nämä kisat jää väliin. Luita ei ole edellisestä kippauksesta rikki, mutta kalusto on taas kerran hävitetty. Tällä kertaa näyttäisi menevän vakuutusyhtiölle ilman taistelua. Kun homma on joskus loppuun saatettu, niin kirjoittelen lisää kokemuksia vaikkapa vakuutusketjuun. Henkisen puolen taistelu on vielä kesken, mutta kaluston hankinnan jälkeen ainakin ratapäiviä tullee kierrettyä. Kisaaminen on sen sijaan kokonaan vielä auki, millä missä sarjassa ja koska täytyy vielä miettiä.
Nyt parannellaan rauhassa pää, lihakset ja muut pehmytkudokset ennen kuin on intoa kilpailla. Kummasti muuttaa ajatusmaailmaa kun makailee niskatuessa ambulanssissa hoitohenkilöiden kysellessä liikkuuko varpaat ja sormet... Hyvin pienillä vammoilla kuitenkin selvittiin jälleen kerran.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Maltti on valttia.. Muistaakseni Simo roudattiin ambulanssilla pois radalta hieman sen jälkeen kun ajoi tuon rataennätyksen..(Vuorela @ Heinä. 10 2011,01:09) kirjoitti
Palaten vielä viime viikonlopun kisoihin: Jos b-lähdön toiseksi tullut kaveri (#187 Saarni) lukee tätä, niin lähetäppä vaikka YV:tä. Kiinnostais saada se sun kuvaama video kisasta. Juteltiin siinä varikkoboxissa kisan jälkee mut enpä sit älynny antaa mitää yhteystietoja.
Veli
2012 Aprilia Shiver 750
Mp-foorumilla on kuvia lauantailta 2.7.2011 >> click <<(Streethawk @ Heinä. 07 2011,22:41) kirjoitti
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Veikkaan, että Jarno #111 on vahvin ehdokas rikkomaan tämän ennätyksen. Itse olen enemmän kuin tyytyväinen, jos pystyn pitämään edes samaa vauhtia mitä viime kisassa menin. Noin 3 viikkoa tulee nyt taukoa ajoihin ja pitää toivoa ettei se vie vauhtia pois. Jotain pitää kuitekin tehdä omalle ajolle ja pyörälle etten ole kohta kyljelläni. Omat vauhdit nousseet hieman liian nopeasti muuhun kehitykseen nähden.(Vuorela @ Heinä. 10 2011,01:09) kirjoitti
xxx
YCC 31.7.2011 tuotannossa vihdoin ja viimein.
http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm
Jukka Relander
Puheenjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry
Tuommoinen tuli vastaan Internetin ihmeellisestä maailmasta..
YCC lähtö Kemoralla