Onnittelut kaikille kisaneitsyytensä menettäneille hyvistä sijoituksista.
Superbike #7
Kiva seurata online kisan etenemistä. Harmi vaan, etten tiedä täällä aktiivisesti kirjoittavien kilpailijoiden oikeita nimiä. Joissakin tapauksissa nikistä toki selviää se oikeakin nimi. Mutta esim. Juutana, Streethawk jne ei mitään hajua.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011
Molemmat on laittanu tohon "jäsentason" paikalle YCC kilpailunumeronsa.(Bobo @ Touko. 28 2011,16:06) kirjoitti
![]()
Uuups(Waille @ Touko. 28 2011,16:13) kirjoitti
Kiits
![]()
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011
Ratatuomaritoiminta oli kyllä himppasen haparoivaa ja tuo tuskin suuri ylisana. Ensimmäisellä kierroksella vikassa mutkassa yhden kuskin yli ajettiin kaadon jälkeen. Alkuun ei tullut mitään lippuja (viive on vielä ymmärrettävissä), mutta sitten varsinainen emämöhläys. Radalla makaavaa, yli ajettua kuskia aletaan retuuttamaan ratatuomarien toimesta pois. Ei helvetti. Esim. vastaavassa tapauksessa Jasmin olisi kuollut kolme vuotta sitten. Se nyt pitäisi olla polttoraudalla aivoihin merkattu, ettei radalla makaavaan kuskiin pidä koskea, etenkään kun yhtään pyörää ei ole tulossa lähimailla. Sellaisessa tilanteessa lippumies vaikka kuskin eteen heiluttamaan keltaista lippua jos punaisesta ei ole vielä käskyä tullut.(AnDy @ Touko. 28 2011,15:39) kirjoitti
Seuraava säätö oli uudessa lähdössä kun lippumies kaadon nähtyään omatoimisesti alkaa heiluttamaan punaista lippua. Kärkipään kuskeista osa näki sen ja nosti käden pystyyn ja kun taas itse ajoin ohi, mitään lippua ei näkynyt, joten vedin innokkaasti viittelöivistä kanssakilpailijoista ohi. Sen jälkeen aloin miettimään, että ehkä radalla on jotain tosi hasardia kun muut ovat kuin ala-asteen lapsilauma kädet pystyssä. No sen miettimisen aikana taas seuraava lauma täräytti minusta ohi.
No, sellaista sattuu. Oma suoritus oli säälittävän ja surkean välimaastossa. Aika-ajon jätin kesken kun oma laptimer näytti hyvää aikaa, mutta olikin ottanut parista majakasta tuloksen ja päin helvettiä. 1:30 aika-ajon parhaaksi ja hännille. Kisassa sentään 1.23 matala. Asikaisen kanssa oli hauska vääntää ja jos ei olisi tullut tynkäkisa (7 kierrosta) olisin kyllä Juutanaakin alkanut kiusaamaan kun hanuri edellä alkoi lähestymään. Mutta tynkä mikä tynkä eikä siinä oikein ajamalla paremmaksi saanut. Tällainen vanha raakki syttyy vasta viimeisillä kierroksilla ja siksi täyspitkät kisat maistuvat paremmilta.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Seuraavat kapinat kahden viikon päästä Alastarolla. Toivottavasti sataa silloinkin, niin ei tarvitse vaihdella noita sateisia pois ja kun shifterikin paskana eikä pyörä kestä kierroksia, niin sade sopii hyvin, kuivalla tulisi vielä enemmän turpaan.
Jukka
Joo Jarno ajoi tämän onnettoman yli joka kaatui juuri siinä edessä. Koitti jarruttaa melkein takarengas ilmassa ja väistää mutta mitäpä siinä teet kun toinen makaa maassa eturenkaan edessä. Hyvä että ite pysyi pystyssä. Oli muuten kauheeta katottavaa se retuutus siellä radan varressa. Pientä petrattavaa olis.
Tokan lähdön hässäkässä koko kärkiryhmä ajoi lapanen pystyssä himmaillen. No se oli Tumpin onni, kun tajusi kääntää kaasuu siinä vaiheessa kun muut arpooHieno suoritus häneltäkin.
Saara ja Juutana kävivät hyvän taiston ja Streethawkikin meni ihan hyvää kyytiä.
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
Ducati 748s -95
#AdvAuntie
Joopa joo(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Touko. 28 2011,17:53) kirjoitti
. Pari kertaa kävit kurkkimassa ja kuittasin molemmilla kerroilla takaisin...
Kieltämättä söi miestä kun joutui Saaralle nöyrtymään loppujenlopuksi. Hyvä vääntö saatiin aikaiseksi. Huomaa että viime vuoden Alastaron mörkö istuskelee olkapäällä sadekelillä, kun ei oikein luottoa pyörään ole. Muutoin sadekelillä ajaminen on ihan kivaa, etenkin kun tällä kertaa ei tarvinnut ajaa kaikuluotaimen perusteella vaan ihan oikeasti näkikin jotain. Ei paljon vilut, väsymykset tai märät ajokamat tuntuneet siinä vaiheessa kun punavalot sammuivat. Oli ns. jotain muutakin tekemistä kuin keskittyä ajosaappaissa hölskyviin vesivarantoihin.
Me likes, tahtoo lisää
BTW, onko tietoa radan varressa olleista kuvaajista ja kuskien videokuvista? Olisi ihan hauska nähdä jos on tullut tallennuttua "filmille".
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Todella positiivinen fiilis jäi ensimmäisestä kisasta. Sadetta pelkäsin, mutta kun vaan ajoi muiden perässä, niin usko kasvoi, että kyllä ne renkaat oikeesti pitää. Harmillisesti toinen aika-ajo jäi ajamatta, kun tokalla kierroksella vaihdepolkimesta oli pää kadonnut ja vaihtaminen mahdotonta. Onneksi kuitekin sain uuden ja kisaan pääsi mukaan. Ohittaminen on vaan niin vaikeeta, kun ei uskalla. Tästä on hyvä jatkaa Alastaron kisaan. Toivottavasti siellä järjestelyt toimii paremmin kuin täällä.
xxx
Lundahlin Mikko siellä ainakin oli, joten mp-foorumille tullee jossain vaiheessa materiaalia.(Juutana @ Touko. 28 2011,18:42) kirjoitti
Jukka
P.S. Sä aloit hyytymään loppua kohti. Pitääkin laittaa Motoparkin ja Kemoran kisoihimme 25 kierrosta, niin päästään oikeaan kevätjuhlatunnelmaan ja katsotaan millaista se ajaminen onkaan![]()
Huh huh mikä kisa, oli ohjemaa jos jonkinlaista..
Esitän heti alkuun PAHOITTELUNI niille jotka kokivat kärsineensä vääryyttä toisen lähdön kaatumis-liputus-episodissa. Itse en missään vaiheessa punaista lippua nähnyt, joten jatkoin ajamista. Itse olen sitä mieltä että vihellykseen saakka pelataan, tällä kertaa korjasin siitä suurimman hyödyn. Täytyy rehillisyyden nimissä myöntää, että normaalissa kisassa vauhti ei olisi kolmospaikkaan riittänyt.
Toisekseen noi varikkojärjestelyt on tuolla Botnialla perinteisesti perseestä, ei kai sille vaan mitään voi. Nuo rakkaat itänaapurimme vetivät kyllä hienon roolin.. Varmaan Juutanaa ja Streethwkia mielytti varikkoteltan paikka!?
Minulta löytyy videoo kisasta parinkin kameran voimin, mutta taitoa järkevään editointii ei ole.. Toki videot tulee varmaan upattua johonkin joskus! Yksi ammattikuvaaja antoi korttinsa kun kuulemma näyttelin radalla jotain pellen roolia? www.kasakuvat.fi tulee jotain settiä parin päivän sisään, ainakin ykkösmutkan kaadot oli tarttunu putkelle..
- T - YCC #34
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Varikon porttikin toivottaa onnea kisaan osaalistuneille tutuille.
Mukavasti se taisi mennä vaikka olosuhteet olivat mitkä olivat.
Kivaa oli vaikka keli nyt ei ihan suosinut, mutta saadaampa kisoja aikaiseksi kun joku jaksaa siellä könöttää.![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Paska reissu. Sadekelin kisat pitäs vissiin jättää osallistumatta parin edellisen kokemuksen perusteella.
Aika-ajot suht varmistellen eturiviin kuitenkin tähdäten. Tuloksena nelosruutu ja kisaan sitten vähän isommalla yrityksellä. Lähdöt ihan ok, kun molemmissa ekaan kurviin kärjessä. Toisessa lähdössä vissiin toisella kierroksella sitten aiheutinkin jo mainitun hässäkän ykkösmutkassa. Oppituntina malttia sadekelille kisan alkukierroksille. Renkaat oli vielä kylmät ja avauksessa tuo sitten tulikin huomattua.
Alastaroon osallistuminen taitaa jäädä väliin, kun pitää pikkusen mopoa parsia + kypärä, puku ja kengät vaihtoon. Luut onneksi ilmeisen ehjiä vaikka olkapää onkin kipeä...
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
olipa paska kisa. ei näkynyt lähettäjää, tai tauluja rivin edessä, valot yhtäkkiä vaan syttyi ja eiku menoks. taisi tulla muutamille yllätyksenä? uusintalähdössä tähän jo kai jengi varautui kun viivalta lähdettiin kohtuu hyvin naapuriruuduistakin :-)
#69:n voltti pääsuoran avauksessa oli todella hurja. pyörä ja sen osat jäivät tosi pahaan paikkaan ainakin mun mielestä ja sen lisäksi radalle tuli ajolinjalle hiekkaa ja muuta skeidaa ihan huolella. niitä siinä väisteltiin perässä ajajien toimesta ja lapasta pystyyn kun ratatuomari alkoi availemaan punaista lippuaan. no sitähän ei sitten koskaan tullut... olo oli kuin keilalla keilaradalla kun ohi vetää kahtasataa pyöriä mutta oma moka, peli jatkuu niin kauan kunnes punainen heilahtaa. kurja että tuomaristo ei reagoinut siihen, että kärkikuskit himmasivat turvallisuuden takia tai ennenkaikkea siihen että rata ei todellakaan ollut siinä kunnossa että kilvanajo harrastemielessä olisi ollut turvallista. vaikka keltainen lippu olikin niin mopo lojui ihan avauslinjalla vielä seuraavallakin rundilla. no, jälkeenpäin turha itkeä mokomia. sijoitukset on sivuseikka sen rinnalla että tarpeettomasti jatketaan kisaa vaikka radalla on selkeä turvallisuusriski. itse tein sen päätöksen että tulin pois enkä alkanut väkisin ajamaan kärkeä kiinni.
niin oli hauskaa että srra foorumilla on halpa uus kotari myynnissä ;-)
Rakentavasta kritiikistä yhdyn edellisiin. Kytkin taisi kärytä jo ekassa startissa kun ei ollut mitään näyttötauluja, lippumiestä yms vaan kaikki odotti vaihde päällä punavalojen syttymistä.
Mulla on varmaan kuvaa nauhalla Vuorelan ja Kuusisen kipeistä. Laitan tubeen kun kotiudun. Olipa tilannerikas ja sekava kisa. Toivotaan kuivaa Alastaroon vaikka märälläkin on kiva ajaa...
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Yritin ennen uusintastarttia huutaa toimitsijoille, että lippumies sinne eteen, mutta eivät tajunneet. Kilpailun johtajalle tuli annettua suora palaute kyllä kisan jälkeen!(TeroT @ Touko. 28 2011,20:25) kirjoitti
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Arvaa olinko hukassa, kun elämäni eka kisa eikä siellä ollut sitä lippumiestä ja kovasti koitin arpoa, että koska pitäisi nostaa kierroksia ja koska ne valot syttyy. Katsastuskin oli ihan läpihuuto juttu.(Tumpp! @ Touko. 28 2011,20:42) kirjoitti
xxx
Kertonee katsastuksesta, jos aika-ajossa on radalla kilven, takajalkatappien, peilien yms katuosien kanssa.(Streethawk @ Touko. 28 2011,20:47) kirjoitti
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Joo, no näkyi siellä eräs toimiva takavalokin ja katsastuksesta pääsi läpi ilman jarrujen varmistuslankoja, takajarrua tai koneenposkensuojia... Pikkuvikoja sanon minä. En kuullut ketään kellä olisi tarkastettu foamit yms.(Vuorela @ Touko. 28 2011,21:32) kirjoitti
Ehkä pientä tarkkuutta noihin toivoisi, sillä noi katsastukset on kuitenkin ihan turvallisuuden takia, eikä pelkkää vittuilua. Järjestelyistä mm. lippumiesten lippujen heiluttamiseen olisi voinut toivoa hieman lisää eforttia, sillä vaakatasossa hulmuava paikallaan oleva punainen lippu ei juurikaan kuskeille näy. Siinä varmaan oli yksi syy kuskienkin sekoiluun pää suoralla, kun radalla ei ollut selvyyttä onko punaiset liput voimassa vaiko ei.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Noista kannattaa antaa palautetta suoraan kilpailun johtajalle.. Ilmeisesti sadekeli vähensi katsimiesten kiinnostusta tutkia pyöriä.
Tosin viime vuonna kilpailun johtaja sai kuulla kommentteja toiseen suuntaan. Kävin itse seuraavan keskustelun katsastusmiehen kanssa:
K: sulla on tommoset jalkatapit ja polkimet mitä ei voi hyväksyä.
T:
K: Jos kaadut, ja pyörän tappi osuu johonkin, niin läpi menee
T: ne on vakiotapit..
K: joo, mutta silti
T: Tässä luokassa saa vissiin ajaa vakiotapeilla..
K:
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
^ Tuli annettua palautetta suoraan kilpailijalle, kun tuolla tuntui saavan viestin varmemmin perille.
^^ Koneenposkien suojat ei vissiin ole pakolliset jokkiksessa. Muista luokista ei muistikuvaa.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Ei mennyt aivan putkeen ensimmäinen kisaviikonloppu (tai ensimmäinen missä päästiin starttiin asti).
Ensimmäisessä aika-ajossa pientä hämminkiä tankkauksen kanssa ja bensa loppui kesken.
Toiseen sitten suurin tavoitten, mutta heti alussa kaasun asentoanturi lopetti toimintansa.
Itse kisa sitten kruunasikin koko viikonlopun.
Ensimmäisellä kierroksella viimeisessä mutkassa nurin ja takana tuleva pyyhkäisi yli, tuloksella että molemmista polvista luultavasti eturistisiteet revenneet.
Itse olin täysin tietämätön vielä 2h kisan jälkeen että joku ajoi yli, kunnes Saara tuli ja kertoi mitä oikeastaan tapahtui.
Olisin myös mielelläni tavannut yliajaneen henkilön ja kuullut häneltä mitä tapahtui.
Aivan oma vikahan se taisi olla ja tuskin hänelläkään mitään väistömahdollisuuksia on ollut kun liu'uin pitkin rataa.
Suuri KIITOS kaikille auttaneille että saatiin kamat kasaan ja pääsin matkaamaan kotia kohti.
Huomenna sitten Mehiläiseen magneettiin saamaan lopullinen diagnoosi.
Kiitokset täältäkin kanssakilpailijoille, valitettavan samaa mieltä lippumiestoiminnasta. Uskon kuitenkin että kaikki varmasti yrittävät toimia parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta kun on tilanne päällä, virhearviointeja välillä sattuu. Siitä on kuitenkin otettava opiksi jotta jatkossa ei tehdä samoja virheitä uudestaan.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Touko. 28 2011,17:53) kirjoitti
Ekassa startissa nukutti itseäkin ja valot tuli ja meni, mutta sijoitus pysyi melkolailla samana kuin aika-ajon 12. Ekassa vasurissa piti jonkun muka nopean Honda-miehen ajaa kylkeen kun ei olis muuten päässyt ohi, mutta molemmat pysyttiin pystyssä ja selvittiin säikähdyksellä, ja pari kurvia myöhemmin sitten kisa jo keskeytettiin tuon valitettavan yliajon takia. Aika-ajossa oli vähän vastaava tilanne itsellä samassa kurvissa kun edellä ajanut kaatui ja onneksi sain vauhdit pois ja pääsin väistämään kaveria parin metrin päästä.
Toinen startti menikin sitten jo hieman enemmän hereillä kun lähdöstä pääsin ekaan mutkaan sijalla 5 tai 6 ja pysyin mukavasti vauhdissa ekan kierroksen. Tosin se keleen Honda-mies taas ohitti mut, mutta tällä kertaa ilman kosketuksia ja pakko kai se on myöntää, oli vaan nopeampi siinäkin kohtaa.
Sitten päästiinkin ekaan mutkaan ja Vuorela kärkipaikalta nurin ja ulostulolinjalla ilmassa niin paljon soraa ja multaa että en nähnyt yhtään missä mies ja pyörä. Ensimmäinen näköhavainto että pyörä ajolinjalla liikkeessä jonnekin ja pysähtyä en ehdi, pyörää vähän pystyyn että vasemmalta ohi nurmikolle ja seuraava havainto että Mika pyörii suoraan edessä ajolinjalla. Oikealle ei pääse ja vasemmalla rengasvalli lähellä. Eipä siinä, vasemmalle toivoen että ei mene valliin asti ja Mika ei pyöri niin pitkälle. Jäihän siihen varmaan puolentoista metrin levyinen ura josta mahduin rengasvallin ja Mikan välistä ja sitten takaisin radalle jossa kärkipää kädet pystyssä. Käsi pystyyn ja hiljaa ajellen eteenpäin ja porukkaa lappaa ohitse. Lähempänä lippupistettä toteamus että ei helvata, ei ne liputakaan punaista ja kakkosmutkan jälkeen uudelleen vauhtia päälle.
Siinä vaiheessa olinkin sitten jo sijalla 17. ja kärki puolen kierrosta edellä. Tsemppi päälle ja loppujen viiden kierroksen aikana nousu sijalle 10. ja erittäin tyytyväinen olo omaan ajamiseen. Mulle kisan parasta antia oli se että en ajanut Mikan päälle ja hän kuitenkin suhteellisen ok kunnossa pahan näköisestä tilanteesta huolimatta, sekä kisavauhdin löytyminen vähäisestä treenistä ja sadekelistä huolimatta. Kovaa te kyllä vedätte, täytyy yrittää pysyä mukana!
Kiitokset kaikille toimitsijoille, katsojille ja kilpailijoille ja isot tsempit mm.Ilkalle tämän päivän koitokseen!
Terveisin,
Toni #94
Honda CBR 600RR - 15
Muka-nopee Honda-kuski pahoittelee vielä kerran kolinaa. En vaan tajunnut kuinka hitaasti menet mutkaan sisään... ;) Hetken luulin kyllä että mennään molemmat nurin...(Poutapäivä @ Touko. 29 2011,11:06) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Alkaa vain kokoajan enemmän kiinnostamaan tuo jokkistelu, ainoa vikä vain, ettei tuo kotari ole mikään jokkislelu
Liian vähän tehoa suorilla :/
terveisin, melkein riimimasa
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Ei tartte pahoitella, kohteliaasti jo pahoittelit useampaan kertaan ja asia on täysin ok. Kisatilanne, ja onneksi näin sun pyörän keulan hiukan ennen osumaa ja sain käsivarrella sitä otettua hieman pehmeämmin vastaan ja jo omaa pyörää pystyyn. Mitäs ajoin niin hiljaa. Toisaalta sun linja olis mennyt ihan ylipitkäksi jos en olisi jeesannut sua takaisin radalle päin...
Onneksi sulla pelihermot piti etkä jarruttanut etusta alta, sitten olis voinut olla mielenkiintoista.
Nähdään taas!
Toni
Honda CBR 600RR - 15
Täytyy petrata jatkossa aika-ajoon enempi. Pikkaisen hirvittää ajaa 200 lasissa kun edessä on rinta rinnan 20-25 pyörää taittamassa mutkaan. Joutui ihan itsesuojelullisista syistä himmaamaan koska hirveä ei ole hinku päästä osalliseksi joukkokaadosta.
Pisteille oli halu, mutta lähtöpaikka oli säälittävääkin surkeampi 27 (ehkä taas taktikoin vaikka tällä kertaa B-lähtöä ei ollutkaan). Tuntuu olevan joka kevät sama ongelma, ei vaan millään osaa/uskalla ajaa ja varmaa häntäpään sakkia ollaan.
Koska 15 parhaan joukkoon halusin, asetin seuraavan taktiikan:
1. Lähdössä 5 sijaa
2. Annetaan 5:n kuskin kaatua edestä, koska näin tuppaa aina sateella käymään (paitsi Motoparkissa jossa hoidin yksin kaatumisvastuun)
3. Loput 7 sijaa ajamalla kuski per kierros alkuhärdellin hävittyä.
No, osiot 1 ja 2 onnistuivat kaatojen ja keskeytysten ansiosta, kolmanteen ei tullut mahdollisuuksia kun kisa typistyi seitsemään kierrokseen.
Sijoitukseen ja aika-ajotulokseen erittäin pettynyt, mutta vauhdin kasvuun sangen tyytyväinen.
Ohessa omat aika-ajoaikani: 1:42.638 1:39.461 1:37.675 1:36.818 1:34.828 1:34.450 1:34.515 1:34.333 1:34.422 1:32.910 1:30.009
Ja kisan aikani: 1:32.963 1:37.971 1:27.619 1:26.325 1:25.455 1:24.615 1:23.301
Kehitystä tapahtuu säälittävälläkin. Harmi kun ei ollut 25 kierroksen kisa. Tuolla tasaisen vauhdin taulukolla olisin rikkonut rataennätyksen kun kerran sekunti per kierros tipahteli. Ehkä sitten seuraavalla sateella tai ensi yön unikuvissa. Onneksi Asikainen sattui sopivaksi taistelukaveriksi ja hännilläkin oli mukavaa kahinaa. Mahtoi olla sivareilla (4 kpl) kisaamisen makua kun jokainen omalla kierroksen puolikkaallaan. Piikeissä sentään näyttäisi olevan väen vähyydestä huolimatta tasaista vääntöä hopeasta. Vainikka näyttäisi menevän omia menojaan.
Torstaina Alastarolla treenailemassa, jos vain mopon shifteri saadaan siiheksi toimimaan tai ajellaan sitten ilman kun toimii mopo paremmin ilman lisähärpeleitä.
Poutapäivästä pääsin onneksi ohi viimeisessä valolähdössä ja pidin johtopaikan aina Pirkkalan ABC:lle saakka.
Jukka
Kisadepyytti tuli avattua mielenkiintoisissa merkeissä.
Sateisilla ensimmäistä kertaa elämässä ajamaan aika-ajoihin, ne meni oletettua paremmin, kun tarkoitus oli vain hakea tuntumaa sadekelille. Tuloksena 3 lähtöruutu.
Kisastartti olikin susipaska, kun jäi kuin täi tervaan ja jengiä lappas ohi oikeelta ja vasemmalta. Joku osui vasempaan klipariin kääntäen sen etuviistoon ja kytkinkahva lähti sijoiltaan. Melkein tuli rodeossa tiputtua kyydistä ja nurmikoita pitkin takasi radalle. Samalla kierroksella tuli sit ajettua valitettavasti Tombolan ylitse. Jollain onnella tuli pysyttyä siinäkin pystyssä ja tuli taas ajettua enduroa pitkin nurmikoita. Ihmeen hyvin sateiset pitää sielläkin.
Uusintalähtöön sain hakattua kliparin suht oikeelle paikalle, mut itse lähtö vieläkin susipaska. Siinä tippu jo aika monta sijaa ja Vuorelan kaadon hässäkässä vielä lisää.
Sit armoton kiriminen ja lopputuloksena 4. sija.
Tumppi jäi harmittavasti puolen sekunnin päähän. Kierros lisää ois tarvittu podiumille.
Heti otettiin luulot pois newbieltä.
vauhti korjaa virheet
GSX-R 1000 K7, KTM 450 exc 04.
Hattua täytyy nostaa kaikille jotka kisauransa korkkasivat sadekelissä.kirjoitti
Kaipa tuokin (=sateessa / märällä ajaminen) pitää tänä kesä aloittaa mutta ekassa kisassa keli saa luvan olla kuiva... Tosin Forecallakin ennustaminen näyttää olevan sen verran vaikeaa että varma ei voi olla vaikka jälki-ilmoittautuneena mukaan tulisi.
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Melko vaikeaa on sellaisen hakeminen, viimeisen kymmenen päivän sää Jurvan kohdalla vaihtui joka päivä, mukaan sopi niin aurinkoa kuin myrskyä, totuus selvisi vasta paikanpäällä.(MRi @ Touko. 29 2011,22:35) kirjoitti
![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Yksi seikka kisojen järjestelystä jäi askarruttamaan..
Mielestäni olisi syytä keskustella jokkiksen lisäluokkamahdollisuudesta. Onko siinä mitään järkeä, että kauden alussa superbike-kisaajat voivat ottaa halutessaan jokkiksen lisäluokaksi jos karenssiehdot täyttyy? Mielestäni nopueserot ovat jo nyt aika suuret, miksi sitä pitäisi keinotekoisesti lisätä? Heillä on ilmeisesti halu "treenata" kisatilannetta ennen omaa starttiaan?!
Ainakin yksi ko. tempun tehnyt sankari aiheutti, ennen omaa ulosajoaan, useita vaaratilanteita. Varmasti toki pystyssä pysyessään olisi voittanut kisan.
Jukka voisi ainakin kommentoida ja muutkin kisaajat heittää mielipidettä..
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha