Joo, kyllä minäkin siitä lähtisin että ei mitään selityksiä, vaan numerolaput kylkiin niinkuin olis jo.(piia @ Helmi. 17 2011,17:16) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Mutta miltä näyttää BoTT? Kuka on lähdössä viivalle? Pyörää ei vielä oo mutta jos kallistuisi rationaaliseen valintaan ja ostaisi sen, jossa on parhaat äänet, niin luokkahan ois sitten meikäläiselle tämä!
Pakkaspäivää Taavetin horisontista !
Botissa voisi olla tyhjiön makua, kun Reijo ajelee(muka) Yamahalla ja Markokin kenties tonnisten suomencuppia pääosin. Säännöt tosin lienevät väljät ja voi ajaa sekä että. Arvelen, että Reijolla on kuitenkin pari twiniä tallissa ja ainakin yksi piilossa polttopuukasan alla ja paljastuu näillä pakkasilla nopeasti esille sekin ??
Kenties joku Kesseli tuntemattomuudesta saattaa tulla näyttämään ajolinjoja ja saattaahan serkkupoikakin saada Ducatin ruutuun jonkun kerran ja molemmat pitävät kohtuullista kyytiä näin jokkisnäkökulmasta.
Tornion vinkkeliä ei saa koskaan unohtaa, kun keskustellaan BoTT-luokasta......
Kunhan heippa saa sen lisenssin kuntoon ja Anna kaivaa vihreän paholaisen jostain sukellusräpylöiden alta sekä Minna mistä lie heinäkasan sisältä, niin tulee ladyrintamalla kautta aikojen tiukimmat kisat. Miisan, Piian ja Saaran laskin itsestäänselvyyksinä mukaan.
Jasmin meni menojaan ja tyttöjen pujottelukeppinä saisi olla tuolla tulevanakin suvena, jos viivalle tointuisi tällainen kehäraakki.
Ei toki vielä pokaaleja jaeta, mutta pikku vetoja voisi laittaa Rantasen, Weckströmin, Joensuun etc. puolesta. Jos Koskela ajaa ja Suomeen palaa, niin paha on Kemoralla voittaa. Sateen sattuessa sitten Tiisjärvi....
Lisää halkoja piisiin......
Hanski
possujono pilaa elämän
Äänistä jos puhutaan, niin tuossa olisi tarjolla yksi äänekäs:(AnttiJ @ Helmi. 18 2011,00:01) kirjoitti
http://www.mp-foorumi.com/kuvat....77.html
Jos en itse jaksa innostua ajelemaan, niin tuon saa tukulla euroja itselleen.
Tuolla on BoTT-luokan mestaruus lähes varma ja itsestäänselvyys.
No tuollaistahan ne nyt tyrkyttäisi mutta katsotaan kuin käy... kai tuolla SBB:ssäkin mukana pysyis. Laita YV:nä ehdotusta niin ei tarvis uutta ostaa(testis @ Helmi. 19 2011,14:47) kirjoitti
Tosin, elävästi muistan manailusi varikolla että miksi pitikään ostaa kallis pyörä jolla on paska ajaa... Mut hienot äänet siinä on![]()
Olihan se paska kun siinä oli vielä orkkisalusta.(AnttiJ @ Helmi. 21 2011,14:02) kirjoitti
Kallio Racingin alustamestarin askarreltua se uuteen uskoon parani kierrosajat 2s. Pääsin sillä jo melkein yhtä kovaa kuin sinä Bemarillasi...
Lähtökohtaisesti on pääasiana näyttää ja kuulostaa hyvältä.
Suunnitelmissa oli olla ajamatta ensi kaudella, mutta kun tuo ajatus kerhokisoista virisi niin taidankin ottaa osaa.
Kaikkihan on kaupan ja sopivan summan ilmaantuessa luovun kyllä laitteesta.
Kuljettajatutkinnon suorittamisesta:
http://www.mp-foorumi.com/forum/show.php?fid=5&id=4556
Jukka
Siis Kemoralla toukokuun alussa ainoa sessio, jos meinaa kauden alusta alkaa kisoja ajamaan.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 02 2011,10:52) kirjoitti
Onko tietoa pystyykö sen näyttö osuuden suorittamaan MP-tuen Botnian rata-ajokurssin yhteydessä toukokuussa?
xxx
Täällähän hurjia spekuloidaan. Onneksi lompakon paine näyttää edelleen niin pieneltä, ettei mun tarvinne tulla teitä kaikkia nöyryyttämään![]()
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Eikun mukaan vaan. Pitää vaan vähän kasvattaa omaa vauhtia, ettet enää pääse yllättämään ulkokautta.(PoS @ Maalis. 02 2011,12:29) kirjoitti
![]()
Superbike #7
Muiden järjestämiin en ota kantaa, mutta sen verran todettakoot, että Reinikaisen Marko ilmoitti järjestävänsä tarvittaessa myöhemminkin kurssin, mutta toistaiseksi tuo Kemoralla oleva on ainoa oman ilmoittamani lisäksi.(Streethawk @ Maalis. 02 2011,11:29) kirjoitti
Yhdistyksemme vetäjänä suurin motiivi on saada omiin kisoihin kynnys mahdollisimman alas. Jos muilla ei ole mahdollisuutta/kiinnostusta/aikaa/resursseja koulutuksen järjestämiseen ennen kilpailujaan, niin sille en voi mitään.
Autopuolella mahdollisuus on kerran vuodessa. Kyse on loppupelissä vain priorisoinneista. Jos joku muu asia menee tärkeysjärjestyksessä edelle, niin silloin se menee.
Näyttöosuuden voi periaatteessa suorittaa missä tahansa tapahtumassamme. Jotta vaatimustaso tulee olemaan suurempi kuin minimivaatimus, niin otan vastaan ajatutkinnon näyttöjä vain silloin kun järjestetään lähtöharjoitukset. Lähtö on kuitenkin mielestäni ehdottomasti riskialttein tilanne ja se pitää kuskien osata. Piruja en viitsisi maalailla, mutta pahoin pelkään, että kunnon vammautumisrysä vielä joku kerta napsahtaa kun lähdössä töppäillään. Itselläni läheltä pitejä on ollut vaikka kuinka paljon kun kuski on jäänyt eteen stumppailemaan pyöräänsä tai meinannut keulia naamalleen eteeni. Keltapunamennikäinen ja Karvapörrö ovat lukunsa erikseen, heihin kannattaa pitää hajurako niin eteen, taakse kuin sivullekin, ehkä jopa vertikaalisesti tarkkailla tilannetta.
Eli vastaus on ehdollisen myönteinen. Jos lähtöharjoitus järjestetään (sateella ei, eikä myöskään jos jotain muita ongelmia, kuten radan öljyyntyminen tms.), niin tällöin voidaan ottaa vastaan näyttöosuus.
T. Jukka
Näinhän se on. Ilmeisesti joku muukin oli henkisesti varautunut siihen että noita pidetään pks, tre, pohjanmaa-akselilla edellisen / edellisten vuosien malliin. No itselle tuo Kemoran viikonloppu sopii kalenteriin ja pääseehän sitä samalla ajamaankin.kirjoitti
Varmasti se ensikertalaiselle jännin paikka... Miten noita lähtöharjoituksia on muuten ratapäivillä yleensä järjestetty? Ite oon nuo jotenkin missannut niillä mp-tuen päivillä joissa on tullut oltua mukana.kirjoitti
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Viime kaudella järjestettiin n. 10 lähtöharjoitusta ajoharjoittelupäiviemme yhteydessä. Ajajakokouksessa tiedustellaan onko sellaiseen kiinnostusta ja jos on, niin 1-2 on järjestetty kyseisenä päivänä.(MRi @ Maalis. 02 2011,21:28) kirjoitti
Ulkomuistista nykäistynä taidettiin kerran järjestää myös Orgin päivillä yksi lähtöharjoitus kun muutama henkilö tuli sitä pyytämään.
Aika joustavasti noiden kanssa on menty. Helpointa noiden järjestäminen on Alastarolla ja Kemoralla jossa valot ovat valmiina. Käytännössä ne järjestetään nopean ryhmän alkuun. Ensimmäinen mahdollisuus tullee olemaan kesäkuun alun Alastaron keikalla.
Jukka
2011 ajajatutkinto asiaa --> Kliks (pdf)
Kooste:
Road Racing ajajatutkinto koostuu kahdesta osasta, teoriaosuudesta ja ratatutkinto-osuudesta. Teoriaosuus kestää noin
2-3 tuntia ja kyse on koulutuksesta jossa käydään läpi sääntöjä ja käyttäytymistä kilpailutapahtumassa.
7.5.2011 kello 09.00 Kemoran moottorirata
(Kemorassa on mahdollisuus suorittaa myös rataosuus, samaan aikaan SML:n ajoleirillä)
13.5.2011 kello 19.00 Jurvan moottorirata
(Jurvassa on mahdollisuus suorittaa myös rataosuus, samaan aikaan HelRC:n ajoleirillä)
xxx
Alkuperäisessä esityksessä olisi ollut siis mahdollisuus suorittaa teoria vain tuona kyseisenä päivänä. Jollekin vähän skeptisemmälle olisi saattanut syntyä mielikuva, että kyseessä olisi kotiinpäinveto (jenkkiterminä home ward trend) jolla olisi varmistettu kyseisten ratapäivien osallistujamäärän maksimointi.(Streethawk @ Maalis. 03 2011,16:21) kirjoitti
Tilanne olisi saattanut vaikuttaa ehkä hieman samalta jos sääntöihin tulisi ns. yhden rengasmerkin -sääntö ja renkaiden myyjä sattumalta olisikin sama kuin säännön laatija. Kätevää ja sinällään ihan nokkelaakin, mutta valitettavasti kilpailuviranomaisilla (enkä nyt viittaa mopokilpailuihin) saattaisi olla tuollaiseen toimintaan sanansa sanottavana.
Allekirjoittanut ottaa edelleen vastaan näyttöosuuksia ja niinä päivinä kun meidän tapahtumissa on lähtöharjoitukset. Tällöin vaatimustaso tulee ylitettyä (vaikkei näytöstä mitään vaatimustasoa olekaan määritelty).
Nyt homma on mielestäni järkevällä tasolla ja sopivasti hajautettu, joten kenenkään niskaan ei kasaudu ylisuurta taakkaa ja uusien kilpailijoiden tulolle ei ole rakennettu keinotekoisia esteitä.
Jukka
Milloin aiotte avata ratakauden? Joko polttelee?
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Heti lähdetään radalle kun lumet sulaa ja radat aukeaa. Ainakin torstaina näytti Botniaring aika surkealle moottoripyöräilyn suhteen. Ens kuun alussa varmaan haen katupyörän kotiin jotta saa edes jotain tuntumaa pyörään ennen ekaa ratapäivää. Viimeistään Tuen ja Orgin ekat päivät tulee ajettua toukokuun alussa.(TeroT @ Maalis. 12 2011,14:19) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Vielä 54 päivää aikaa saada mopo kasaan.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Taitaa olla .ORGin eka ratapäivä Alastarossa, kun radalle pääsee. Toivotaan, että lämpötila on kunnolla plussan puolella silloin.
xxx
3.5. alkaa, MP-tuki ja Ahvenisto. Ja vastauksena, että kyllä polttelee, aika v...sti *
edit: ups...väärään ketjun tuli kommentoitua. En ole menossa YCC kisoihin
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011
Tähän kyllä melkein pitäis esittää kysymys: "Miksi et?"(Bobo @ Maalis. 12 2011,16:31) kirjoitti
![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Tänä vuonna tuonne ois tarkotus painaa auton kyydissä viime vuodesta viisastuneena. Eli kunhan päivällä ois se kymmenisen astetta niin pääsee rataa kiertämään.(Streethawk @ Maalis. 12 2011,15:38) kirjoitti
Superbike #7
Oma tähtäin on 18.4. Jos ei tuolloin niin mahdollisimman pian sen jälkeen.
Mopo alkaa olla aika valmis. Enää uudet tarrat paikalleen ja viime kaudelta vanteille jääneet sadekelin renkaat vaihdan kuivempiin versioihin.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Ehkä tunti ennen aika-ajoja, jos ehtii vaihtamaan syksyn päätöskisan jälkeen jääneet sadekelinkumit vähemmän sateisiin (oletuksella, ettei sada) Jos sataa, niin sitten suoraan aika-ajoon. Toukokuun alussa on varmaan niin hirveä humala ja darra perään, ettei kykene ennen. Puoli vuotta maidon voimin vetää ihmisen heikkoon kuntoon, joten pientä palautusta ensin. Muutenhan sitä tajuaa mihin suuntaan ne mutkat kääntyvät ja pelkotila valtaa mielen.(TeroT @ Maalis. 12 2011,14:19) kirjoitti
Jukka
Meillä puuttuu vielä vähän muutakin kuin tarratKattteet pitäis maalailla ja iskarit on vasta menossa
huoltoon.Onneks lunta vielä noin paljon niin ei tarvii hätäillä...
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC #14
Aika samassa jamassa, etupää vielä huoltamatta ja katteet meni just maalaukseen. Aina enemmän tai vähemmän viime tipassa, mutta 1.5. Alastarolla olisi tarkoitus kokeilla...kirjoitti
BoTT henkinen mopo tulossa tähän osoitteeseen, mites muilla? Saadaanko kapinat aikaiseksi vai pitääkö etsiä vihreämpää ruohoa aidan takaa?(AnttiJ @ Helmi. 21 2011,14:02) kirjoitti
Ainakin eräs P.P. lähestyi minua aiheesta tänään ja ilmoitti osallistuvansa BoTT-luokkaan. Kilpaillut aiemmin 2003-2006, joten kai sinne joku toinenkin on tulossa mukaan.(AnttiJ @ Huhti. 20 2011,10:10) kirjoitti
Jukka
P.S. Samassa yhteydessä vinkkiä jokkiskuskeille. Nyt olisi käyttämätön puku kokoa 52 myytävänä kisahommiin. Tarkemmin mp-foorumin myyntipalstalla.
Omalta osalta tutkinto nyt paketissa. Eipä tuolla meitä ruuhkaksi asti ollut, kymmenkunta joista pari oli junnuja.
Kokonaisuutena jäi erittäin hyvä kuva reissusta vaikka oman priorisoinnin takia tuon joutui tekemään päiväreissuna. Ei paljon naurattanut kun kello pärähti 2:45 viime yönä (onneksi on energiajuomia...).
Keli suosi, sai ajolinjaopastusta, Vehniäisen luennoltakin jäi jotain ehkä haaviin ja Kemoran ekakertalaisena aikakin asettui selkeästi ennakkotoiveiden tontille *
Oishan tuolla ajellut huomisenkin mutta tuohon mainitsemaani priorisointiin liittyen onnittelut kaikille äideille!
Edit: Niin ja sais noi tutkinnot silti järjestää vanhan mallin mukaan täällä pks:lla...
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Onko joku nähnyt botniaringin kisan ilmoittautumista jossain?
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..