Niin, itse lisenssihän maksaa 100€, joka jo sellaisenaan on autopuoleen verrattuna kallis. Mutta älyttömäksi hinnan tekee vakuutus, joka ei edes korvaa mitään.
Purnasin vakuutuksen paskuudesta, kun kävin SML:n konttorilla, niin väittivät, etteivät muut yhtiöt halua edes tehdä tarjouksia, joten Pohjola saa more or less hinnoitella vakuutuksen miten tykkää
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Korjataan nyt sen verran, etten tuota pelkän lisenssin hintaa pidäkään pahana vaan sitä vakuutusosuutta. Ja sen hinta on korkea, koska lisenssin täytyy kattaa ulkomailla kilpailemisen.
Ja aika hienosti SML veti tämän uuden numeron varaus tsydeemin läpi (jäärata)! Jos halusit pitää tälle kaudelle kauden 2010 numeron, niin se täytyi varmistaa tiettyyn pvm mennessä, jonka jälkeen varaamattomat numerot vapautetaan. Kävi vaan sillai, että kaikki numerot ja nimet kopioitiin 2010 listoista. Eli mitään numeroita ei vapautunut ja nyt siellä listoissa on samoja nimiä ja numeroita A ja B luokissa sekaisin!
Great!![]()
Null
Missä eduskunnan määräämässä laissa sanotaan, että pitää olla lisenssi, kattojärjestöt ja byrokraatit hommassa mukana? Taitaa olla aivan itse keksitty sääntö "hallinnollisten kulujen" kattamiseksi.
Pyörillähän saa ajaa kilpaa siinä missä saa juosta kilpaa leikkikentällä, lyödä kilpaa kaveria naamaan, tai pelata trivial pursuitia, vai olenko missannut jonkun Finlexin pykälän?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Eihän siinä varmaan mitään ongelmaa olekaan jos ei halua koskaan osallistua mihinkään "viralliseen" kilpailuun kilpailijana tai järjestäjänä.(vetomies @ Helmi. 08 2011,13:05) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Mitä väliä sillä on, onko kisa "virallinen"? Sillä on väliä, kuka on ruutulipulla ensin. Eikä silläkään ole väliä, kuin muutaman tosimielellä liikkeellä olevan jokkiskuskin mielestä.(TeroT @ Helmi. 08 2011,13:09) kirjoitti
Jos menestystä näyttää tulevan, sitten voi myöhemmin hattu kourassa ja tietämättömyyttään anteeksi pyydellen siirtyä eriseurasta turvallisen kattojärjestön huomaan.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kuullostaa ihan samalta mitä joskus 90-luvulla oli jalkapallossa. En tiedä kuka homman sitten veti läpi, mutta oli muuttunut siten, että voi ostaa lisenssin vakuutuksella tai ilman vakuutusta. Jos osti ilman, niin piti todistaa, että on oma vakuutus joka kattaa kilpailutoiminnan. Ja yllätys, yllätys se oli ainakin silloin vielä myös Pohjola jolla oli yksinoikeus noihin pakollisiin vakuutuksiin. Onkohan Pohjolan hallituksessa paljonkin urheiluihmisiä..?(PoS @ Helmi. 08 2011,12:40) kirjoitti
xxx
Käsittääkseni nykyisinkin saa lisenssin ilman vakuutusta jos pystyy osoittamaan, että on hankkinut vastaavan vakuutuksen itse erillisenä. Ongelma vaan taitaa olla ettei markkinoilla ole vastaavaa vakuutusta koska korvaavuuden tulee olla voimassa myös ulkomailla kilpailtaessa.(Streethawk @ Helmi. 08 2011,13:16) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Kyllä, kävin nimenomaan hakemassa vapautusta liiton lisenssivakuutuksesta.(TeroT @ Helmi. 08 2011,13:22) kirjoitti
Kaikille tiedoksi kautta 2012 varten: vapautus lisenssivakuutuksesta pitää hakea SML:ltä ennen vuodenvaihdetta. Vapautuksen saa, jos on vastaava, muualta ahnkittu vakuutus
Mun oma vakuutus on huomattavasti edullisempi kuin lienssin kylkiäinen, ja korvaakin jotain.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Saa ostettua joo. Ongelmana on vaan se, että saadakseen vapautuksen vakuutusmaksusta, pitää todistukset esittää aiemman vuoden puolella, eli tämän vuoden vakuutusmaksusta vapautuakseen, olisi vakuutustodistus pitänyt esittää 31.12.2010. Se ei riitä, että vakuutuksen voimassaolon pystyy todistamaan ennen lisenssin ostamista tälle kaudelle.(TeroT @ Helmi. 08 2011,13:22) kirjoitti
Kuten JR on moneen kertaan väkevästi todistanut, käytännössä kaikilla suomalaisilla liikennevakuutetun pyörän omistajilla sellainen vakuutus on jo olemassa liikennevakuutuksen muodossa. Se ei kuitenkaan ilmeisesti riitä tuoksi vakuutukseksi jolla vakuutusmaksusta voi vapautua.
Itseäni korpeaa tällä hetkellä se, ettei SML:ää tunnu kiinnostavan nostaa ratamoottoripyöräilyn harrastajamääriä. Esimerkkinä kuljettajakoulutuksen vaatiminen myös jokkikseen osallistujille (sinällään ihan hyödyllinen juttu), mutta haluttomuus niiden järjestämiseen.
Samoin ihmetyttää SML:n asenne vapaaehtoistoimintaan. Erään toimitsijalisenssin hankkineen on "kielletty" toimimasta AKK:n alaisessa tapahtumassa toimitsijana, sillä SML tulkitsee nämä laittomiksi kisoiksi kun SML:lle ei ko. tapahtumasta tulouteta omia kymmenyksiään. Ei täällä suomenmaassa niin paljoa halukkaita kisajärjestäjän tehtäviin ole, että kannattaisi ehdoin tahdoin kusta vapaaehtoistyöntekijöiden muroihin.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Eipä siinä mitään ongelmia ole kilpailijan kannalta, jos kyseinen kilpailija ei ole aiemmin missään muussa luokassa ajanut. Tällöin häntä ei voida sanktioida eikä lisenssiä napsata pois kun sellaista ei olekaan. Muiden osalta ongelmia voi tulla, esim. classic tai sivarit.(vetomies @ Helmi. 08 2011,13:16) kirjoitti
Toimitsija taas voi menettää lisenssin jos osallistuu "laittomiin" kisoihin. Laiton vain Moottoriliiton vinkkelistä katsottuna. Valvonta? No, aika olematonta. Ryssien järjestämissä villeissä kisoissa on aika monta SM-tasolla ajavaa kuskia esiintynyt eikä keltään mitään lisenssiä ole peruutettu.
Kiertotie on toki olemassa. Kerhon sisäisiä kisoja voi järjestää, eikä niihin tarvita kilpailulupaa. Tällaista voi sitten harkita jos toimintaa aletaan vaikeuttamaan tietoisesti. Eikun tiski pystyyn ja porukka jonoon ja henkilö liittyy järjestävään seuraan, tässä tapauksessa Moottoripyöräilyn tuki ry:n. Ollut jo jonkun aikaa harkinnassa moinen. Ei tarvitse maksella lupamaksuja liiton suuntaan eikä anomuksia lähetellä mihinkään eikä pohtia sattuuko kisa osumaan jonkun Norjassa järjestettävän kanssa päällekäin vaiko ei.
Katsotaan kuinka tilanne kehittyy. Aika paljon pienemmällä stressillä pääsisi jos kisat olisivat lähtöharjoitusten tyyppisiä. Tuomaristostakin voisi luopua. Enpä muista yhtään tapausta missä näiden vuosien aikana tuomaristoa olisi ihan oikeasti tarvittu ratkomaan jotain erimielisyyksiä. Se joka tulee viivan yli, on ensimmäinen ja sillä hyvä. Toki lippujen aikana tapahtuvia ohituksia ja varaslähtöjä voitaisiin valvoa, mutta ei siihen mitään valitusinstanssia tarvittaisi.
Ryssät muuten voittivat panssarisodan siksi, että sakemannit keskittyivät tekemään täydellisiä panssareita ja hienoja tekivätkin. Ryssät vain tekivät niitä muutaman kymmenen kertaa enemmän kun eivät jääneet suunnittelemaan täydellistä maailmaa ja lopputulos oli mikä oli ja 2 miljoonaa saksalaista naista pääsi tutustumaan venäläiseen seksiin.
Jukka
Jos SM-kisojen yhteydessä ajatte, niin muistakaa poistaa videotallennusvälineen pyöristä, kännyköistä ja kameroista. Toki voitte myös tarvittaessa ostaa videointioikeuden
Suomen Moottoriliitto ja JMS Nordic ovat solmineet sopimuksen kauden 2011 moottoripyöräkilpailuiden videointioikeuksista. Sopimuksen piiriin kuuluvia lajeja ovat enduro, enduron cross country, motocross, road racing, trial ja speedway. Moottoriliitto myöntää videointioikeuksia myös muille osa-puolille.
Suomen Moottoriliitto ja JMS Nordic ovat solmineet yhteistyösopimuksen kauden 2011 Suomen Moottoriliiton alaisten kilpailuiden videoinnista. Sopimuksen piiriin kuuluvia lajeja ovat enduro, enduron cross country, motocross, road racing, trial ja speedway – sisältäen niin SM-sarjan, Suomen Cupin kuin kansallisen sarjankin. Yhteistyösopimus ei käsitä kuitenkaan supercrossin SM-sarjaa.
– Olemme erittäin tyytyväisiä saavutettuun sopimukseen, sillä moottoripyörälajien laaja näkyminen on meidän molempien yhteinen intressi, kiteyttää Moottoriliiton toimitusjohtaja Kurt Ljungqvist.
Ljungqvist näkee sopimuksessa paljon hyvää myös Moottoriliiton kehittymisen kannalta: – Sopimus takaa, että lajeista kiinnostuneet katsojat saavat nähtäväkseen videoita, jotka tekevät oikeutta vauhdik-kaille lajeillemme. Pyrkimyksenämme on, että tulevaisuudessa kilpailuvideoita tuotetaan kauden ympäri mahdollisimman monessa lajissa – ja eri kanavien välityksellä.
Ljungqvist painottaa, että kyseessä ei ole yksinoikeus vaan kilpailuiden videointioikeus voidaan myöntää myös muille osapuolille – sopimuksen mukaan.
Suomen Moottoriliiton alaisten kilpailuiden videointi ilman lupaa on kiellettyä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Itse olen ollut AKK:n alaisessa kisassa mukana niin kilpailijana kuin toimitsijana (ratatuomari). Haluaisinpa nähdä sen henkilön, joka minulta tulisi pyöräpuolen lisenssiä hakemaan pois koska olen a) ajanut autolla kilpaa b) ollut siellä liputtamassa. Sen jälkeen edessä olisi aivan varmasti käräjät. Ilmeisesti joku oman elämänsä matlock on harjoittanut lainanalogiaa ja päätellyt, että tällainen toiminta on rinnastettavissa työelämään jossa varmasti voi kellokortin napsaista pois työläiseltä joka käy oman duuninsa ohella kilpailijalla töissä. Moottoriliiton väellä on kyllä ollut tiedossa, että järjestimme RataSM:n yhteydessä YCC:n kisan eikä siitä kukaan tullut moittimaan. Olisin ollut aika yllättynyt jos joku olisi tullut toimitsijakorttiani nykimään. Toisaalta eipä kukaan ole kyllä yrittänyt minua tapahtumissa puhalluttakaan. Jos joku ei-virkamies päättää puhalluttaa, pyydän poliisin paikalle. En siksi, että haluaisin puhaltaa vaan siksi, että on hyvä paljastaa virkavallan anastusyrityksetkin ja pakkokeinolain loukkaukset.(Juutana @ Helmi. 08 2011,13:32) kirjoitti
Jukka
Allekirjoittaneella on Curren myöntämä lupa moiseen (sähköpostiviesti vuodelta 2006) ja lupa on voimassa toistaiseksi. Pyörässä olleet videolaitteet ovat katsastuksessa hyväksytetty. Sen suhteen ei ole ollut ongelmia eikä kukaan ole tullut kymmenyksiä vaatimaan.(vetomies @ Helmi. 08 2011,16:22) kirjoitti
Jukka
AKK:hon viittaan sen takia koska se on olemassa oleva esimerkki jo "täysin kustusta hommasta". Tämä ns. promoottori Oy alkaa sotkeutumaan liiton Ry toimintaan. Se on nostanut AKK:n alaisissa kisoissa kustannuksia ja voisin veikata myös aivan turhan päiväisiä sääntöjä esim. "turvallisuuden nimissä". Tästä esimerkkinä jokamiesluokan hans niskatuet ja pakolliset tuleltasuojaavat alusasut.(TKD @ Helmi. 08 2011,12:38) kirjoitti
Tämä esimerkkinä, että kustannukset nousee kohtuuttoman paljon harrastajalle jolle autopuolella 400e niskatuki+FIA päivätyt alusasut, turvavyöt ja penkit jo saattaa olla pieni kynnyskysymys. Minulle tämä 400e kysymys on itellä ainakin lisenssi, osallistumimaksut pyörii siinä 40e-80e jotka on siedettäviä. Mieli tekisi ajella enemmän kisoja ja käydä ns. harrasteleen crosscountryä ja jne. Mutta +400e lisenssi on vain aavistuksen liian kallis kerta rykäyksenä maksettavaksi. Varsinkin kun vielä pakollinen kustannus on kahden crossipyörän liikennevakuuttaminen, nämä jo maksavat kiitettävästi.
Yksi tapahan olisi perustaa joku Pamaha Suomi Sarja. Kilpailijat olisi salanimillä. Näin ei moottoriliitto voisi yhdistää kilpailijoita ja perua lisenssejä syynä, että osallistui laittomaan kilpailuun. Auto puolella näin toimitaan/toimittiin, kun järjestettiin akk ulkopuolisia kisoja. Esim rokkiralli.
Sehän olisi mahdollisuus tietysti järjestää "kisoja" kun järjestäisi sarjarääräät. Osallistumisoikeus vain kerholaisilla silloin.
Mutta hetkinen seis, jos FIM vaatii kansainvälisen lisenssin niin miksi tässä "sarjacrossi lisenssissä rikotaan sitä vaatimusta. Lainaus eräältä kerhon nettisivuilta jossa käsitellään sarjacrosseja:(TKD @ Helmi. 08 2011,12:38) kirjoitti
Joten onko tämän "rajoitetun ajajalisenssin" jälkeen enää mitään syytä perustella kansallista lisenssiä, että FIM nyt vain vaatii ainoastaan kansainvälistä lisenssin tarjoamista harrastajille. Miksi jos on olemassa JÄSENTEN VÄLISEEN KILPAILUUN TARKOITETTU KERTALISENSSI, eikö silloin voisi aivan yhtä perustellusti tehdä KOTIMAAN KILPAILUUN TARKOITETTUA KERTALISENSSIä tai koko vuoden kestävää?kirjoitti
Miksi tämä ei oikein vakuuta? Vai tuntuuko se vain päässä sille, että liiton kommunistit vähän koittaa vetää välistä joko itselleen tai Pohjolan vakuutusfirman kautta?
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Tuollaiset jätän ainakin omalta kohdaltani suosiolla oman elämänsä ghostridereille. Esiinnyn ihan omalla nimelläni ja kypärähuppuakin pidän päässä vain mopolla ajaessani ja tovereiden kanssa paikalliseen juostessa.(willik @ Helmi. 08 2011,18:35) kirjoitti
Mikään ei estä tarvittaessa perustamasta vaikka omaa liittoa, mutta riittääkö siihen puuhaan enää aatteen palo ja energia, omalta osaltani tuskin. Eipä tässä enää pysy polkupyörälläkään pystyssä, joten taistelkoot nuoremmat ja notkeammat.
Loppuun totean vain, että ratkaisu rahapulaan on näissä piireissä harvinaisen helppo, mutta pitkässä juoksussa ei ehkä se järkevin. Tasokorotus oli vaatimaton rapiat 100 % jäsenmaksuihin (jäsenkerhoilta/-yhdistyksiltä liitolle) ja kilpailjoillekin tuli indeksikorotusta reippaasti suuremmat korotukset. Eräs moottorirata lähti sille linjalle ja asiakkaat äänestivät jaloillaan ja näissä voi käydä hyvinkin aivan samoin. Jos paskan palvelun ym. aiheuttamaa kassavajetta ja asiakaskunnan katoa paikataan hintoja nostamalla, niin ei tarvitse aivan kauppatieteen tohtori olla arvatakseen kuinka tulee käymään.
Sinällään kutkuttava ajatus olisi tuollaisen liiton pistäminen pystyyn. Ratapäivät lähtivät vetämään, ennakoivan ajon kurssit myös, kilpaluokasta tuli suurin Suomessa ja rata-ajokurssit myytiin loppuun, joten tuossahan olisi uusi haaste vaan ehkä hieman paremmin tuottavat haasteet kiinnostavat jatkossa. Mutta ajatuksena hauska, aina ennen unille menoa.
Jukka
Kysymys 20:
Miksi jäsenten välisiin kilpailuihin vaaditaan SML:n lisenssi ja lisenssiin kuuluva tapaturmavakuutus?
FIM sääntökirja kohta 110.2 velvoittaa kaikkia FIM:n jäsenjärjestöjä varmistamaan, että jäsenkerhojen järjestämässä kilpailutoiminnassa on voimassa kilpailijan tapaturmavakuutus ja toiminnan vastuuvakuutus. Jotta lajiliitto voi varmistaa tämän sääntökohdan täyttymisen sekä yleisesti riittävän vakuutusturvan toteutumisen vakavissa onnettomuustilanteissa, on SML katsonut lisenssivakuutuksen pakollisuuden tarpeelliseksi.
Liikennevakuutuksen korvaavuus on epävarma eikä kilpailun järjestäjä pysty käytännössä tarkistamaan vakuutuksen voimassaoloa. Lisäksi lisenssi on
lupa kilpailla SML:n jäsenkerhojen ylläpitämässä kilpailujärjestelmässä.
SML on antanut vastineen Sosiaali ja Terveys Ministeriön työryhmälle koskien epäselvää tilannetta ja pyytänyt yksiselitteisen selvityksen uuteen liikennevakuutuslakiin. Lain voimaantulopäivä ei ole vielä tiedossa.
Tuossapa avaimet helppoon ratkaisuun jos sellaiseen tulee tarve. Liikennevakuutuksen korvaavuus ei ole millään muotoa epävarma ajettaessa suomalaisella moottoriradalla jota ei ole liikenteeltä eristetty ja kerhokilpailuissa tuskin tultaisiin hankkimaan satapäistä järjestysmiesporukkaa metsäalueita valvomaan satunnaisten kulkijoiden estämiseksi.
Jukka
tai sitten(vetomies @ Helmi. 08 2011,16:22) kirjoitti
linkki smällin artikkeliin jossa tarkennetaan videoinnin luvanvaraisuuksia
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Tarkennus aiheeseenhan tuli vasta tänään. Ihan aiheesta.(Elämäntapamotoristi @ Helmi. 09 2011,12:47) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
– Verkkomaailma on täynnä hienoja ajopätkiä Moottoriliiton kilpailuista, joiden kuvaamista tai levittämistä emme halua mitenkään rajoittaa(vetomies @ Helmi. 09 2011,13:49) kirjoitti
Pisteet Moottoriliitolle erinomaisesti järjestetyistä kisoista. Itsekin olen saanut monessa olla mukana. Kyllä kelpaa harrastaa kun on pyyteetön taho noita järjestämässä. Harvinaista herkkua tässä kapitalistisessa maailmassa josta melkein kaikki yhteisölliset onnelat ovat hävitetyt. Pohjois-Korea ja Kuuba viimeisinä saarekkeinaan pinnistelevät vielä.
t. Jukka
Pitäisiköhän tänne pistää spekulointeja tulevan kauden mestareista ja spekuloida kuka vie himoitun kiertopalkinnon kauden 2011 päätteeksi?
Olen yrittänyt Vauhdin Maailmaa seurailla, muttei ole näkynyt tarinaa luokan kiintotähteestä. Kenties harjoitusleirillä viilailemassa viimeisiä pois.
Yllättääkö Vuosaaren musta oR1?
Ketkä keräilevät itseään B-lähtöjen kautta pääkapinoihin?
Kestääkö Jalava kauden myrskyt vai onko oksisto tuuhea ja latva laho ja väistämätön edessä?
Onko All Rightin roteva huippumyyjä uusi sarjos vai jääkö titaanit asentamatta?
Kuka rullaa eniten muiden yli, onko se karvapörrö, allekirjoittanut vai BoTT-luokan pieni, mutta sitäkin pirullisempi tonttu joka seuraa jälkikasvunsa vanavedessä?
Tekeekö Pelle Peloton, Iitin ihmemies paluun vai viekö ravustus taaskin kaiken ajan.
Entäpä milli sieltä, kaksi astetta ruuvia vasempaan -säätäjämme Suomen Turusta? Onko viimein aika siirtymisen teorioiden maailmasta empirian pariin?
Entäpä nouseeko taistoihin autopuolella näyttönsä jo näyttänyt, mutta avauskisassa rullatuksi joutunut kilpakumppanini?
Tässäpä pohdittavaa. Reilun kolmen kuukauden kuluttua ensimmäiset kapinat jo päällä.
Jukka
^Ihan villinä veikkauksena voisin tähän heittää, että useampi kuin yksi vanha parta saa todeta miltä näyttää kun n. keskikokoisen kivitalon kokoinen kaveri tulee ohi niin että heilahtaa.
Myös tuulen nussimaa vinkuheinää muistuttava pitkätukka saattaa tulla näyttämään kuinka ruman suhteellisen tuoreesta gixeristä saa rakennettua kun jättää kokonaan yrittämättä.
Paljon uusia naamoja on siis varmasti tulossa teidän vanhojen kiusaksi.
Pahoittelut kirjoitus-, välimerkki-, ja kielioppivirheistä yllä olevassa tekstissä. Flunssa ei tee hyvää kieliopille.
Superbike #7
Mitä isompi, sitä kauemmas se menee alastarolaisessa mäntymetsässä. Se on nähty.(Nitrous @ Helmi. 15 2011,23:15) kirjoitti
Kamera on valmiina jahka on taas sellaisen suorituksen aika.
Jukka
Jos ei ole kaatunut, ei ole yrittänyt. Ajattelin jatkaa samaa "pytty tai rytty"-teemaa ensi kaudellakin.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Helmi. 16 2011,00:09) kirjoitti
Pakkaa hämmentämässä poninhäntäisen vinkuheinän ja rapistuneen kivitalon kanssa on myös Leppävaaran Dovizioso. Huhuja on liikkunut myös erään Helsingin Yli-Herttuan osallistumisesta. Myöskin eräs Itä-Helsingin taksikuski taitaa osallistua leikkeihin. Sillä polttopullojen ja mamumaleksijoiden väistelykokemuksella meikäläisten tyyliset liikuvat shikaanit pitäisi olla lastenleikkiä.
Kyllä tästä tiukka kausi on tulossa...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Tämähän alkaa näyttää siltä, että ennakkosuosikkeja ilmaantuu joka notkosta ja saarelmasta. Hyvä niin. Saadaan mielenkiintoisia kisoja.
Itse en uhoa muuta kuin -10kg painoa vielä ennen ekoja kisoja. Kuntopyörä on ahkerassa käytössä kun uloskaan ei kehtaa näillä pakkasilla mennä.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Joo ei se auta itsekään lähteä uhoamaan. Koitan ainakin välttää noita ryttyjä. Kyllä se tuo yksi kivitalon kokoinen kuski pitää jossain kisassa voittaa, jos meinaan tulee yhtä kylmä talvi myös ensi vuonna, niin sitä voittoa ajatellessa saa paljon lisää lämpöä koko talveksi *Uusia ikämiehiä on tulossa ymmärtääkseni sarjaan mukaan ihan kivasti ja toivottavasti me pystytään näyttämään nuorille sankareille ettei me ihan jalkoihin jäädä. Toisaalta, kun miettii, että yhtään kisaa en ole vielä hävinnyt, niin se luo kyllä vähän paineita tulevalle kaudelle
PS. Juutanalle tiedoksi, että se on Pedrosa ei Dovizioso. Dovi on vähän hidas.
xxx
(KilpuR1 @ Helmi. 17 2011,05:45) kirjoitti
Siinäpä se. 130 kiloa suomalaista luomulihaa havupedillä tarjoiltuna. Myös muistakin kaatuneista löytyy kuvia. Tärkeintä on ensin varmistaa kuvaus, sen jälkeen puhelinta käytetään epäolennaisempiin tarkoituksiin.
Jukka
Kyllä täälläkin on kuntokuuri aloitettu.Ensimmäinen korkeanpaikanleiri takana.Alppi-ilmalla ja keuhko-
putkentulehduksella lähti painoa jo neljä kiloa
Kisoissa mennään tuurilla ja vähäisellä taidolla mutta pallille ois jossain kisassa päästävä...
Ps.Ei pidä unohtaa ex Aprilia kuskia joka päivitti kalustoa nopeampaan suuntaan.Menee ainakin kuivalla kovaa![]()
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC #14
Ja meijän perheen nopeempi osapuoli meinas myös osallistua kahakoihin. Nyt vaan pidätte sitten huolen, että se on myös kans siellä viivalla. Kotinalkutus auttoi numeron varaamiseen asti *
Kyllä sen pitäis muutama herra pitää takanaan tai vaihtuu ne kaikki bling blingit sen pyörästä miun pyörään ja tulee vähän *
ps. Mielellään lähtisin Saaran ja Piian kanssa leikkimään, mutku ei tuo ihan ilmasta lystii oo... ja meillä rahat jaetaan kierrosaikojen mukaan
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
Ducati 748s -95
#AdvAuntie
Heippa, mä en kyllä leiki sun kaa kun sä ajat liian lujaa![]()
Mutta ehdottomasti sitä mieltä, että Heippa mukaan kisoihin!!