Sivu: 22 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1220212223 ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 677:sta
  1. #631
    Lainaa (AnDy @ Syys. 07 2011,10:12) kirjoitti
    Tulipa samalla mieleen, että kausi 2007 päätettiin motoparkissa 8.lokakuuta. Lämpötila jossain 7-8 asteen tuntumissa ja kesken päivää alkoi sataa rakeita...=)
    Saiskohan Dunlopilta kisanastarenkaita
    xxx
  2. #632
    Lainaa (AnDy @ Syys. 07 2011,10:12) kirjoitti
    Tulipa samalla mieleen, että kausi 2007 päätettiin motoparkissa 8.lokakuuta. Lämpötila jossain 7-8 asteen tuntumissa ja kesken päivää alkoi sataa rakeita...=)
    Nyt taisi mennä vuosi vinoon. 2007 jokkis ajettiin motoparkissa 9.9. Oli ihan muuten ok päivä mutta kylmä kuin saakeli, ja jännitti ihan törkeesti
    Elämä on välillä melko karseeta
  3. #633
    Lainaa (garse @ Syys. 07 2011,11:53) kirjoitti
    Lainaa (AnDy @ Syys. 07 2011,10:12) kirjoitti
    Tulipa samalla mieleen, että kausi 2007 päätettiin motoparkissa 8.lokakuuta. Lämpötila jossain 7-8 asteen tuntumissa ja kesken päivää alkoi sataa rakeita...=)
    Nyt taisi mennä vuosi vinoon. 2007 jokkis ajettiin motoparkissa 9.9. Oli ihan muuten ok päivä mutta kylmä kuin saakeli, ja jännitti ihan törkeesti
    Ehkä kirjoittelevat jostain muusta kaudesta kuin kisakaudesta. Eipä noita kirjoittelijoita ainakaan 2007 YCC:n kisoissa näkynyt enkä kisaa muista koskaan raesateessa ajaneeni. 2009 ihan normisateessa ja turvallaan viimeisellä kierroksella kyntäen.

    Jukka
  4. #634
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 07 2011,12:00) kirjoitti
    Lainaa (garse @ Syys. 07 2011,11:53) kirjoitti
    Lainaa (AnDy @ Syys. 07 2011,10:12) kirjoitti
    Tulipa samalla mieleen, että kausi 2007 päätettiin motoparkissa 8.lokakuuta. Lämpötila jossain 7-8 asteen tuntumissa ja kesken päivää alkoi sataa rakeita...=)
    Nyt taisi mennä vuosi vinoon. 2007 jokkis ajettiin motoparkissa 9.9. Oli ihan muuten ok päivä mutta kylmä kuin saakeli, ja jännitti ihan törkeesti
    Ehkä kirjoittelevat jostain muusta kaudesta kuin kisakaudesta. Eipä noita kirjoittelijoita ainakaan 2007 YCC:n kisoissa näkynyt enkä kisaa muista koskaan raesateessa ajaneeni. 2009 ihan normisateessa ja turvallaan viimeisellä kierroksella kyntäen.

    Jukka
    Joo, ihan vapaista harkoista oli tuossa puhe. Ei liity kisailuun, mutta on jonkinlainen saavutus ajaa rataa lokakuussa Suomessa. Menee samaan sarjaan kuin Golfkierros Vuosaaressa joululomilla, olisko vuosi ollut 2008.

    //Andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  5. #635
    Jep, lokakuu on jo ihan hyvin mutta enkat taitaa olla 4.12. muutama vuosi sitten kun oli näitä lämpimiä talvia. Itse en ollut mukana mutta keli oli kuulemma oikein hyvä ja aurinkoinen, lämpöä lähes 10. Ainoa haitta oli keskipäivälläkin matalalta paistanut aurinko. Tämä siis Motoparkissa...
  6. #636
    Lainaa (AnDy @ Syys. 07 2011,13:34) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 07 2011,12:00) kirjoitti
    Lainaa (garse @ Syys. 07 2011,11:53) kirjoitti
    Lainaa (AnDy @ Syys. 07 2011,10:12) kirjoitti
    Tulipa samalla mieleen, että kausi 2007 päätettiin motoparkissa 8.lokakuuta. Lämpötila jossain 7-8 asteen tuntumissa ja kesken päivää alkoi sataa rakeita...=)
    Nyt taisi mennä vuosi vinoon. 2007 jokkis ajettiin motoparkissa 9.9. Oli ihan muuten ok päivä mutta kylmä kuin saakeli, ja jännitti ihan törkeesti
    Ehkä kirjoittelevat jostain muusta kaudesta kuin kisakaudesta. Eipä noita kirjoittelijoita ainakaan 2007 YCC:n kisoissa näkynyt enkä kisaa muista koskaan raesateessa ajaneeni. 2009 ihan normisateessa ja turvallaan viimeisellä kierroksella kyntäen.

    Jukka
    Joo, ihan vapaista harkoista oli tuossa puhe. Ei liity kisailuun, mutta on jonkinlainen saavutus ajaa rataa lokakuussa Suomessa. Menee samaan sarjaan kuin Golfkierros Vuosaaressa joululomilla, olisko vuosi ollut 2008.

    //Andy
    Noniin, niinkuin tavallista niin allekirjoittaneella luetun ymmärtäminen hakusessa
    Elämä on välillä melko karseeta
  7. #637
    Lainaa (LL1 @ Syys. 07 2011,13:55) kirjoitti
    Jep, lokakuu on jo ihan hyvin mutta enkat taitaa olla 4.12. muutama vuosi sitten kun oli näitä lämpimiä talvia. Itse en ollut mukana mutta keli oli kuulemma oikein hyvä ja aurinkoinen, lämpöä lähes 10. Ainoa haitta oli keskipäivälläkin matalalta paistanut aurinko. Tämä siis Motoparkissa...
    Joo itsekään en ollut paikalla mutta on siellä joulukuussakin ajettu ihan normaalitahtia. Tänä vuonna sai sellaisenkin meriitin aikaiseksi että ratakausi tuli avattua ennen pääsiäistä
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  8. #638
    Moro taas,
    Nyt kun keli ainakin lauantain osalta ainakin näyttää sateiselta. Kysellään näin foorumin välityksellä, onko kenenkään teltassa tilaa yhdelle pyörälle ja kuskille. Molemmat (pyörä ja kuski) ovat leimalla parhaat päivät takana, mutta kuitenkin ihan sisäsiistejä.
    Osallistun tietenkin kasaus- ja purkutöihin, ja muihin töihin ja kustannuksiin.
    Jake
    nol nel nel 3236296
  9. #639
    Jos jollakulla halua mennä jo perjantaina opiskelemaan motoparkin niksit niin allekirjoittaneella on edelleen myytävänä paikka rata-ajokurssille.

    Toimi pian, paikka myytävänä vain huomisen klo 9 saakka

    ---- edit: ei enää mitään ---



    Kawasaki KX 450F
  10. #640
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Sama homma. Sääli jos jää kokonaan käyttämättä.

    0 4 4 + 3 6 1 1 4 6 9/Pasi
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  11. #641
    Huomisen YCC:n alustava aikataulu:

    Huomisen alustava kilpailuaikataulu:
    Klo 11.05-11.35 YCC B
    Klo 11.40-12.10 YCC A
    Klo 12.15-12.40 Classic

    Klo 15.10 YCC B (12 kierrosta)
    Klo 15.50 Classic (8 kierrosta)
    Klo 16.30 YCC A (16 kierrosta)

    Jälki-ilmoittautumisia tuli sen verran paljon, että kahteen lähtöön pitää porukka jakaa.

    Omalta osaltani pahoitteluni mokastani. Olin muistanut varmistaa suodattimen, jarrut, öljykorkin, mutta öljyproppua ei, joten oli sitten päässyt löystymään ja aiheutti yhden treenaajaan kaatumisen ja omanikin oli takaa tulevan mukaan aika lähellä ja kyllähän se himpan oudolta tuntui mennä Rytkösellä sivuttain.

    Suosittelisin aina himmaamaan kun näkyy sinistä savua treeneissä joissa ei ole mukana kaksitahtisia. Joku on silloin vialla. Itse luulin renkaan vain olleen syystä tai toisesta liukkaan (väärät paineet, kylmä tms) ja tajusin vasta taakse vilkaistessani, että pyöräni tyrkkää aika huolella savuverhoa ja heti mopo radan laitaan ja pelit seis. Vahinko oli kuitenkin jo päässyt tapahtumaan. Harjamiehille ja naisille suuri kiitos avusta, saatiin päivä vielä tuonkin jälkeen jatkumaan.

    Olkoot tuo taas hyvänä muistutuksena jokaiselle miksi niissä säännöissä varmistukset vaaditaan. Ei ne turhan takia noissa vehkeissä ole.

    Huomenna kisaillaan, yritetään pysyä pystyssä.

    Jukka
  12. #642
    linkkiä tulospalveluun? Miltäs sää näyttää?
  13. #643
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pallero @ Syys. 11 2011,13:27) kirjoitti
    linkkiä tulospalveluun? Miltäs sää näyttää?
    Lundahl
    Superbike #7
  14. #644
    Lainaa (Nitrous @ Syys. 11 2011,13:44) kirjoitti
    Lainaa (pallero @ Syys. 11 2011,13:27) kirjoitti
    linkkiä tulospalveluun? Miltäs sää näyttää?
    Lundahl
    tänks, reilu hajonta ajoissa. taitanu olla aikas epävakaista
  15. #645
    Pientä aamukastetta ja sumua kuulemma
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  16. #646
    Moi! Aika-ajot ajettu mielenkiintoisessa säässä.

    B:n ajojen alkaessa koko rata sumussa ja taisi vähän tihkuttaa. Rata puolikuiva ja kuivan kelin renkaat. Haasteeksi osoittautui visiiriin tarttuva tihku, joka heikentää näkyvyyttä helkkaristi. Välillä ei oikeasti nähnyt koko rataa tai kanttareita. Varikkokommenteista päätellen asia haittasi kaikkia. Kaikki kikat fairystä jesariin käytössä.

    Aika-ajoissa pärjäsivät ne ketkä jotain näkivät ja uskalsivat painaa kelistä huolimatta.

    Sää on edelleen harmaa. Sadetta ei ilmeisesti ole tulossa, mutta kosteus varmaan riesana kisassakin.

    //andy 96
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  17. #647
    Lainaa (jens @ Syys. 11 2011,13:54) kirjoitti
    Pientä aamukastetta ja sumua kuulemma
    entisen pojan lausahdus kun kysyttiin miksi myöhästyi:"ajoin sumussa ohi koulun"... onkin motoparkissa muotoa "...ohi bussipysäkin"
  18. #648
    Lainaa (AnDy @ Syys. 11 2011,13:59) kirjoitti
    Moi! Aika-ajot ajettu mielenkiintoisessa säässä.

    B:n ajojen alkaessa koko rata sumussa ja taisi vähän tihkuttaa. Rata puolikuiva ja kuivan kelin renkaat. Haasteeksi osoittautui visiiriin tarttuva tihku, joka heikentää näkyvyyttä helkkaristi. Välillä ei oikeasti nähnyt koko rataa tai kanttareita. Varikkokommenteista päätellen asia haittasi kaikkia. Kaikki kikat fairystä jesariin käytössä.

    Aika-ajoissa pärjäsivät ne ketkä jotain näkivät ja uskalsivat painaa kelistä huolimatta.

    Sää on edelleen harmaa. Sadetta ei ilmeisesti ole tulossa, mutta kosteus varmaan riesana kisassakin.

    //andy 96
    Ainakin allekirjoittanutta haittasi ja huolella. Ihan viiksikarvojen varassa surffailin ja aika-ajotulos kertoo kaiken: 1:42.380

    Itse kisassa kosteudesta ei ollut riesaa ja oma ennätys kolisi laariin 1:33.717. Itse kisa oli aika tylsä. Perinteinen lähtö, eli sijalta 5 kärkeen ja kierroksen tai pari olin piikkipaikalla, sitten paremmat vetivät ohi. Rinkisen laatikkorikon vuoksi pääsin viimeisen mutkan jälkeen täräyttämään kolmoseksi.

    A-lähtö taas oli paras kilpailulähtöni koskaan. Pitää kameralta laskea, mutta varmaan lähemmäs 30 ohitusta kisan aikana. Kunnon vääntöä vanhojen konnien kanssa. Viimeisin ohitus maalisuoralla ruhtinaallisella 0,048 sek erolla kun kaveri päätti alkaa juhlimaan keulimisyrityksellä ja siitähän rangaistaan

    Vielä olisi kerhokisa edessä viikon päästä Alastarolla ja sitten taitaakin ratakausi olla tässä.

    Kiitän niin vapaaehtoisväkeä kuin kilpailijoitakin tästä kaudesta. Ensi kaudelle uudet kuviot suunnitteilla.

    Pitänee ilmeisesti pyörän alustalle jotain tehdä kun Vehniäisen kommentti oli vapaasti lainaten "tätä sun pyörää ajaessa joutuu pitämään kummallakin kädellä kiinni kun omalla pyörällä voi ajaa yhdellä kädellä ja katsella samaan aikaan taakse." Ehkä öljyt voisi pamppuihin vaihdella, koneeseen ne tulikin vaihdettua riittävän taajaan viikonlopun aikana.

    Käykäähän ilmoittautumassa kerhokisaan, niin päästään vielä Alastarolla vähän vääntämään. Pe-su siellä siis ajot ensi viikolla.

    Jukka
  19. #649
    Motoparkissa paalulta startti ja 1. sija pysyi vain ensimmäisen kierroksen lopulle kunnes Siponen meni ohi. Sitten melkein joka kierros joku tuli ohi bussipysäkillä/pääsuoralla ja huonoimmillaan putosin sijalle 7. Porukka edellä myös vaihtoi ahkerasti sijoituksia. Oli vähän turhautunut olo, kun jengi lappaa ohi ja oma vauhti ei vaan jostain syytä riitä. Kisan jälkimmäisellä puoliskolla alkoi sitten se vauhti löytymään ja pääsin ohittelemaan sijoja takaisin. Siposesta koitin pari kertaa paluusuoran jarrussa ohi ja ohi pääsinkin, paitsi että heti lähtösuoran avauksessa kuittasi heti takaisin, kun shikaani meni minulta huonosti. Lopulta kuitekin pääsin Siposesta ohi hevosenkengän jälkeisessä oikeassa ja maalissa sijalla 4. Oma paras aika kisassa oli 1:31.336 joka luonnollisesti oma ennätys. Voittoon ajoi murskaavasti Kärki (huom. 750cc), toinen Harju ja kolmas Lindgren - onnittelut heille. Hyvä fiilis jäi kisasta, koska pääsi ajamaan taas kunnolla kisaa. Harmittavasti Poutis ruudusta 2. kämmäsi startin eikä päästy kisailemaan peräkkäin. Kaikista ikävintä oli Tumpin kaatuminen lauantaina harjoituksissa, mutta onneksi ei pahemmin käynnyt - paranemisia!
    Ensimmäinen kausi takana ja CUP-pisteissä pääsin sijalle 2 (höh, CUP-pisteiden perusteella ei jaettu mitään pokaaleja). Kauden aikana tuli yksi voitto, yksi hopea, yksi paalupaikka ja kaikissa paitsi yhdessä kisassa aina eturivin paikka aika-ajoissa. Radoilla omat ennätykset parani luokkaa 3-5sek radasta riippuen. Enpä olisi uskonut ennen kauden alkua, että näin hyvin olisi voinut mennä. Kiitos kaikille avusta, tsemppauksesta ja erittäin hyvästä seurasta näillä reissuilla!
    xxx
  20. #650
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 11 2011,23:32) kirjoitti
    Ensimmäinen kausi takana ja CUP-pisteissä pääsin sijalle 2 (höh, CUP-pisteiden perusteella ei jaettu mitään pokaaleja).
    Ne on perinteisesti jaettu päätösbileissä, jotka tänä vuonna lienevät Imatran valtiohotellissa. Kiertopalkinnon saa voittaja ja nimensä tauluun.

    SRRA:n foorumilta löytynee tieto kyseisten kekkereiden ajankohdasta ja paikasta.

    Jukka
  21. #651
    Kausi on Motoparkin jälkeen omalta osalta paketissa.

    Perjantaina rata-ajokurssilla oma ajo oli jotenkin väkinäistä mistä tuli kouluttajaltakin kommenttia. Itse kurssi oli taas rahanarvoinen ja sitä voi suositella muillekin.

    Lauantai menikin sitten heti alusta perseelteen. Ekassa setissä olin ajanut Tumpin perässä 4-5 kierrosta ja tunsin että olen Tumppia jonkun verran nopeampi. Tarkoituksena kuitata lähtösuoralla ohitse. Shikaanissa tappituntumalla, Tumpilla hyppäsi vaihde pois päältä ja veto pois. Itse olin juuri ehtinyt kaasulle ja enkä ehtinyt reagoimaan riittävän nopeasti seurauksella, että etunen Tumpin takaseen ja turvalleen. Tumppi säästyi (tästä) ilman seurauksia. Rykkösestä jalkatappi poikki ja katteet ruvelle. Suurin vahinko se, että sain tälle kaudelle jo toisen Arain RX 7 GP:n lunastukseen...

    Olin jo aamulla sopinut, että Wehnä käy ajamassa ja tarvittaessa säätämässä pelin. Nyt voitiin urakka aloittaa kahvojen suoristamisella ja jarrujen ilmaamisella. Koeajolta palaute oli aidon positiivinen: ”ei ole ihme että tällä on ajettu rataennätysaikoja”. Wehnä on (aikanaan uutena) ajanut tuolla mun laitteella 1:24 Motoparkissa… Ei paljon tarvinnut alustaa napsutella ja R1 muutoinkin tikissä. Parempaa jos haluaa niin pitäis kuulemma ostaa bemari. Radalla oli jollakin ilmeisesti käynyt mielessä että on Rinkinen saanut syötön kohdalleen kun Wehnä oli huitaissut paluusuoran jarrussa ohitse ja peli oli ollut ennen shikaania kivasti sladissa poikittain...

    Aika-ajo oli tosiaan mielenkiintoinen kokemus. Jos joku olisi kauden alussa ehdottanut, että että lähdetään kostealle radalle kiertämään slicksit alla lätäköitä niin olisin nauranut partaani. Tilannetta ei yhtään helpottanut se, että ilman 100 % kosteus tiivistyi visiiriin ja näkyvyys oli säälittävä. Pito oli sinänsä hyvä mutta rehellisesti sanottuna ei ollut riittävästi reikää päässä ajaa kovempaa ja tyydyin varikolla kuulemaani aikaan joka oli juuri alle 1:40. Sijoitus tuolla *19. = B-lähdön paalulle.

    Itse kisassa perinteiseen tapaan heikko lähtö ja alun turhaa varovaisuutta ja paalu vaihtui ekalla kierroksella 6. sijaan. Tuosta nousu kisan aikana kolmanneksi. Jo kisan alussa laitteesta alkoi kuulua omituista ääntä (kuului kuulemma katsomoon saakka) ja mielenvieressä kävi että pitääkö keskeyttää. Ajattelin, että yritetään kisa loppuun silläkin uhalla että kalusto laukeaisi. No vikalla kierroksella shikaanissa alaspäin vaihdon jälkeen kakkosen sijasta laatikko välivapaalla. Aikaa tuli tupakoitua sen verran ennen kuin saa taas pykälän silmään että Jukka kerkesi ohi ja podium paikka vaihtui 4. sijaan. Jossain lyhyemmässä kisassa, esimerkiksi 12 kierrosta kestävässä, laatikko olisi juuri kestänyt maaliin saakka… Varikolla analysoidessa 3. vaihde oli se mikä ei kuulostanut terveeltä.

    Kisa oli huonoimmasta sijoituksesta huolimatta lyhyen uran paras. Todella hyvää vääntöä ja kisaa ja ennen kaikkea ensimmäisen kerran kisassa tuli sytyttyä viikonlopun parhaaseen menoon tuloksena omat enkat 1:33.882. Vauhti riitti kisaamiseen #80 Lassin kanssa joka A-lähdössä ylsi aina 5. sijalle.

    Ajot siis tältä kaudelta ohitse. Jossain vaiheessa tilinpäätöstä omasta rookie-kaudesta tuonne blogin puolelle.

    Kiitokset järjestäjille, kilpakumppaneille ja muuten menossa mukana olleille!

    Edit:

    Kuvat ois taas kivoja. Kakella on jotain mutta heilui siellä muutkin putkiensa kanssa eli linkkiä jakoon.



    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  22. #652
    Lainaa (MRi @ Syys. 12 2011,14:29) kirjoitti
    Olin jo aamulla sopinut, että Wehnä käy ajamassa ja tarvittaessa säätämässä pelin. Nyt voitiin urakka aloittaa kahvojen suoristamisella ja jarrujen ilmaamisella. Koeajolta palaute oli aidon positiivinen: ”ei ole ihme että tällä on ajettu rataennätysaikoja”. Wehnä on (aikanaan uutena) ajanut tuolla mun laitteella 1:24 Motoparkissa… Ei paljon tarvinnut alustaa napsutella ja R1 muutoinkin tikissä.
    R1:stä voi saada Karilta muunkinlaisia kommentteja, tämä omastani

    Muuten ei varmaan tekisi pahaa jos sun pyörän alustaa vähän huoltaisi ja muuttaisi. Jotenkin outo oli ajaa ja ihmeen epävakaa koko ajan.

    No, sellainen kuski kuin pyöräkin. Ehkä pitää pistää kummatkin kuntoon ensi kaudelle, jos vaikka sitten ei tarvitsisi enää kiertää B-lähdöistä vauhtia hakemassa vaan voisi katsella nekin lähdöt ja keskittyä ajamiseen.

    Myönnettäkööt, että hieman tuolla lullalla pelottaa ajaa Motoparkissa bussipysäkki ja Kemorassa nopeat mutkayhdistelmät, mutta muutoin se on kyllä ihan hyvä laitos, ainakin omasta mielestäni kun paremmasta ei ole tietoa.

    Jukka
  23. #653
    Mukava kausi oli myös toimitsija puolella olleena. Kiva oli seurailla muutamien tuttujen ajoja ja käydä varikolla häiriköimässä.
    Jos nyt oikein laskin, niin tuli oltua kaikki jokkiskisat paikalla, yhdessä katsojana ja muissa toimitsijana. SM-puolella toimitsijana muut paitsi Motoparkin kisa.

    Kaikille kuljettajille, järjestäjille, toimitsijoille ja varikkoporukoille mukavaa talvea. Keväällä sitten taas uusin kujein toimeen.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  24. #654
    Jaahas, eka YYC lähtö takana, tässä tunnelmia ...
    Lauantain harjoitukset meni säästötyistä kaverin tallista lainatun metukan kanssa luisteluun. Jopa allekirjoittaneen varoivaisella kaasun käytöllä rengas lipsui, ja meni muutaman kerran sladissakin. On se uskottava ettei renkaat ole tässä lajissa oikea paikka säästää, sladia voi harjoitella vaikka hiekkateillä kotarilla ...

    Sunnuntaina B aika-ajoon. Aika-ajon alussa oli kuin olisi bussipysäkiltä Lontoon sumuun vetänyt. Viisiiri markä sisältä ja ulkoa, "nelisilmäisenä" lasitkin kypärän sisältä huurussa. Eikun varikolle putsaamaan lasit ja visiiri. Tässä välissä radalla sattui kaato shikaanissa, venäjän tyttö teki tuttavuutta olkipaalien kanssa. Nyt huurtuminen helpotti vähäsen ja suorilla kypärän kääntely sai pisaratkin liikkumaan visiirissä. Viimeisellä kierroksella sain vapaan raon ja radassakin kuiva linja muutamia lätäkköjä lukuunottamatta. Aika 1.39.4 ja osia, sijoitus B aika-ajon 1. Sijoitus oli mukava yllätys, ja toiveet päästä kisailemaan B lähtöön hyvistä sijoituksista. A aika-ajoa seuratessa yllätyin, että kavereita ajoi omaa aikaani heikommin. Lopullinen sijoitus 18. ja A-lähtöön.
    A-lähdössä tiesin heti oman nopeuden riittämättömyyden ja 16 kierroksen kisa herätti epäilyksen omasta jaksamisesta. Ajoharjoittelussakaan tulee harvemmin ajettua täyttä settiä. Itse kisa alkoi mainiosti, varikon portti kiinni kun yritettiin päästä radalle. Tarkistettiin vielä kello kaverin kännykästä, joka näyttää oikeaa aikaa. Onneksi muillekin oli käynyt sama, niin päästiin muiden perään warm-up kierrokselle ...
    Lähtö jännitti, koska tiesin muutaman lähtöharjoituksen perusteella olevani ihan rehellisesti heikko lähtijä. Vanha Rykköseni (vm 2000) suoravetokaasereilla ei ole helpoimpia pyöriä startissa, joko se meinaa stumpata tai sitten mennään keula ilmassa. Nyt saatiin aikaan molemmat *
    Liikkeelle lähtö tapahtui hyvin, mutta kun annoin lisää hanaa kuului vain smoo, ja kone meinaa hyytyä. Kaasua pois vältän koneen sammumisen. Tämän jälkeen taas hanaa, ja nyt hytti pystyyn. Tämän jälkeen homma hanskaan ja pienellä vitutuksella ekaan mutkaan. Saankin hyvän paikan sisälle ja muutamasta kaverista ohi tornin mutkaan mennessä. Avaus kohti bussipysäkkiä, "boo" ja vauhti pois kaverit ohi vasemmalta ja oikealta. Juuri kun sain pelin vauhtiin kaverini itänaapurista uudemmalla rykkösellään hurautti edelle bussipysäkille, niin että varovaisena kaverina otin etäisyyttä ulkolenkiltä. Tavarits sai avauksissa sen verran etua, ettei kantti kestänyt heittää jarruissa sisälle. Olisi tultu hyvin nopeasti varikolle kisan jälkeen raatoautolla. Muutaman kerran kisan aikana paikkoja vaihdeltiin, kisa meni kuin iltamissa. Voittaja kuittasi meidät kierroksella, jonka jälkeen tavaritsi päätti taas ottaa kaiken vauhdin pois shikaaniin, linja lätäkön sisäpuolelle eikä kaverikaan tullut kylkeen. Maalissa heilui ruutulippu, ja maaottelu Suomi-Venäjä tällä kertaa Finski pojan hyväksi. Valitettavasti kilpakumppanini transponderi ei toiminut, joten sijoitus komeasti A-lähdön viimeinen sekuntti tolkulla muita hitaampana. Tällä ei ole tosin mitään merkitystä. Kilpailun kestänyt vääntö, huipennuksena ohitus shikaanissa ennen ruutulippua oli kokemuksen ja eurojen arvoinen. Tätä on mukava muistella kiikkustuolissa. Jukan sanoja kompaten: turha odottaa niitä mahtavia kierrosaikoja, YYC on harrastelija luokka ja ilman riittävää osallistujamäärää homma ei rokkaa. Aloittamista on turha harkita yhtä kauan kuin allekirjoittaneen.
    Kiitokset järkkäreille, kilpakumppaneille ja kaikille touhuun osallistuneille. Yamaha vanhus laitetaan nyt talvilepoon, ja aloitetaan suunnitelmat ensi kaudelle. Ainakin usempaan YYC:n kisaan tullaan 12v/20v pyörällä muita kilpakumppaneja kiusaamaan.
    t Jake nro 72

    Ps. Kisa tuli kuvattua tolla kiinan halpiksella laatu on melko heikko ja pleksissäkin liimaa ja likaa ihan riittävästi. Laitetaan pätkä tubeen, jos siitä saa edes jotenkin selvää.
  25. #655
    Huomenet. Pikkuhiljaa alkaa väsy kaikkoamaan viikonlopun jäljiltä, rankkoja ovat nämä kisaviikonloput.

    Viime kerrasta Motoparkissa oli ehtinyt vierähtää reilut 2 vuotta, joten lauantain pari ekaa settiä meni radan muisteluun. Vaikka vauhti ei ollut huimaa, niin joka setissä putosi sekunteja omasta ajasta. Parhaaksi jäi 1.42.xx ja nälkää pudottaa aika kolmenkympin puolelle aika-ajossa/kisassa.
    Sunnuntain aika-ajo olikin sitten jännä kokemus. Sumu ja kosteus tiivistyivät visiirin ulkopuolelle niin, ettei alalenkillä nähnyt oikeasti mitään. Jopa lipulla olleet ystävät näkivät tämän pisteelleen. Ajat parin minuutin pinnassa.
    Kaadosta johtuneesta tauolla pyyhkäistiin visiiriin fairya ja lähdettiin yrittämään uudestaan. Näkyvyys hiukan parempi, mutta ajo tuntui takkuiselta. Kelloon jäi kuitenkin 1.44.xx ja sillä sitten B-lähdön ruutuun 10. Tällä kertaa ei sitten lähdetäkään vikasta rivistä...

    Sitten itse kisa. Ilma kirkastui onneksi ja aamun sumuongelmia ei ollut. Lämppärikierroksella mukana olleesta motosta ketjut poikki ja yksi kilpakumppani näin ulkona peleistä. Itse startti ei ihan onnistunut itseltä ja kun kakkosmutkakin meni hivenen leveäksi, niin telttaseurueen Rahja ja Paakkinen pyyhkäisivät ohi jo heti kättelyssä.
    Parin kierroksen jälkeen kilpakumppaniksi asettui jo tutuksi tullut Lähteenmäki ja hänen seurakseen herra R1:llä (nyt en valitettavasti muista numeroasi/nimeäsi). Meidän kolmikko siinä sitten ajeli nätissä nipussa. Kaverit olivat nopeampia kahvila/torni/pääsuoralla ja sain heitä kiinni aina shikaaniin tultaessa. Hyvin tasaväkistä.
    Kärki saikin meidät sitten kiinni jossain vaiheessa, eikä itselläkään ollut käsitystä kierrosten määristä, joten viimeinen yritys lähteenmäen ohitukseen jäi tekemättä. Jotenkin muutenkin ei ollut ihan 100% keskittyminen kisaamiseen.

    Hauskaa oli taas koko rahan edestä. Kuten JPOL tuossa totesi, niin hommaan kannattaa lähteä mukaan hitaammillakin vauhdeilla. Itse kisassa meidänkin porukan ajat olivat luokkaa 1.42 ja hyvää kisaa noillakin vauhdeilla saa aikaan.

    Ensi kausi on näillä näkyvin välivuosi kisaamisesta ihan taloudellisista syistä, tunnetaan myös nimellä vanhempainvapaa. Mutta varikolle pitää päästä mukaan tunnelmaan tavalla tai toisella.
    Kiitos kaikille uusille ja vanhoille tuttavuuksille tästä kaudesta!

    //Andy



    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  26. #656
    Kisaraporttia pukkaa täältäkin. Olihan mielenkiintoinen viikonloppu!

    Saavuimme majapaikkaan myöhään perjantai-iltana, ja heti kuulostelemaan kokemuksia perjantain ratakurssilla olleilta. Lauantaiaamuna olimme (kerrankin) kohtuullisen ajoissa varikolla, ja heti ajamaan ensimmäiseen settiin, koska keliennuste oli iltapäivälle aika heikko. Normaalisti parin viikon ajotauon jälkeen ajo on ainakin omalla kohdallani yleensä aluksi vähän nihkeää, mutta nyt tuntui lähtevän kohtuullisesti kulkemaan. Streethawkilta ja kattiselta sai hyviä vinkkejä linjoista, ja ensimmäistä kertaa alkoi tuntua siltä, että Motoparkin linjat alkavat jollain tavalla löytyä (tosin kellosta sitä ei kyllä huomannut *). Kattinen laati treeniohjelmaa joka setille, milloin treenattiin jarruja ja milloin jotain muuta, aivan mahtavaa! Päivän ikävin juttu oli tietysti Tumpin kaatuminen, onneksi ei sattunut pahemmin. Päivän päätteeksi hiukan rengasjumppaa, ja sitten oltiinkin valmiita kisapäivää varten (tai näin ainakin kuvittelin).

    Sunnuntaiaamuna varikolle pääsyn jälkeen todettiin, että rata oli märkä ja keli ihanan sumuinen. Hieman kyllä hirvitti ajatella, että lähtee gp racereilla lähes märälle radalle luistelemaan. No, kaikille samanlainen kelihän se oli. YCC B aika-ajo alkoi ja jäin hetkeksi katselemaan kun ensimmäiset urheat lähtivät radalle. Noin kymmenen minuutin kohdalla rupesimme Andyn ja PKP:n kanssa ottamaan rengaslämppäreitä pois. Juuri ennen radalle lähtöä tajusin, että kypärässä oli edelleen paikallaan tumma visiiri, joten kiireesti vaihtamaan. Kaiken lisäksi oma kirkas, pinlockillinen visiiri oli jäänyt "jonnekin" joten lainasin vierestä samaan talouteen kuuluvan kirkasta visiiriä, jossa ei ollut pinlockia. Arrgggh! Ensimmäinen kierros radalla oli aika järkytys, kun visiiri oli huurussa sisältä ja ulkoa ja näkyvyys oli heikko. Toisella kierroksella olikin joku kaatunut, joten takaisin varikolle. Pieni paniikki alkoi iskeä, kun aika-ajoon varattu aika alkoi lähestyä loppuaan. Äkkiä takaisin radalle, ja kun pari kierrosta oli ehtinyt ajaa, tajusin että aikataulua olikin ilmeisesti venytetty koska ruutulippua ei tullutkaan. No, ei se minua auttanut, lopputuloksena surkea aika 1.53 ja jotain, ei vain uskaltanut ajaa kun tuntui että ei nähnyt radalla yhtään, missä on kuivaa ja missä märkää. Olosuhteet kuitenkin olivat parantuneet aika-ajon aikana, ja kuivaahan siellä loppujen lopuksi olisi melkein ollutkin, joten turhaa himmailua. Mitä kaikesta tästä aika-ajon sähläämisestä sitten oppi? Ainakin sen, että ei kannata sählätä - olisi pitänyt itsekin pysähtyä hetkeksi miettimään, mikä mättää ja mitä sille on tehtävissä. Esim. Andy kävi fiksuna miehenä välillä putsaamassa visiirinsä Fairyllä kun totesi että huuruun menee.

    YCC A aika-ajossa Streethawk ja poutis vetivät hienosti eturivin vasemman puolimmaiset paikat. Mahtavaa!!

    Sitten kisaa odottelemaan, synkkä pilvi oman pään päällä, kun aika-ajo harmitti niin paljon. Viimeisestä rivistä B-lähdössä startti, ja tällä kertaa lähtö onnistui tosi hyvin. Pääsin lähtösuoralla muutamasta pyörästä ohi, ja hyvien linjavinkkien ansiosta kakkosmutkassa vielä parista. Fiilis alkoi parantua !! Sen jälkeen kisa menikin toisen R6:n perässä ajellessa; edellä menevä oli nopeampi radan nopeissa kohdissa ja minä taas takasuoran jarruista alkaen suolenkillä. Ohitustreenille on kyllä selvä tarve, ei vain päässyt ohi vaikka yritin. Ja muutama tuli takaa ohi tässä vaiheessa. Todella hauskaa kuitenkin kisata toisen samantehoisen pyörän kanssa!!

    Kaiken kaikkiaan hauska kisa, ja opettavainen viikonloppu! Aidosti suosittelen kisaamista, itse aloitin kisaurani tänä kesänä ja ajoin neljä kisaa. Tuntuu, että oma ajaminen kehittyi kesän aikana paljon, vaikka suurta kisamenestystä ei tullutkaan. Ja parastahan on loistava varikkoseura sekä ratapäivillä että kisoissa!

    Edit. Vielä suuren suuret kiitokset kaikille tapahtuman järjestämisessä mukana olleille, mm. lippumiehinä kisassa oli tosi monta usein itse kisoissa mukana olevaa kuskia - upeaa, että mahdollistitte kisan



  27. #657
    Laitetaanpas vähän pidempi sepostus kauden päättymisen kunniaksi.

    Motoparkkiin saavuttiin to-iltana, kahden vuoden tauon jälkeen. Oikeastaan mitään kummempia odotuksia ei ollut, omaa ennätystä toki piti lähteä parantamaan. Se oli ajettu 600:lla ollen 1.34,2. Ajatuksena oli, että 30-alkuinen voisi olla sopivan haastava tavoite, mutta 31-alkuinenkin tyydyttäisi. Kisassa sijoitus olisi sitten mikä olisi, tietäen että lähdössä tuskin esittäisin mitään esimerkkisuoritusta.

    Perjantain rata-ajokurssista ei ole paljoa sanottavaa, opetus ym. oli ensiluokkaista mutta ajofiilistä ei kertakaikkiaan löytynyt. Myös koko kauden ollut luotto pyörään oli täysin kateissa, se näkyi avausten ja jarrujen flegmaattisuutena - siitä myös Wehnältä suora palaute ja ihan asiaa puhui. Päivän parhaaksi väkisin ajettu 1.33,0 ja shaiban maku suussa hotelliin ihmettelemään mikä mättää. Tässä vaiheessa oli myös päivän selvää, että jossain välissä puheissa (ei omissani) vilahdellut 1.29 -alkuinen on utopiaa. Pari kaljaa kipulääkkeeksi Rinkisen kanssa ja nukkumaan.

    Lauantaina aloitettiin ennakkoon sovitulla pyörän säätämisellä Wehnän kanssa, joka ajoikin pari ekaa settiä pyörällä. Muutoksia tehtiin aika paljonkin ja kolmannessa setissä pääsin toteamaan, että ajofiilis oli ihan toista luokkaa. Setin parhaaksi 1.32,2 joka lupaili ihan hyvää varsinkin kun alla suht finaalissa ollut takakumi. Tässä vaiheessa tuo 30-alkuinen tuntui realistiselta tavoitteelta kisassa. Seuraavassa setissä piti ajaa pari kierrosta Jukan perässä ja lähteä sitten ohi vetoavuksi, mutta Jukan R1 päätti puhaltaa öljyt silmille, joten se siitä setistä. Onneksi ei käynyt pahemmin kenellekään mukana olleelle. Missasin sitten toiseksi viimeisen setin rengastöiden vuoksi ja viimeisen sateen takia, joten vähiin jäi ajelut lauantaina. Sunnuntaiksi oli kuitenkin luvattu hyvää säätä, joten eipä niin väliä...

    Foreca ei pettänyt taaskaan ja sunnuntain keli oli taas jotain ihan muuta kuin ennustettu ja kun vielä aika-ajoon jäi laittamatta erkkarit visiirin väliin oli ilmassa kaikki katastrofin ainekset. Tiesin kyllä B:n aika-ajon perusteella, että kosteutta tulee visiiriin mutta hälytyskellot ei soineet vaikka 2009 jouduin sadekisan keskeyttämään juuri näkyvyysongelmien vuoksi samaisen erkkarivirityksen puuttumisen vuoksi. No, pari ekaa kierrosta meni ihan ok näkyvyydellä mutta sitten kun alkoi hengästymään ja hiki tuli pintaan, olikin pleksi niin huurussa että ajaminen oli lievästi sanoen hasardia. Pari kolme yritystä tein mutta kanttareita kolisteltiin sen verran että jätin leikin kesken. Parhaaksi 1.34,7 ja kuudes ruutu, johon olin siinä vaiheessa enemmän kuin tyytyväinen - näkyvyysongelmia oli enemmän tai vähemmän kaikilla. Pitoa kyllä tuntui riittävän vaikka kuinka paljon, vaikka ilmankosteus varmaan 110%.

    Kisaan lähdettiin sitten kärkeen ja karkuun ajatuksella, mutta ainoa joka meni karkuun oli Kärki *. Lähtö meni taas niin reisille kuin vain minä osaan ja kun vielä ekan parin kierroksen aikana en meinannut saada vauhtia päälle oli tilanne tuttu edellisistä kisoista. Ei auttanut muuta kuin aloittaa armoton takaa-ajo ja pyrkiä ohi niin nopeasti kuin mahdollista, ettei pojat karkaa liian kauas. Ohitukset eivät olleet helppoja, osin koska rata ei kovin tuttu mutta pääsyynä tietysti omat ohitustaidot. Yksitellen kuitenkin edellä ajavia kavereita sain napsittua työllä ja tuskalla, Poutiainen oli ainoa joka helpotti asiaa vetämällä shikaanin leveäksi. Muut ajoivat reipasta tahtia, joten välillä joutui kyttäämään paikkaa pidempääkin. Jossain vaiheessa näin että edessä on Pete ja välimatkaa on jonkun verran, joten ajattelin vetää niin lujaa kuin pääsen hyvä kierrosaika mielessä. Saatuani Peten kiinni yritin kyllä ohi oikealta ja vasemmalta, mutta Peten linjat olivat niin kohdillaan että ohi ei mahtunut. Jäin myös aina bussipysäkillä sen verran, että pääsuoran päässä ohi ei voinut yrittää, joten maaliin tultiin Pete edellä mutta hemmetin hauskaa vääntöä meillä oli - hieno ajo Peteltä! Siinä vaiheessa Lasse oli jo ajanut karkuun, joten voittajasta ei ollut epäselvää - onnittelut myös Lasselle, hieno ajo ja vielä 750:lla. Omaksi parhaaksi jäi 1.30,9 johon olen enemmän kuin tyytyväinen, se kun oli ollut tavoitteenakin. Keli oli parempi kuin aika-ajoissa ja näkyvyys oli erinomainen koko kisan ajan, sumu oli kuitenkin sen verran hälvennyt.

    Kokonaisuutena kaudesta jäi tosi hyvä maku suuhun, ratapäiviä ja kisoja tuli yli tuplaten aikaisempiin kausiin, vajaat 20 ratapäivää, 3 YCC ja yksi kerhokisa. Ennen kautta tavoitteena oli lähinnä totutella tonniseen 600:n jälkeen ja päästä samaan vauhtiin, nyt enkat paranivat yli 3 sekuntia per rata.

    Ensi kautta ajatellen selkeimmät parannettavat asiat ovat lähdöt (no shit) ja ohittaminen. Teoriatasolla ajamisessa alkaa peruspalikat olla kohdallaan, käytäntöön siirtämisessä on tietenkin savottaa siinäkin ihan riittävästi. Jos ja toivottavasti kun kilpaa ensi vuonna ajetaan, on näillä näkymin luokkana B-Superbike satunnaisin kisoin - tavoitteita mietitään sitten keväällä. Lisätavoitteena voisi olla Kemoran korkkaaminen.

    Eipä tähän loppuun muuta kuin suuret kiitokset kisaorganisaatiolle, kilpakumppaneille ja varikkoporukalle tästä kaudesta! Ja tsemppiä viimeiseen kerhokisaan niille, jotka sinne menevät. Mulla on edessä perunanostoa anopin luona *

    edit: Onnittelut myös Siposelle, Lehtiselle ja Kärjelle Cupin palkintopallisijoituksista, jokkiksen kirjoittamattoman säännön mukaan B:ssä nähdään



  28. #658
    Tässä huonolaatuista videota A-lähdöstä. Onneksi videon laatu vastaa myös ajamisen tasoa.
    Vääntöä Suomi vs Venäjä osa 1 ja osa 2

    Jake



  29. #659
    No laitetaan oma versio kun on pariin kertaan mainittu Perjantaina illalla viimeisenä mökillä.Taas kerran mutta onneksi oli porukka
    vielä hereillä niin ei tarvinnu alkaa herättelee. Muutama olut ja tiukkoja kyselyjä perjantain kurssilla olleilta.
    Perjantai treeniä heti ekasta setistä lähtien Ajat oli korkeaa 34:sta mutta alla aika kuluneet renkaat. Pienet öljynpoistotalkoot ja sade päätti ajot mutta jäi ihan hyvä fiilis. Rengasjumppa oli nopea kun ei ollu kun uus takanen vaihdettavana.
    Kaupan kautta mökille odottelemaan ruokaa kun tiimin guormee hifistelijä eli Andy oli luvannut kokkailla!Ruoka oli taas loistavaa ja
    kisojen taktiikka suunniteltiin illalla valmiiksi saunanlauteilla.

    Aika-ajot oli sitten pientä säätöä kun olosuhteet oli haastavat.Taktiikka oli et minimit täyteen ja sitten mennään niin paljon kuin vehkeistä irtoo. Se näköjään toimi koska varikolle palatessa Kattinen ja Piia tuuletti.Ensimmäinen kerta eturiviin ja ainoastaan Janne edessä.

    Kisa meni sitten alusta asti munilleen.Treenilähdön jälkeen pyörä alkoi pätkimään joten huudattelin muutaman kerran kytkin pohjassa rajoittajaan asti.Mootori alkoi taas kiertää mutta kytkin ei siitä vissiin tykännyt.Lähdössä kun löi vaihteen ykköselle niin pomppas *heti *eteenpäin.Jump start ja lähtö perseelleen.Ohi mentiin kummaltakin puolelta joten sijoitus putosi aika reilusti.Shikaanista vielä kokeilemaan kiihdytysrataa niin kakkosruutu oli vaihtunut viimeiseen sijaan! Saipa ajella kiukulla muutaman kierroksen rauhassa ja ennätyksen 32:n puolelle *

    Kiitokset kaudesta kaikille kisaajille ja oman kolhoosin porukalle. Hauskaa oli ja ens kaudella uusin kujein!! Vielä ISO kiitos myös organisaatiolle joka mahdollisti kisailun
    Ei taidolla vaan tuurilla
    YCC #14
  30.  
  31. #660
    Video kisasta ---> Kliks

    Oikeesti aivan hirveetä katsottavaa. Ajolinjat päin vi*tua, vauhti puoleenväliin asti ihan köröttelyä jne. jne.
    Mutta toisaalta, jos tällaisella sähellyksellä pääsee edes tähän, niin ainakin on "helppo" parantaa ajoa, kun on niin paljon parannettavaa *
    xxx
Sivu: 22 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1220212223 ViimeinenViimeinen