Juupaseipäs ja jossittelua.. Mutta kun kerran kysyttiin, niin kerron mielipiteeni perusteluineen:(998sFE @ Elo. 22 2011,12:54) kirjoitti
Lähtösuoralla ei ole suurta eroa 600 vs 1000, koska avaus on röykkyinen ja kusiainenkin kiihtyy suhteellisen hyvin loppuun asti. Ohitus siinä on hyvin riskaabeli, kuten osoitti esim superbiken warm-up ja sb-kisan loppuratkaisu 3.sijasta. Sen jälkeen mutkissa rata on niin kapea, että ohi ei mahdu. Piikissä pääsee ohi, mutta sen jälkeen tuleekin sitten kilosen alue, eli vaikka nopeet mutkat menisikin huonosti, niin pääsuora on niin pitkä, että ohi pääsee melkoisella todennäköisyydellä. Sinne hitaaseen oikea-oikea yhdistelmään ei mahdu kuin yksi kerrallaan ja kun kilosella ohittaa jarrussa, niin ulostulo on aika pitkälti samanlainen, kuin normaalillakin ajolinjalla. Käytännössä siis mutkasta ei pääse kusiaisella ulos yhtään kovempaa, kuin tonnisella, joten suoralla on auttamatta jäljessä. Seuraavaksi vasurin jälkeen tulee "kaksi" oikeaa mutkaa, joista voi koittaa ohi, mutta aika riskillä menee. Ja taas ollaan alussa ja tonninen edessä.
Ratkaisu olisi jättää hieman rakoa niin että nopeassa vasurissa saisi kunnon ulostulon, mutta silloin kisatilanteessa joku tulee takaa jo edelle. Mielestäni vastaavaa ongelmaa ei ole esim Alastarolla, josta Jukkakin puhui, koska siellä pääsuora on lyhyt (alle 200 km/h kusiaisella 1.28 vauhdissa) ja ykkösmutkassa on paljon tilaa. Alastaron Las Palmasissa on toki hyvä ohituspaikka, mutta siinä vauhti on vieläkin pienempi ja kusiainen kiihtyy elko hyvin loppuun asti. Räyskälässä huippujätkät taitaa puskea +260 pääsuoran jarruun ja harrastelijat jonkin verran hitaammin, mutta +200 nopeuksissa tuo tehoero kyllä tuntuu vaikka ei näykään kierrosajoissa. Jos haluat tuloksista analyysiä, niin esim SB-A:ssa top 10 ruutuun "riitti" korkea 1.23. Veikkaan että esim STK kärkimies Kostamo ei olisi top-10:ssä pystynyt ajamaan SB-kisassa vaikka aika-ajojen paras kierrosaika olikin 1.23:772.
Ei kun nyt ymmärsit väärin. En tarkoittanut, että jokkiksessa pitäisi erotella 600, 1000, 1300 (joksi eräs sivustaseuraaja luuli minun pyörääni), 800 MotoGP tai 125GP eri luokiksi. Sivulauseessani, jota nyt on väännelty suurempaan rooliin, kuin olin tarkoittanut, tarkoitukseni oli sanoa, että jatkossa pyrin itse välttämään Räyskälään tuloa sillä tavalla että ajan kusiaisella kilosia vastaan. En siksi ettei Jukka saisi minua ohitella, vaan siksi, että on hauskempi ajaa, jos tilanne on tasaväkisempi. Esim Alastarolla se on hauskaa, kun pääsee kilosesta ohi, mutta Räyskälässä sitä vaan odotti että koska se tulee suoralla takaisin ja mitään ei ollut tehtävissä (paitsi aiemmin mainitsemani sikamainen peittely). *(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 22 2011,13:13) kirjoitti
Mitäs kasasitte teltan ennen kukonlaulua ja puritte ennen kuin ehti kissaa sanoa.. Itse kuiskin "kissaa" ambulanssissa ja teippailin itseeni jääpusseja jeesusteipillä..(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 22 2011,13:13) kirjoitti
edit: selkeytin yhtä lausetta jättäen sen silti epäselväksi.. Problem solved ja lisää internetvääntöä luvassa
Lasselle pitää muuten nostaa hattua, se ikivanha 750 suzuki vastaa todellisilta tehoiltaan aika tarkasti ainakin r6r:ää.
Ja lehtinen taisi kirjoittaa lassen karanneen suorilla?
Mitä tuohon voi sanoa? Yllättävän moni kuitenkin löysi radalta ne paikat joissa kuussatasella pätkittiin tonnisia turpaan. Jos sinä et sitä tehnyt, se tuskin on syy lähteä luokkaa jakamaan? Säännöt on olleet muuttumattomat koko kauden. Nyt vaan kipikapi kauppaan ja tonnista alle niin sitten voit vaatia kuussatasia eri luokkaan kun ne tulee niin rajusti perä edellä suorilla vastaan.
Anteeksi etten jaksa olla diplomaattinen. Jotkut saattavat muistaa aikakauden kun kuussatasella sallittiin osallistuminen Supereihin. Sekin kiellettiin kun mm Lehtovirta ja Tuuli vetivät kuussatasilla mennen tullen suurta osaa SKB kuskeista pataan.
Mä olen iloinen siitä miten YCC on kiistatta kiinnostavin luokka kuljettajille, vaikka JR:ää kovasti sitä alkuun laittaessa yritettiin latistaa. Ihmetyttää vaan sisäsiittoinen nillitys kuskien toimesta. Nyt teillä taisi olla tasoerot pienemmät kuin esim mainitussa SBK-luokassa. Räyskälässä täysi ruudukko olisi ollut jonkinlainen riski, luokasta riippumatta ja onneksi saitte tuplalähdöt.
Jo Ducati Cup aikanaan todisti että yksinkertainen on kaunista ja kaikki turha masterointi tappaa kiinnostavuuden. Joka vuosi osa kuskeista nillitti luistokytkintä saatavaksi jne, kun kuulemma ilman ei pysy pystyssä. Kumma kyllä suurin osa pääsi aina maaliin saakka ja mestarikin saatiin joka vuodelle. Ducati Cup osattiin ajaa alas onneksi ajoissa, kun ko pyörämallin valmistus lakkasi ja mielenkiinto alkoi laskea. YCC:ssä on paremmat mahikset pysyä elinvoimaisena senkin puolesta.
Yhdistäkää nyt ennemmin voimianne yhdeksi riviksi ja vaatikaa SM:ien yhteydessä entistä parempaa kohtelua. Äkkiä laskettuna rahoititte melko monen luokan ajamisia, kun lasketaan osallistujamäärä / luokka ja otetaan huomioon saatu ajoaika...
Et ilmeisesti lukenut edellistä viestiäni siitä kohdasta, jossa jo kirjoitin tuosta, mutta en todellakaan haluaisi että luokka jaettaisiin minkään kuutiotilavuuden, istuma-asennon tai varikkopilttuun koon mukaan osiin. En ole missään vaatinut kusiaisille eri luokkaa jokkikseen enkä vaadikaan. Jos niin olet käsittänyt, niin olet käsittänyt väärin. Olen ajanut jokkislähtöjä enempi, kuin käsissä on sormia ja systeemi on hyvä niinkuin se on. Mielestäni Räyskälässä ero on vaan suurempi, kuin muualla, mutta sen kanssa pitää elää tavalla tai toisella. Itse ehkä sitten toisella ja vaikka supersportissa sen yhden kisan/kausi siellä, jos en muuta keksi. Ja ei, en vaihda kiloseen, lossiin, tai motogp-pyörään, vaan ajan tuolla ja sillä hyvä.(998sFE @ Elo. 22 2011,15:08) kirjoitti
Eli otappa herne pois nenusta itsekin.. ;)
Räyskälässä homma toimi todella mukavasti, oli extra ajoaikaa ja muutenkin kohtelu oli ihan kuten muissakin luokissa, ainakin siltä tuntui itsestäni. Enempää en henk koht kaipaa, kunnia onnistuneesta tapahtumasta kuulunee Kahvakoplalle ja kyllähän JR tuolla taustalla oli asiaan vaikuttamassa, sivusta seurailin.kirjoitti
Toisaalta vähempääkään ei kannata tyytyä, juurikin siksi kun miettii kuka tuo rahaa taloon...
Homma kyllä toimi. Ajoaikaa oli oikein mukavasti, vaikka se pääosin itseltäni ohi menikin teknisten murheiden takia. Jokkiksen 2 lähtöä oli aivan loistava systeemi ja omalta osaltani ainakin lippumiehet, romuauto ja ampparipalvelut pelasivat erinomaisesti.(LL1 @ Elo. 22 2011,15:44) kirjoitti
Uusi aihe väännettäväksi, eli mahdollinen kerhokisa Alastarolla vielä tänä vuonna. Saa ottaa kantaa miksi kyllä, miksi ei tai ihan vain olisiko itse kiinnostunut. Aiheesta enempi tuolla: http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=5&id=4731
Itse muutaman kilpailun järjestäneenä voin todeta, että sellaisia luokkia on kiva ottaa mukaan joista saa yleisö katsottavaa ja järjestäjä rahaa. Jotkut ovat (tietenkin) kitisseet sitä, että YCC:n kuskit maksavat vain 130 euroa kisasta vaikka esim. piikeillä ajavat 200. Itse kylläkin laskisin sen niin, että YCC tuo rahaa 5200 euroa ja piikit 1400 euroa. Ja kilpailijan näkökulmasta taas voisin todeta, että mukavampi on ajaa toisia kuskeja vastaan kuin tyhjää rataa ja kelloa.
Mutta väännetään, ajankuluahan se on tämäkin ja halvempaa, ehkä turvallisempaakin kuin radalla.
Jukka
Näytti toimitsija pyyntökin olevan MP-tuen sivulla. SM kisat jää itseltä väliin niin kait sitä yksi Motoparkinkin kisa pitää liputtaa tälle kesää. Laitoin siis viestiä aiheesta Sammylle.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 18 2011,18:13) kirjoitti
![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
En ole ikinä ajanut ainoatakaan jokkista, katsonutkin vähemmän kuin käsissä sormia. Hernettä tästä aiheesta saa kyllä mun nenästä hakemalla hakea.(Lauri_S @ Elo. 22 2011,15:26) kirjoitti
Kommentoin ja pyysin kertomaan miksi kuussataset ei kuulu samalla radalle Räyskälässä. Vielä en selitystä saanut, paitsi sen ettet saanut ohituspaikkoja suorilla. Nyt se muuttui niin että sinä et aio tulla kuussatasella Räyskälään tonnisia vastaan.
Ei kyllä ole eka asia jonka olen ymmärtänyt väärin ja pahoin pelkään ettei jää vimmeiseksi.![]()
No ei sinne varmaan mahdu kusiainen ja tonninen, mutta kaksi R1:stä mahtui kyllä rinnakkain, herra Harju ja allekirjoittanut ja peräti kaksi kertaa. Ohi en kyllä päässyt, kun en iljennyt sitten rinnalle pukata kun Pete ei selvästikään ollut havainnut meikäläistä siinä punkemassa. Suoralla en päässyt ohi kun olen onneton ajamaan mutkaan ja Pete sai aina muutaman metrin etumatkan eikä sitten imu päässyt jeesaamaan, mutta jarrussa rinnalle ja mutkassa m e l k e i n ohi. Paluusuoran jarrussa kusiainen sitten tuli minusta ohi ja toki se hävetti, mutta mitään ei mahtanut enää siinä vaiheessa tai sitten ihan tätä keskustelua ennakoiden päästin tarkoituksella.(Lauri_S @ Elo. 22 2011,14:34) kirjoitti
Jukka
Luulin, että se oli tonninen kunnes vasta kisan jälkeen sain kuulla, että on 750. Hyvin Lasse ajoi ja varsinkin ne nopeat oikea - vasen mutkat ennen pääsuoraa. Sai niin hyvät vauhdit suoralle, että monesti meni karkuun. Lopussa juuri tuossa kohtaa piti itse kiristää mutkanopeutta, jotta pääsin pääsuoralla tarpeeksi lähelle ja jarrussa ohi.(paaton @ Elo. 22 2011,14:52) kirjoitti
xxx
Niin.. No miten sen nyt siitä varmistuslangasta vääntäisi.(998sFE @ Elo. 22 2011,17:25) kirjoitti
Kyseessä oli sivulauseesa heittämäni mielipide, jonka tarkoitettu painoarvo ei ollut lähelläkään sen saamaa huomiota. Osittain ehkä siksi että en ilmaissut mielipidettäni riittävän selkeästi, joten koitan uusiksi, vaikka Internetin ihmeellisessä maailmassa se on varmaan yhtä tuhoontuomittua, kuin Jamaikalaisen pikajuoksijan kielteinen vastaus doping -käryyn.
Minun mielestäni Räyskälässä kilosesta on enemmän etua kuussatkuja vastaan, kuin muilla radoilla Suomessa ja siksi samantasoisten kuskien kilpailu keskenään on hyvin vaikeaa jos tehoero on suuri. Tämä ei tarkoita sitä, että
a) Kuka vaan voi voittaa, kun ostaa Hayabusan
b) Kukaan ei voi ohittaa toista jos sillä on isompi kone
c) Kukaan ei mahdu samaan lossiin
d) Kukaan ei voi voittaa kuussatkulla missään
e) Olisin ostanut bemarin
f) Haluaisin jakaa YCC:n eri luokkiin
g) Lisää tähän vielä joku väärä johtopäätös
Missään en ole sanonut, että en saanut ohituspaikkoja. Jos sanoin, niin laitapa ihmeessä lainaus, niin lähetän sen lääkärilleni ja vakuutusyhtiöön, jotta voin todistaa aivotärähdyksen ja muistinmenetyksen ja nyhdän niiltä miljardi euroa korvauksia ja ostan MotoGP-pyörän.. Mikäli muistan kisatilanteen oikein, niin tein n. 10 ohitusta, mutta pakko myöntää, että tilanteet ovat vähän hämärtyneet. Kirottu kiinankamera kaatui ilmeisesti, kun en sulkenut sitä kaadon jälkeen ja videota oli tallella kaikki 0 Bittiä.. Tuo jälkimmäinen "päätelmä" sen sijaan oli luettavissa jo alkuperäisestä kommentistani melko selkeästi ja se ei ole myöskään mihinkään muuttunut.(998sFE @ Elo. 22 2011,17:25) kirjoitti
No laitetaan tähän omakin raportti vaikka perselleen meni!Perjantaina tonteille ja niinkuin aina, vähän myöhässä.
Muuten oli fiilikset korkealla ja leiri pystytettiin Juhon ja Juutanan varaamalle paikalle harvinaisen nopeasti.Silti jäi
eka treeni ajamatta ja vastoinkäymiset alkoi.Sammuttimet jääneet tallille kun haettiin vikat kamat mukaan.
No peesaillaan poikia kun mennään toiseen settiin ajamaan kun oli kuullu kaikkien kauhukertomuksia radan töyssyistä.Sitä se
todellakin oli vielä kun noi linjat oli aivan hukassa.Tais olla kauden eka ruutulippu minkä treeneissä näin kun oli ajettava kaikki
setit!
Pienet huilit ja valmistautuu toiseen (kolmanteen) settiin.Pyörä tulille jolloin teltan täytti sininen savu...WTF ja kotimaiset kiroilut päälleTuli koneen öljyt putkesta ulos semmoisena savuna että homma oli sitten siinä.
Sujuva siirtyminen mekaanikko-osastoon ja kaljan juontiin.Hyvin maistui ja toimi niin saatiin työkalut katoomaan!
Muuten paska reissu mutta tuli voitto oikeaan telttaan!Onnittelut Jannelle![]()
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC #14
vieläpä yhdellä kädellä, keulien...(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 22 2011,11:17) kirjoitti
beast from the east
teamvuokrakontti.blogspot.fi
Lars se löytää osuvat kuvat.
T: Renkaan tarkastaja.
Edit. Ei tuo kun tarkastaa tässä ko. kuvasarjassa vaan ihan jossain muualla ;)
Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
Tauko 16/17.
Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
Ihan ok 2018 ja 2019.
Tuolla ois video räyskälän A lähdöstä.
http://saarija.kuvat.fi/kuvat/MP+201...l%E4-ycc-a.mov
Kuva on sijan 7 kyydistä, alussa näkyy muitakin...kunnes katoavat horisonttiin =)
Jos jollain o taltioituna selostukset ottaisin miellään vastaan.
T. Jarmo #131
#131
ÖÖ ei näy vitejo vai onks joku kikka miten näkyy? muutkin tyypit kellä kamera ollut, laittakaa matskuu jakoon, hienoo ois katsella jänittävää kisaa uudelleen.(jamppa75 @ Elo. 23 2011,21:10) kirjoitti
Toimiiko tämä ---> kliks(kattinen @ Elo. 23 2011,21:59) kirjoitti
xxx
Kauden päätöskahinat lähestyvät. Nostellaanpas tätä topiccia hiukan ja aloitetaan nämä, aina niin tarpeelliset, esilämmittelyt.
Keitäs kaikkia on mukana, mitkä ovat viimeisimmät huhut ja voittaako siponen vai lehtinen?
Sitten hiukan offtopic. Ensi vuonna tämänkin ketjun voisi pilkkoa omiksi kisakohtaisiksi aiheiksi ihan vaan luettavuuden vuoksi.
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Mä en ole mukana kun heräsin juuri pienen käsikirurgisen operaation jälkeen nukutuksesta. Jos kisa olisi viikon myöhemmin niin pääsisin kuulemma mukaan. Ensi kaudella sitten taas. Tulee varmasti hyvät väännöt Matopurkissa. Toivottavasti ei sada vettä ;-)
Ihan hyvä ajatus tehdä kisakohtaiset hehkutustopicit![]()
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Kyllä muut sateessa ajaaSä et vaan uskalla
Alatko suunnittelemaan korkean ilmanalan leirejä?
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC #14
Tulossa ollaan,
Eka kertaa viivalle YYC:n. Tavoitteena jaksaa ajaa kaikki 16 kierrosta, mikäli ei tule kierroksella varvatuksi.
Rykkösvanhus valmiina viivalle, ettei lähtörivi näytä turhan komealta.
t Jake nro 72 R1-00
Mukana, mutta vain liputtamassa. Ja koeajamassa mahdollista ensi kauden kalustoa![]()
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
jesh, mukaan vaan. Tuo 16 kiekkaa on jo hyvä kisan mitta ja joku ehtii siinä jo varmasti väsyttää itsensä. Räyskälässä pituutta oli 15 kiekkaa ja itse ainakin tykkäsin. Ehti ottaa edellä pari suoranmittaa olleita jo kiinnikin tuossa ajassa.(JPOL @ Syys. 06 2011,18:27) kirjoitti
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Mukana ja ohessa lista muista ennakkoon ilmoittautuneista:
Classic 248 aalto jaro
Classic 156 Halonen Pekka
Classic 130 Hietanen Reijo
Classic 262 Hinkkanen Petri
Classic 256 huomanen pasi
Classic 340 Jäntti Mikko
Classic 13 Kopra Kari
Classic 68 kortelainen pekka
Classic 188 lattunen harri
Classic 253 lehtinen timo
Classic 290 Orjatsalo Pekka
Classic 27 partti osmo
Classic 13 Pekkanen JUha
Classic 409 pietilä keijo
Classic 338 Puhakka John
Classic 257 Pöllönen Kari
Classic 267 Rinteelä Marko
Classic 89 Seppo Palmroth
Classic 224 Soiluva Rauli
Classic 45 Tapaninen Erkki
Classic 10 Tiainen Ari
Classic 332 veijalainen jussi
Classic 160 Väisänen Elmeri
YCC 90 Asikainen Mikko
YCC 34 Eronen Tuomas
YCC 22 Frosterus Tomi
YCC 39 Harju Petri
YCC 42 Hirsimäki Jere
YCC 31 Kärki Lasse
YCC 41 Laamanen Pasi
YCC 72 Laitinen Jarkko
YCC 5 Lehtinen Janne
YCC 25 Leino Joni
YCC 43 Lindgren Lauri
YCC 3 Louhelainen Janne
YCC 26 Luoto Veli-Heikki
YCC 33 Lähteenmäki Pasi
YCC 82 Paakkinen Pasi
YCC 128 Paunonen Jyri
YCC 14 Poutiainen Timo
YCC 29 Rahja Piia
YCC 777 rannikko juuso
YCC 46 Relander Jukka
YCC 149 Rinkinen Marko
YCC 8 Sorri Mikko
YCC 96 Suokas Antti
YCC 89 Suominen Jari
YCC 36 Torniainen Jani
YCC 19 Uski Mikko
YCC 68 Vuorinen Hannu
YCC 313 vuorinen ville
Jukka
Ei kai Motoparkissa vettä sada... ainakaan näin syksyllä *(jens @ Syys. 06 2011,16:19) kirjoitti
Mie ainakin toivon, että olisi poutaa, ettei tarvi kuunnella koko hiton talvea länkytystä tiimin nopeimman kuljettajan tittelistä. Tai mistä sitä tietää vaikka jäisi kuivalla kelilläkin toiseksi. Ajotoveri on päivittänyt laitetta kuusi vuotta uudempaan ja vaihtanut aavikkovälitykset. Tosin jos ajotyyli on sama kuin viime syksynä Alastarossa, uskoisin olevani vahvoilla.
http://www.mp-foorumi.com/kuvat....80.html
Omat tavoitteet ovat edelleen samat kun aiemminkin, ajaa pystyssä maaliin.
Motopark on itselleni, niin uusi tuttavuus ettei hirveen suuria odotuksia ole. Pääasia on, että saisi kunnon kisan aikaiseksi ajaa sitten sijasta 5, 10 tai 25. 16 kierrosta kuullostaa ihan hyvältä, niin pääsee lopussa vielä kirimään, jos jotain kirittävää on.
Höh, eikö Siponen ole tulossa kisaan?
Edit. Niin ja katsotaan nyt pääseekö sitä edes radalle asti, jos tuo tie Juvalta radalle on tuossa kunnossa, niin ehkä olen rähmälläni jo siellä.
xxx
Jos meinaat juva - matopurkki välistä tieosuutta kun siellä ne paikkaukset. Tuon voi kiertää kun kääntyy mikkelistä kt72:lle kohti pieksämäkeä, ja sieltä kääntyy kalvitsa vuorenmaa tielle, ja sieltä vuorenmaahan. Sit t-risteyksestä kohti pieksämäkeä, josta on 5km motoparkkiin.(Streethawk @ Syys. 06 2011,21:03) kirjoitti
googlemapsiin speksit
mikkeli -> kalvitsa -> motoparkintie
jää aika paljon pois sitä remonttikohtaa.
ja pikitietä koko tuo reitti.
JP
SE
Itse olen ajanut motoparkissa viimeksi muistini mukaan 2009. Sen jälkeen treeniajat tuolla ovat vähentyneet varmaan muillakin, joten eiköhän siinä ole tasoitusta ihan mukavasti. Opit varmasti radan niksit nopeasti.(Streethawk @ Syys. 06 2011,21:03) kirjoitti
Oma ratailuun käyttämäni aika on tällä kaudella ollut kortilla, mutta halusin mahduttaa mukaan "uusia" ratoja, kuten räyskälä ja motopark ihan vain uteliaisuuttani. Räyskälästä jäi todella hyvä maku suuhun ja odotan myös innolla tulevaa motoparkin viikonloppua.
Ehkä tällaisista keikoista, joilla kehittyminen mitataan sekunneissa, saa enemmän irti kuin kemoran kaltaisista kymmenysten poishiomisesta.
Tulipa samalla mieleen, että kausi 2007 päätettiin motoparkissa 8.lokakuuta. Lämpötila jossain 7-8 asteen tuntumissa ja kesken päivää alkoi sataa rakeita...=)
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Juvalla yötä, niin tämä vaihtoehto ei käy. Kiitos kuitekin.(jiipekki @ Syys. 07 2011,06:54) kirjoitti
Mutta onhan sen tien oltava oikeesti ajettavassa kunnossa myös mopolla. Eihän ne voi sellaiseen kuntoon sitä repiä, että se olisi ajokelvoton.
xxx