Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    FZ6S menee talvi-unille, mutta hyvät ystävät, mitä kaikkea mun pitääkään tehdä, että jammu pörähtää keväällä hyvin käyntiin?



    Kiitos neuvoista jo etukäteen.
    On ihmisiä, joiden seurassa kesät ovat aina kuumempia, seikkailut suurempia ja tähdet lähempänä.
  2. #2
    Eihän noille Japskeille tarvii tehdä muutakuin: 2:ksi kertaa akun lataa talven aikana...ja lopun aikaa istuu sohvalla kevättä odottelemassa *
    Siis käyntiinhän se lähtee...kaikkea muuta voi puuhastella niinkuin ite...kaikki hammaspuhdistus välineet on ollut jo käytössä ja peitelty talviunille



    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  3. #3
    Laita säilöntäaine bensaan ja käytä lämpöiseksi. Muista juoda tarpeeksi.
  4. #4
    Kiitos vastauksista.
    Elämän olen jo itselleni hankkinut, joten siitä ei jää kiinni.
    Juomiseen totuttelen tänään Smoton risteilyllä.
    On ihmisiä, joiden seurassa kesät ovat aina kuumempia, seikkailut suurempia ja tähdet lähempänä.
  5. #5
    Uudet öljythän sinne myllyyn vissiin kannattais laittaa seisonnan ajaksi. Tuo bensiinin säilöntä-ainekkin on yhtä rahastusta. Kyllä nykybensat tuon 4-5kk säilyy muitta mutkitta. Tankin oon käyny täyttään piripintaan, ja sillä on pärjätty aina. Oli talvisäilytys sitten kylmä tai lämmin...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  6. #6
    Lainaa (Yamaha1 @ Marras. 06 2010,12:31) kirjoitti
    Uudet öljythän sinne myllyyn vissiin kannattais laittaa seisonnan ajaksi. Tuo bensiinin säilöntä-ainekkin on yhtä rahastusta. Kyllä nykybensat tuon 4-5kk säilyy muitta mutkitta. Tankin oon käyny täyttään piripintaan, ja sillä on pärjätty aina. Oli talvisäilytys sitten kylmä tai lämmin... *
    +1

    Meikäläisen FJR käynnistyi suoraan viime talven lämpimästä tallista. Ei tarvittu mitään ylimääräistä, ei edes akkua kertaakaan ladattu!
  7. #7
    Lainaa (XJ600 @ Marras. 06 2010,16:42) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Marras. 06 2010,12:31) kirjoitti
    Uudet öljythän sinne myllyyn vissiin kannattais laittaa seisonnan ajaksi. Tuo bensiinin säilöntä-ainekkin on yhtä rahastusta. Kyllä nykybensat tuon 4-5kk säilyy muitta mutkitta. Tankin oon käyny täyttään piripintaan, ja sillä on pärjätty aina. Oli talvisäilytys sitten kylmä tai lämmin... *
    +1

    Meikäläisen FJR käynnistyi suoraan viime talven lämpimästä tallista. *Ei tarvittu mitään ylimääräistä, ei edes akkua kertaakaan ladattu!
    Jos meillä olisi kaksi 1000 pyörän vertailuryhmää, joista toisessa pyörät vaan jätetään talliin talveksi tekemättä niille mitään, ja toisessa ei tehdä mitään muuta kuin ladataan akut ja käytetään fuel stabilizeria, niin keväällä mitään tekemättömien ryhmässä ilmenisi enemmän ongelmia, ja varsinkin uusien akkujen menekki olisi tässä ryhmässä selvästi suurempi.

    Eipä silti, saa sitä omaansa säilyttää ihan juuri niin kuin parhaaksi näkee. Mutta molemmat mainitut asiat (akun lataus + stabilisaattori) on kyllä ihan helppoja ja fiksuja juttuja, eikä mitään ´kusetusta´.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #8
    Lainaa (pecha @ Marras. 06 2010,17:32) kirjoitti
    Jos meillä olisi kaksi 1000 pyörän vertailuryhmää, joista toisessa pyörät vaan jätetään talliin talveksi tekemättä niille mitään, ja toisessa ei tehdä mitään muuta kuin ladataan akut ja käytetään fuel stabilizeria, niin keväällä mitään tekemättömien ryhmässä ilmenisi enemmän ongelmia, ja varsinkin uusien akkujen menekki olisi tässä ryhmässä selvästi suurempi.
    Onko tämä mutua vai löytyykö jostain tällainen testi oikeasti? Noin tuhannesta saa jo ihan relevanttia mittaustarkkuutta aiheeseen. Onko jotain tietoa väitteen taakse...enemmän ongelmia? Paljonko oli ongelmia?

    Toisaalta tuohan alkoi sanalla jos....
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  9. #9
    Niin, jokainen arvioikoon henkilökohtaisesti sen, paljonko talvisäilytykseen panostaa & mitä hyötyjä suhteessa panostukseen toivoo saavansa.

    Totuus lienee kuitenkin se, että normihemmon normikäytöillä... vaikka et koskaan tekisi pyörällesi mitään talvisäilytyksen ajaksi, niin se "perkule" lähtee keväällä kuin "palmun alta" ja ajoon. Ja pyörä tulee myös kestämään sen 5-10 vuotta minkä sillä ajelet.

    Tietysti, niinkuin joka helvatan asiasta, tästäkin saa itselleen ydinfysiikkaa luotua jos oikein pilkulleen vaikkapa tätäkin foorumia selailee. Kyllä näitten "niksien" kanssa kannattaa melko tiheetä "maalaisjärkifiltteriä" käyttää!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  10. #10
    Mulla "jäi" viimetalvena mopo hankeen, vähän peiliä näky
    Noo keväällä lapoin lumet ympäriltä ja tärskäytin käyntiin. Hyvin pelas koko kesän öljyt kyl keväällä vaihoihoin.
    ...en kyl aatellu enää jättää
    Yamaha XJR 1300 sp
  11. #11
    Lainaa (Nasu @ Marras. 06 2010,17:39) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Marras. 06 2010,17:32) kirjoitti
    Jos meillä olisi kaksi 1000 pyörän vertailuryhmää, joista toisessa pyörät vaan jätetään talliin talveksi tekemättä niille mitään, ja toisessa ei tehdä mitään muuta kuin ladataan akut ja käytetään fuel stabilizeria, niin keväällä mitään tekemättömien ryhmässä ilmenisi enemmän ongelmia, ja varsinkin uusien akkujen menekki olisi tässä ryhmässä selvästi suurempi.
    Onko tämä mutua vai löytyykö jostain tällainen testi oikeasti? Noin tuhannesta saa jo ihan relevanttia mittaustarkkuutta aiheeseen. Onko jotain tietoa väitteen taakse...enemmän ongelmia? Paljonko oli ongelmia?

    Toisaalta tuohan alkoi sanalla jos....
    Ihan vaan mutua, ja vajaan 20 vuoden omakohtainen kokemus talvisäilyttelemisestä.

    Kyllä ne akut vain keskimäärin saadaan hyytymään tehokkaimmin sillä, kun niille ei tehdä mitään. Bensa onkin sitten jo hyvin tapauskohtainen juttu, mutta jos stabilisaattorin osto vie vararikkoon, kannattaa lajivalintaa ehkä pohdiskella muutenkin.

    Eikä tarvitse tietty vain minua uskoa, kysy tätä mistä tahansa mp-huollosta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #12
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Suosittelen että vaihdat öljyt ja käytä silloin tällöin lämpimäksi. itse vielä hifistelen ja seuraavana päivänä pyöräytän tartilla kylmät öljyt ylös.
    Tietenkin kaikkien vaijereiden rasvaus kannattaa tehdä.

    Itse meinaan talvella vaihtaa/huoltaa

    Öljyt ja suodatin
    Etujarrut käyn läpi
    Jarru letkut vaihtuu
    Etu pumppujen öljyt
    Ohjaus laakeri rasvaus
    Takavingi irti, uudet laakerit ja uusi maali
    Pakoputki irti puhdistus ja exup huolto
    Uudet etu vilkut
    uuden Lokarin teko
    Vaijereiden rasvaus
    Akku Ylläpito laturiin
    Ehkä jos aikaa jää niin uus hälytin

    Kukin niin sanotusti tyylillään
    Elämä on onneksi mutkikasta
  13. #13
    Eikö -TÄÄLTÄ- löytynyt tarpeeksi tietoa
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  14. #14
    Itellä FZ1S. En ole tehnyt mitään muuta kuin lataillut akkua muutaman kerran talven aikana. Ennen oon ajanu talvisäilöön mahollisimman tyhjällä tankilla, jotta saa keväällä heti tuoretta bensaa tankillisen. Nyt pistin kokeeksi täyteen V-Poweria. Katotaan onko eroa. Tähän asti on lähteny tosi terhakkaasti käyntiin, kuin ei mitään taukoa olis ollutkaan.

    Noo, kun tarkemmin miettii, niin olenhan lähes joka viikonloppu käynyt istuksimassa mopon päällä ja samalla ehkä pumppaillut etupäätä, siinähän ne stefatkin kostuu. Ja puristellut kytkintä, jarruja ym. Ja pyöräyttänyt rengasta, ettei ole sama kohta maata vasten koko talvea.
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  15. #15
    Ehtiikös enää mitään tekemäänkään... Kohtahan alkaa jo päivä pitenemään ja ihan hetken päästä on jo huhtikuu! Perhana, kiirehän tässä tulee...
    Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
  16.  
  17. #16
    Mopo lämpimässä tallissa, akku "älylaturissa" koko ajan ja voila´- keväällä lähdetään ajoon!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen