Joo, itelläkin olis toi 200 mph kiikarissa. Okulaarit, vaan viellä, taitaa olla väärinpäin päässä, kun kaukaselta näyttää(JuMaHa @ Elo. 30 2011,19:59) kirjoitti
. Mut jääpi nähtäväks, tuleeko ikinä rikottua
.
Ps. Muistaisin lukeneeni Busanistien sivuilta, et Marjutilla olis ollu, jopa 40 ratas takana, siin ensimäisessä yli 200 mph:n vedossa??? Mut TODELLA kova tulos toi 328 km/h pelkällä putkiviri/madallus/välitys virillä
*.
PPS. Huomasin just, et oon noussu "piikkihirmu" kategoriaan *. Paljoks tänne täytyy postata, et pääsis ajamaan kovempiakin vehkeitä? *
![]()
![]()
Kawasaki 1100 ZZR -91
Suzuki GSX 1300 R *-00
Suzuki GSX 1300 R *-08
+300 km/h Club of Finland
[B].. Ehkä koneen sisuksilta vakio. Tuo 322km/h mopo muistaakseeni: putkisto vaihdettu, ecu flashittu uusiksi, vakiosta poikkeavat renkaat, katteita teipattu, madallettu, pidemmät välitykset.. ?
IMHO vakio on sellaisessa kunnossa jossa se tulee suoraan tehtaalta..[/QUOTE]
Eihän ne ihan vakioita voi olla vakiovälityksellä, nopeudenrajoitin poistettuna vain voi 300km/h ylittyä vakiovälityksellä.
Mutta varsinkin gen2 näyttää kulkevan rajoitin pois: vakiona taikka putkivirinä kuskin koosta riippumatta sinne 310km/h tietämille kentällä, esimerkiksi Joensuussa 2011 näytti busa(gen2) kun busa melkeen sinne menevän, ja rajoitinta vasten suurin osa satoja metrejä ennen mittauspistettä, joten välittämällä olisi menneet vieläkin kovempaa. Mukava oli myös nähdä että isommankin kuskin kanssa(tietysti ajoasento pitää olla kunnossa) jaksavat vetää siihen n.310km/h, johon välitys loppuu kesken.
Joten jos kyseessä gen2 busa ja lentokenttäajot niin eiköhän keskivertokuskilla, joka osaa nopeusajon niksit kohtuullisesti tulokset ole seuraavat hyvissä olosuhteissa:
Vakio(rajoitettu)= n.290km/h
"Vakio"(nopeudenrajoitin pois, vakioputki/slipari)~310km/h
"Putkiviri"(rajoitin pois, putkisto+säätö, pidempi välitys)310-320km/h
"Putkiviri+madallus" 315-325km/h
Omasta mielestä vakiopyörästä voi puhua niin kauan kun tekniikkaan ei suurempia muutoksia ole tehty, putkistolla voi muutaman hepan huipputehoa saada, muttei merkittävästi. Madallus+putkiviri voi mielestäni sanoa vakioksi hyvillä mielin, sitten jos sisuskaluja tai muuta on vaihdeltu, ei kyseessä ole vakio. Voi tietysti puhua myös putkiviristä, mutta epäilen että vakioputkistolla vrt. putkiviriin ei juurikaan eroa kentällä tule, jos pyörään on vaan muuten tehty samat modaukset.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
miten paljon tuo madallus vaikuttaa loppunopeuteen?
miten takajousitus (vakio) pitäisi säätää?
löysälle/kireälle...
kaikk kolmen vedon jälkeenvoin sanoa et etunen oli mielestäni ilmassa 1 ja 2 vaihteella ja sitä jotenkin varo koko ajan?
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Todettakoon, että kyllä kokoputkistosta on iloa ainakin jos puhutaan näistä ns. vajaakuutioisista
Eli vaikka huippuja ei tulisi lisää, niin jos saa keskialueelle lisää puhtia vaikka +10 hp ja vääntöä myös reilusti lisää, niin kyllä se antaa lisävauhtia jos ei aikaisemmin ole kerennyt rajoittajalle asti vedellä![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
"Keskialueella" ei näissä hommissa ole mitään merkitystä, ainakin oma pyörä käy siinä ainoastaan ykkösellä ja sen jälkeen ollaan välillä 8000-11000 koko ajan.
tulossa on akran koko putkisto+suutinsarja(sky @ Syys. 03 2011,09:56) kirjoitti
pyörä talvehtii Korpiaholla ja talven aikana asennus...
mikä mahtaa olla realistinen kone/takapyöräteho putkiston vaihdon jälkeen?
ilmansuodatinta en vaihda vapariksi,kun eipä taida olla paljoakaan hyötyä?
kone haukkaa enemmän paskaa ja jatkuvasti pitäis olla öljyämässä?
kutenkin pyörällä on tullut 10-15 tuhatta kilsaa kesässä.
ny kiinnostaa huiput enemmän kuin kilometrit(perhe syistä johtuen,toukkaa pukkaa)
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Korpiahon penkki antaa takarengastehoksi tällaisia lukemia.....Gen1 busa vakio 160hp, 1000RR -06 slipari 157hp ja Gsxr-1000 slipari -04 154hp. Tosta voi sitten päätellä mitä blackbird kokoputkistolla voisi antaa....veikkaan 140-145 hp takarenkaalta.(jarno73 @ Syys. 03 2011,10:20) kirjoitti
Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Pitäisikö korjata yläkeskialueella. Mun R1 kiertää 14 K, joten keskialue on 4,7 K - 9,3 K. Ko pyörän vääntöhuippu on kohdassa 9,6 K. Olen myös ymmärtänyt, että pyörän välityksiä pitäisi säätää siten että haettu huippunopeus saadaan ennenkuin käppyrät alkavat putoamaan rajusti. Eli välejä pitäisi pidentää.(jarim @ Syys. 03 2011,10:20) kirjoitti
Tämän logiikan mukaan vahvasta keskialueesta olisi käytännön hyötyä.
Olenko siis ymmärtänyt asian täysin väärin?
E: voisitko määritellä mikä sinulle on keskialue prosentteina, jotta puhutaan samasta asiasta
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Toki, siis selvähän se on että optimaalisempi viritys on jos saat huippuihin lisätehoa ja pystyt estämään, ettei vääntökäyrä lähde laskemaan niin nopeasti kuin alkuperäisenä![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
eikös ton putken ja suuttimien vaihdon pitäis vaikuttaa just tohon keskialueen kuolleeseen kohtaan?(sky @ Syys. 03 2011,11:13) kirjoitti
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Mutta mutta, raporttia Lappeenrannasta saa laittaa jos joku paikanpäällä on. Keliennusteen mukaan 4 m/s vastatuuli jos "oikeaan" suuntaan ajatetaan.
Uskoisin minäkin, että vaikka välejä rykkösestä vähän pidentää, niin vakion tai "oikein" viritetyn tehokäyrän korkein "alue" riittää joka vaihteella. Siis, jos välejä pidentää (ja joo niitä pitää pidentää), niin oikealla hetkellä vaihtamalla koneteho ei minusta tipu sinne ns korkean alueen alle.(sky @ Syys. 03 2011,11:01) kirjoitti
Mielestäni ei ole nyt oleellista, että mikä on "keskialue" vaan se, että mihin kierrokset tippuvat kun vaihdon suorittaa heti laskevan tehokäyrän kohdalla. Jos alkuperäisen idean mukaan tuota huipputehon aluetta saadaan alaspäin jatkettua JA välitykset ovat niin pitkät, että ilman ko viritystä tiputaan pois parhaan tehon alueelta, niin olet oikeassa. Tuota kohtaa ehkä tarkoitatkin tällä keskialueen teholla.
Vielä rykkösen välityksistä. Toistan varmaan jo aiemmin foorumilla kertomaani, mutta omien laskelmieni mukaan sekä vakiolla, että vähän viritetyllä rykkösellä pitää laittaa +1p eteen TAI -2p taakse. Verrattuna 2007 -> rykkösen vakioväleihin. Näin on mahdollista, että menee yli 300km/h, jos voima riittää ja on myötäistä. +1p ei vaan välttämättä mahdu eteen. Minua kiinnnostaa kovasti lopputulos, jos joku tekee tämän muutoksen ja ajaa mailin.
edit: Äläkä sky nyt vaan sano, että pitää kiihdyttää parhaan väännön kohdalla...
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Tuo sun 291km/h bläkkärillä on todella hyvä veto, kun olen niitä seuraillut niin pakkaavat jäämään sinne 270km/h hujakoille.Taitaa olla kuskina oikea ajomies.(jarno73 @ Elo. 29 2011,20:22) kirjoitti
![]()
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Muistan kun Bike-lehdessä vuonna -97 oli ensimmäinen testi Bläkkäristä ja siinä pyörä kulki 295 km/h. Oli silloin suurin mitattu nopeus vakio/tuotantopyörälle. Siitähän silloin lisää innostuin ja ostin ensimmäisen uuden pyöräni. Pari kesää silla ajelin ja kulkihan se mukavasti ihan vakionakin. Silloin ei vielä ollut Sigmaa millä olisi päässyt motarilla kulkua käytännössä mittaamaan gps:stä ja tutkasta puhumattakaan. Jotenkin oli vaan pyörä ilman "luonnetta". Moottori kävi kauniisti ilman pienintäkään mekaanista ääntä,tosin niinhän Hondat useimmiten tekevät. Nykyinen Hornettikin kun se vielä oli ilman turboa oli käyntiääni lähes naurettavan hiljainen. *(zeta1 @ Syys. 03 2011,19:27) kirjoitti
*Hyvä pyörä kaikin puolin,no ehkä jokseenkin painava nykymittapuun mukaan.
Kumpia muuten on enemmän liikenteessä Bläkkäreitä vai Busaa?? **Siinä muuten kaksi pyörää joita löytyy kyllä tiellä ja myynti-ilmoituksissa lukumääräisesti varmaan eniten. Kertonee jotain niiden suosiosta vai oisko syy siinä että ovat merkkinä "vanhoja"?! *
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Itse en kyllä usko putkiviritteiselle Blackbirdille yli 290km/h lukemia lentokentällä, ei niitä ainakaan Suomessa ole koskaan tietääkseni ajettu. Länsivuoren Tepi on ahdetulla bläkkärillä ylittänyt sen 300km/h Joensuussa niukasti. Tai jos 290km/h on ylittynyt, niin voi epäillä että tekniikkaa on viritetty jo vaparina rajusti, mikäli tohon on päästy.
255-265km/h väliin menee 90% bläkkäreistä, parhaat on vetäneet siihen 270km/h pintaan.
Tietysti jos on mustaa valkoselle, esim. tulosluetteloissa tuo 290km/h+ niin pakko kait se on uskoa.
Vaikka Honda tituleerasi sitä nopeimmaksi pyöräksi silloin, ei se kyllä sitä tainnut olla käytännössä. Ei ainakaan lentokentällä. Joensuussa 2010 258km/h&263km/h bläkkärit, 2011 258km/h. Jämsässä eräs veti bläkkärillä 271km/h pohjat tänä kesänä. Sielläkin ties kuinkamonta jäi siihen 260 pintaan. Mittariin menee sen n.300.
Melkeen tulee erään heebon kirjotuksen mieleen tällä sivustolla, jonka 600 sradi kulki kuulemma 290-300 "gps-1 laitteeseen".
Toki mielelläni olen myös väärässä, ei vaan oikein omaan järkeeni mene että kun kymmeniä kuski&pyörä -yhdistelmiä on bläkkärillä kentällä vuosien varrella ajanut, että yksi erottuisi joukosta niin räikeästi.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Dumdidum...![]()
asiasta mittään sen enempää tietämättä...
eka 264 km/h
toka 286 km/h
vika 291 km/h
...ja tietääkseni pyörä täysin vakio?
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Eiks tänään säätiedotusten mukaan ollut about 4 m/s vastatuuli, eli yli kymmenen kilsaa häviää huippuja sen vuoksi.(SamiN @ Syys. 03 2011,22:25) kirjoitti
Hitaus on malttia!
ANY10.
Tämän vuoden kentillä autolla ajettuna Halli 216kmh, Joensuu 203kmh, Lappeenranta 203kmh. Lappeessa vastatuuli vastusti ja Halli nyt vaan muuten on paras paikka. Joten EX-BJ:llä kova lukema 360kmh lpr:ssa kun muut ajoi vähintään kymppiä vähemmän ku normisti. Muute olis Rocksterikin 200mph kerholainen.
joo ikävä tuuli siellä oli, sitä en tiedä mitä se vaikuttaa mutta näköjään vaikuttaa. peilit, kilvet kiinni (ja killeritkin kun en saanut niitä irti)(Mika 14R @ Syys. 03 2011,22:48) kirjoitti
kyllähän tuosta kiksejä saa! ens kesänä lisää ja kovempaa![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Oma nopeusmittari ei toimi...?(SamiN @ Syys. 03 2011,22:25) kirjoitti
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Kyllä tuuli oli tosiaan melkoinen....itellä yks veto Tusinalla, 316km/h kaasuilla, sit loppu laulu ja kone alkoi valitusvirren 2/3 pytyllä...eli kentälle ajamalla, peräkärryssä pois toteutui mun kohdaltani tällä kertaa...(Mika 14R @ Syys. 03 2011,22:48) kirjoitti
![]()
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
speedohealer -90% (saa nopeusrajoittimen ohitettua, tosin ei olisi ollut tarvetta )(TunturiTT @ Syys. 03 2011,23:22) kirjoitti
tulokset löytyy tuolta: http://liy.fi/tulokset/
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
no nyt on talvi aikaa keksiä uusia kujeita(Simppa70 @ Syys. 03 2011,23:23) kirjoitti
jos jotain positiivista, niin tuskin siellä kovin isoa tuhoa kävi, äänistä päätellen.
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kuinka iso shotti oli kaasua kwaakussa? Ensi kesänä sitten paremmalla onnella(Simppa70 @ Syys. 03 2011,23:23) kirjoitti
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Näytti siltä että joku rykköskuski on osannut kiihdyttää, nimittäin vartin aika on ollut paras: 10.120s, huiput on olleet 279 km/h. Eli pyörä on tainut olla aika lailla vakio?
Kuka tunnustaa?
Ylläri pylläri, autopuolella voiton vei supra: 347 km/h![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Eipä tuolla muut varttia aja. Akrat oli ainakin. Lähettää kakkosella ja kuulostaa kovasti olevan -1p edessä. Kytkimelle kauheaa hommaa.(sky @ Syys. 04 2011,09:05) kirjoitti
Tuosta 2:00
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Aika vaikea kyllä on pyörän välitystä päätellä pelkästään videon/äänen perusteella![]()
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
onko tuo videon lopussa oleva punainen 12r "Rainmaker"
sillä olisi ollut Hallissa potentiaalia vaikka tuonne 340km/h suoritukseen jos tuolla vastatuulella noinkin hyvin,välityksistä riippuen tietysti.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic