Sivu: 1 / 28:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 827:sta
  1. #1
    Kausi 2010 on ajojen osalta loppunut, joten aletaanpas suunnittelemaan jo tulevaisuutta ja vuotta 2011 !

    Omalta kohdalta voisin sanoa, että kai sitä voisi lentokentällä käydä 300++ km/h ajamassa, koska kerran kalusto on siinä kunnossa, että sillä pääsee kyllä sen tai ylikin, jos itse onnistuu ajossa .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  2. #2
    Lainaa (Athene @ Marras. 04 2010,14:21) kirjoitti
    Kausi 2010 on ajojen osalta loppunut, joten aletaanpas suunnittelemaan jo tulevaisuutta ja vuotta 2011 !

    Omalta kohdalta voisin sanoa, että kai sitä voisi lentokentällä käydä 300++ km/h ajamassa, koska kerran kalusto on siinä kunnossa, että sillä pääsee kyllä sen tai ylikin, jos itse onnistuu ajossa .
    Itsellä tuo 300 km/h ylitys edellyttäisi AINAKIN seuraavaa:

    - Talvella ukko dieetille ja painoa pois 15 kg.
    - Pyörästä pois ajon ajaksi peilit ja takapenkin tilalle se skuuppi.
    - Goreasun tilalle nahkapuku.
    - Busanistien kevätmiitissä suostuteltua jarim fläshäämään rajoittimet pois.
    - Opeteltava ajamaan.
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  3. #3
    ^ Viime kesänä teimme kokeet Hallissa, niin peileillä ei ollut oikeastaan merkitystä loppunopeuteen. Enemmänkin se on ajotaidoista kiinni ja vaihtojen onnistumisesta. Ja tietty kalustosta. Kaikilla ei pääse 300 km/h ees täydellisellä suorituksella .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  4. #4
    Lainaa (Athene @ Marras. 04 2010,15:03) kirjoitti
    ^ Viime kesänä teimme kokeet Hallissa, niin peileillä ei ollut oikeastaan merkitystä loppunopeuteen. Enemmänkin se on ajotaidoista kiinni ja vaihtojen onnistumisesta. Ja tietty kalustosta. Kaikilla ei pääse 300 km/h ees täydellisellä suorituksella .
    Sen jälkeen kun toistoja on tarpeeksi ja ajosuoritus on aina "samanlainen" niin alkaa löytymään ne erot pyörän varusteiden suhteenkin. Kokeiltu on. Esim. pleksi mallia tourinki: 3 x 314km/h 1300 metriin, mallia vakio: 3 x 317km/h. Ja nuo siis samana iltana, samalle matkalle kaikki perätysten. Peileillä väitän myöskin olevan merkitystä (ehkä luokkaa 2km/h) mutta PALJON suurempi merkitys on sillä kuinka hyvin kuski pääsee katteiden taakse piiloon.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  5. #5
    Mutta onneksi Bobo sujahtaa ketterästi katteiden suojaan
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
  6. #6
    Jarim:in kanssa samaa mieltä, kyllä ne peilit vie 2-3 kilsaa huipuista. Tämäkin on testattu tosiasia. *Ainakin minulla loppunopeuteen senverran vaikutti. *
  7. #7
    Josko tänä syksynä Lappeenrannassa ajettua 322 km/h tulosta saisi vähän parannettua.

    Kuulun siihen ryhmään, joka uskoo peilien poistamisen parantavan loppunopeutta. Ja ehkä jotain pientä parannusta on odotettavissa kaluston osaltakin.
    Kadulle:
    Bimota SB6
    BMW K1200S
    Suzuki GSX1300R T Sawon Woima 527,5hv 503,8Nm 390,7km/h

    Radalle:
    Yamaha R6R Superstock
  8. #8
    Lainaa (sam77 @ Marras. 04 2010,17:35) kirjoitti
    Mutta onneksi Bobo sujahtaa ketterästi katteiden suojaan *
    Jep jep
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  9. #9
    Lainaa (Bobo @ Marras. 05 2010,10:50) kirjoitti
    Lainaa (sam77 @ Marras. 04 2010,17:35) kirjoitti
    Mutta onneksi Bobo sujahtaa ketterästi katteiden suojaan *
    Jep jep *
    Kokeneemmat kuljettajat voisivat järjestää jonkinsortin "ninjakurssin" aloitteleville nopeusajajille . Kurssin antimia "miten sujahdan nopeasti katteen taakse", "miten kehitän kytkinkäteni nopeutta" jne...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  10. #10
    ei kai kukaan yritä 300 ajoa tixtex puvulla
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #11
    Lainaa (jaket @ Marras. 05 2010,15:25) kirjoitti
    ei kai kukaan yritä 300 ajoa tixtex puvulla
    No kun piti vain mennä katsomaan kun muut ajaa, ja sitten tarjottiinkin peruutuspaikkaa. Puoliksi tixteksit oli päällä ja sihen oli tyytyminen [nolohymiö]

    Tosin ei kait sitä kolmeasataa ihan tosissaan yritetty, kunhan tuli kokeiltua ja todettua, että haaveeksi jää ja ettei osaa, tätäkään hommaa
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  12. #12
    Lainaa (Bobo @ Marras. 05 2010,15:31) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Marras. 05 2010,15:25) kirjoitti
    ei kai kukaan yritä 300 ajoa tixtex puvulla
    No kun piti vain mennä katsomaan kun muut ajaa, ja sitten tarjottiinkin peruutuspaikkaa. Puoliksi tixteksit oli päällä ja sihen oli tyytyminen [nolohymiö]

    Tosin ei kait sitä kolmeasataa ihan tosissaan yritetty, kunhan tuli kokeiltua ja todettua, että haaveeksi jää ja ettei osaa, tätäkään hommaa *
    Mitennii? Sähän osaat kaiken ku oot "guru" vai miten se meni ...?
    Tixtexeissäkin on eroja. Vanhempi gorepukuni muistutti lähinnä purjetta, mutta uudempi Rukan puku istuu kuin hanska päälle. Toki ei se nahkapuvulle vedä mitään vertoja. On tosin nahkapuvuissakin eroja. Oma 2-osainen on varmaan tixtexejäkin väljempi ja 1-osainen taas on kireydessään kuin toinen iho.
    Kyllä tixtexeilläkin on ajettu reilusti yli 300:a todistetusti. Itsekin olen ollut todistamassa tuollaista .


    Ens vuonna lienee sitten edessä jälleen Lappeenranta, Joensuu ja Halli, mitä vanhat merkit paikkaansapitävät nopeusajojen järjestelyn suhteen.... Hallissa taitaa olla ajettu se tämän hetken kovin tulos?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  13. #13
    Montako jäsentä "ilmoittautuu" 100m/s clubiin enskesänä lisää? Itse veikkaan, että enemmän kuin 2... Laitetaan 4!! Tuplautus joukko! Muita veikkauksia? Ainakin mun ex-mopo toivottavasti menee vielä kovempaa kuin mun alla, kun kuskit kevenee, ja toivottavasti tekniikkaakin kehittyy vielä entisestään!
    100m/s mopolla
    100mp/h kelkalla
    100km/h veneellä

    Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
  14. #14

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Lainaa (Raven X @ Marras. 04 2010,21:38) kirjoitti
    Jarim:in kanssa samaa mieltä, kyllä ne peilit vie 2-3 kilsaa huipuista. Tämäkin on testattu tosiasia. *Ainakin minulla loppunopeuteen senverran vaikutti. *
    Siis puuttuu vaan voimaa . .
  15. #15
    Itse en varmastikaan tule tavoittelemaan Suomen nopeimman titteliä(paremminkin hitaimman), mutta ehdottomasti 2011 kentälle tarkoitus mennä. Tavoitteena 275km/h mailille. Tänä vuonna ensi kertaa kävin kentällä, ja koukkuunhan siihen jäi. Ensi kaudelle on viisaampi pyörän säätöjen suhteen: tourinkirengas vaihtuu sporttisempaan liiallisen luiston estämiseksi+ hiukan pidempää välitystä, teippausta, reilumpaa madallusta. Sitten odotellaan suotuisia tuulia. Eiköhän sitä päästä tavoitteeseen
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  16. #16
    Selailin uutta Bomber Magazinea, siinä oli juttu Elvingtonin wheelie & top speed weekendistä elokuulta. Voittaja oli Shane Wogan Busalla 381,74. Kakkonen Jack Frost myös Busalla 380,77 ja kolmas Lloyd Davies edelleen Busalla 352,61.
    Niin eipä toi Englannin ( Euroopan?) kärki niin kauhean kaukana ole.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  17. #17
    Lainaa (2jorma2 @ Marras. 07 2010,09:59) kirjoitti
    Selailin uutta Bomber Magazinea, siinä oli juttu Elvingtonin wheelie & top speed weekendistä elokuulta. Voittaja oli Shane Wogan Busalla 381,74.
    Ja sitä paitsi tää irkku Wogan on ykskätinen kaveri. Toinen käsi on proteesi, jolla kaveri roikkuu pyörän kyydissä.

    Tämä antaa toivoa tällaiselle täysin kädettömällekin kuskille, ties kuinka kovaa pääseekään ilman käsiä...
    Kadulle:
    Bimota SB6
    BMW K1200S
    Suzuki GSX1300R T Sawon Woima 527,5hv 503,8Nm 390,7km/h

    Radalle:
    Yamaha R6R Superstock
  18. #18
    Lainaa (2jorma2 @ Marras. 07 2010,09:59) kirjoitti
    Selailin uutta Bomber Magazinea, siinä oli juttu Elvingtonin wheelie & top speed weekendistä elokuulta. Voittaja oli Shane Wogan Busalla 381,74. Kakkonen Jack Frost myös Busalla 380,77 ja kolmas Lloyd Davies edelleen Busalla 352,61.
    Niin eipä toi Englannin ( Euroopan?) kärki niin kauhean kaukana ole.
    Kannattaa lukea Bomber lehti jatkossakin, saattaa ensi vuoden alusta lähtien olla enemmäkin kenttäajoja sivuavia juttuja?

    JR

    ps. Onko sulla Joensuusta tiedonkeruuta, mitä nopeutta mahto takatennari pyöriä? Ainakin kuulemani perusteella 6selle vaihtosi jälkeen sutiminen oli sitä luokkaa jotta useampi km tippu lopareita. Kiistatta reserviä sulla oli jo nyt.

    ppss. Ja otsakkeeseen sen verran jotta 2jorma2 johdolla 5-6 kauden 2010 (taxi pois lukien) parasta on kärjessä kaudella 2011 stakin. Näin ainakin tilastollisesti spekuloituna



    http://www.teamforcemajor.com/
    "taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
    "ex-ysi 192,04 mph"
    "maailman nopein LKV"
    "ysikerholainen"
  19. #19
    Ei ollu tiedonkeruuta, jolla olis saanut selkeetä dataa etu- ja takapyörän pyörimisnopeuseroista. Ihan vaan perstuntumalla ja kierroksien ja välityksen mukaan olis pitänyt mennä parikymppiä kovempaa. Nyt kun on saatu tekniikka toimimaan, niin olis tarkoitus talven aikana panostaa ilmanvastuksen pienentämiseen. Samalla varmaan se sutiminenkin vähenee.

    Rupes vaan kiinnostamaan toi Elvington. Eikös se olis hyvä väli-etappi Taxillekkin ennen Ameriikan valloitusta?

    Ps. Mitä toi taxi poislukien oikein tarkoittaa?
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  20. #20
    Menee offtopikiksi mut kiinostas tietää mitä kumeja isolohkobusanistit jouniri, jarim, ahtis ,titaani ,... käyttää/käytti lentokenttäajoissa kuluneen kesän aikana?
    Muistaakseni Titaanilla oli Joensuussa joku 190/55 sarjanen sliksi?
    entäs muilla?
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  21. #21
    Lainaa (ysi-ärrä @ Marras. 07 2010,14:11) kirjoitti
    Menee offtopikiksi mut kiinostas tietää mitä kumeja isolohkobusanistit jouniri, jarim, ahtis ,titaani ,... käyttää/käytti lentokenttäajoissa kuluneen kesän aikana?
    Muistaakseni Titaanilla oli Joensuussa joku 190/55 sarjanen sliksi?
    entäs muilla?
    Mulla 190/55 sliksi. Metzeler Racetec muistaakseni tänä suvena. Vanhoja ratakumeja käyttäny, mitä nyt on sattunu saamaan.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  22. #22
    Lainaa (2jorma2 @ Marras. 07 2010,14:11) kirjoitti
    Ei ollu tiedonkeruuta, jolla olis saanut selkeetä dataa etu- ja takapyörän pyörimisnopeuseroista. Ihan vaan perstuntumalla ja kierroksien ja välityksen mukaan olis pitänyt mennä parikymppiä kovempaa. Nyt kun on saatu tekniikka toimimaan, niin olis tarkoitus talven aikana panostaa ilmanvastuksen pienentämiseen. Samalla varmaan se sutiminenkin vähenee.

    Rupes vaan kiinnostamaan toi Elvington. Eikös se olis hyvä väli-etappi Taxillekkin ennen Ameriikan valloitusta?

    Ps. Mitä toi taxi poislukien oikein tarkoittaa?
    Se tarkoittaa valintaa eli kun jotakin tavottelee niin jostakin pitää luopua. Keskeneräistä kun ei sais näyttää hulluille eikä herroilla ja se mitä mielessä on ei ole valmista vielä ensi suveksi. Kysymys on myös työrauhasta jonka tiimille / OAMK:lle haluan luoda. Testiä toki on tarkoitus ajaa, mutta toivottavasti ne onnistutaan toteuttamaan privaatisti, niin ei tuu jatkossa enää sanomista "Taxin" saamasta erikoiskohtelusta kuten joskus on käynyt vaikkakin aina järjestäjien kanssa on niin etukäteen sovittu sekä myös korvattu tavalla tai toisella sopimuksien mukaan.

    Lataa sää ensisuvena SE / EE pohjat, niin on Taxilla sit 2012 palaa purtavaksi.
    http://www.teamforcemajor.com/
    "taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
    "ex-ysi 192,04 mph"
    "maailman nopein LKV"
    "ysikerholainen"
  23. #23
    Ihavvaa outsiderina kyselen, että voidaanko 300km/h saavuttaa ihan vakio Busalla? Olin toissa kesänä katsomassa Hallissa kun turbotetulla vedettiin 375km/h. Juu jatkakaa vaan.....
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  24. #24
    Lainaa (ttuttu @ Marras. 07 2010,16:26) kirjoitti
    Ihavvaa outsiderina kyselen, että voidaanko 300km/h saavuttaa ihan vakio Busalla? Olin toissa kesänä katsomassa Hallissa kun turbotetulla vedettiin 375km/h. Juu jatkakaa vaan.....
    Ei jos nopeudenrajoitinta ei ole ohitettu (pois lukien vm 1999 ja 2000 joissa rajoitinta ei ole vakionakaan). Nopeudenrajoihin ohitettu - muuten vakio - 300 kyllä ylittyy sopivissa olosuhteissa.



    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  25. #25
    Lainaa (jarim @ Marras. 07 2010,16:54) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Marras. 07 2010,16:26) kirjoitti
    Ihavvaa outsiderina kyselen, että voidaanko 300km/h saavuttaa ihan vakio Busalla? Olin toissa kesänä katsomassa Hallissa kun turbotetulla vedettiin 375km/h. Juu jatkakaa vaan.....
    Ei jos nopeudenrajoitinta ei ole ohitettu (pois lukien vm 1999 ja 2000 joissa rajoitinta ei ole vakionakaan). Nopeudenrajoihin ohitettu - muuten vakio - 300 kyllä ylittyy sopivissa olosuhteissa.
    Joo, mul on 2000 mallin busa ja ajoin Hallissa muutamien modien ja kevennysten kera, peilit pois, kevyemmät vanteet, kuitukatteet, o-renkaaton ketju, toinen änkkäri pois, matalampi penkki, tankki puolillaan, 330kmh, hyvä tuulirako
  26. #26
    Lainaa (landspeeder @ Marras. 08 2010,20:49) kirjoitti
    Lainaa (jarim @ Marras. 07 2010,16:54) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Marras. 07 2010,16:26) kirjoitti
    Ihavvaa outsiderina kyselen, että voidaanko 300km/h saavuttaa ihan vakio Busalla? Olin toissa kesänä katsomassa Hallissa kun turbotetulla vedettiin 375km/h. Juu jatkakaa vaan.....
    Ei jos nopeudenrajoitinta ei ole ohitettu (pois lukien vm 1999 ja 2000 joissa rajoitinta ei ole vakionakaan). Nopeudenrajoihin ohitettu - muuten vakio - 300 kyllä ylittyy sopivissa olosuhteissa.
    Joo, mul on 2000 mallin busa ja ajoin Hallissa muutamien modien ja kevennysten kera, peilit pois, kevyemmät vanteet, kuitukatteet, o-renkaaton ketju, toinen änkkäri pois, matalampi penkki, tankki puolillaan, 330kmh, hyvä tuulirako
    No tuohan kuulostaakin ihan vakiolle :-D

    Pelkällä nopeusrajottimen poistolla ei kovin monen ajamana päästä 300km/h maililla mutta mahdollista.
    Oma vehje ei mennyt gps:ään kuin tasan 300km/h vaikka baanalla oli pituutta enemmänkin.. kiihtyminen vaan loppui. Touringplexi ja korkeampi penkki lienee osasyyllisiä. Voi olla myös että onnistuin feilaamaan rajoittimen poiston ja gps heitti tuon 1km/h verran yläkanttiin
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  27. #27
    Ootko koittanut gps1:llä?
    - JAM Racing Team -
  28. #28
    Lainaa (johtaja @ Marras. 09 2010,16:44) kirjoitti
    Ootko koittanut gps1:llä?
    Viritetty gps. Mistä saa ja paljonko turbo-malli maksaa?
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  29. #29
    Sorry. Siitä olikin enemmän juttua 2010 threadissa. Hyvä tuntuu olevan.
    - JAM Racing Team -
  30.  
  31. #30
    Lainaa (jyk4 @ Marras. 08 2010,21:51) kirjoitti
    Pelkällä nopeusrajottimen poistolla ei kovin monen ajamana päästä 300km/h maililla mutta mahdollista.
    Nopeudenrajoitin ohitettu ja peilit pois 304/Halli 2010. Muuten täysin vakiopeli savustuspöntöt ml.
Sivu: 1 / 28:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen