Sain varattua PHT:lta huollon. Ei ole mulle lähin huolto mutta ihan jo puhelinkeskusteluiden perusteella voi sanoa, että helvetin asiallista ja joustavaa palvelua. Mielelläni ajan pyöräni pitemmälle huoltoon.
Bike Worldiin laitoin huoltoaika kyselyn heidän nettikaavakkeen mukaan. Taisi lukea, että ottavat yhteyttä pian sähköpostiin milloin aika löytyisi. Muutama päivä mennyt, eikä ole kuulunut. Tänään soitin huollon ajanvaraukseen ja n.40min jonotuksen jälkeen totesin, että tuonne lafkaan en pyörääni vie. Olipa ainakin mukavat ajomusiikit, kun sai kuunnella jonotus ääntä. Todella outoa kyllä, että tuo on maahantuojan huolto ja heidän pitäisi edustaa Apriliaa. Ei vakuuta.
Saako Guzzidiagilla nollattua huoltoilmoituksen, eli jakarin pois näytöltä? Olin näköjään sen verran ajoissa liikkeellä 30tkm huollon kanssa, että ilmoitus tuli vasta jälkikäteen.
Nykyiset: 2017 BMW S1000RR + 2006/2008 R6R kilvetön
Ex: 2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4
Ei saa nollattua, tosin sitä ei siihen tarvikkaan kun mittariston valikoista voi nollata:
MENU-valikko -> diagnostics -> syötä koodi 12412 ->etsi kohta "reset coupon" -> homma selvä
Viimeksi muokannut: bro; 29.06.2017 klo 22:28.
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing
TUONODYNO.jpg
Sen näköistä tulosta tuli dynosta, ennen ja jälkeen catittoman väliputken asentamista ja race mapin ajamista.
Yllättävänki suuri ero noiden välillä, ei pelkästään paperilla vaan ajaessa huomaa eron heti. Ei mitenkään erityisesti kovempi ääni lähde (hyvä niin) mutta selvästi vähän möreämpi ja hiukan enempi vaan paukkuu ja poksuu.
Keväällä teetätin tehonmittauksen itsekkin tolle 2011 Tuono V4R (1000cc). Austin racingin GP2R -pönttö ja race ecu. (Punainen)
Vertailuna paperilla "samanikänen" RSV4R (Vihreä) ja sitten uus 2016 RSV4 factory. Omalle mopolle Kake kerkes vetää vaan yhden vedon normaalin 2-3:n sijaan jolla kuulema paras tulos irtoaisi (pari heppaa ehkä lisää tohon). Tämä siitä syystä, että mopo alkoi käymään kuulema aika kuumana. Jälkikäteenhän tuli huomattua, että syylärissä oli vähän ilmaa niin pysyi paremmin lämmötkin kurissa.
tuonov4r_vs_rsv4t.jpg
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Oli kyllä loistava hankinta tämä 2016 vuosimallin factory tuonon penkki. Ei turhaan Karkov sitä kehunut ja voin itsekkin suositella.![]()
V4 Tuono
Viitsisikö joku 2011-2015 Tuono V4:n omistaja napata kuvan äänitorven kiinnityspaikasta mittariston alapuolelta? Pitäisi kiinnittää takaisin johtojen varaan tipahtanut torvi, mutta en onnistunut ahtaasta tilasta löytämään sopivaa paikkaa.
Af1 Racingin räjäytyskuvista tuo ei selvinnyt.
Nykyiset: 2017 BMW S1000RR + 2006/2008 R6R kilvetön
Ex: 2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4
Vähän huonolaatunen kuva tullut valitettavasti otettua sillonkun mopo oli levällään viimekesänä.
http://karko.pingtimeout.net/tuono/projekti_005.jpg
Tulee kuitenkin kiinni tuohon etuhäkin alle.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Nykyiset: 2017 BMW S1000RR + 2006/2008 R6R kilvetön
Ex: 2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4
Kysästään nyt siltä varalta, että täällä ois joku jolla on akran pönttö tuonoon/rsv4 ja halajais ostaa de-cat väliputken siihen?
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Pitkään kuumottanut Factory Tuono vihdoin koeajettu.
Mittaristo lähinnä vitsi. Joystick namikka toimi aina väärin. Kytkin ei irroittanut kunnolla kahden sormen käytöllä. Alusta niin kova että alle satasen vauhdissa irtoaa paikkoja hampaista. Ei kahvalämppäreitä. Cruisea en saanut päälle lainkaan(no eipä sillä mitään teekkään).
Mutta se MOOTTORI. Ja ajettavuus vähän kovemmassa vauhdissa.
Nyt vyötä tiukalle ja keväällä ostohousuja jalkaan.
Ei nuo Brandin sivut oikein pelitä niin onko merkkihuoltoja Itä- tai Keski-Suomessa?
Freude am Fahren.
1100 Fiude tuli talliin. On kyllä sellainen nintendo että joutuu vissiin manuaalia lueskelemaan.
Kiva odotella kesää...![]()
Supermoto
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eiköhän tuolla pysty köröttelemään. Mukava oli eilen illalla viihdyttää naapureita ja syöttää ketunhäntää tallin ovelta pihalle.![]()
Hieman oli 1290 Duke kiikarissa, mutta nyt tallainen oikeasta superbikesta tehty naku vei voiton. Eikä haitannut että tallaisen sai selvästi vastaavaa dukea edullisemmin ja Akran kokoputkiston ja race-ecun yms... siihen vielä kaupan päälle.
Supermoto
Puolen vuoden välein olen tarkastanut vakuutusten hinnat Tuomoon ja nyt tärppäsi! Aiemmin POP ja Pohjola olivat edullisimmat mutta perinteisen 1500-1600 €:n sijaan Turvasta irtosikin vakuutus 1000€:lla kaskon kanssa. Kannattaa käydä laskemassa, voi tienata kesän bensarahat.
Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
World Wide Bomber Magazine postas fb:ssa tälläsen kuvan Tuonosta:
![]()
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Supermoto
Onko kellään kokemusta tankkilaukusta joka kävisi Tuonoon (-11), tai pienistä sivulaukuista? Viime kesänä testasin Bagsterin remmihässäkkä tankkilaukkua tuohon sovitella, mutta eihän se käynyt alkuunkaan (mm. tankin "siipien" takia). Vähän lisää kuljetuskapasiteettia olisi kiva saada takapenkille sidotun kassin lisäksi.
V4 Tuono
Tankkilaukkua en voi suositella Tuonoseen. Viime kesänä lähdin tankkilaukun kanssa Helsingistä Joensuuhuun ja Mäntsälän kohdalla piti köyttää se säkin päälle perään. Aiheutti pään ja yläkropan alueelle niin kauheaa pyörteilyä ja ravistelua, että kypärä meinasi lähteä päästä. Lisäksi ei pysty painautumaan ajoasentoon, kun se tankkilaukku on siinä tiellä. Jos se laukku olisi hyvin littana, niin sellaisen kanssa voisi ehkä elää mutta eihän siihen sitten mahdu mitään.
Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
Itsellä on ollut videon mukainen sivulaukku systeemi tuonossa pari vuotta h&b kangaslaukuilla ja voin kyllä suositella. https://m.youtube.com/watch?v=3IKdbVKR-TY
En ole mitään valittamista keksinut ja laukkuraudatkin on suht sirot, eivätkä erotu pyörästä mielestäni liiaksi ilman laukkuja.
Ex: Aprilia RS -99, Kawasaki Z750 -10 Nyk: Aprilia Tuono V4R APRC -14
Hyvä pointti, ehkä jätän tuon tankkilaukun sikseen ja kehiteltävä tuohon taakse jotain. Viime kesänä ajelin Ruotsissa siten, että takapenkillä oli sidottuna kassi ja selässä hyvin kevyt reppu, jossa vaan lähinnä sellaiset tavarat joita ei viitsinyt pysähtyesså jättää pyörään kiinni (kameraa ja sen semmosta). Ihan hyvin pärjäsi noinkin, mutta pidemmälle reissulle olisi vähästäkin lisätilasta hyötyä.
e. täytyypä tuohon hepco&beckeriin tutustua, näyttää ihan fiksulle
V4 Tuono
Moro
Mistä mä ostan (netistä) järkihintaan Tuonoon ketjut ja rattaat ja millaiset? -1 eteen olisi aatoksissa, eli onko se 16 + 44 piikkinen?
Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
16 / 42 on vakio, eli haluat 15 / 42 :n. Sama vakioketju menee tolla välityksellä kuten myös 15 / 44 :lla. Itselläni on siis tuo 15 / 44 ollut tässä tovin, aluksi käytin 15 / 42:sta.
Enpä muista mistä viimeks tilasin omani kun siitä on näköjään jo aikaa ja lienee kohta taas edessä itsellänikin. Rattaita ainakin muistan hakeneeni ihan suomesta, esim Stormilta suoraan JT:n rattaat siihen hintaan, ettei ulkomailtakaan halvemmalla saa (eturatas 18€, takaratas 40€ jos oikein muistan). Tais se ketjurataspaketti pyöriä viimeks n. 150€ paikkeilla.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Hieman tämä päivä jännitti kun olin pitkään superdukea ostelemassa ja kävin useampaan kertaan ajamassa yms... ja sitten ostinkin kylmiltään talvea vasten 1100 Tuonon jolla en ollut koskaan ajanut...
Mutta eipä jännitä enää. Tuntuu olevan paras pyörä jolla olen koskaan ajanut. Aivan kuin se superduke olisi risteytynyt RR-bemarin kanssa ja saanut kauniin lapsen.
Nyt ei isommin harmita.![]()
Supermoto
Osaako joku vinkata hyvistä jarrupaloista sekalaiseen ratailuun/kadulle? Itsellä hakusessa etupalaset 80/20 rata/katuajoon. Mielellään saisivat myös kestää enemmän kuin pari viikonloppua, tosin omat mummojarrut saattaa auttaa asiassa. Oma vauhti on keskiryhmän nopeammassa puoliskossa.
Ilmeisesti ainakin Brembon SC:t voisivat toimia, onko porukalla noista kokemusta / kuinka kauan kestävät?