Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 222:sta
  1. #1
    Pitkäänhän tuosta on ollut huhuja ja nyt se on näyttää olevan myös totta:

    - linkki -

    Teknistä tietoo:
    - Model derived from the RV4 APRC
    - Traction management: APRC System (Aprilia Performance Ride Control), which includes Traction Control (ATC), Wheelie Control (AWC), Launch Control (ALC)
    - V4 65 °, water-cooled, DOHC, Injected, ride-by wire
    - 3 maps injection: Track, Sport, Road
    - Aprilia Quick Shift
    - Teho: 162 hp / *11,000 rpm
    - Vääntö: 110 Nm / 9,000 rpm
    - Sachs:in täysin säädettävä jousitus + ohjausiskari
    - Brembon jarrut + ABS
    - Kuivapaino 179kg (joten märkäpaino lienee ~200kg)

    Tehoa on tiputettu liki 20hp - luultavasti miedommilla nokilla ja olisko ECU:ssakin jotain, kun puristussuhde ja ruiskurungot ovat samat kuin kyykkärissäkin



    Z1000 '10
  2. #2
    Mnjoo, ei toi nyt ihan mahdottoman pahalta vaikuta. Vähän liikaa katetta ja liparetta kyllä nakuryhmään. Enempikin varttikatemallilta vaikutta.

    Motin hopeanväriset osat tekevät turhan keskeneräisen vaikutelman. Olisivat pistäneet rehellisesti koko myllyn kaikkine kikkareineen mustaksi niin pistäisi vähemmän silmään. Tuollaisena näyttää enempikin Reiskan Romarin sekalaarilta, kuin italialaista designia olevalta moottorilta.



  3. #3
    No voihan se siitä vielä muuttua, varsinkin koppien yms. visuaalisten ja helppojen tilpehöörien suhteen, vaikka kuinka ennenkuin on kaupassa tarjolla.

    Mutta ihan lupaavaltahan toi vaikuttaa.

    Kyllä kunnon eurofighterille on aina sijaa ankeiden lussunakujen seassa.

    Tulispa vaan biimeriltäkin S1000RR taistelija kanssa
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  4. #4
    Näyttää ihan joltain silputulta stunttipyörältä.
    http://pakkouskonto.fi
  5. #5
    Näyttää pienlinnulta.
    "Whatever"

    Kuvat.fi
    Flickr
  6. #6
    speksit on kivat mut ei noilla muoveilla
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

    <s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
  7. #7
    Varttikate, hyi.

    Mitenköhän nyt sitten on pilattu moottori?

    Milloin tulee tehomoottorilla oleva naku? Eli suoraan r1/gixxer/blade/10r padalla joku köykänen faitteri.

    Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
  8. #8
    Lainaa (willik @ Marras. 02 2010,20:00) kirjoitti
    Varttikate, hyi.

    Mitenköhän nyt sitten on pilattu moottori?

    Milloin tulee tehomoottorilla oleva naku? Eli suoraan r1/gixxer/blade/10r padalla joku köykänen faitteri.

    Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
    Niinpä. Ottasivat vaa suoraa semmoset koneet noihi että olis sitä tehoa. Mut ohan toi nii hirveen näköne jo muutenki et ei tota kone paljoo pelastas...
    --GsxR:iä--
  9. #9
    Lainaa (Poko @ Marras. 02 2010,21:32) kirjoitti
    Lainaa (willik @ Marras. 02 2010,20:00) kirjoitti
    Varttikate, hyi.

    Mitenköhän nyt sitten on pilattu moottori?

    Milloin tulee tehomoottorilla oleva naku? Eli suoraan r1/gixxer/blade/10r padalla joku köykänen faitteri.

    Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
    Niinpä. Ottasivat vaa suoraa semmoset koneet noihi että olis sitä tehoa. Mut ohan toi nii hirveen näköne jo muutenki et ei tota kone paljoo pelastas...
    Jep, kesysti vain saman verran kuin vaikkapa '04 tonnigikserissä. Eihän noilla tehoilla tee enää mitään, kun lastenvaunuista on kasvanut pois ja oppinut kävelemään.
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (enää 2 jäljellä?)
  10. #10
    Kyllähän nakuun saa vähän tehoja tiputtaa, jos sillä saadaan keskialueelle mukavasti lisää ruttua. Varsinkin kun ottaa huomioon, että tuo 160hp on tosiaan yhtä paljon kun pari vuotta vanhoissa kilokyykyissä. Tehoja tärkeämpää nakupyörässä on, että välitykset on riittävän lyhyet ja koneessa sen verran vääntöä alhaalta asti, ettei tarvitse kytkintä lipsutella keulan keventämiseksi.

    Yksi tylsimmistä pyöristä kadulle on tonninen kyykkäri vakioväleilllä. Ensimmäisen kerran kun moottoria tarjoaa viihdettä, on nopeus siinä satkun korvilla. Esim. Super Dukella oli hymy korvissa kävelyvauhdista alkaen erilaisen moottorin luonteen ja välitysten puolesta.

    Harmi vain, että Aprilia ei osaa nättiä nakupyörää näköjään tehdä. Huomattavasti sirompaa etuvalo/-katesysteemiä ainakin kaipaisi.
  11. #11
    Lainaa (Nitrous @ Marras. 02 2010,23:26) kirjoitti
    Esim. Super Dukella oli hymy korvissa kävelyvauhdista alkaen erilaisen moottorin luonteen ja välitysten puolesta.
    Jaa vakioväleillä?
    http://pakkouskonto.fi
  12. #12
    Lainaa (Nitrous @ Marras. 02 2010,23:26) kirjoitti
    Kyllähän nakuun saa vähän tehoja tiputtaa, jos sillä saadaan keskialueelle mukavasti lisää ruttua. Varsinkin kun ottaa huomioon, että tuo 160hp on tosiaan yhtä paljon kun pari vuotta vanhoissa kilokyykyissä. Tehoja tärkeämpää nakupyörässä on, että välitykset on riittävän lyhyet ja koneessa sen verran vääntöä alhaalta asti, ettei tarvitse kytkintä lipsutella keulan keventämiseksi.

    Yksi tylsimmistä pyöristä kadulle on tonninen kyykkäri vakioväleilllä. Ensimmäisen kerran kun moottoria tarjoaa viihdettä, on nopeus siinä satkun korvilla. Esim. Super Dukella oli hymy korvissa kävelyvauhdista alkaen erilaisen moottorin luonteen ja välitysten puolesta.

    Harmi vain, että Aprilia ei osaa nättiä nakupyörää näköjään tehdä. Huomattavasti sirompaa etuvalo/-katesysteemiä ainakin kaipaisi.
    *ittu mitä pask**.

    Nakun tehoja ei tartte puottaa penniäkään malliston tehokkaimmasta kyykystä.

    Katteet pois ja joku valokäikäle, rossitanko niin siinä olis menestyksen alku kirjotettu.

    Näin fysikaallisessa mielessä, kun "tehottomasta" lussupyörästä muutat välityksiä lyhyemmiksi niin parannat momenttia eli keinotekoisesti nostat tehoja. Joten miksei voi olla ne -1/+2 välitykset siinä top-of-the-line tonnisessa nakupyörässä. Sitten se vasta olisikin hauska pyörä. Nyt sitten v*ttu pilataan hyvä moottori tekemällä siitä täys lapanen kärjistetysti.

    Sen mitä ite ajoin superdukella niin vaikka olen äärimmäinen ktm fanaatikko niin ei kiitos. Ajetaan tuolla pirkkafaitterilla mielummin(ja vielä kusiaisella) kun millä voi ajaa isoimmalla vaihteella satasta, kun dukella joutu ajaan 4-5:lla kun jytisti ja täristi niin saaaaatanasti. Että on tosiaan lyhyet välitykset joo... Kaasua käänti niin ei mitään räyhäkkyyttä, turis vain... 04-05 10r kawa faitterina, siinä ois meininki kohallaan
  13. #13

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Nitrous @ Marras. 02 2010,23:26) kirjoitti
    Kyllähän nakuun saa vähän tehoja tiputtaa, jos sillä saadaan keskialueelle mukavasti lisää ruttua.
    Missä nakussa on keskialueella oleellisesti enemmän paukkua kuin vastaavassa kyykkyversiossa?
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  14. #14
    Lainaa (willik @ Marras. 02 2010,20:00) kirjoitti
    Varttikate, hyi.

    Mitenköhän nyt sitten on pilattu moottori?

    Milloin tulee tehomoottorilla oleva naku? Eli suoraan r1/gixxer/blade/10r padalla joku köykänen faitteri.

    Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
    Kröhöm! Eikös b-kingin kone ole suoraan busasta? Eikös se ole naku tai fighter-tyyppinen?
    ..ilima kilipiä olo o hilipiä..!
  15. #15
    Lainaa (Hapa @ Marras. 03 2010,12:30) kirjoitti
    Lainaa (willik @ Marras. 02 2010,20:00) kirjoitti
    Varttikate, hyi.

    Mitenköhän nyt sitten on pilattu moottori?

    Milloin tulee tehomoottorilla oleva naku? Eli suoraan r1/gixxer/blade/10r padalla joku köykänen faitteri.

    Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
    Kröhöm! Eikös b-kingin kone ole suoraan busasta? Eikös se ole naku tai fighter-tyyppinen?
    Krhöm itsellesi...
    Lainaa kirjoitti
    Aina, siis AINA hyvät nakut pilataan jollain.
    Tässä tapauksessa kokoa on kuin norsulla ja ulkonäkö... no on mitä on. Ja mitäs tämä suora koneen siirto nyt sitten on olevinaan:



    Minusta noista ei saa samaa tekemälläkään...
  16. #16
    Kröhöm. Voitteko painua vittuun riitelemään Sukisukien tehokäyristä tästä Aprilia ketjusta.

    Kiitos!!!
    <br />
  17. #17
    Lainaa (peppoone @ Marras. 03 2010,12:52) kirjoitti
    Kröhöm. Voitteko painua vittuun riitelemään Sukisukien tehokäyristä tästä Aprilia ketjusta.

    Kiitos!!!
    Anteeksi.
  18. #18
    Jos nakupyörällä on tarkoitus ajaa kadulla sellaista kevyttä räppäily ajoa on ainakin omasta mielestäni "pilattu" moottori sitä 180hp hirviötä parempi.

    Itsellä oli edellinen pyörä hondan cb1000r, jossa siis pilattu 125hp moottori. Kaikki keulittelut vauhtiburnikset yms. onnistuivat 0-120km/h kyydeistä todella helposti ja hallitun oloisesti ja arki ajelussa oli voimaa ihan tarpeeksi.

    Nyt on sitten alla vähän laitettu 10r vm04 ja kyllähän se nyt motarilla menee ihan helvetisti mutta pitkien välien takia ei tarvitse ihan kävely vauhdeista paljoa nostella ja ykkösellä keulittelu on silti tehon takia aika "mielenkiintoista" puuhaa kakkosella taas alkaa olemaan kyytiä aivan liikaa kolmosesta puhumattakaan... Onhan tuokin tavallaan hauska kun pystyy keulimaan ihan älyttömiä nopeuksia ja maisema vaihtuu eikä radalla ole tylsää suorillakaan mutta tuollaiseen järkevään käyttöön nakupyörän voimanlähteeksi haluaisin vähän tasaisemman moottorin.

    Tietenkin jos on tuota elektroniikkaa tasoittamassa pahimpia säntäilyjä niin saa tehoakin olla enemmän mutta itselle 180hp suoraan kaasukahvan takana on ehkä aavistuksen liikaa nurkissa räppäilyyn.
  19. #19
    Vähän liikaa katetta omaan makuun. Odotetaan nyt kuitenkin vielä livenäkemistä. Ite ajattelin opetella ajamaan ensin noilla 122 paperipollella ja epäilen, että siinäkin hetki vielä vierähtänee + vanhakoppainen Tuono se vaan jaksaa miellyttää omaa silmää..
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  20. #20
    Hienolle vaikuttaa Tuono... Ajettavuus varmasti aikalailla parasta mitä nakuista saa. Aivan kuten oli jo edellisessä mallissakin.

    Mitä tuohon moottoriasiaan tulee, niin varmasti mutkapätkille ja radalle ihan ok motti tuollainen 160hv V4.
    Jos kaikki painoarvo siinä nakupyörässä on rähinässä, niin jokainen tiheäksi välitetylllä kilokyykkyfighterillä ajanut tietää millainen sen motin pitää silloin olla. Tuossa sitä ei ole, eikä sitä ole muissakaan kilpailijoissa. Varmasti kuitenkin ihan hyvä moottori tuo on verrattuna aikaisempaan twiniin, joka oli omaan makuun aika ponneton tärisijä...

    Joka tapauksessa jo edellismallin Tuono oli erinomainen pyörä ja tämä uusi varmasti jatkaa perinnettä. *
    Touring
  21. #21
    Ajaisin kyllä

    Onhan siinä jotain joka ei satu (tai sattuu) omaan silmään, mutta kukapa noilla vakiona kuitenkaan ajaa... pikkusen "pimppausta" ja rupee kelpaamaan
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + TRX 850 + Tuono Factory + HP2 + zx7r + s4r
  22. #22
    Lainaa (vuohi @ Marras. 03 2010,16:31) kirjoitti

    Tietenkin jos on tuota elektroniikkaa tasoittamassa pahimpia säntäilyjä niin saa tehoakin olla enemmän mutta itselle 180hp suoraan kaasukahvan takana on ehkä aavistuksen liikaa nurkissa räppäilyyn.
    Bullshit. Kaunistelet vaan... *
    Touring
  23. #23
    Lainaa (Ytsför @ Marras. 03 2010,00:28) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Marras. 02 2010,23:26) kirjoitti
    Esim. Super Dukella oli hymy korvissa kävelyvauhdista alkaen erilaisen moottorin luonteen ja välitysten puolesta.
    Jaa vakioväleillä? *
    Jep, ja päivitetyllä ruiskukartalla. Tosin myönnetään, että vähän liioittelin, ihan kävelyvauhti ei riitä vaan pitää laittaa reippaaksi juoksuksi, muuten menee kytkimen polttamiseksi.

    TeroT: En tiedä, siksi kirjoitin " jos sillä saadaan keskialueelle mukavasti lisää ruttua."

    Pitää tuo joka tapauksessa käydä koeajamassa, jos vaikka olisikin mukava moottori.
  24. #24
    Kyllähän tolla Tuonolla kurvailis... varmaan mielellään
    T
    Jussi
    Aprilia RSVR
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  25. #25
    Hieno paketti. Kuinkahan pieni toi on luonnossa, kun se katettu esi-isä on 250 RR pyörän kokoinen? Tulis nyt kesä että sais Street Triplen vaihduttua ajaa tolla ostetulla Speed Triplellä ees Siinä on ainakin alakierroksilla voimaa, ylhäällähän se ei veny kyllä yhtään ja rajotin pärähtää heti huipputehon jälkeen. Mutta ei nurise ja tärise niin kuin twini pienillä kierroksilla.
    Triumph Speed Triple 1050, 2008

    Ex.Triumph Street Triple 675, sen varasti joku piripää ja ajoi shikaanissa lunnaiksi. Ja lopulta jäi kaveri kiinni muissa rötöksissä.
  26. #26
    Siinähän se sitten olisi. Varttikatteelliset on mun mieleen eikä tämä taatusti ole poikkeus. Sopivasti yhdistetty edellisen sukupolven Tuonon muotokieltä ja uutta. Elekroniikkaa ja tehoa riittävästi eikä paina kuin norsu. Mitäpä sitä muuta edellyttäisikään?
    <br />
  27. #27
    Lainaa (Nitrous @ Marras. 02 2010,23:26) kirjoitti
    Harmi vain, että Aprilia ei osaa nättiä nakupyörää näköjään tehdä. Huomattavasti sirompaa etuvalo/-katesysteemiä ainakin kaipaisi.
    Ekat Tuonot kulta/harmaina oli hienoja, sen jälkeen ei ole oikein onnistuttu kyllä. Tämäkin on ulkonäöllisesti aika ankea viritys.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  28. #28
    Lainaa (peppoone @ Marras. 04 2010,14:40) kirjoitti
    Siinähän se sitten olisi. Varttikatteelliset on mun mieleen eikä tämä taatusti ole poikkeus. Sopivasti yhdistetty edellisen sukupolven Tuonon muotokieltä ja uutta. Elekroniikkaa ja tehoa riittävästi eikä paina kuin norsu. Mitäpä sitä muuta edellyttäisikään?
    Mustakin on hienoa että prätkän moottori näkyy.
    Siksi on miellyttävää että lukuisissa kyykyissäkin sivukatteet ovat usein lyhentyneet viimevuosina.

    Kaikista kapisinta muotoilua edustivat wanhat intin saippuakoteloa muistuttavat CBR tonniset joissa alakatteen muovi jatkui aina pönttöihin asti.

    Säännön vahvistava poikkeus on tietenkin ykköskoppainen D'n multistrada joka on kammoittavan näköinen joka tapauksessa.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  29. #29
    eipä tuo minun silmissä hullummalta näytä. Etumaskin valot saisivat olla aika paljon pienemmät. Näyttää hyönteisen silmiltä, mutta muuten ihan ok härveli.
    Mv Agusta
  30.  
  31. #30
    Onkohan tietoa että onko tästä tuonosta tulossa factory-mallia, vai korvaakos tämä APRC-malli factoryn?
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen