Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Lainaa (JTS @ Loka. 31 2010,19:55) kirjoitti
    En minä nyt halua kinata tai vittuilla, mutta eihän siitä oikeasti ole vastaavaa hyötyä ostaa tavalliseen katupeliin kokoputkistoa, saa ja voi toki ostaa vaan melkeimpä paras ratkaisu on se vaimennin ja säätö sille (suuttimet/voimakomentajat jne.)

    Toki voi sen koko putkenkin ympätä siihen vaan ei siitä ole enää niin paljoa vastaavaa hyötyä. Kyllä se pahin tukkoisuus tavallisesta katupelistä saadaan pois sillä vaimentajan vaihdolla ja säädöillä.

    Tehon lisäys joka saadaan niillä ei ole enää paljoakaan pienempi mitä kokoputkistolla, koko putkiston hyödyntämiseen tarvittaisiin jo kannen ja nokkien ym. laittelemista, sillon siitä saatas se hyöty irti.
    Taitaa olla niin, että jos noin hyviä slipareita saa Joensuusta, kannattaa sitä putiikkia alkaa mainostaa ihan maailmanlaajuisesti ja rikastua nopeasti & helpolla *.

    Otetaan ihan suuntaa antavana esimerkkinä (antaa hyvän
    kokonaiskuvan aiheesta) vaikka Akran vermeet ja ihan
    yleiset, tavalliset "katupyörät", Busa ja 1000 GSX-R.
    Samoissa suhdeluvuissa liikutaan myös muiden kisahommissa
    mukana pyörivien viemärivalmistajien tuotteilla.

    Busa/sliparit, huipputeho n.+3.5 ja max.lisäys hieman yli 4
    * * */kokoputkisto * * * * n.+9 * * * * *" * * " * * * * *" * * n.11.5

    Gixeri/slipari * * * * * * * * *n.+2.5 * * * * * * * * * * * * * * * n.4.5
    * * * /kokoputkisto * * * *n.+10 * * * * * * * * * * * * * * * *n.14


    Toki.... aina se riippuu moposta... missä esim. katti/katit
    * * * * * vakioissa majailee ym. ym. ym.

    Eipä tuo ero kai sitten ole mitenkään merkittävä *
    Toki noilla suhdeluvuilla lisäkaakin hinta säilyy samana.
    Noista lähtökohdista kuitenkin löytyy taas se "suhteellisuus".
    Fiilis ja soundi on ehdottoman tärkeä, mutta saako monikaan
    ihan mitään todellista eroa persdynoon reilusti yli 150bhp:n
    tehoissa kolmen-neljän kaakin muutoksella ?
    Rehellisyyden nimissä, aika harva kykenee moista huomaamaan.

    Painotan nyt vielä, että ko. luvut kuvaavat noita
    suhteellisia eroja varsin hyvin yleisellä tasolla.

    Siitäkään, edes Joensuussa, päästä mihinkään että
    lähdettäessä pelehtimään kannen,paukkujen ja nokkien
    kanssa, alkaa paketti aika nopeasti huutamaan juuri ko.
    yhdistelmille "oikeaa" putkistoa". Eli mikään yleisesti kaupan
    oleva ränni ei välttämättä ole enää optimi. Erot ovat
    usein melko suuretkin. Ei tuolla racing-puolella turhaan
    tehdä pää soikeena ja munat vaahdossa ihan oikeasti töitä.

    Mutta... ehkä siellä idän suunnalla kaikki on toisin kuin
    muualla maailmassa.

    PS. On eri yhteyksissä pitkässä juoksussa ollut erittäin
    hyviäkin OEM-viemäreitä. Yksi vanha legendaarinen on esim.
    Letukan "pukinsarvi", joka oli katuhommissa aikanaan
    parempi kuin moni mukamas viri peltisarja.
    Eihän ne "supattaneet", mutta toimi kun junan vessa...
    ja rahasatsaus oli nolla.



    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  2. #32
    Lainaa (BadToThe Bone @ Loka. 31 2010,21:07) kirjoitti
    Otetaan ihan suuntaa antavana esimerkkinä...

    Busa/sliparit, huipputeho n.+3.5 ja max.lisäys hieman yli 4
    * * */kokoputkisto * * * * n.+9 * * * * *" * * " * * * * *" * * n.11.5

    Gixeri/slipari * * * * * * * * *n.+2.5 * * * * * * * * * * * * * * * n.4.5
    * * * /kokoputkisto * * * *n.+10 * * * * * * * * * * * * * * * *n.14
    Muista myös, että nuo on huipputehoa.
    Yleensä slipari korjaa hieman keskialuetta (ja säätö ennen kaikkea) ja hieman lisää huipputehoa. Kokoputkistot on optimoitu huipputeholle, ja näillä saattaa keskialueen teho/vääntö jopa laskea. Kisahommiin toimivat, mutta kadulla ei mitään järkeä.
    Four wheels move the body, two wheels move the soul.

    GSX-R 1000 K3 Chameleon Fighter/Sport
  3. #33
    Lainaa (Ride- @ Loka. 31 2010,23:52) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Loka. 31 2010,21:07) kirjoitti
    Otetaan ihan suuntaa antavana esimerkkinä...

    Busa/sliparit, huipputeho n.+3.5 ja max.lisäys hieman yli 4
    * * */kokoputkisto * * * * n.+9 * * * * *" * * " * * * * *" * * n.11.5

    Gixeri/slipari * * * * * * * * *n.+2.5 * * * * * * * * * * * * * * * n.4.5
    * * * /kokoputkisto * * * *n.+10 * * * * * * * * * * * * * * * *n.14
    Muista myös, että nuo on huipputehoa.
    Yleensä slipari korjaa hieman keskialuetta (ja säätö ennen kaikkea) ja hieman lisää huipputehoa. Kokoputkistot on optimoitu huipputeholle, ja näillä saattaa keskialueen teho/vääntö jopa laskea. Kisahommiin toimivat, mutta kadulla ei mitään järkeä.
    Niinpä...

    Ja Bad bonelle noista luvuista, että ei se ero iso ole kokoputkiston ja sliparin välillä jos täräytetään dynokäyrää....ihme ettei mies voi myöntää että voi olla väärässä. Sinä olet nimittäin osittain väärässä, kuten myös minä.

    Kyllä se slipari antaa hyötyäkin eikä pelkkää ääntä muuten vakiputkessa niikn alun perin oli kovin kova väite pelkistä äänistä. Sitten kun oikeasti viritetään niin tilanne on toinen, myös siellä etelässä... ??
  4. #34
    Lainaa (Ride- @ Loka. 31 2010,23:52) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Loka. 31 2010,21:07) kirjoitti
    Otetaan ihan suuntaa antavana esimerkkinä...

    Busa/sliparit, huipputeho n.+3.5 ja max.lisäys hieman yli 4
    * * */kokoputkisto * * * * n.+9 * * * * *" * * " * * * * *" * * n.11.5

    Gixeri/slipari * * * * * * * * *n.+2.5 * * * * * * * * * * * * * * * n.4.5
    * * * /kokoputkisto * * * *n.+10 * * * * * * * * * * * * * * * *n.14
    Muista myös, että nuo on huipputehoa.
    Yleensä slipari korjaa hieman keskialuetta (ja säätö ennen kaikkea) ja hieman lisää huipputehoa. Kokoputkistot on optimoitu huipputeholle, ja näillä saattaa keskialueen teho/vääntö jopa laskea. Kisahommiin toimivat, mutta kadulla ei mitään järkeä.
    Siksi tuossa painoitin, että ko. arvot kuvaavat sitä
    suhdetta, mikä on saatavissa irti kun eri vaihtoehdot
    optimoidaan.

    Sliparin kanssa tilanne muuttuu monissa yhteyksissä
    aika paljon.... esim.jos org putkiston alkupää "tyhjennetään" ym.
    Alunperin kai oli kyse sliparin vaikutuksesta ?

    Siksi myös otin esiin "huipputeho +" ja "max lisäys", koska
    monessa pelissä tuo max osuu jonnekin keskialueelle.
    Kokoränni taas usein muuttaa koko käyrän
    lineaarisemmaksi. Oikein, jossain alapäässä toki hieman
    menetetään. mutta etenkin jos org käyrässä on
    "pitkä suvantovaihe" tai suorastaan kuoppa",
    tavoitteena on luopua jostain joka ei ole "käyttöalueella" ja
    se saadaan usein reilusti korkojen kanssa takaisin
    sinne, missä se "ongelma majailee".
    Eli liian usein tuijotetaan huipputehojen paikkaa kun mykkä vittua, eikä tosiaan nähdä kokonaisuutta.

    Jos nyt "verrataan" slipari/kokoränni eroja, verrataan niitä
    sitten "rehellisin keinoin".

    JTS tuolla ensin heittää jotain.... sitten siihen "pienellä puristuksella" pötkähtääkin..... niin no joo..... mutku... ja yleensähän ne katitkin revitään jne jne... *.

    Kyllä monessa vehkeessä saadaan slipareilla ja "pikkuvilpeillä"
    erinomainen hintasuhde....... monessa taas enimmäkseen
    hyvä soundi.

    Eikä "lottopotti" ole aina kovin kalliskaan. Jos kokorännin
    saa maailmalta esim."detunaroituun *" peliin
    800-900 egee ja "pikkuvilpein" optimoituna 20hpn bonarit....
    Ei huoooooono.
    Tosin jo kokorännistä kaiken ilon irtikaivuu pienin ns.
    vippaskonstein vaatii jo kokeneen mutta osaavan
    kaverin, hyvät vehkeet ja todella paljon duunia.
    Tämä viimeinen on yleensä käytännössä se kohta jossa
    mennään sen matalimman aidan yli, ihan oikeasti!
    Ne joilla on kokemus, taito ja vehkeet, tienaavat usein
    hommalla leipäänsä. Silloin pitäisi työstä saada palkkakin.
    Maksajia taas ei tossa kadulla paljoa pyöri.
    Kaikki tämä johtaa sitten monessa yhteydessä siihen, että
    useissa "virihommissa" jää merkittävästi esiin kaivamatonta potentiaalia. Ts. mennään pääasiassa "detunarointien" purkamisilla. (noin karrikoiden ilmaistuna)
    Keskimääräinen poka ei osaa surra sitä, mistä se ei tiedä
    jääneensä paitsi *. Ainakin kun sillä on vahva tunne, että
    on saanut "ihan kivasti" *.

    Ongelmahan näissä "väännöissä" on usein se, että
    yksi sanoo ihan selkeästi jotain puolihuolimattomasti, toinen
    vastaa juuri siihen... ja siitä lähtee *.

    No, oikeassa ja väärässä.... yleensä molemmille riittää kumpaakin juuri siksi, että puhutaan oikeasti hieman eri asioista.

    Näin muuten usein, eri asioissa ja yhteyksissä, "yleinen viisaus" lisääntyy kaikkein parhaiten. Liika konsensus tai suoranainen
    perseiden nuoleminen johtaa.... tiedämme kyllä mihin *



    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #35
    Vakiputkisto -> Slipari, ero on selvä
    Slipari -> kokoputkisto, ero on häilyvä/mpi

    Itse olen omistanut moottoripyörissäni vakioputki, slipari/vakioputki, kokotehoputki -kombinaatioita, joten kyllä se slipari muutakin tuo kun ääntä, vaikkakin koko putki on kaikkein paras. yleisesti ottaen, voi olla ja on poikkeuksia.

    Ajakoot kuka milläkin.
    Niinhän se on nähty täälläkin, että välillä on ihan sama millä öljyllä ajat ja välillä taas kaikki muut on vaan ylihinnoiteltua kuraa paitsi se yksi on joka poistaa jopa velka taakan ja parisuhdeongelmat.

    Ajakoot siis kukin sellaisella putkistolla mihin parhaiten uskoo ja mikä hyvältä tuntuu ja mikä tuo vaan ääntä tai tehoa tai molempia yhtä aikaa.

    joten kyllä se slipari muutakin tuo kun ääntä, vaikkakin koko putki on kaikkein paras.
  6. #36
    Lainaa (JTS @ Marras. 01 2010,08:58) kirjoitti
    Vakiputkisto -> Slipari, ero on selvä
    Slipari -> kokoputkisto, ero on häilyvä/mpi
    Ei liity enää hirveesti tarroihin, mutta omaan tuli vajaa 10hp lisää tehoa pakosarjan vaihdolla. Ahvenistolla tulee käytettyä vakioänkkäriä Akran sijaan ja mitään muuta eroa äänen lisäksi ei oma persdyno kyllä huomaa, molemmilla kelaa 189km/h pääsuoran jarruun Racechronon mukaan (kerran olin melupäivillä keskiviikkona ajamassa).

    Ja esim. TL1000 R:ssä tehot laski kun vaihtoivat Yoshin pöntöt ja samalla säädettiin. Eli ei se slipari autuaaksi tee, kuten tuolla aiemmin on sanottu. Toki eri mallien kesken on eroa (katti vaimentimessa jne.)



    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  7. #37
    Jos kärpäsestä saadaan helposti härkänen, mikäs konsti
    tuo nyt on tehdä tarrasta kokoränni ja hirviä (vääntö) .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #38
    Lainaa (JTS @ Marras. 01 2010,08:58) kirjoitti
    Vakiputkisto -> Slipari, ero on selvä
    Slipari -> kokoputkisto, ero on häilyvä/mpi

    Itse olen omistanut moottoripyörissäni vakioputki, slipari/vakioputki, kokotehoputki -kombinaatioita, joten kyllä se slipari muutakin tuo kun ääntä, vaikkakin koko putki on kaikkein paras. yleisesti ottaen, voi olla ja on poikkeuksia.

    Ajakoot kuka milläkin.
    Niinhän se on nähty täälläkin, että välillä on ihan sama millä öljyllä ajat ja välillä taas kaikki muut on vaan ylihinnoiteltua kuraa paitsi se yksi on joka poistaa jopa velka taakan ja parisuhdeongelmat.

    Ajakoot siis kukin sellaisella putkistolla mihin parhaiten uskoo ja mikä hyvältä tuntuu ja mikä tuo vaan ääntä tai tehoa tai molempia yhtä aikaa.

    joten kyllä se slipari muutakin tuo kun ääntä, vaikkakin koko putki on kaikkein paras.
    Nykypyörissä taitaa olla aika paljonkin poikkeuksia - varmaankin katin ansiosta.
    Esimerkiksi edellisen mallin Z1000:ssa slipareilla ei saa paljon muuta kuin ääntä
    Slipari vrt kokoränni.
    ZH2 2020
  9. #39
    Puhutte kaikki paskaa. Bladessa Taylormaden slipari vähentää (oikein säädettynä) tehoja n 4 hp, tosin painoa tippuu kiloina ehkä saman verran. Pelkkä sliparin heitto paikoilleen ilman säätöä vähentää tehoja vielä enemmän. Koska havainto on varmasti oikea ja todennettu dynolla, se voidaan yleistää koskemaan kaikkia moottoripyöriä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #40
    Lainaa (vetomies @ Marras. 01 2010,12:48) kirjoitti
    Puhutte kaikki paskaa. Bladessa Taylormaden slipari vähentää (oikein säädettynä) tehoja n 4 hp, tosin painoa tippuu kiloina ehkä saman verran. Pelkkä sliparin heitto paikoilleen ilman säätöä vähentää tehoja vielä enemmän. Koska havainto on varmasti oikea ja todennettu dynolla, se voidaan yleistää koskemaan kaikkia moottoripyöriä.
    Tost mie piän ! Piä toi
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11.  
  12. #41
    Tarrat
    Montako ja minkäkokoisia?
    ex Honda CBR 1100XX -99
    Honda CBR 600RR-05
    Aprilia RSV 1000R Mille -04
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Yamaha R1 2009

    Pessimisti ei pety.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12