Bisnes on bisnestä mutta tarviiko puolen vuoden säilytyksestä repiä 10.000 kilometrin takuuhuollon hintaa.. 120-280 euroa.. Jos huoltoon sisältyy akunylläpito lataus (kerran talven aikana varaus tappiin.) Sen lisäksi näennäinen pesu ja mahdollisesti vanteiuden vahaus.. Mielestäni kohtuullinen hinta pitäisi olla jossain 60-100 euron hujakoilla vaivaan ja tilaan nähden. Isoilla firmoilla on normaalisti isot varasto/huoltotilatkin.
Suzuki S1 -84 -> Suzuki RG gamma 125 -86 -> Kawasaki ZZ-R 600 -90 -> Kawasaki ZZ-R 1100 -92
Voihan sitä viedä moponsa johonkin kimppatalliin ja tehdä nuo asiat itse, ja lopulta maksaa ihan saman verran kuin tuonne liikkeeseen. Ei tuo tallitilakaan ilmaista ole, ellei sitä luontaisesti satu itsellä olemaan. Halvimmat tallipaikat mitä olen nähnyt liikkuvat 20€--> /kk, tulee tuostakin jo helposti satanen talveen. En tiedä mistä liikkeen säilöstä puhut, mutta joissain hintaan kuuluu myös öljyn ja suodattimen vaihto syksyllä.(Vicmot @ Loka. 11 2010,17:51) kirjoitti
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Jos tuntuu riistolle niin ainahan sitä voi laittaa oman bisneksen pystyyn ja ottaa pyöriä tuolla 60e/kk talven yli säilöön![]()
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Ihan oikea liike ilmoitteli talvisäilytystä 60€:lla.(jyk4 @ Loka. 11 2010,18:00) kirjoitti
Tämä Savonlinnassa.
En tiedä miten Tampereella, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla yleinen liike/tuotanto/varastotilojen vuokrataso on noin 10€/m2 + ALV. Siitä kun laskee pari neliötä pyörälle kuudeksi kuukaudeksi, tulee loppusummaksi jo vajaa 150 €. Jotain katettakin olisi yrittäjän (ehkä?) hyvä saada, joten ei toi 200-300€ kuulosta mun korvaan yhtään pahalta. Varsinkin jos siihen joku näennäinen akun lataus tai pesu kuuluu.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Raision PowerBikessa hinta on 99 € kausi, ja talvella tuntityö mahdollisille rempoille 43 €/ tunti. Ei tunnu ryöstöltä
Juu, ja en ole lafkassa töissä, vaan vien mopon sinne.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei kai sinne ole pakko viedä, jos tuntuu kalliilta. Minusta 200e talvisäilöstä ei ole mitenkään riistoa. Ja pitäähän noiden liikkeiden saada talvellakin rahaa.
xxx
Eipä tuo niin kovin kallista kuitenkaan ole. Varsinkaan kun monella on vaihtoehtona pitää pyörää sitten pressun alla pakkasessa, jossa nyt ei ole yhtään mitään järkeä...
Supermoto
Meillä kerhon tallissakin maksaa tuon 300€, tosin sitä voi huojentaa talkoisiin osallistumalla. Niin eikä tuohon kuulu latauksia tai pesuja ellet itse tee.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Verstaan pihalla olevassa teltassa saan säilyttää ihan ilmaseksi, ei tosin ole lämmin mutta mitä sitten.
Ja jos lämpimässä haluan säilyttää niin työnnän halliin, eikä maksa mitään...
Tai vien faijan tallille, eikä maksa mitään...
Onhan noita vaihtoehtoja...![]()
Tuohon hintaan tarjoan talvisäilytystilaa, minimiveloitus 6 kk.(jyk4 @ Loka. 11 2010,18:00) kirjoitti
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
kimppatalli on itselle paras ja mieluisin vaihtoehto, kuudes vuosiko lienee kun olen ollut samassa tallissa. tällähetkellä tupa on täys pyöriä ja hyviä tyyppejä joiden kanssa tätä liiteriä pyöritetään. homma on selkeä ja voittoa tavoittelematon. jokainen maksaa omasta paikastaan jossa työkaluja sekä pyöräänsä säilyttää, ja itse säilytän pyörääni täällä kesät talvet. kun on pelisäännöt joita jokainen noudattaa niin homma pelaa ihan itsestään. pidämme omalla porukalla myöskin talli-iltoja säännöllisesti ja toisinaan rassataan näitä romujamme omassa rauhassa. kimpassa tämä on rakentunut tähän nykytilaansa ja yhteistä viihtyvyyttä on hankittu.. enemmän mää tallilla oon kuin himassani ja mielelläni maksan sen 50/kk tästä kaikesta.
kimppatallia kannattaa harkita kun mukana on hyvä ja luotettava porukka.
Tyyli ennen tarkoitusta.
jos vielä tallin sijaintikin on passeli niin(JaZZo @ Loka. 11 2010,20:06) kirjoitti
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Kas joo, 60e/kk olisi minunkin mielestä riistoa(Heksa @ Loka. 11 2010,20:02) kirjoitti
eli talvikautta tarkoitin
Oma mopo talvehtii mummon autotallissa 250km päässä. Ilmaistahan se on mutta miinuksena ajokausi pitää aloittaa melkoisen myöhään ja lopettaa aikaisin..
Jospa ensi syksynä etsisi talvehtimispaikkaa pk-seudulta niin voisi venyttää ajokautta.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Minusta tuo ei vaikuta kohtuuttomalta, jos sitä vertaa vaikkapa ns. minivarastojen hintoihin. Esimerkki pk-seudulta: 1,7 m2 - hinta 60 €/kk
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Bisnes on bisnestä...joo, Jos joku pyytää maksu tekemästään työstä joka liittyy moottoripyöriin niin se on "kohtuutonta ryöstämistä". Yrittäjä maksaa tiloistaa vuokraa ja jos ei ota asiakkeiden pyöriä sinne talvisäilytykseen vastikkeetta niin taas ryöstää.
Eipä taida grynderi luovutta tilojaan moottoripyöräliikeen käyttöön vastikkeetta vaikka kuinka haukkusi sitä ryöstäjäksi kun vuokrapäivä tulee.
Niin etuoikeutettuja moottoripyöräilijät eivät vielä ole että saisivat laitteensa vastikkeetta talvisäilöön, no, toki eräät, sinne mummon talliin
kerhon tallissa talvisäilytys 120 eur....
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Anopin talli lyö kyllä liikkeet aivan mennen tullen ryöstöhinnalla.
Mukamas ilmainen.
MIe mietin tätä samaa kun paikallinen yrittäjä tarjos talvisilytystä 120 euroo/talvi. Mut sitte kun laskin tarkemmin:(Vicmot @ Loka. 11 2010,17:51) kirjoitti
Pyörää varten noin 3 neliöö, periaatteessa vois sopia pienempään mut jotain käytävää pitänee pyörärivien väliin jättää.
100 pyörän varasto näin ollen 300 m2.
Talvessa kokoon 12 000 euroo jolla pitää maksaa hallin rakennus ja ylläpito, vakuutukset ja lämmitys.
300 m2 määräysten mukainen lämmin halli ei lähde alle 40 tkeuron ja päälle vielä tontti. Tuohon kun vielä lisää lämmityskustannukset ja muut kulut +kohtuullinen 10-20 % kate liiketoiminnalle niin takaisinmaksuaika venyy vähintään kymmeneen vuoteen.
Ja sitten kun huomioi käteen jäävän rahan määrän ja sen että samalla hallilla voisi saada vielä enemmän ympärivuotisessa käytössä (talvella jos talli pyöriä täynnä niin kesäksi ei oikein keksi tuottavaa toimintaa hallille) niin ei ole kultakaivos. En viitis lähtee kilpailemaan.
Pari hallia rakentaneena en pidä kultakaivoksena.
Tänä talvena. Pääkaupunkiseudulla.
Kerholla Tapanilassa kyykkypyörän säilytys 100.- euroa.
Iso pyörä ( Gold Wing ) 120.-
Jäsenmaksu 50.- euroa.
Liittykää kerhoihin!![]()
![]()
Pekka
![]()
![]()
www.hmpk.com
PS. Kerhoomme voi liittyä kotisivujen kautta.
Pekka
Normikorkeeseen halliin vois kyllä kasata pyöriä kahteen tasoon, ainakin osalle pinta-alaa, mutta ei tuo nyt kultakaivos taida olla vaikka tehollisesti saisi menemään pyörän / 2 neliötä. Nostaa tietty vielä kustannuksia sen ylätason rakentaminen.(oltsik @ Loka. 12 2010,18:25) kirjoitti
<p>-- Backman</p>
Ei kannata unohtaa markkinointikuluja, ehkä pitää olla mainosta paikkakunnan lehdissä. Vakuutkset on myös oltava kunnossa. Ei ole kovin helppoa saada hallia täyteen keskikokoisessa kaupungissa. 300m2 ja sinne 100 pyörää ja kun kysyntä on kovaa niin laitetaan kahteen kerrokseen niin saadaan 200 pyörää samaan tilaan. Jotakin maksaa rakennelma jolloin saadaan kaksi pyörää päällekkäin. Jos tuo vuokraaminen olisi noin helppoa niin....todellisuudessa käyttöaste on 20-30%(MrB @ Loka. 12 2010,21:20) kirjoitti
Jaa meinaatte HD:tä laittaa valkoisen busan päälle
Jos liikkeessä on halpaa säilytystilaa niin se on sama kuin marketin halpa maito. Kuitenkin päädyt haluamaan jotain pikkuhuoltoa/asennusta pärrälle ja siinä se liike saa halvemman säilytystilan katettua.
Tuossa vuosia sitten pyörä oli Kalevan mp talvisäilössä ja sovittiin,että haen sen toukokuun alulla.
No, pukkasi sitten jo huhtikuussa hyvää keliä ja soitin,että tulisin hakemaan pyörän jo nyt
Arvatkaa mitä sieltä toisesta päästä vastattiin
Tuota noin,että pyörä pitää pestä ensin ja akkuladata
Just just..niinhän sen pitääkin mennä,että keväällä lataillaan ja pestään puhtaaksi,kun talven on ollut paskasena![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Ensi talveksi minunkin talvisäilötalli muuttuu kaksikerroksiseksi suuren kysynnän vuoksi. Hinta lienee ollut sopiva suhteessa palveluun.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Oma taksani on ollut 50€/talvi lämpimässä tilassa, mahdollisuus akun lataukseen ja huoltohommiin (niistä kylläkin porukka maksaa extraa omatunnon mukaan). Mukaan mahtuu vain suhteilla...
![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Hittolainen tonne määki voisin moponi tuora(kap57 @ Loka. 16 2010,23:03) kirjoitti
![]()
Katsos Martta Tarzanin käsivartta.
nyk. Z750 -2004
ex. FZ6-S *-2006
ex. *FZS600 -2002
ex. AR125 -1984
ex. Suzuki S1 -1990
Kuullostaa melko kinkyltä ja mites kotoväki suhtautuu suhteisiin(kap57 @ Loka. 16 2010,23:03) kirjoitti
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Meneehän tuota kaljaa vaikka talli on oman talon päädyssä kiinni...eli ei halpaa sekään. Toi anopintalli on kyllä varmasti kallein kaikista ;-D
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä