Morjensta!
Eli nyt olisi hiukan kiinnostusta tuosta ruiskun asennuksesta vanhempaan kaasaribladeen (-96). En ole mitään vielä tekemässä ennenkuin rahatilanne sallii.... Kumminkin tuo viisaampien tieto olisi tervetullutta.
Eli mitä olen kaikennäköistä ihmetellessä huomannut niin homma toimisi näin:
Kaasareiden tilalle asennetaan läppärungot jotka ovat kooltaan kaasareiden kumikurkkujen sisähalkaisijaa vastaavia (raaka vertaus). Läppärungoissa tulee olla Pääsuuttimet jotka kykenevät ruiskuttamaan riittävästi polttoainetta, jotta suurin mahdollinen teho saadaan irti. Tyhjäkäyntisuuttimet tarpeen mukaan. Tarvitaanko tässä jotain lisärikastussuuttimia??
Asennetaan ruiskunohjausjärjestelmä joka ohjaa ruiskutusta.
Kysymyksiä:
1. Miten valitaan sopivat komponentit omalle pyörälle?? Jos puhutaan esim virtausmääristä, miten tiedän kuinka paljon omasta pyörästä virtaa polttoainetta läpi??
2. Olen ymmärtänyt esim Tatech nimisen järjestelmän olevan hyvä. Onko kyseessä kumminkin pelkkä softa vai koko ohjausboksi?? Muutettaessa ruiskukarttoja, voidaanko niitä muuttaa suoraan koneelta vai joutuuko aina lataamaan karttoja jostain?? Jos voi muuttaa ihan käsin onko miten hankalaa?? Joudutaanko käyttämään lambdaa jotta saadaan järjestelmä toimimaan halutusti??
3. Miten tuo sytytyspuoli. Joudutaanko jotenkin "yhdistämään" nämä järjestelmät toisiinsa, jotta ne toimisivat paremmin?? Voidaanko niitä ylipäätään yhdistää?? Onko esim mahdollista käyttää Tatechia ohjaamaan ruiskua ja jotain siihen liitettävää sytytyksenohjausta jotta saadaan paras mahdollinen teho irti??
4. Käsittääkseni tuo ruiskunohjaus ohjaa magneettiventtiileitä millisekunnin tarkkuudella (on sillä joku nimikin, kun ei muista...)
Voiko sovittaa minkä tahansa läppärungon pyörään ja saada sen toimimaan erillisellä ruiskunohjauksella?? Esim voiko ongelmaksi koitua ettei jokin softa ymmärräkään mitä kuuluisi tehdä??
5. Onko jotain muuta mitä pitisi ottaa huomioon ja mikä omissa ajatuksissa pielessä??
Btw, älkää kysykö miksi olen laittamassa ruiskua vanhaan kaasaripyörään. Kaikki päivitykset mitä haluaisi laittaa niin ovat hulluja. Minkäs hullu luonnolleen voi...
![]()
Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
Niin unohtui vielä mainita tuohon polttoainepumppu. Vaatii varmaan korkeamman järjestelmäpaineen kuin kaasarit. Joutuuko siihen sitten vielä asentamaan paineentasaajan tai vastaavan??
Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
kannattaa varmaan tarkistaa sivu finsquirt
Vaikkei nyt megaa laittaiskaan niin tuolta voisi löytyä vinkkiä.
Br,
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Tatech:issa ainakin on kaikki arvot ym säädettävissä omalla läppärillä.Sytty myös.Hintaan kuuluu boksi ja ohjelma läppäriin. Löytyy paketteja jossa herppeet mukana.suuttimet,anturit ym...
Yamaha xv 1100 Virago
Honda xl 600v Transalp
Honda cbr 600
Kawasaki LTD 450
BMW K100 rs
Suzuki GS450
Tunturi Super Sport
Tunturi Maxi