Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Palstaa seuranneena +5 v & NICia vaihtaneena, mietin olisiko mahdollista saada ikä näkyviin postauksiin ? Sen vuoksi että todellisuus on "hieman" erilainen riippuen kertyneistä ikävuosista (edit: nuoruuden kapinallisuus vs iän tuoma viisaus liikenteessä).
    Minä erotan iän posteista, mutta juuri pyörän saanut ei välttämättä, saadut ajatukset eivät ole ehkä nuorille hyväksi.
    Jos ei tietosuojalaki salli, mandatoryksi pyöräillyt vuodet. Ei aukoton mutta kyllähän sen tekstistä näkee ja voi puuttua,
    postausten määrä ei välttämättä kerro totuutta.

Lainaa (Robusto @ Loka. 23 2010,00:57) kirjoitti
    Palstaa seuranneena +5 v & NICia vaihtaneena, mietin olisiko mahdollista saada ikä näkyviin postauksiin ? Sen vuoksi että todellisuus on "hieman" erilainen riippuen kertyneistä ikävuosista.
    Minä erotan iän posteista, mutta juuri pyörän saanut ei välttämättä, saadut ajatukset eivät ole ehkä nuorille hyväksi.
    Jos ei tietosuojalaki salli, mandatoryksi pyöräillyt vuodet. Ei aukoton mutta kyllähän sen tekstistä näkee ja voi puuttua,
    Harvoin jaksan otta tällaisiin kysymyksiin kantaa mutta mökillä jää joskus aikaa näihinkin kommentteihin.

Itse olen lukenut tätä sivustoa syksystä 2005 ja ensimmäinen silloin keksitty nikki on edelleen käytössä.

Eiköhän täällä suurin osa kerro ihan asia-alisia kommentteja kokemuksistaan. Osa johtopäätöksistä on on oikeita ja osa varmaan vääriä. Jokaiselle jaa harkitavaksi mitä niistä soveltaa käytäntöön .
    Suzuki GSF 1250SA -08
    Lainaa (jammu @ Loka. 23 2010,01:43) kirjoitti
    Lainaa (Robusto @ Loka. 23 2010,00:57) kirjoitti
    Palstaa seuranneena +5 v & NICia vaihtaneena, mietin olisiko mahdollista saada ikä näkyviin postauksiin ? Sen vuoksi että todellisuus on "hieman" erilainen riippuen kertyneistä ikävuosista.
    Harvoin jaksan otta tällaisiin kysymyksiin kantaa mutta mökillä jää joskus aikaa näihinkin kommentteihin.

Itse olen lukenut tätä sivustoa syksystä 2005 ja ensimmäinen silloin keksitty nikki on edelleen käytössä.

Eiköhän täällä suurin osa kerro ihan asia-alisia kommentteja kokemuksistaan. Osa johtopäätöksistä on on oikeita ja osa varmaan vääriä. Jokaiselle jaa harkitavaksi mitä niistä soveltaa käytäntöön .
    Olen Jammu kanssasi samaa mieltä, alkuperäinen pointtini oli se että minkä ikäinen motoristi kirjoittaa/lukee mielipiteitä.
    18 v ei kirjoita/ymmärrä asioita kuten 30 v (joo ja olen vielä vanhempi), jos joku väittää muuta on aivan pihalla evoluutiosta. Ja faktat kirjoitusten tasosta voi tarkistaa vaikka turvallisuus-osiosta.

Tämä oli epäselvä ilmaisu minulta joten kuitit sieltä täältä olivat ansaittuja *

Edit: nicin vaihto johtui merkin vaihdosta ja useamman vuoden hiljaisuudesta kommentoinnin osalta, ettei jää epäselväksi.

Ymmärrän aloittajan ajatukset iän näkymisestä. Ei tulisi kuitenkaan toimimaan foorumeilla. Iän voi tosiaan kirjautuessa keksiä. Miten se sitten viestien sisältöön vaikuttaisi? Ei mitenkään. Nuoret olisivat edelleen kapinallisia.

Eikä tyhmyys vähene ihmisen vanhetessa. Vanhempana sitä ei vaan jaksa olla joka paikassa aukomassa suutaan. Jää ajatukset monesti sanomatta.
    - Engine MC -
    (poistettu tili)
    ÄO näkyviin?

Noilla meidän reissuilla on ollut ikähaitari 23v-67v, ja kaikkea siltä väliltä. Hauskaa on huomata ettei iällä ole tässä harrastuksessa mitään väliä, ei jutuissa eikä ajamisessakaan.

Toi ikä näkyvissä vaan johtaisi henk koht vittuiluihin, en ymmärrä koko pointtia.
    Lainaa (Artsi @ Loka. 23 2010,09:32) kirjoitti
    Ymmärrän aloittajan ajatukset iän näkymisestä. Ei tulisi kuitenkaan toimimaan foorumeilla. Iän voi tosiaan kirjautuessa keksiä. Miten se sitten viestien sisältöön vaikuttaisi? Ei mitenkään. Nuoret olisivat edelleen kapinallisia.

Eikä tyhmyys vähene ihmisen vanhetessa. Vanhempana sitä ei vaan jaksa olla joka paikassa aukomassa suutaan. Jää ajatukset monesti sanomatta.
    Juuri näinkin, näyttää olevan näitä jotka ei koskaan opi vaikka kuinka vanhaksi eläisi joten ei se ikä aina ratkaisevaa ole vaan se miten kokemansa osaa hyödyntää.

Pentti 52v.
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Artsi @ Loka. 23 2010,09:32) kirjoitti
    Tyhmyys ei ehkä vähene mutta sen olen huomannut että harkinta kasvaa, ei sitä enää tee asioita ihan samaan malliin tosta vaan, miettimättä seurauksia, kuin joskus 20-25v sitten... nyt ajattelee että "silloin" päädyttiin Meilahteen, josko tänään pääsisi kotiin asti...
    Dirty Nasty Furriner
    En kannata ehdotusta, tulisi vain turhia ennakoluuloja ja keskustelut kuitenkin menisi alkuperäisen asian ohi ja vängättäisiin siitä onko vanhemman mielipide arvokkaampi kuin nuoremman tai että saako 15 tkm elämässään moottoripyörää ajanut vastata kysymykseen jonka on esittänyt 150 tkm isoja ja suoria valtateitä elämänsä aikana ajellut pappa.

Sehän on sitä parhautta täällä, että voi vaihtaa ajatuksia erilaisten ihmisten kanssa, ilman että arvottaa vastaukset iän, ajokilometrien tai ammatillisen aseman yms perusteella, joka elävässä elämässä yleensä rajoittaa enemmän.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
    Pakko laittaa, jotta tämä on kyllä yksi hauskimpia kehitysehdotuksia, mitä oon nähny. Vehkeen pituuskin olisi hyvä, jotta tietäisi, paukuttaako jannu vaan henkseleitä Napoleonkompleksin seurauksena, vai onko oikeasti se ärräpyörä tallissa....

47v., takana 1 kausi ja 29 tkm, x,5 cm

Niin, vähän vielä perustelen kantaani; näen päivittäin hyviä ohjeita antavia (jopa vielä vanhempia kuin minä) ukkoja, joilla ei tunnu olevan minkäänlaista elämänviisautta; saatikka edes itse noudattavan hyviä ohjeitaan. Viisaita neuvoja on helppo antaa jämäkästi ja kyllähän me viisaat tiedämme miten tulee toimia. Juju on se, ketkä seisovat omien ohjeidensa takana *eli toimivat itse niiden mukaisesti. Liikenne on täynnä vanhempia ja viisaita kuskeja, joilla ei ole mitään käsitystä sujuvasta ja toiset huomioon ottavasta liikennekäyttäytymisestä. Hyvin suuri joukko meistä aikuisista luulevat olevansa oikeassa; usein on kuitenkin niin jotta nuoremmat ovat syntyneet ja kasvaneet nykymaailmassa ja tietävät paremmin nykyajan systeemit..että näin lyhykäisyydessään.....

ps. ymmärrän myös toki aloittajan pointin; vika on siinä, että tunnen paljon nuoria jotka ovat monessa asiassa paljon fiksumpia kuin minä (yllätysyllätys)

T7
    Lainaa (JGo @ Loka. 23 2010,10:32) kirjoitti
    En kannata ehdotusta, tulisi vain turhia ennakoluuloja ja keskustelut kuitenkin menisi alkuperäisen asian ohi ja vängättäisiin siitä onko vanhemman mielipide arvokkaampi kuin nuoremman tai että saako 15 tkm elämässään moottoripyörää ajanut vastata kysymykseen jonka on esittänyt 150 tkm isoja ja suoria valtateitä elämänsä aikana ajellut pappa.

Sehän on sitä parhautta täällä, että voi vaihtaa ajatuksia erilaisten ihmisten kanssa, ilman että arvottaa vastaukset iän, ajokilometrien tai ammatillisen aseman yms perusteella, joka elävässä elämässä yleensä rajoittaa enemmän.
    Tätä juuri edellisessä viestissä hain, mutta perjantai-iltana se oli tällästä asiallisempaa tyyliä luontevampi tapa ilmaista asia.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
    Entäs naiset.Tuskin ainakaan kaikki ilmoittelevat täällä
    oman vuosikertansa.
    Eikös se ole epäkohteliastakin??
    Lainaa (Robusto @ Loka. 23 2010,01:40) kirjoitti
    Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta harmittaa lukea teinin suusta "anna mennä vaan", kun todellisuus on kuitenkin "säilytä henkesi".
    Oletetaan että olet jo "kypsemmällä iällä"?... Etkö osaa itse suodattaa netistä lukemaasi tekstiä ja ammentaa siitä sitä tietoa, jonka voisi kuvitella olevan edes lähellä faktaa... Eli, jos kaveri käskee vetää seinään, niin koska sen saattoi sanoa kokenut veteraanimotoristi, sä sitten otat ja vedät seinään?

Kaikkea kanssa
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (Medi @ Loka. 23 2010,01:26) kirjoitti
    Mites jos pakolliseksi kentäksi lisättäisiin samalla myös koulutustaso? Tai tulotaso? Tähän lisäksi vielä suodatin, jonka avulla voisi sitten suodattaa köyhien ja tyhmien viestit pois.
    Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta harmittaa lukea teinin suusta "anna mennä vaan", kun todellisuus on kuitenkin "säilytä henkesi".
    Ja joo, en ole kukkahattu, ajan ylinopeutta tarvittaessa ja minua tökkii kaiken maailman etanat liikenteessä, mutta otan rauhallisesti ja toivon että nuoret ymmärtää saman asian.
    Ei sen kummempaa.
    Erimieltä olevat voi ensiksi katsoa tilastoja ja sen jälkeen kommentoida ihan vapaasti, ei kuulkas satu täällä yhtään *
    Melkoisen hyvin tosta paistaa asenne, minoon oikees tootta vääräs...
    siunaa varjele
    Lainaa (Medi @ Loka. 23 2010,01:26) kirjoitti
    Mites jos pakolliseksi kentäksi lisättäisiin samalla myös koulutustaso? Tai tulotaso? Tähän lisäksi vielä suodatin, jonka avulla voisi sitten suodattaa köyhien ja tyhmien viestit pois.
    Ja joo, en ole kukkahattu, ajan ylinopeutta tarvittaessa ja minua tökkii kaiken maailman etanat liikenteessä, mutta otan rauhallisesti ja toivon että nuoret ymmärtää saman asian.
    Ei sen kummempaa.
    Erimieltä olevat voi ensiksi katsoa tilastoja ja sen jälkeen kommentoida ihan vapaasti, ei kuulkas satu täällä yhtään *
    Olisi mielenkiintoista nähdä tilastoja. Vaimon ollessa töölön sairaalassa hommissa, hän ihmetteli 50+ vuotiaiden suurta määrää pyörä alla -> jalka poikki.
    Kyseessä voi olla Jawan jälkeen seuraava pyörä, mutta eikö siinäkin ole otettua riskiä, kun on käännetty tupesta liikaa.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
    Lainaa (W-P @ Loka. 23 2010,15:07) kirjoitti
    Pakko laittaa, jotta tämä on kyllä yksi hauskimpia kehitysehdotuksia, mitä oon nähny. Vehkeen pituuskin olisi hyvä, jotta tietäisi, paukuttaako jannu vaan henkseleitä Napoleonkompleksin seurauksena, vai onko oikeasti se ärräpyörä tallissa....

47v., takana 1 kausi ja 29 tkm, x,5 cm

Niin, vähän vielä perustelen kantaani; näen päivittäin hyviä ohjeita antavia (jopa vielä vanhempia kuin minä) ukkoja, joilla ei tunnu olevan minkäänlaista elämänviisautta; saatikka edes itse noudattavan hyviä ohjeitaan. Viisaita neuvoja on helppo antaa jämäkästi ja kyllähän me viisaat tiedämme miten tulee toimia. Juju on se, ketkä seisovat omien ohjeidensa takana *eli toimivat itse niiden mukaisesti. Liikenne on täynnä vanhempia ja viisaita kuskeja, joilla ei ole mitään käsitystä sujuvasta ja toiset huomioon ottavasta liikennekäyttäytymisestä. Hyvin suuri joukko meistä aikuisista luulevat olevansa oikeassa; usein on kuitenkin niin jotta nuoremmat ovat syntyneet ja kasvaneet nykymaailmassa ja tietävät paremmin nykyajan systeemit..että näin lyhykäisyydessään.....

ps. ymmärrän myös toki aloittajan pointin; vika on siinä, että tunnen paljon nuoria jotka ovat monessa asiassa paljon fiksumpia kuin minä (yllätysyllätys)
    +1

Mua ärsyttää yli kaiken, jos tullaan selittämään vanhuudesta ja viisaudesta. Jokainen tulee vanhaksi aikanaan vaikka nojatuolissa istuen, mutta ei varmasti siinä viisastu. Kyllä viisastumisen eteen pitää töpeksiä, ottaa opikseen,hankkia kokemusta, ottaa toisista mallia, kuunnella toistenkin mielipiteitä yms. yms. Siinä SAATTAA viisastua, mutta ei varmasti pelkästään vanhenemalla viisastu.

Mulla on ikää yli neljänkympin(42), mutta välillä lapsettaa oikein urakalla ja välillä tuntuu, että 14v poikanikin on mua viisaampi. Sen tämä pikkuhiljaa vanheneminen on tehnyt, että tosiaan tajuaa oman kuolevaisuutensa ja sen, että on enemmän menetettävää kuin nuorena. Nuorena, kun ei ollut lapsia, ei vaimoa, ei koiria, ei talovelkoja, ei murhei.... no, joka tapauksessa sitä tunsi olevansa vastuussa vain itsestään, mutta nykyään täytyy ajatella perhettäänkin. En tiedä, onko se viisautta, vai realiteettien tajuamista, mutta vaikuttaa kuitenkin elämiseen ja olemiseen jonkun verran.

Jaajaa, otetaas taas
    viisaus ei asu meissä
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Vuodesta 2002 olen täällä kirjoitellut, taitaa olla "jäsennumero" jotain 5 tai 6? Mutta empä ole huomannut että ikä olisi ollut kertaakaan ensimmäisenä kriteerinä siihen että kantsiiko jonkun juttuja noteerata..

Järkijannut puhuu järkeviä, vetomiehet vetojuttuja ja idiootit paskaa. Näin kai se vaan menee iästä riippumatta.

Ja huomenna SMOTO pikkujouluhin, siellä ei tartte järki loistaa!

Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Eipähän näistä väännöistä kovin usein syvällisiä keskusteluja aikaiseksi saa, mutta sitäkin kovempaa: ensin muna vai kana väittelyä. Sopivalla kriittisyydellä ja itsesuodatuksella saa näiden rivien välistä löydettyä myös jotain asiaakin.

Omat fooruminsa löytyy monestakin hyödyllisestä asiasta, ja kun sen oikean löytää, niin löytää usein myös sen hakemansa asian.

Järkeviä keskusteluja, ja myöskin asiallisiin kysymyksiin asiallisia vastauksia. Tältäkin sivustolta.
    Mm. esim. matkaosiot.
    Murjaanien kuningas!
    Oppia ikä kaikki. Mutta se vanhuus ja viisaus pätee...
    Se on pers ... persoonallisuus, joka tekstissäkin ratkaisee, ja se taitaa olla aika lailla mitoissaan vähän päälle kaksikymppisenä. Ikiteineyttä riittää toisilla hamaan loppuun, ja jotkut puhuvat viisaita niin nuorina, että vanhempaa nolottaa.
    Ajomies
  21.  
    Pääsääntönä voinee todeta että nuorena ollaan kovasti jotain mieltä.

Itse olen nyt yli nelikymppisenä huomannut olevani suunnilleen kaikista asioista eri mieltä kuin olin kaksi/kolme kymppisenä.

Pyrin pitämään turpani kiinni, koska tiedän että mieleni tulee muuttumaan.

Pyrin kuuntelemaan vanhempia, vaikka tiedän sen vaikeuden.

Erityisesti kun vanhat jyyrät puhuvat paskaa.

CB750 -99

Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79