Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Saako tuota palikkaa "bootattua" mitenkään vahvemmin, kuin pelkkä intercom-parin nollaus?

Nyt kävi niin, että homma pelasi taas tämän kevään oikein hyvin, niin kauan kun vaihdoin intercom-paria. Sen toimenpiteen jälkeen ei ole bluetooth-yhteys onnistunut, kummastakaan puhelimesta (N95 ja N97).. Puhelin vain jääräpäisesti ilmoittaa: "Bluetooth-yhteyttä ei voi muodostaa".

Puhelimen laiteparilistalla "scala q2:n" perässä on lukon kuva. Mutta sitä pin-koodia se ei kysy enää..

Mikä voisi olla jumissa..?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Moro
    Muistaakseni resetointi ohjeen olen postannut BT second gen ketjuun.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    1. Poista vanha Q2 pariliitos puhelimesta !
    2. Resetoi Q2
    - laita virta päälle
    - anna vilkkua hetken
    - paina yhtäaikaa virta ja mc-nappia
    - alkaa vilkkumaan punaista, vapauta em. napit
    - paina + volume nappia koko ajan
    - sammuu itsestään
    3. Parita uudelleen
    - laita bluethoot päälle puhelimesta,näkyvyyys kaikille, ei hakua vielä
    - laita Q2 päälle
    - anna vilkkua hetken
    - paina virtanappia ja pidä se pohjassa, kunnes sininen ja punainen valo vilkkuu
    - laita puhelimesta haku päälle
    - hyväksy yhteys, koodi 0000 ( neljä nollaa )
    4. Laita laite kiinni kypärään
    5. Jatka ajamista

Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
    Kiitti..

Miten muistelen että aiemmin ei ole tarvinnut suorittaa tuota kohtaa:

"paina virtanappia ja pidä se pohjassa, kunnes sininen ja punainen valo vilkkuu"

?

Nyt pelaa kumminkin
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Lainaa (Elmeri H. @ Touko. 05 2010,18:12) kirjoitti
    Miten muistelen että aiemmin ei ole tarvinnut suorittaa tuota kohtaa:

"paina virtanappia ja pidä se pohjassa, kunnes sininen ja punainen valo vilkkuu"
    Kyllä tuo on yksi tärkeimmistä kohdista. Jos ei ole sinipunavilkku päällä, ei Q2 laitetta löydy puhelimeen etsinnässä. Eikä myös Q2 anna ottaa yhteyttä laitteille jotka etsivät uutta paria.
    DigiMesta.com kypäräpuhelimet
    Honda CBR 1100 XX -04
    Onkohan kukaan saanu Q2sta paritettua tavallisen bluetooth autonaviin (garmin nuvi265w). Vai onko ainoa vaihtoehto ostaa kallis prätkänavi?
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Autonaveissa ei yleensä ole Bluetooth Headset -profiilia, jonka yli navigointiohjeet siirtyy kypärämokkulaan. Bluetooth saattaa tosin muuten löytyä laitteesta. Jos autonavissa on FM-lähetin, voi Q2:n radion virittää sen taajuudelle ja kuunnella ohjeita sitä kautta.
    1000
    Ok. ja näin navi valmistajat saavat myytyä pärrään sopivan navin 3kertaisella hinnalla.... se on pisnestä se... prk....
    Jep! Ym. ohje kannattaa kokeilla, jos on ongelmia, vaikka oireet olisikin erilaisia. Näin mulla:

Aluksi kaikki toimi, mutta sitten tuli Tomtom urban riderin ja puhelimen välille paritteluongelmia. Ajoittain sain toimimaankin, mutta syksyllä en enää jaksanut säätää. Q2:sen ja puhelimen sain sentään pariutumaan, joten sillä mentiin syksy ja navi oli siis ilman ääntä.

Tänään rupesin tutkimaan, josko ne kaikki kolme saisi taas toimimaan keskenään, kun puhelimestakin on käyttis päivitetty jne.

No, tällä kertaa puhelin pariutui navin kanssa ongelmitta, mutta Q2:sta navi ilmoitti, että "ei ole tarvittavia ominaisuuksia".

Sitten löysin tämän ohjeen. Sen mukaan Q2:een resetti, uudet parittelurituaalit ja nyt kaikki toimii

Heitetäänpä tähän jatkoksi vielä kommentti tuosta Q2:n radiosta, jota on melkoisesti moitittukin. Täydellisen ymmärtämättömyyden suomalla varmuudella päättelin, että tuo vekotin voisi käyttää mikin puomia antennina ja sitä voisi parantaa pätkällä kuparilankaa. Kuorin siis mikkipuomin muovia hieman pois. Otin vajaan puolimetrisen johdonpätkän, jonka kuoritun pään kiedoin mikkipuomin paljaaseen kohtaan. Liitokseen hieman mustaa vulganointiteippiä homman siistimiseksi ja loput johdosta kypärän sisään.

Väittäisin, että radiosta tuli tällä tavoin huomattavasti vähemmän huono. Tämä väite siis sillä perusteella, että lisäjohdon kiinni ollessa löytyi enemmän kanavia kuin ilman sitä.

Ps. Tekniikasta perillä oleville: en väitä, että se mikkipuomi oikeasti on antenni, mutta ainakin radiosta tuli pare... anteeksi, vähemmän huono.
    Höh..oletkos purkanut sitä puomia?

Mä olen, jos se toimii antennina niin jo on ihme koska se on vain kuori joka on kiinni telineessä sillä "prikalla" tai holkilla joka pitää telineen puoliskot sen puomin puolelta yhdessä....

Ei mitään metallista kosketuspintaa mihinkään, toisessa päässä mikki joka on muovia ja toisessa päässä telineen muovinen runko osa...

Käsittääkseni antenni on metallia joka johtaa sähköä??eikö?joskus nähnyt antennissa jopa johdon.... Harvemmin nähnyt muovista tehtyjä antenneja

RR69:lle eipä ole pakko, plugilla navista äänet Q2:een johto on jo sulla siella paketissa, eri juttu on onko järkeä johdottomaan vehkeeseen laittaa johto
    Tosin silloin et voi käyttää MP3 soitinta....
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

http://www.panfun.fi

"Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
    Mulla Scala Q2 ja ei kytkeydy päälle ollenkaan. Laturin mun laittaa kiinni niin valo kyllä palaa mutta ei tapahdu laitteessa mitään.
    Onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa ja mistä siihen apua löytyisi?
    Kuka tuo kyseistä laitetta maahan.
    Jos saisi laitteet kuntoon ennen kevättä.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  12.  
    Lainaa (Pandemia @ Tammi. 24 2011,00:52) kirjoitti
    Höh..oletkos purkanut sitä puomia?

Mä olen, jos se toimii antennina niin jo on ihme koska se on vain kuori joka on kiinni telineessä sillä "prikalla" tai holkilla joka pitää telineen puoliskot sen puomin puolelta yhdessä....

Ei mitään metallista kosketuspintaa mihinkään, toisessa päässä mikki joka on muovia ja toisessa päässä telineen muovinen runko osa...

Käsittääkseni antenni on metallia joka johtaa sähköä??eikö?joskus nähnyt antennissa jopa johdon.... Harvemmin nähnyt muovista tehtyjä antenneja
    Jäi vaivaamaan, että olisiko näitä eri malleja tms. Eli nyt olen purkanut.

Olit tietysti oikeassa. Sitä puomin metallikuorta tosiaan ei ole kytketty millään sähköä johtavalla mihinkään muihin osiin. Ei silmämääräisesti eikä mittarilla tarkasteltuna.

Ehkä sitä pitkin sit vaan kulkee radiosignaalin sijaan lujaa uskoa parempaan kuuluvuuteen *
    ------