juu, kuuluuko ton kolahtaa kun vaihtaa vaihteita? Etenkin kun vapaalta heittää ykköselle.. joskus myös isommalle siirettäessä kolahtaa muttei läheskään niin äänekkäästi/voimakkaasti.. Ja sit lisäksi parkkiin ajaessa tulee nokkaani sellainen kumin käry, kone kaikin puolin kuiva joten vuotoja ei havaittavissa. Voiko käry tulla viimesillä olevista jarrupaloista? En oo saanut paikannettua käryä.. Laitanpa sit tähän samaan sit muutakin...Entä toi koneen lämpötila? Kuulusko sen viisarin olla koko ajan samassa asennosssa? Mul keskustassa nousee kiitettävästi muttei kuitenkaan punarajalle, sit kun lähtee ajaan kuuttakymppiä ni lämpö laskee mittarin mukaan.
Tero Eskelinen
Kyllä rasahtaa kun vapaalta pistää ykköselle mullakin, tuohon varmasti vaikuttaa tyhjäkäyntikierrokset. Lämmöt myös kaupungissa valoissa seisten aika korkealla ja myös laskee maantiellä ajaessa. Normaalilta kuullostaa muuten paitsi tuo käry.
Onko tehty huoltoa tai remonttia josko pakosarjassa palaisi remontin "jäljet"? *![]()
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
En olo itse sellaiseen pyörään vielä törmännytkään missä ei kolahtaisi/rasahtaisi vapaalta ykköselle vaihtaessa. Kumin kärystä en tiijä mittään, monesti vähän öljy/glykoli saattaa käristä, kun esim. itse en oo onnistunut koskaan jäähdytysnesteitä vaihtamaan siten, ettei vähän roiskuisi alkukäyrille - käryää. Tai öljyfiltterin vaihdon yhteydessä on saattanut tipahtaa öljytippoja putken käyrästön/kollektorin päälle. Jos se käry jossain vaiheessa loppuu eikä vuotoja näy niin tuskin on huolenaihetta. Jos etujarru ei laahaa, ei senkään pitäisi kuumeta eikä palojen kärtsätä.
Lämpötiloista sen verran, että riippuu tosiaan pyörästä - itellä ei ole Hondaa. Mutta näissä missä on viisari-mittarit on useimmiten alle puolessavälissä maantieajossa, kaupungissa nousee helpostikin, kunhan ei punaiselle mene eikä syylärinkorkki poksahda (nesteet pysyy sisällä eikä hukkaa nestettä) niin ok.
Kronoby Racing Team
Laahavan jarrunkin voi todeta kuumasta levystä pysähtyessä, normaalin jarrutuksen jälkeen kädellä voi vielä pitää levystä kiinni.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
joo vuotoja ei tosiaankaan ole havaittavissa, liekö pakosarjoissa jotain skeidaa, tänään vaihdoin kaikki jarrupalat, saa nähdä oisko jotain vaikutusta asiaan, palat olivat kuluneet ja mäntiä sai puristaa sisään ihan tosissaan ja ruiskulla lähti apaut 20ml yhteensä nestettä pois säiliöistä.. Joo, tuli mieleen et kiilloitin pyrän autoglymin spraylla...oiskohan katteiden välistä sumut lentäny pakosarjoille ja liimautunut jotenkin kiinni..sumuttelin oikein reilulla kädellä..
Kiitti vinkeistä
Tero Eskelinen
Siinä on varmaan samanlainen lämpömittari kuin vanhemmissakin. Normaalisti toimivassa omassa näyttää sellasen neljäsosan nousevan mittari maantienopeuksissa ja kaupungissa sitten hieman yli puolivälin. Kesähelteillä nousee kolmannekseen ja kaupungissa sitten semmonen 3/4.
Oletko katsonut, savuaako vääristä paikoista tyhjäkäynnillä, jos sieltä öljyä valuu kuumille osille niin se kyllä savuaa. Hyvät kärythän siitä lähtee pitkäksi aikaa, jos sotkee putkiston öljyyn vaihdon yhteydessä. En jaksa uskoa tuohon Autoglymiin tai käryäviin jarrupaloihin.
Ykkönen nasahtaa silmään ja sen kuulee vaimeasti tulppienkin taakse, en olisi huolissani.
savua ei tule mistään muualta kuin putkestaainu mistä vähän tihuttaa on vaihteen siirtäjän akselin juursta mut ei mene kuumaan paikkaan.. jotain skeidaa näytti olevan pakosarjoilla, liekkö hiiri muhinu talven yli
![]()
Tero Eskelinen
Omassa ihan samaa tekee, eli rasahtaa jonkinverran, kun laittaa ykkösen silmään. Vähän samaa peljännyt josko vaihteistossa jotain häikkääVaihteet toisaalta kyllä pysyy kovissakin kiihdytyksissä.
Tuohon kärtsäämiseen en osaa mitään lisätä. itselle käynyt myös sillee, että pakoputken päälle on tippunut hiukan öljyä vaihdon yhteydessä....
Kannattaa muuten vaihtaa se stefa siitä vaihteensiirtäjän akselista seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. Ei ole mitään ydinfysiikkaa eikä tiputa enää.![]()
Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...