Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Eli ihmettelen sitä onko mitään käytännön hyötyä laittaa täysputkistoa pyörään, jossa ei ole kattia? Omassa -96 bladessa on tällä hetkellä yoshin slipari (säätämättömänä). Yoshilta ei muuten edes löydy edes täysputkistoa kyseiseen pyörään. Two brothers ja Haynes muistaakseni kauppaavat.

    Toinen asia, onko mahdollista hommata tällaiseen kaasarikoneeseen säätää seokset itse esim lamdan ja kaasareiden synkkauslaitteella?

    Nyt on siis enemmän kyse siitä, että kiinnostaisi opetella näitä asioita kuin mikään rahansäästö tms. Mietin vain sitä jos tähän toimenpiteeseen tarvitaan myös penkki niin sopii unohtaa, mutta jos suhtkoht edullisilla työkaluilla pääsisi edes sellaiseen melko hyvään tarkkuuteen
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
  2. #2

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Tuon mallin Hondassa koko putkisto auttaa lähinnä yläkierroksilla. Alhaalla ja keskellä saa paremmat tehot ja väännöt pelkällä sliparilla. Näin ainakin kun aikanaan vertailtiin omaa -99 mallista jossa Micronin bolt-on ja kaverilla -97 jossa oli muistaakseni Harris-kokoputkisto. Vaikuttais siis siltä että vakiokäyrästö ahdistaa. Muistelen että 4hp oli huipputehossa eroa mutta 9500rpm:ään mun pyörän käyrä kulki ylempänä.

    Synkkauksella ei sinänsä ole seossäätöihin vaikutusta. Laajakaista-lampdan avulla kyllä voit säädöt tehdä itse mutta kohtuullisen työlästä se on ja lisäksi joudut hankkimaan tuon lampda-anturin ja esim dynojetin wb2:n tai vastaavan boksin.

    Suosittelisin että viet pyörän mieluummin osaavalle säätäjälle.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  3. #3
    Kiitti tiedoista. En siis ole edes hankkimassa kokoputkistoa tuohon. Pointti tässä on se, että alalle olen pikkuhiljaa opettelemassa (autoala) niin kiinnostaisi opetella näitäkin juttuja. Tosiaan sitten kuin rahatilanne sallii niin varmaan lähden tuolla laajakaistalambdalla erehdyksien kautta opettelemaan. Siksi juurikin on hyvä, jos näitä osaavempia olisi hiukka neuvomassa ettei mitään tyhmää tee.

    Puhut tuosta dynojetin wb2 boksista (tai vastaava) onko se siis commanderin tapainen. Jos meinasit niin varmaankin juuri tuohon 929. Muistaakseni silloin tuli ruisku tuohon.

    Eli lamdalla voisi periaatteessa tehdä tämän toimenpiteen melko yksinkertaisesti? Ruiskupelissä kai vaatii jo jonkin verran enemmän tuntemusta tekniikkaan, kun joutuu varmaankin karttoja muuttamaan? Vai onko se vasta jos lähdetään koneesta ottamaan enemmän tehoja irti/ muuttamaan tiettyjä ominaisuuksia?

    Omassa nyt ei edes vältämättä ole edes säätämisen tarvetta, mitä nyt joskus paukkuu, kun päästää kaasun nopeasti.
    Elikkä säädettäväksi sitä en vie ennen kuin taivas putoo niskaan. Pointti tässä kumminkin nyt se, että oppisi vähän tuosta säätämisestä kuin jokin rahansäästö. Laajakaistalambdan hinnat muistaakseni ova vielä sen verta korkeat, että sillä varmaan säädättäisikin pari kertaa.

    Vähän teen pohja nyt sille jos tulevaisuudessa saisi vähän päivitettyä tekniikkaa tuohonkin. Ei viitsi sitten suin päin räjäyttää konetta jos niin pitkälle pääsee.

    Ei muuten kiinnosta jutut "vaihda uudempaan jos haluaa enempi voimaa/ominaisuuksia". Pointti tosiaan nyt ei ole siinä.
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
  4.  
  5. #4

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Tuolta löydät infoa siitä WB2:sta:

    WB2

    Nämähän on makuasioita mutta sanoisin ettei se nyt ihan yksinkertaista ole mutta ruiskun kanssa oleellisesti helpompaa kun voi muuttaa karttaa eikä tarvii harrastaa kaasarijumppaa säätämiseksi.

    Säätämisen tarvekin on aika subjektiivinen asia. Jonkun mielestä ei tarvii säätää jos pysyy käynnissä ja jonkun mielestä pitää säätää jos ei ole tyytyväinen kaasun vasteeseen yms. Makuasioita.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141