Liikenne- ja viestintäministeriö on avannut kaikille avoimen keskustelun valtionhallinnon Otakantaa.fi -keskustelufoorumilla. Keskustelussa ministeriö toivoo ajatuksia Suomen liikenneturvallisuustilanteesta ja siitä miten liikenneturvallisuutta voitaisiin parantaa.
Kansalaiset voivat esittää näkemyksiään ja arvioitaan Suomen liikenneturvallisuustilanteesta Otakantaa.fi -foorumilla 31.10.2010 asti.
Keskustelussa kertynyttä aineistoa hyödynnetään seuraavan liikenneturvallisuussuunnitelman laadinnassa. Liikenneturvallisuusasiain neuvottelukunta julkaisee suunnitelman vuosille 2011-2014 vuoden 2011 alkupuolella.
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Sitten lyömään vetoa, julkaistaanko yhtäkään meikäläisen kirjoituksista palstalla.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Mikä ettei, kun ei pahinta raivoa esittele. Nyt näyttäisi olevan pelkkää kukkistakin pahempaa jengiä liikenteessä, joten sekaan vaan. Tuli muuten äsken kokeiltua varsin verhotuin sanankääntein, vai olivatkohan ne sitä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Mukana ollaan,50 euroa puolesta pottiin(vetomies @ Loka. 19 2010,20:20) kirjoitti
![]()
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.
Kaikki kynnelle kykenevät kirjoittamaan, ettei vahingossakaan saa lukea hesarista, kuinka enemmistö on nykyisten linjausten kannalla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tjooh. Tämä on aito ongelma...
Pohtia, kuinka selvitä idioottien aiheuttamasta kestovitharmituksesta vai osallistua keskusteluun ja esittää "terveitä" mielipiteitä?
On vaan taivaan tosi, että KAIKKI kansalaismielipiteet on propagandalla venäytettävissä nilkki-piipertäjä virkamiesten etuja palvelemaan.
Tässä äänestämässämme yhteiskunnassa puuttuu vastavoima "uudistuksille" ja "kehitykselle". Valitettavasti näen nuo positiiviset adjektiivit usein arvovääristyneinä, mistä lähes aina seuraa lisää veroja, enemmän sääntöjä ja tietysti kansalaisen menetettyä aikaa.
Jos meillä olisi oikeita PAINOSTUS-järjestöjä, keräisimme keskuudestamme pienen kolehdin, jakaisimme propagandalehtisiä kaveripiirissämme ja tietysti AUTOLIITTO, SMOTO, Taksiliitto, Kuorma-autoliitto, TuuninkiTerot, Reserviläiset, Metsästäjät, Rikoksien uhrit, SAK ja EK marssittaisivat parhaat miehet ajamaan yhteistä etua.
Mutta kun ketään ei kiinnosta vapaus, oikeus, suhteellisuus, omat valinnat, typerät säännökset ja tietysti ajankäyttö... Länsimaisen elämäntapamme tuhoaminen jää erilaisille sirpaloituneille fundamentalistiryhmittymille, joiden perusteella haluamme tietysti muuttaa ns. valtavirtaa.
Niin, haluammeko todella?
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Mä oon samaa mieltä kuin Anatooli siitä, että painostusjärjestöjä ja kaikenlaista muutakin hanttiin panemista tarvittaisiin kipeästi. Autoliitosta en tiiä, mutta SMOTO potee vähän resurssipulaa, kun ei oo flätää palkata edes yhtä ihmistä duuniin.
Vastapuolella sen sijaan kuukausipalkka juoksee. Myös teollisuudelta tuntuu löytyvän rajattomasti energiaa ja rahaa lobbaamiseen. Oman leipäduunin ohessa tällaisten asioiden hoitaminen on ylivoimaista kenelle tahansa.
Noihin kyselyihin vastaaminen on justiinsa yhtä tyhjän kanssa. Mä oon kirjottanu kymmeniä lausuntoja ja ollu läsnä ties kuinka monessa "kuulemistilaisuudessa". Ne on sellaisia välttämättömiä muodollisuuksia virkamiehille. Ne eivät tarkoita, että mielipiteesi tulisi todella huomioon otetuksi.
High Stuck Are Wit To
Vastoin Vetomiehen väittämää, näyttäisi olevan Orggilaistakin ajatuksenkulkua ko. palstalla. Jopa omanikin. Vetomies tosin saattoi puhua itsestään, mutta oppineena miehenä myöskin osaa
hivenen verhota juttujaan ?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Mielipidettä ei kannatakaan esittää paperilla vaan jollain konkreettisella tavalla, joka ei jää huomioimatta(mcmies @ Loka. 19 2010,23:09) kirjoitti
Jos mikään muu ei auta, niin sitten pitää liittyä hysteerikkoihin ja alkaa ajamaan aktiivisesti esimerkiksi seuraavia kehityskohteita:
- Nopeudenrajoittimet poliisin virka-autoihin (käytännössä kaikki virka-autoille sattuneet onnettomuudet aiheutuvat ylinopeudesta)
- Jalkineille pakollinen vuosikatsastus (toisin kuin prätkien katsastuksella, tällä voidaan säästää vuosittain useita satoja ihmishenkiä liukastumisonnettomuuksien vähentymisen kautta)
- Nopeusrajoitukset jalkakäytäville (tutkimusten mukaan alle 1% liukastumisonnettomuuksista sattuu tipuaskelilla käveleville, tai paikoillaan seisoville)
- Säädetään laki keittiöveitsien ja teräaseiden kärkikulmasta, valvotaan lakia aktiivisesti ja mieluusti myös katsastetaan veitset vuosittain (lähes kaikki puukotukset tehdään teräväkärkisellä veitsellä)
jne jne...
Jos lainlaatija vastustaa jotain ed.m, tai vastaavaa esitystä, hänellä on hyvin vähän järkisyitä kannattaa vastaavaa, mutta tehottomampaa toimintaa muualla.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Juttu meni läpi. Puutuin tärkeään, kaikkia koskettavaan liikkumiseen liittyvään ongelmaan, eli siihen, että vuonna 2008 kuoli 1154 ihmistä liukastumis- ja putoamistapaturmissa. Esitin myös useita tehokkaita keinoja uhriluvun pienentämiseksi (viesti 32).(aj@ @ Loka. 20 2010,09:53) kirjoitti
En haluaisi kehuskella, mutta noilla parilla yksinkertaisella keinolla säästettäisiin vuositasolla enemmän ihmishenkiä, kuin kaikilla erään viraston miljoonabudjetilla laadituilla esityksillä yhteensä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kuinka ylinopeus voi johtaa mihinkään onnettomuuksiin kun se on lainsäätäjän keksimä abstrakti asia?
Lainsäädännöllä rajoitetaan kansalaisten oikeuksia. Kuinka uusia lakeja säätämällä saataisiin mitään järkevää aikaiseksi liikenteen sujuvuuden kannalta?
Kuka oikeasti uskoo, että liikenneministeriössä oltaisiin keventämässä liikennelainsäädäntöä?
Jos yksi kehitysehdotus pitää esittää, niin laittakaa maanteille mieluummin liikennevalot tai "suositeltu nopeus" kyltti nykyisten 100 -> 80 -> kameratolppa -> 100 tyylisten risteysten tilalle. Pitäisi kaikille ajokortin omaaville olla kyllä selvää, että se on etuajo-oikeus sillä, joka ajaa sitä valtatietä, vaikka etuajo-oikeuksia ei virallisesti enää olekaan. Paras vaihtoehto olisi tietenkin ottaa kameratolpat pois ja jättää vaan suoraan se satasen lätkä ja vaikka kyltti Risteys tai Vaarallinen risteys. Voi sen kamerankin siihen muodon vuoksi laittaa, ei se minua haittaa. Ärsyttää yli kaiken kun vakionopeudensäätimestä tehdään joutava varuste tässä maassa.
Näin autoilijoiden matkustusmukavuus ja ympäristökuormitus paranisi.
Kuten esimerkiksi täällä internjetin ihmeellisessä sähköisessä maailmassa...?(vetomies @ Loka. 20 2010,10:05) kirjoitti
Epämiellyttävä totuus on se, että päätöksentekijät tuppaavat ottamaan mielipiteesi huomioon vain, jos se sattuu tukemaan hänen omaa ideologiaansa. Onneksi nykyisillä virkamiehillä on valittavana jopa kolme eri ideologiaa: holhoaminen, kyttääminen ja viherpiipertäminen.
High Stuck Are Wit To
Kannattaisin hieman konkreettisempaa menetelmää. Siinä on riskinsä, jos sitä lähtee yksin toteuttamaan, mutta jos porukkaa on enemmän kuin mitä maijaan mahtuu, alkavat riskit yksilön osalta olla hyväksyttävällä tasolla.(mcmies @ Loka. 20 2010,10:50) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tai sitten se 80km/h nopeusrajoitus siirrettäisiin alkamaan 50-100m aikasemmin, jos se kamera on liian lähellä moottorijarrulla hidastamiseen.(Le Motard @ Loka. 20 2010,10:12) kirjoitti
YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
Nyt otakantaa sivulla keskustellaan tulevaisuuden liikenteestä. Nyt vain ahkerasti kommentoimaan ja pitäkää tätä topiccia ylhäällä että kaikki hoksaavat hoitaa oman leiviskänsä.
http://www.otakantaa.fi/aihe/keskust...uuden-liikenne
edit. Muistkaa painella niitä "samaa mieltä" ja "eri mieltä" linkkejä
Nykymenoko yksisuuntaista kyykyttämistä??
Muistinvirkistystä...
ja kun vauhtiin päästiin...
Vanha vikisee:
Olin nuoruudessani "nuori vihainen mies" ja puuttumassa kärkevästi liikennepolitiikan epäkohtiin ja motoristeja koskeviin epäoikeudenmukaisuuksiin.
Löysin sittemmin aateryhmän jolla oli hyvin paljon samoja tavoitteita kuin itsellä ja siellä oli lisää ja vielä vihaisempia "vihaisia nuoria miehiä".
Kohta huomattiin että metelin pitäminen, hyvässä ja pahassa, periaatteella kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta, tuottaa tulosta mm jäsenmäärän kasvussa vaikka mitään todella konkreettista ei silloin vielä saatu tehdyksi. Metelöity kyllä ja oltu muun motoristikentän hampaissa.
Muutamassa vuodessa homma paisui niin että jäsenistöön kului 20 prosenttia motoristeista. Rupesi löytymään selkärankaa. Silloin keksittiin se että eduskuntatalon edessä, tai muualla, mielenosoituksen järjestäminen ei tuo yleistä hyväksyntää motoristeille vaan pitää olla toinen keino. Strategiaa muutettiin ja otettiin tavoitteeksi soluttautua asiantuntemuksella ja suhteilla varustettuna politiikkaan ja vaikuttamaan lainsäädäntöön sisältä päin. Pitkäveteistä hommaa mutta alkoi muutamissa vuosissa/vuosikymmenissä tuottamaan tulosta. Siten saatiin aikaan parannuksia mutta kyseinen toiminta ei näy, eikä näkynyt silloin ulospäin. Tässä olisi ollut tiedotuksella tekemistä.
Tosin kokemuksesta tiedän ettei tavan rivimotoristi halua/kykene lukemaan puolikasta A4:sta pidempää lakitekstiä sisältävää selvitystä.
Aktiivinen ja näkyvä toiminta ja mahdollisesti kansalaistottelemattomuus vetää porukkaa helposti mielenosoituksiin ja saa sen tuntemaan "tekemiseltä". Valitettavasti se on vain huutamista protestointia kun kakka on jo housussa. Homma pitää tehdä ennen ennen kuin niin käy ja valtion lakivalmisteluihin sisältä vaikuttaminen on osoittautunut siinä suhteessa tehokkaimmaksi toimintatavaksi. Ja silloin on oltava julkisivu kunnossa.
Se vaan ei ole näkyvää toimintaa. Eikä kiinnosta edes omaa kohderyhmäänsä. Sirkusta pitää olla!
Tässä asioita mitä on käsitelty ja mitä käsitellään vieläkin. Ja uutta tulee...
http://www.mmaf.fi/documents/
Tälläkin hetkellä edunvalvontaa harjoitetaan ja nyt mennään monessa kohtaa vasta siellä mihin on perustellut lausunnot annettu jo vuosia sitten. Byrokratian rattaat eivät pyörähdä kovin äreästi.
Mutta älkää näistä välittäkö. Vanhan ukon jorinoista.
Tehkää niin kuin hyvä tulee!
mm
Kyllä Motomatti tämäkin on ihan asiallista vaikuttamista jota suosittelen kaikille. Tuonne kirjoittaminen ei ole mitään sirkusta tai kansalaistottelemattomuutta.
Ei, vaan nimenomaan sinne pitääkin laittaa mielipiteitä. Ehkä tulin väärinymmärretyksi.
Tarkoitin tuolla vikinälläni sitä että kun jotkut haluavat barrikaadeille pitämään meteliä, kuin minäkin aikoinani, niin sitä kannattaa harkita tarkoin että edistääkö se todella jo tehtyä tai työn alla olevaa. Siellä toisella taholla.
Metelöinnistä johtui aikoinaan se että jäsenistö "meteliorganisaatiossa" kasvoi liki räjähdysmäisesti. Aatteella oli voimaa mutta ei kunnon työkaluja.
Siksi muut moottoripyöräorganisaatiot, virkavalta ja byrokraatit karsastivat meitä.
Kun työkalut löytyivät niin kentän kiinnostus väheni koska "äksöni" puuttui.
Yritän sanoa tällä sitä että tuo kansalaiskanava täyttää tietyn tarpeen mutta suhtaudun siihen skeptisesti. Mutta se kai on vaan mun vika...
Koska rivien välistä eivät kaikki saaneet selvää niin suoraan sanoen (Tästä saan kyllä kuulla konservatiivisiltä tahoilta!) menkää Smoton kokoukseen ja lyökää nyrkkiä pöytään ja kysykää miksi ei tapahdu, mielestänne, mitään.
Samalla voitte aloittaa laittamalla homman uusiksi siihen muotoon että toimintaa ja tuloksia syntyy. Säännöt ja rahoituspohja uusiksi ja homma haltuun, toimisto pystyyn ja pari edunvalvojaa töihin!
Ei nykyaikana pysty käsittelemään EU-tason asioita keittiön pöydän äärestä. Vaikka on sekin ihme nähty.
Helpompi juttu kuin aloittaa uusi organisaatio. Vallatkaa Vanha!
Tietysti minun on täältä nimierkin takaa helppo huudella mutta katson tehneeni jo oman osani ja tämä keskustelupalstoilla nyhrääminen riittäköön mulle.
Häivyn tallille ruuvaamaan.
mm
Matti se siellä haastelee kokemuksen mukanaan tuomalla wiisaudella!
Nojoo. Nykyään harrastajakunta vaatii edunvalvonnalta ties mitä, muttei ole valmis tekemään asioiden eteen mitään eikä maksamaan mistään mitään. Lisäksi jokaisen pitää saada päättää kaikesta ihan ite, eikä SMOTO ole missään suhteessa kelvollinen hoitamaan mitään. Vahvasti menee.
High Stuck Are Wit To
Mun mielestä ainakin se olisi hyvä liikenneturvallisuuden kannalta, että liikenteessä olisi turvalista. Muutenkin on järkevää, jos vastustetaan pahaa ja kannatetaan hyvää. Mihin se nimi piti laittaa?
Äääh, tuo on joku FB juttu, johon ei pääse avautumaan ilman, että FB:n spionit tulevat kotiin ja konttoriin vaklaamaan. En rupee.
Ei tuolla http://www.otakantaa.fi/aihe/keskust...uuden-liikenne sivustolla tarvita mitään FB rekkautumisia. Kommenttia vaan kehiin.(hra1150 @ Syys. 30 2011,21:08) kirjoitti
Tuolla on syytä ottaa kielteinen kanta siihen GPS-kyttäämiseen...
Yrittäkää nyt kaikki pinnistää, aikaa vielä 14.10 asti
Aikaa jatkettu 21.10 asti ja nyt "vihreän" atteen kannattajat aktivoituneet. Onko kenelläkään enää kiinnostusta?
Joo, tuonne tosiaan kannattaa käydä kertomassa mielipiteensä
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
No, tulipahan taas tehtyä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kävin jakamassa ajatuksia.
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97