Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Kölnin messuilla on näytillä kyseinen laite.
    wirthwein-motoren.de
  2. #2
    Tuollaisen Ducatin ottaisin minäkin heti Ducati V-8
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
  3. #3
    Tuohan on aivan karsean näköinen
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  4. #4
    Todella siisti laite! Ensin ihmettelin että miten tuohon v2-koneeseen on mahdutettu v8:n kampiakseli, mutta videos-osion alla löytyy kuva mekanismista.

    http://www.youtube.com/watch?v=7E6KglXPmTs

    Enpä ole tuollaista nähnyt missään muualla.
  5. #5
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Tän on pakko olla sitä ingenjööripornoa, mistä isot pojat on puhunu.

    On kyllä moottorin osalta todella mielenkiintoinen laite, vaikka ei ulkonäöltään juuri iske.
    Superbike #7
  6. #6
    Niin no onhan Moto-Guzzilla kerennyt olla V8 500cc TT tai RR tehdaskilpuri jo vuonna miekka ja kilpi. (='55-'57).
    Vehkeen suoranopeuksia ei kisoissa saavutettu kuin liki 20 vuotta myöhemmin, luotettavuus kuitenkin oli luokkaa että kuskit kategorisesti kieltäytyivät ajamasta ko. masiinaa, viimeistään ensimmäisen kisan jälkeen.

    Ja tämä aikana jolloin pidettiin aivan normaalina että TT- ja Formulasesongin aikana ainankin yksi, ellei useampia kuljettajia menehtyi joka vuosi.

    Kultaisina vuosina ennenkuin FIM kyynaamat alkoivat rajoitella silinterien ja vaihteiden määrää Yamahallakin oli V4 piikki.
    '68 tehdaspyörälle lupailtiin 48hv @18500rpm...



    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  7. #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Teuwo @ Loka. 18 2010,19:45) kirjoitti
    Niin no onhan Moto-Guzzilla kerennyt olla V8 500cc TT tai RR tehdaskilpuri jo vuonna miekka ja kilpi. (='55-'57).
    Onhan noita ollut, mutta ei ihan heti tulee mieleen muita 8-sylinterisiä koneita, jotka käyttävät V-tvinin kampiakselia ja vain kahta kiertokankea.
    Superbike #7
  8. #8
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 18 2010,20:09) kirjoitti
    Lainaa (Teuwo @ Loka. 18 2010,19:45) kirjoitti
    Niin no onhan Moto-Guzzilla kerennyt olla V8 500cc TT tai RR tehdaskilpuri jo vuonna miekka ja kilpi. (='55-'57).
    Onhan noita ollut, mutta ei ihan heti tulee mieleen muita 8-sylinterisiä koneita, jotka käyttävät V-tvinin kampiakselia ja vain kahta kiertokankea.
    Ei mullakaan tule yhtään sellaista mieleen, tuossakin on kymmenen kiertokankea ja kaksi keinuvipua.

    Hieno on kylläkin.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  9. #9
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 19 2010,12:07) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 18 2010,20:09) kirjoitti
    Lainaa (Teuwo @ Loka. 18 2010,19:45) kirjoitti
    Niin no onhan Moto-Guzzilla kerennyt olla V8 500cc TT tai RR tehdaskilpuri jo vuonna miekka ja kilpi. (='55-'57).
    Onhan noita ollut, mutta ei ihan heti tulee mieleen muita 8-sylinterisiä koneita, jotka käyttävät V-tvinin kampiakselia ja vain kahta kiertokankea.
    Ei mullakaan tule yhtään sellaista mieleen, tuossakin on kymmenen kiertokankea ja kaksi keinuvipua.

    Hieno on kylläkin.
    Tuommoista Wirthwein tyylistä ratkaisua ei ole ollut aiemmin käytössä lähinnä siitä syystä että siitä ei ole niin minkäänmaan hyötyä - siis jos kokonaan uutta moottorikonstruktiota ollaan luomassa.

    Sen sijaan väsäämisen ilo on varmasti omaa luokkaansa.

    Vähän samaan tapaan, mutta Wirthweinin viritelmät ovat tietysti maailmoja hienompia, kun vuonna nolla aloimme värkätä kaverin kanssa V2 monkeyn moottoria ideana että veivit jakavat saman laakerikaulan toisen ollessa y-muotoinen haarukka jne. Veivien protot valmistuivat mutta sitten homma meni jäihin muiden kiireiden alta.

    Idea syntyi sivuvaunucrossien V2ksi muutettuja alkujaan 500cc soolopyörän mosia ihmetellessä.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  10. #10
    Sivumennen jos V8 mopot kiinnostaa on tämä varmaan mieleen:

    Drysdale V8 prätkä

    Parhaan tietoni mukaan jamppa teki pari tonnista ainankin 2007.
    Ja tuo on siis oikea prätköäkokoon tehty V8 moottori, eikä holtittoman kokoinen auton mosa tai lisävikine viritys jo olemassa olevaan moottoriin.



    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  11. #11
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Teuwo @ Loka. 19 2010,17:25) kirjoitti
    Vähän samaan tapaan, mutta Wirthweinin viritelmät ovat tietysti maailmoja hienompia, kun vuonna nolla aloimme värkätä kaverin kanssa V2 monkeyn moottoria ideana että veivit jakavat saman laakerikaulan toisen ollessa y-muotoinen haarukka jne. Veivien protot valmistuivat mutta sitten homma meni jäihin muiden kiireiden alta.

    Idea syntyi sivuvaunucrossien V2ksi muutettuja alkujaan 500cc soolopyörän mosia ihmetellessä.
    Oisitte ottanut mallia yhdestä satavuotiaasta amerikanpyörästä...

    Dirty Nasty Furriner
  12. #12
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (pajazo @ Loka. 18 2010,17:03) kirjoitti
    Todella siisti laite! Ensin ihmettelin että miten tuohon v2-koneeseen on mahdutettu v8:n kampiakseli, mutta videos-osion alla löytyy kuva mekanismista.

    http://www.youtube.com/watch?v=7E6KglXPmTs

    Enpä ole tuollaista nähnyt missään muualla.
    Ainakaan Youtubesta ei löydy pätkää jossa moottori kävisi... Äkkipäätä voisi kuvitella tasapainotuksen olevan astetta pahempi rasti, noi kaksi kampuralla olevaa kiertokankea näyttäisivät olevan kokolailla yläpainoisia, voisi ajatella olevan aikamoiset massat liikkeellä koneen käydessä, toisaalta voihan tuo keinukankisysteemi kai hoitaa osan tasapainotuksesta... anyways olisi hauska nähdä tuo toiminnassa.
    Dirty Nasty Furriner
  13. #13
    erikoinen kyllä on. taitaa olla enemmän huonoja puolia kuin hyviä koska tuollaista ei ole näkynyt missään muodossa tai vekottimessa edes prototyyppinä toimimassa. liikaa liikkuvia ja hajoavia osia, liikaa niveliä, liian suuri kampiakselin limppujen halkaisija. mielenkiintoinen taideteos on kyllä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  14. #14
    Lainaa (Staga @ Loka. 20 2010,21:29) kirjoitti
    Lainaa (Teuwo @ Loka. 19 2010,17:25) kirjoitti
    Vähän samaan tapaan, mutta Wirthweinin viritelmät ovat tietysti maailmoja hienompia, kun vuonna nolla al ...... ien V2ksi muutettuja alkujaan 500cc soolopyörän mosia ihmetellessä.
    Oisitte ottanut mallia yhdestä satavuotiaasta amerikanpyörästä... *

    <Kuva HD:n veiveistä>

    Sitten, kun halutaan että kestää oikeasti voimaakin, siirretään kanget kuitenkin vierekkäin.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  15. #15
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 21 2010,14:38) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Loka. 20 2010,21:29) kirjoitti
    Lainaa (Teuwo @ Loka. 19 2010,17:25) kirjoitti
    Vähän samaan tapaan, mutta Wirthweinin viritelmät ovat tietysti maailmoja hienompia, kun vuonna nolla al ...... ien V2ksi muutettuja alkujaan 500cc soolopyörän mosia ihmetellessä.
    Oisitte ottanut mallia yhdestä satavuotiaasta amerikanpyörästä... *

    <Kuva HD:n veiveistä>

    Sitten, kun halutaan että kestää oikeasti voimaakin, siirretään kanget kuitenkin vierekkäin.
    No siis tollainen se olikin, paitsi leveemmän veivin alasilmän puolikkaat yhdistävä silta puuttui.

    Ajatus oli siis että chopperimopossa olisi oikeat HD äänet, kun pytyt ois sytyttäneet peräjälkeen.

    2X ST70 Daxin, tai isompaa tarvikepyttyä, olisi varmaan vienyt aparaattia peloittavasti joka tapauksessa, huomioiden loivasti kyseenalaisen runkopolitiikan.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  16. #16
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 21 2010,14:38) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Loka. 20 2010,21:29) kirjoitti
    Lainaa (Teuwo @ Loka. 19 2010,17:25) kirjoitti
    Vähän samaan tapaan, mutta Wirthweinin viritelmät ovat tietysti maailmoja hienompia, kun vuonna nolla al ...... ien V2ksi muutettuja alkujaan 500cc soolopyörän mosia ihmetellessä.
    Oisitte ottanut mallia yhdestä satavuotiaasta amerikanpyörästä... *

    <Kuva HD:n veiveistä>

    Sitten, kun halutaan että kestää oikeasti voimaakin, siirretään kanget kuitenkin vierekkäin.
    Riittääkö pelkästään veivien siirto vierekkäin?

    Vai pitäisikö myös tehdä laakeripinnoista leveämmät?

    Paljonkos sitä tehoa muuten sitten halutaan, tuo H-D:n systeemi kestää ainakin 500hp asti ?
    Dirty Nasty Furriner
  17. #17
    Ainoa huono puoli tuossa Harrikan kampi rakenteessa on laakerointi. Tuolla laakeroinnilla ja varsinkin sille tehdyllä öljynkierrolla ei voida käyttää korkeita kierroksia. Muutenhan tuo onkin ihan kestävä systeemi..
  18. #18
    Lainaa (JP_445 @ Loka. 21 2010,15:56) kirjoitti
    Ainoa huono puoli tuossa Harrikan kampi rakenteessa on laakerointi. Tuolla laakeroinnilla ja varsinkin sille tehdyllä öljynkierrolla ei voida käyttää korkeita kierroksia. Muutenhan tuo onkin ihan kestävä systeemi..
    Ensinnä; onneksi olkoon Staga, nielaisit koemielessä laitetun täkyn siimoineen päivineen.

    Toiseksi, juuri näin kuten JP sanoi. Lisäksi kk:n alapäät eivät ole rakenteellisesti yhtä tukevat. HD:n (kiihdytys)kilpamoottoreissa käytetty overkill-alakerta on molemmille pytyille symmetrinen. Siis samanlainen, kuin japanilaisissa ja eurooppalaisissa moottoreissa. Jos pidetään kierrokset kurissa ja paine sylinterissä pienenä, niin kestäähän se moottori vaikka roiskevoitelulla.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  19. #19
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ai sä vaan trollasit?

    Kuitenkin toi H-D:n käyttämä systeemi toimii tonne 500 heppaan asti ilman tota sun mainitsemaa alakertaa, Carrillolta löytyy valikoimistaan sopivat veivit (kuten myös S&S:n Supremet).

    Eli kerros nyt sitten missä vaiheessa loppuu kesto tuosta systeemistä ja joutuu siirtymään erillisiin kauloihin?
    Dirty Nasty Furriner
  20. #20
    Lainaa (Staga @ Loka. 20 2010,21:47) kirjoitti
    Lainaa (pajazo @ Loka. 18 2010,17:03) kirjoitti
    Todella siisti laite! Ensin ihmettelin että miten tuohon v2-koneeseen on mahdutettu v8:n kampiakseli, mutta videos-osion alla löytyy kuva mekanismista.

    http://www.youtube.com/watch?v=7E6KglXPmTs

    Enpä ole tuollaista nähnyt missään muualla.
    Ainakaan Youtubesta ei löydy pätkää jossa moottori kävisi... Äkkipäätä voisi kuvitella tasapainotuksen olevan astetta pahempi *rasti, noi kaksi kampuralla olevaa kiertokankea näyttäisivät olevan kokolailla yläpainoisia, voisi ajatella olevan aikamoiset massat liikkeellä koneen käydessä, toisaalta voihan tuo keinukankisysteemi kai hoitaa osan tasapainotuksesta... anyways olisi hauska nähdä tuo toiminnassa.
    Periaatteessa jos tuossa konstruktiossa valitaan massat oikein, on koko systeemi sekä liikemäärän että liike-energian suhteen tasapainossa, kuten tavallinen 90 asteen v2, jos ei oteta huomioon väistämätöntä pientä epätasapainoa joka syntyy mäntien erilaisesta kiihtyvyydestä ylä- ja alakuolokohdissa. Kun vielä sytytysväli on tasainen, luulisin ettei tuo kovin paljoa tärise.
  21. #21
    Harvinaista herkkua . Ilmeisesti tämä moottori ei kuitenkaan ole kovin käytännöllinen, koska sitä ei sen enempää ole pyörissä. Ja kyllä, v8 Ducatin ulkonäkö on karsea !!
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  22.  
  23. #22
    No ainut käytännöllinen asia Wirthweinin rakenteessa on se että siinä voi hyödyntää jo olemassa olevaa Duactin moottoria.

    Vastaavasti ainut etu on hienot äänet, jos peli joskus maailmassa rupeaa oikeasti käymään.

    (Murisihan se rivinelos monkeykin aika kivasti demovideossa.)
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-