Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 95:sta
  1. #1
    Talven aikana on taas ajankohtaista päästää oma LT eroon vanhasta ilmanputsarista, öljyistä, tulpista ja muutenkin tehdä tsekkauksia.

    Ajankohtaista myös jarru-, kytkin- ja jäähdytysnesteiden vaihto eli nuokin voi heittää samalla.

    Ehkä avata myös tuo kuuluista perä ja tsekata missä kunnossa laakeri siellä sisällä on. Vaihtoon en nyt ihan tässä vaiheessa vielä kuitenkaan ryhdy.

    Eli, jos joku LT kuskeista ei vielä ole päässyt omien katteidensa purkamisen makuun, voisi tämän session tehdä tässä jokin sopiva lauantai yleisön kera jolloin itse kukin voisi ihmetellä miten homma toimii.

    Paikkana Espoo.

    Kiinnostusta?

    Eli mukaan tulossa:
    Pekkavee
    C-A-D
    reimaj
    jysky
    jadu
    oh2kw
    sefo

    Ajankohta 8.1.2011.



    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  2. #2
    Lainaa (iaj @ Loka. 18 2010,08:16) kirjoitti
    Ehkä avata myös tuo kuuluista perä ja tsekata missä kunnossa laakeri siellä sisällä on. Vaihtoon en nyt ihan tässä vaiheessa vielä kuitenkaan ryhdy.
    Jos sen perän pöydälle asti nostat ja vielä avaatkin, niin eikös kannattaisi samaan syssyyn heittää sisään uusi laakeri kans? Onhan sulla siinä jo kilometrejäkin kaiketi sen viisikymppiä vai kuinka?

    Sinällään helpossa hommassa vaikein osio on sen vanhan laakerin irti kiskominen. Siihen kannattaa hankkia mahdollisimman sopiva ulosvetäjä. Haasteena on ahdas paikka ulosvetäjän kynsille. Itse kun semmoisen Bilteman kolmihaaraisen kynsiä rälläköin ohuemmiksi, niin poikkihan niistä kiskoessa yksi meni. Onneksi ne sakarat oli kaksipuoleisia, joten oli vielä toisen puolet kynnet, joita sitten ohensin vähemmän radikaalisti. Ja lähtihan se vanha laakeri...

    Kun tuossa ulosvedossa jotenkin onnistuisi erikseen kylmentämään akselin ja kuumentamaan laakerin (kuten paikalleenlaitossa, jossa laakeri putoaa paikalleen ilman mitään kolisteluja) niin sitten tämä vasta helppo homma olisikin.

    Ja sitten tietysti se shimmauksen tarkistus kuten "Charlie VT":n videolla esitetään...
    Omassani shimmilevy oli (sattumalta?) toleranssin mukainen, joten ilmankos tuo ei koskaan sen kummemmin ole oireillutkaan.
    Tein siihen shimmauksen tarkistukseen sellaisen simppelin mikrometri + teline-työkalun, jota saat toki lainata, jos haluat.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  3. #3
    Nooh, pitää katsoa. Kilometrejä sillä on jo kohta 70tkm takana. Odottaa tuossa vielä tuo VaraPeräkin.

    Lähinnä oli mielessä avata se siinä paikallaan jotta pääsee tutkimaan sen syövereitä.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  4. #4
    Lainaa (pozo izquierdo @ Loka. 18 2010,09:49) kirjoitti
    Ja sitten tietysti se shimmauksen tarkistus kuten "Charlie VT":n videolla esitetään...
    Omassani shimmilevy oli (sattumalta?) toleranssin mukainen, joten ilmankos tuo ei koskaan sen kummemmin ole oireillutkaan.
    Tein siihen shimmauksen tarkistukseen sellaisen simppelin mikrometri + teline-työkalun, jota saat toki lainata, jos haluat.

    t. pozo

    Jovvainko..?



    Hei hetkinen, tarviikos tuota "shimmaamista" tehdä laisinkaan jos vaihtaa vain ISON laakerin....? Olisin itse sitä mieltä että silloin jos vaihdetaan se pohjalla oleva, eli pienempi laakeri, niin silloin rattaiden keskinäinen etäisyys (purenta-asento) saattaa muuttua, eli ei isomman laakerin vaihdossa.....

    Mä mitään tiedä mut oikaiskaa joku ....
  5. #5
    Lainaa (iaj @ Loka. 18 2010,10:11) kirjoitti
    Nooh, pitää katsoa. Kilometrejä sillä on jo kohta 70tkm takana. Odottaa tuossa vielä tuo VaraPeräkin.

    Lähinnä oli mielessä avata se siinä paikallaan jotta pääsee tutkimaan sen syövereitä.
    Niin arvelinkin...

    Laita se VaraPerä vaan kiinni ja ota se entinen pukille ja vaihda siihen uusi laakeri. Ja siitä tulee sitten taas se uusi VaraPerä hyllyysi.

    Se paikalla avaaminen kuulostaa just semmoiselta hommalta, joka tehdään jossain Bulgarian ja Romanian rajaseuduilla kun peräöljyt on just lurahtaneet takarenkaalle ja paikallinen Gaz-huoltaja on jostakin löytänyt sattumoisin melkein samannumeroisen laakerin...

    Eli ei siitä perän avaamisesta ilman laakerinvaihtoaikomusta paljoa kostu. Siellä on 100% varmuudella hyvin herkistynyt 70.000 km pyörinyt iso päälaakeri, ja öljyiset hammaspyörät. Kun laitat siihen uuden laakerin (oikein shimmattuna) + stefan tiedät, että sillä uudella laakerilla ei ainakaan ole allaan 70.000 kilometriä...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #6
    Lainaa (mchuurre @ Loka. 18 2010,12:26) kirjoitti
    Hei hetkinen, tarviikos tuota "shimmaamista" tehdä laisinkaan jos vaihtaa vain ISON laakerin....? Olisin itse sitä mieltä että silloin jos vaihdetaan se pohjalla oleva, eli pienempi laakeri, niin silloin rattaiden keskinäinen etäisyys (purenta-asento) saattaa muuttua, eli ei isomman laakerin vaihdossa.....

    Mä mitään tiedä mut oikaiskaa joku ....
    Tällä mainitulla shimmauksella ei ole mitään tekemistä noiden hammaspyörien keskinäisen etäisyyden kanssa.
    Kysymys on koko perämurikan kannen oikean esijännityksen (engl. preload) säätämisestä, joka puolestaan vaikuttaa tuon ison laakerin osakseen saamaan aksiaalikuormaan.

    Eli kehotan tutustumaan oheiseen videoon:
    http://www.bmwlt.com/uploads/lt_final_drive_rebuild.wmv

    Siinä tämä jenkkien peräguru Charlie VT, opastaa kädestä pitäen tuon shimmauksen. (video on aika pitkä ja vähän vanhalla tekniikalla toteutettu, mutta erittäin havainnollinen)

    Kaveri on sittemmin purkanut melkoisen määrän pykineitä LT:n periä ja havainnut tiettyä yhtäläisyyttä ennenaikaisesti hajonneiden päälaakereiden ja puutteelisen / väärän shimmauksen välillä

    Tämä Charlie VT (Curtis oikealta etunimeltään) antaa muuten elinikäisen takuun ilmaiseksi korjaamilleen perille. Yhtään ei kuulemma ole vielä hänelle palautunut...

    t. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  7. #7
    Lainaa kirjoitti
    Eli, jos joku LT kuskeista ei vielä ole päässyt omien katteidensa purkamisen makuun, voisi tämän session tehdä tässä jokin sopiva lauantai yleisön kera jolloin itse kukin voisi ihmetellä miten homma toimii.

    Paikkana Espoo.

    Kiinnostusta?
    tämä on mahdollista vain bemari palstalla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    Lainaa (jaket @ Loka. 18 2010,12:50) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Eli, jos joku LT kuskeista ei vielä ole päässyt omien katteidensa purkamisen makuun, voisi tämän session tehdä tässä jokin sopiva lauantai yleisön kera jolloin itse kukin voisi ihmetellä miten homma toimii.

    Paikkana Espoo.

    Kiinnostusta?
    tämä on mahdollista vain bemari palstalla.
    Niih...eiks oo hienoa, että tovereille tarjotaan jeesiä! *

    Muilla foorumeilla vissiin jokainen nyhrää mopojensa kanssa yksinään...

    t. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  9. #9
    Lainaa (jaket @ Loka. 18 2010,12:50) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Eli, jos joku LT kuskeista ei vielä ole päässyt omien katteidensa purkamisen makuun, voisi tämän session tehdä tässä jokin sopiva lauantai yleisön kera jolloin itse kukin voisi ihmetellä miten homma toimii.

    Paikkana Espoo.

    Kiinnostusta?
    tämä on mahdollista vain bemari palstalla.
    Ihan uteliaisuuksissani voisin tulla kuokkimaan LT-porukan happeningiin, jos sallitaan. Kun mulla on vain toi GS.
    On niissä sama perä kuitenkin.
    Koska tämä sessio on?

    Pekka
    Pekka
  10. #10
    Oma LaaTikko kun on jo purettuna tallissa (kaasuvaijereiden ja starttireleen vaihtoa odottamassa sekä vielä näkymätöntä rikastumista, joka mahdollistaisi iskareiden vaihdon Öhlareihin), niin suatan tulla paikalle renkaita potkimaan ja apukäsiksi, jos sellaisia tarvitaan...



    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    Marraskuun viikonloppu voisi olla hyvä, heitetään vaikka 27.11. ilmaan jos kiinnostusta riittää.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  12. #12
    Lainaa (iaj @ Loka. 19 2010,07:21) kirjoitti
    Marraskuun viikonloppu voisi olla hyvä, heitetään vaikka 27.11. ilmaan jos kiinnostusta riittää.
    Tä ?



    ....just parrattein ajokelien aikaan.....ei karavaanareita, sittiäisiä, jne
  13. #13
    Lainaa (mchuurre @ Loka. 19 2010,11:47) kirjoitti
    ....just parrattein ajokelien aikaan.....ei karavaanareita, sittiäisiä, jne *
    Mitä nyt pikkasen loskaa.... ja hirveitä...
    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Laitettu kalenterivaraus 27.11.2011 .
  15. #15
    Lainaa (reimaj @ Loka. 20 2010,21:37) kirjoitti
    Laitettu kalenterivaraus 27.11.2011 .
    Miks vasta ens vuoden marraskuulle??
    Aikansa kutakin...
  16. #16
    Työvuoroista riippuen voisin minäkin raahautua paikalle. Pozon pitämät ekat tupperit jäi mun osalta vähän huonolle seuraamiselle,
    kun CAD:in kanssa viriteltiin samaan aikaan Autocomia mun LoTjaan.
    Aikansa kutakin...
  17. #17
    Lainaa (ttdriver @ Loka. 20 2010,22:09) kirjoitti
    Lainaa (reimaj @ Loka. 20 2010,21:37) kirjoitti
    Laitettu kalenterivaraus 27.11.2011 .
    Miks vasta ens vuoden marraskuulle??
    Eiköhän tänä vuonna kuitenkin...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  18. #18
    Voisin myös osallistua.
  19. #19
    Minulla on omat tupperit menossa Torniossa, illalla vaihdoin ilmanputsarin takaisin originaaliksi, ja tankki meni jo paikoilleen. Tuntuu, ettei Suomessa yhdelläkään liitin-tukkurilla ole pieniä, siroja metallisia pa-letkujen pikaliittimiä, joissa olisi sulku myös urospuolessa. Niinpä jätin nuo muoviset hänksöttimet vielä paikoilleen, toivottavasti ne vielä vuoden kestää. Tänä iltana vielä öljyt sisään ja muovit nippuun, niin voikin alkaa odottelemaan seuraavaa kevättä. Iridium tulpat olivat n. 50000 km, nyt oli jo vaihdon aika.
  20. #20
    Elähän kuoma hötkyile sen moponkasaamisen kanssa kun ei oo vielä paras rakentelukausi edes alkanut!

    Koko talvi on aikaa metsästää niitä kunnollisia metallisia bensapikaliittimiä. Ne muoviset on nimittäin kyllä aikapommi, enkä itse saisi pahaakaan rauhaa kun on nähnyt miten helposti napsahtelevat poikki. (Vrt toveri JOV:n kohtalo viime BMWKLTIBIIOF:n ajolenkillä...ei onneksi syttynyt palamaan koko mopo.)

    Niitä kunnollisia saa vaikka jenkkilästä, jollei täältä lähempää löydy.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  21. #21
    Noita liittimiä voisi kyllä metsästää, itselläkin käynyt tuo mielessä. Kahden sekunnin etsimisen jälkeen ainakin näitä on maailmalla käytetty. Ko. pulju ei vain lähetä tänne...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  22. #22
    Lainaa (pozo izquierdo @ Loka. 25 2010,23:35) kirjoitti
    Koko talvi on aikaa metsästää niitä kunnollisia metallisia bensapikaliittimiä. Ne muoviset on nimittäin kyllä aikapommi,
    Jovainko ?


    Oliko net niitä Bilteman liittimiä, tietoa...? Ostin jo ja meinasin itekkin ne asentaa vaan en laittanut koska ovat putkeltaan aika pienet "tihruletkut", jos ei virtaus riitä autobahn:illa

    Tietoa...?
  23. #23
    Näyttää olevan osat 13317659120 & 13537700800 joilla ovat korvanneet nuo muoviset ja ainakin tuolla maxbmw sivulla hintakin on alle noiden aftermarket versioihin verrattuna.

    Pitääpä soittaa Heinolle noista...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  24. #24
    Minä kyselin noita liittimiä paristakin BMW-huollosta, EMC:ltä Oulusta ja muistaakseni Heinolta jostakin, mutta ei ne tunteneet edes sitä varaosanumeroa, joka on Usan BMW nettivara- osaluettelossa. Ei myöskään muutama hydrauliikka-/pneumatiikkaosatukkuri.
    USAsta nuo kai tulis tilaamalla.
  25. #25
    Siell bmw:llä on kaksi eri listaa osista. Yksi on tämä mitä myyvät normaalisti tiskiltä ja toinen jota käyttävät huollon puolella.

    Tämä voisi hyvinkin olla tuon huollon käyttämä.

    Samaan törmäsin kun etsin GSA:han yhtä virtaliitintä.

    Ihan sama juttu kuin terveyskeskuslääkärissä käynti: tauti ja siihen lääke pitää olla tiedossa kun menee sinne, sen jälkeen voivat kirjoittaa sen reseptin ja parantuminen alkaa!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  26. #26
    Tuolta varmaankin löytyisi kunnolliset liittimet.
    Suomen Pikaliitin
    Itse ostin sieltä muutama vuosi sitten muoviset, jotka ovat kyllä toimineet.
    Näyttää siellä olevan metallisiakin.

    Pekka
    Pekka
  27. #27
    BMW on näköjään vaihtanut vain tuon 13537700800 metalliseksi mikä on se uros osa: hinta 29€, toimitusaika 2-4 päivää.

    Eli se muovinen naaras jää tässä kuviossa vielä sinne. Pitääpä miettiä...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  28. #28
    Lainaa (iaj @ Loka. 26 2010,12:13) kirjoitti
    BMW on näköjään vaihtanut vain tuon 13537700800 metalliseksi mikä on se uros osa: hinta 29€, toimitusaika 2-4 päivää.

    Eli se muovinen naaras jää tässä kuviossa vielä sinne. Pitääpä miettiä...
    Joo, noin se BMW-guru Matthias Krist munkin mopon fiksasi eli vaihtoi nimenomaan sen urosliittimen metalliseen. Naarasliitin jäi entiseksi eli muoviseksi, jonka kyllä pitäisi kaiken järjen mukaan kestää maailman tappiin - siihen kun ei kohdistu samaa vääntöä kuin urosliittimeen.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  29. #29
    Juu, se toinen puolisko niille oli tuntematon. Minulla oli sellainen käsitys, että ne siellä Saksassa olisivat vaihtaneet molemmat puolet. Minusta niissä molemmissa osissa on se letkukara kuitenkin samanmoinen, yhtä huono tai yhtä hyvä
    Pekka oli löytänyt linkin, missä näkyy olevan oikeanlaisia liittimiä, ainakin tuossa MC / LC sarjassa on liittimiä myös kahdella sululla.



  30.  
  31. #30
    BTW Suomen Pikaliitin selvittää paljonko ko. liittimet sitä kautta maksavat. Heillä ei ollut hintaa, joutuvat kysymään sitä tehtaalta.

    Ongelma siellä on se, että heillä ei sitä ole hyllytavarana, vaan 25 kappaleen satsissa joutuvat tilaamaan ja tietysti mielellään toimittavat ne kaikki eteenpäin...

    Eli löytyykö kiinnostusta 12 LT:hen tilata jos hinta on sopiva?
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen