Aamulla oli just Vihdintien jälkeen länteenpäin vihreä paku kuvailemassa. Sainpa yhden Bemari-kuskin härnättyä ottamaan kuvan itsestään (itse ehdin vauhdin tiputtaa jo reilusti ennen kamera-autoa)(marko.fzs @ Helmi. 16 2011,19:34) kirjoitti
![]()
<p> GSX-F 750 -98 </p>
onneksi jarrutin just sen pöntön kohdalla 120... 82.. sit taas kiihytys ajonopeuteen.(Nagasaki @ Helmi. 16 2011,20:47) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Toki on pidemmällä aikavälillä ehkäisevät myös ruuhki, kortti kuivumassa kolmen kuvan jälkeen niin olet poissa jonosta(Geeäsäxähvä @ Helmi. 16 2011,22:54) kirjoitti
Osa saattaa myös valita toisen reitin kameroiden "pelossa" joka myös vähentää liikennettä tiellä, näin se toimii.
Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi..... Taidat olla niitä kusipäitä jotka lähtevät kiihdyttämään ym jos joku yrittää ohi ....(Henksu @ Helmi. 16 2011,23:13) kirjoitti
BMW S1000RR
Kyllä ihan rehellinen kiihdytyskisa Vihdintieltä peräkanaa otettiin bemarikuskin kanssa, mä vaan tajusin lopettaa kiihdyttämisen jo ennenkuin oli 100km/h lasissa. Bemarikuskin oli vielä tossa vaiheessa pakko mennä ohi (mä hölläsin jo vauhtia), eli ihan oma mokansa oli..(kuja hannu @ Helmi. 17 2011,07:41) kirjoitti
Mun ohi saa ihan rauhassa mennä, ei ole tapana kiihdytellä tuolloin/muuten häiritä ohittamista.
<p> GSX-F 750 -98 </p>
Kyllä tolpat tulivat tarpeeseen, kaksi päivää olleet käytössä ja tuhannen osumaa tullut per päivä (tänään iltasanomissa)
Kiitos, saamme taas yhden tavan avittaa köyhää Suomea![]()
Joko on laitettu tarrat painoon? Niille alkais pikkuhiljaa olla käyttöä. Kesällä olis hyvä käydä aina ilta-ajelulla lätkäsemässä uus tarra lasiin.(nipo @ Joulu. 29 2010,13:56) kirjoitti
![]()
...jotta onnettomuuksia ja ruuhkia ehkäistäisiin mahdollisimman tehokkaasti...(Geeäsäxähvä @ Helmi. 16 2011,22:54) kirjoitti
Tuon voisi lukea niinkin, että onnettomuudet aiheuttavat ruuhkia ja siitä ei liene kukaan eri mieltä. Lause on tosin aika huonosti muotoiltu, jos sillä tätä tarkoitetaan.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
No sitä en edes lakimiehen kierolla järjenjuoksulla ja raamatunlukutaidolla tuosta löytänyt. Ehkä se oli tarkoitettu niin, ehkä ei. Voihan sen toki niinkin tulkita. Sanotaan, että viestintä epäonnistuu aina, paitsi sattumalta. Huono viestintä epäonnistuu poikkeuksetta. Enpä tiedä, oliko tässä kyseessä viestintä, huono viestintä vai propaganda?(J@ck @ Helmi. 18 2011,17:20) kirjoitti
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Ainakaan tähänasti täällä pohjanmaalla jo vuosikausia olleet kameratolpat eivät ole haitanneet motoristeja.. Miksi nyt, kun eihän mopedeissa kuitenkaan ole edessä kilpeä.. Reippaasti vaan ORG-morotus tai keskari pystyyn!!![]()
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
What's the difference?(jummijammi @ Helmi. 18 2011,23:42) kirjoitti
Taas suivaannuin sen verran, että avauduin blogiin.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Tehokkaita tolppia kuulemma siellä, ja oikein tuottoisia?
http://www.iltasanomat.fi/autot....21.html
En yhtään ihmettelisi jos noita tolppia kohta alkaa olla nurin tai poltettuna.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Eilen huomasin mitä nuo tolpat tekevät liikennevirralle. Normaaliliikennevirran nopeus mittarin mukaan n. 85 km/h mutta tolppakameroiden kohdalla vauhti putosi jopa 70 km/h (mittarin mukaan). Voi vaan kuvitella kuinka tuollainen haitariliike ainoastaan lisää ruuhkia...
BMW R1200GS -13
Ex. Kawasaki Versys -08
Itseäni on huvittanut tuo uutisoinnin propagandalähtöisyys.(SamiN @ Helmi. 19 2011,21:06) kirjoitti
Jossain luki että nuo ottaa kuvan jo 3km/h "ylinopeudesta". Sitten uutisoidaan että 2000:lle on lähtenyt "seuraamus", joka on siis vähäisissä ylinopeuksissa huomautus. Missään ei lue onko lähetetty yhtään sakkoa.
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Yksi hyvä lisäsyy "ruuhkamaksuille". Suomessa ei vaan ole ruuhkaa ollut koskaan, jos vertaa suureen maailmaan.(BlueRoan @ Helmi. 20 2011,10:11) kirjoitti
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
"Autojen nopeuksia valvotaan vastedes yhä enemmän konesilmillä."
Automaattinen kämeravalvonta lisääntyy
"Teknologian tutkimuskeskus VTT on arvioinut, että jo nykyinen noin 3000 kilometrin kameravalvonta säästää joka vuosi 27 ihmishenkeä. Etuna on ennalta ehkäisevä vaikutus, arvioi Poliisihallitus."
Näin on VTT arvioinnu!
Tämäkin nuija väittää, et liikennevirta tasaantuu, kun jengi hidastelee kameratolppien kohdalla!?kirjoitti
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
juu taitaa olla kamerat toiminnassa jo.
Mutta ihan mielenkiinnosta, että tietääkö kukaan miten tarkka kuvan laatu noissa nykyään on. Tarkkahan se on ja yksityis kohdat näkyvät hyvin, joten kiinnihän siinä jää jos kovaa ajaa.
Mutta kameroissahan on vaikka miten montaa pixeliä nykyään, niin oisko kellään tietoa miten hyviä kuvia noi ottaa?
Jos sulla ei ole kommadopipoa, tai Halonen -naamaria päässä, niin jälkipuberteettifinnit on laskettavissa, oma, tai kaverin käsi on raappahousujen sisällä ja kiélikorukin näkyy, jos suu on auki, kyllä isommissa kyydeissä ne setät sinulle näyttää sitten kuvan ja kysyy oletko sinä, vai kuka mitä häh???..ja nimi alle!!!![]()
Kun sakkokameran kohdalla "haukottelee" käsi suun edessä (kuten kohteliasta on) niin tuskin tulee seuraamuksia. Eivät lähde käräjöimään "hankalien tapauksien" kanssa vaan sakkovaade käytännössä kaatuu.(claymore @ Helmi. 20 2011,12:24) kirjoitti
Ja ehdollinen rikesakkohan saa lain voiman vasta tunnustuksen jälkeen. Kaikkien pitäisikin aina ja joka kerta kiistää sakko, jolloin puuttumiskynnys nousisi käsittelyn ruuhkautuessa.
So What!
"Ajamista rauhoittava vaikutus näyttäisi heijastuvan jonkin verran myös kameravalvonnan ulkopuolisille alueille."(pupu @ Helmi. 20 2011,11:33) kirjoitti
Yeah, riiiiiight
Oikeassa ovat sikäli, että nyt kun hetken on ajellut tolpilla koristeltua kolmosta, niin liikennevirta tosiaankin hidastuu tolpan kohdalla - lähteäkseen sitten kiihtymään välittömästi tolpan jälkeen.
Br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Aika mielenkiintoista, että englannissa liikenneonnettomudet vähentyivät kun kameroista luovuttiin:
Kameroiden poisto vähensi kolareita
En ole vielä saanut selville johtuuko väärä tulos ihmisten vääräuskoisuudesta vai siitä, että saaristolaiset ajavat väärällä puolella tietä. Jos mitään syytä ei löydy, silloin syynä on tietysti väärä "asenne". Onneksi suomalaiset suhtautuvat positiivisesti valvontayhteiskunnan kehittämiseen eikä heillä ole asennetta.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Uusimmassa Top Gearissa oli muuten aiheesta juttua.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Parasta koko artikkelissa oli tuon Katie Shephardin ( road safety campaign Brake) lausunto että on paljon akateemisia tutkimuksia joissa todetaan kameroiden parantavan liikenneturvallisuutta ja että 9 kuukautta on liian lyhyt aika todeta tuloksia.(vetomies @ Helmi. 21 2011,08:29) kirjoitti
Suomessa riittää *muutama viikko kun todistetaan noiden vehkeiden teho.
Toisekseen nuo kameraväki näyttää unohtaneen akateemisen tutkimuksen olennaisen osan on itseohjautuvuuden- mikäli tutkimus tulokset ei vastaa todellisuutta, otetaan homma takas työn alle ja mietitään miksi.. ja korjataan virheet. Eikä yreritetä selittää todellisuutta tutkimustuloksiin sopivaksi.
Mut valitetavasti raha on aika vahva motivaattori tämmöisessä.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Satakunnassa Kiikoisissa menehtyi 20.2. *kolme ihmistä ohituskolarissa. Poliisin mukaan ajoneuvot eivät ajaneet ylinopeutta.Tielle ei ole vielä asennettu valvontakameroita mikä olisi tietenkin ratkaissut kaiken.
No, kaikkitietävä Heikki... Mikä oli syy tähän valitettavaan onnettomuuteen ja minkälaisella kameratolpalla näitä jatkossa estetään ?
Jos haluttaisiin oikeasti satsata turvallisuuteen, niin kameratolpparahat pitäisi käyttää ihan muuhun. Se muu on mm. olosuhteiden mukaan muuttuvien nopeusrajoitusten pikainen kehittäminen pääteillä.
Tavallaan toisaalta ymmärränkin Kehä III tolppien tarpeellisuuden. Perinteinen mittaus vilkkaassa liikenteessä on hankalaa ja siitä aiheutuu ruuhkaa, sillä pysäytettäviä on paljon. Jos hieman liioiteltuna sanoisin, niin sitä saa, mitä tilaa. On nuo Kehien nopeudet joillain aivan tajutonta luokkaa.
Enkä tarkoita puolityhjää Kehätietä, vaan vilkkaampaa aikaa. Ilmeisesti jotkut kuvittelevat kehäteiden olevan rajoituksettomia moottoriteitä. Vallankin kolmosella näkee usein täysin järjetöntä ja muista piittaamatonta menoa.
Enempi kuin tolpat, minua ketuttaa:
- puuttuminen mitättömiin ylinopeuksiin
- sakkorangaistuksen suuruus suhteessa teon vakavuuteen
- rikesakon / varsinaisen sakon rajan joustamattomuus
- olosuhteiden huomiotta jättäminen sakkoa määrättäessä
- nopeuksien mittaus paikoissa, joissa se on mahdollisimman helppoa ja tuottoisaa
- nopeuksien mittaamatta jättäminen paikoissa, joissa se on vaikeampi toteuttaa, mutta joita pitäisi oikeasti valvoa
- omituinen tuloihin perustuva sakotusjärjestelmä, joka voi johtaa täysin mielipuolisiin sakkoihin jo pienissäkin ylinopeuksissa.
- sakkojen perusteena olevien tulojen selvittäminen on mahdollista vain Suomeen veroja maksavilta. Erittäin epätasa-arvoista ja aivan helvetin väärin.
- lähes kaikki tapahtuu EU:n säänösten mukaan. Miksi näin ei ole myös ylinopeusvalvonnan ja rangaistusten suhteen..? Ei käy järkeen, että saan Suomessa kolmen tonnin sakot samasta ylinopeus "rikoksesta", josta Saksassa selviän sadallaviidelläkympillä.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Nuo perjantain hesarin uutiset kehäkolmosen "kaahareista" oli mielenkiintoisia, jos luvut pitivät paikkansa niin sadasta autosta neljä ajoi vauhtia josta sai huomautuksen, kaksi sai joko rike- tai päiväsakon.
Ja tämä on sitten hirveää liikennegansterismia?
Menee hieman Ot, mutta mielenkiintoista kameratolppia Helsinki-Ruka välillä 84 kpl.![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Tuosta edellisestä poimittua:
Onko ylinopeus automaattisesti kaahausta? Jos ei, niin missä vaiheessa muutos kaahukseksi tapahtuu? Onko esim. 101km/h satkun alueella ajava kaahaaja? Entä 121km/h? 151 km/h?kirjoitti
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Aika kallista "liikenneturvallisuuden" parantamista. Valtio kerää sakkotuloja kameroilla noin 25 miljoonaa euroa 27 kuvitellusta ihmishengestä eli noin miljoon per nuppi. Harmi vain että edelleenkään kukaan ei ole voinut todistaa että automaattinen kameravalvonta vähentää kuolemia tieliikenteessä Suomessa...(pupu @ Helmi. 20 2011,11:33) kirjoitti
Kehä III:n peltipoliisien haaviin tuhat kaaharia päivässä(compact_d @ Helmi. 21 2011,14:17) kirjoitti
Yhteiskunnan kassaan kilahtaa ensimmäisiltä päiviltä mahdollisesti jopa yli 100 000 euroa.
Helsingin poliisilaitos odottaa onnettomuuksien määrän putoavan kameravalvonnan ansiosta kymmenen prosenttia.
Poliisin mukaan Kehä III:lla tapahtuu keskimäärin 250 onnettomuutta vuosittain, joista 33 johtaa henkilövahinkoon.
Eli sama tahti jos jatkuisi vaikka vuoden, 3 henkilövahingon (ja moniko henkilövahingoista on kuolemaan johtava) vähentämisen vuodessa hinnaksi tulisi reilut 18 miljoonaa euroa. *Toki sakkotulot tuosta tippuu (jota kompensoimaan laitetaan lisää kameroita/tiukennetaan toleranssia tms.). Vaikka sakotettujen määrä per päivä putoaisi kymmenykseen ensimmäisistä päivistä, silti kovasti käydään kukkarolla kuvitellun muutaman henkilövahingon vähentämiseksi. Lisäksi esim. vuoden päästä kun esitellään valvonnan vaikutuksia loukkaantumistilastoihin (jos siis laskua on tapahtunut), ei takuulla huomata mainita nyt tehtyjä/tekeillä olevia valoristeyksien poistamisia ja niiden vaikutuksia tilastoihin.