Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 229:sta
  1. #121
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Askemux @ Loka. 18 2010,16:54) kirjoitti
    Tässä pieni kevennys tähän keskusteluun jos ei oo jo ollut.

    Kameratolpat kuumentavat tunteita
    Enpä ollut aiemmin nähnyt. Jumalauta, kun sattui mahaan nauraessa...

    Peukut pystyyn
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #122
    Lainaa (Julma Ulmanen @ Loka. 22 2010,02:43) kirjoitti
    http://static.iltalehti.fi/uutiset/k...t2110MT_uu.gif

    Lainaa kirjoitti
    Poliisin automaattinen nopeusvalvonta ulottuu ensimmäistä kertaa myös vilkasliikenteiselle Kehä III:lle.

    Virkavallan liikuteltava kamerakalusto on käräyttänyt kehätien kaahareita aiemminkin, erityisesti Kehä I:llä. Pohjoisempana kulkevalle Kehä III:lle asennetaan kuitenkin kiinteät kameratolpat.

    - Tätä on odotettu pitkään, myhäilee komisario Dennis Pasterstein Helsingin liikenne- ja erityispoliisista.

    Pastersteinin ei tarvitse miettiä perusteluja valvontatarpeelle.

    - Kyseessä on kolmanneksi vaarallisin tieosuus koko Suomessa. 86,9 henkilövahinkoon johtanutta onnettomuutta sadalla tiekilometrillä.

    - Myös melutaso kevenee, kun nopeudet pysyvät kohtuullisina, lisää Liikenneviraston liikenneturvallisuuspäällikkö Auli Forsberg.

    Vaarallisempia ovat vain jo mainittu Kehä I ja Tuusulanväylän sekä Lahdenväylän välillä kulkeva 7,5 kilometrin Kulomäentie.

    Tolppa 4-7 km välein

    Automaattikameroiden ahkerointi vähentää perinteistä poliisin nopeusvalvontaa Kehä III:lla.

    - Tolpat ajavat asiansa aika hyvin, Pasterstein luonnehtii ja viittaa 2006 tehtyyn nollatoleranssikokeiluun kantatie 51:llä.

    Silloin noin 2,5 prosenttia autoilijoista ajoi valvontatolppien välillä vauhdikkaammin kuin tolppien kohdalla.

    - Tavoitteena on, että Kehä III:lla olisi tolppa 4-7 kilometrin välein. Silloin ajonopeus pysyisi rajoitusten mukaisena.

    Kuinka monta kameraa tolppiin sijoitetaan?

    - Kameroita on riittävästi. Yleensä nyrkkisääntö on, että yksi ajosuuntaan. Harvemmin niitä on peräkkäin, mutta voi sekin olla mahdollista, ei se ole poissuljettua, Pasterstein muotoilee.

    Tavallisesta valtatiestä poiketen Kehä III:lla on useampi kaista. Pasterstein ei pidä tätä ongelmallisena valvontatekniikalle

    - Antureita on upotettu tiehen, valvonta onnistuu 3-4 kaistan leveydeltä.

    - Kameratkin pystyvät ottamaan kuvia helposti kahdelta kaistalta, komisario vakuuttaa.

    "Vaarallista menoa"

    Ruuhkatunteina Kehä III:lla ei juuri kaahata. Jonot ovat arkipäivää. Kehätiellä on runsaasti raskasta liikennettä Vuosaaren sataman, lentokentän ja logistiikkakeskusten sijaitessa lähialueilla.

    - Sen ulkopuolella ja miksei ruuhka-aikanakin ajetaan kovaa, jos on vain tietä vapaana. Meininki on välillä hurjannäköistä ja vaarallista.

    Loppuvuoden aikana työnsä aloittavat peltipoliisit ottavat kuvia muiden "kollegojensa" tapaan. 3-7 kilometrin ylinopeudesta tulee huomautus. Kovempaa ajaneet sovittavat syntinsä vain sakoilla.

    - Toivottavasti pääsisimme nollatoleranssiin. Hyvä, jos puuttumiskynnystä kiristettäisiin, Pasterstein sanoo.

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...48024_uu.shtml
    86,9 henkilövahinkoa 45 vuotta sitten valmistuneella tiellä. Aika turvallinen tiehän tuo on, kun keskimäärin vaan kaksi henkilövahinkoa vuodessa.
    Vielä vähemmän, jos jaetaan henkilökilometreillä.
    Penis Fartensteiner vain myhäilee.

    Kehä3 on Suomen vilkkain (vai lähes) liikennöity tieosuus, joten jo vuoden päästä saamme siis tietoa pudonneista onnettomuusluvuista.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  3. #123
    Lainaa (Masa @ Loka. 18 2010,11:12) kirjoitti
    Silloin kun liikenne matelee kohti Kuopiota, kuka on oikeasti niin kova jätkä, että hänellä on enemän oikeutta päästä jonossa ohi. Se saattaa olla ao. kuljettajalle yllätys, jos joku mun kaltainen ajaakin perässä ja pysähtyy sitten samalle tauolle ja aletaan pelaamaan pooloa lentopallomailalla.
    Hienoa Masa..
    Meillähän on näköjään sama matka ja kahviseuraakin löysin *
    Ps. mulla on musta pesäpallomaila..
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  4. #124
    Lainaa (dYNY @ Loka. 15 2010,14:40) kirjoitti
    Lainaa (Murina @ Loka. 15 2010,14:32) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    - Onnettomuustiheys kilometriä kohden on Kehä III:lla yksi Suomen suurimpia. Tämä johtuu muun muassa siitä, että ajoneuvoja on paljon, Pasterstein perustelee tolppien asentamista.
    No huhhuh... kuinkahan moni kolari/onnettomuus johtuu ylinopeudesta? Eiköhän noi onnettomuudet tapahdu ruuhkissa joita nuo pöntöt saleen lisäävät. Eivät ainakaan yhtään helpota.

    Lainaa kirjoitti
    Poliisi on erittäin tyytyväinen, että Kehä III:lle saadaan kamerat. Toivomme, että liikennevirta muuttuu tasaisemmiksi ja onnettomuuksien määrä laskee. Kameroiden ansiosta ylinopeudet, kuolemat ja loukkaantumiset tulevat vähenemään radikaalisti, luettelee Pasterstein.
    Mistä nää repii näitä juttuja? Missä perustelut tai tutkimukset?

    "kuolemat ja loukkaantumiset tulevat radikaalisti vähenemään"
    siis puhuuko nää samasta tieosuudesta...
    Mitä muuta voit odottaa poliisilta jonka mielestä autolilija on AINA syyllinen, kun jalankulkija jää auton alle?

    "Pastersteinin mukaan varoitusten jakaminen punaisia päin käveleville jalankulkijoille olisi työlästä ja turhauttavaa. "


    http://www.hs.fi/autot....2867748
    Tätähän se on muutenkin - ihan sama kuin törttöilee liikenteessä, jos ei oo selkeästi osoitettava sakottamisen paikka (mitattu todiste) Poliisi ei puutu siihen - varoitusten jakaminen on turhauttavaa kun se ei ole tulostavoitteissa. vaan käytännössä on pois sakkotulojatuottavasta toiminnasta.

    Suomalaisessa demokratiassa on läpinäkyvää lähinnä poliitikkojen ja muiden päättäjien ja vaikuttajien lausunnot...



    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  5. #125
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Reiska_SB @ Loka. 22 2010,12:29) kirjoitti
    Lainaa (Masa @ Loka. 18 2010,11:12) kirjoitti
    Silloin kun liikenne matelee kohti Kuopiota, kuka on oikeasti niin kova jätkä, että hänellä on enemän oikeutta päästä jonossa ohi. Se saattaa olla ao. kuljettajalle yllätys, jos joku mun kaltainen ajaakin perässä ja pysähtyy sitten samalle tauolle ja aletaan pelaamaan pooloa lentopallomailalla.
    Hienoa Masa..
    Meillähän on näköjään sama matka ja kahviseuraakin löysin *
    Ps. mulla on musta pesäpallomaila..
    Tota.. ootteks te oikeesti koskaan lyöneet ketään... siis tosissaan niin että neniä murtuu ja verta roiskuu?

    Ja teette saman sitten tien päällä?

    rispektiä tulee täältä ämpäreittäin
    Dirty Nasty Furriner
  6. #126
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Reiska_SB @ Loka. 22 2010,12:29) kirjoitti
    Lainaa (Masa @ Loka. 18 2010,11:12) kirjoitti
    Silloin kun liikenne matelee kohti Kuopiota, kuka on oikeasti niin kova jätkä, että hänellä on enemän oikeutta päästä jonossa ohi. Se saattaa olla ao. kuljettajalle yllätys, jos joku mun kaltainen ajaakin perässä ja pysähtyy sitten samalle tauolle ja aletaan pelaamaan pooloa lentopallomailalla.
    Hienoa Masa..
    Meillähän on näköjään sama matka ja kahviseuraakin löysin *
    Ps. mulla on musta pesäpallomaila..
    Mulle saa kanssa tulla avautumaan jos oikeasti niin paljon ahdistaa kun joku ajaa ohi. Harvemmin tosin pysähdyn kaffelle, mutta ajele perässä sinne HPN3:n työmaalle, niin voin ostaa sulle tikkarin työmaaruokalasta mielipahaa karkoittamaan.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  7. #127
    Original Seal of "Vittu mitä paskaa" sopis tähän.

    Noi tolpat on pelkkä rahastuskeino, ja piste.
    Niillä ei ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa.
    <p>Vanha patu..</p>
  8. #128
    Lainaa (Staga @ Loka. 22 2010,16:02) kirjoitti
    Lainaa (Reiska_SB @ Loka. 22 2010,12:29) kirjoitti
    Lainaa (Masa @ Loka. 18 2010,11:12) kirjoitti
    Silloin kun liikenne matelee kohti Kuopiota, kuka on oikeasti niin kova jätkä, että hänellä on enemän oikeutta päästä jonossa ohi. Se saattaa olla ao. kuljettajalle yllätys, jos joku mun kaltainen ajaakin perässä ja pysähtyy sitten samalle tauolle ja aletaan pelaamaan pooloa lentopallomailalla.
    Hienoa Masa..
    Meillähän on näköjään sama matka ja kahviseuraakin löysin *
    Ps. mulla on musta pesäpallomaila..
    Tota.. ootteks te oikeesti koskaan lyöneet ketään... siis tosissaan niin että neniä murtuu ja verta roiskuu?

    Ja teette saman sitten tien päällä?

    rispektiä tulee täältä ämpäreittäin *
    Hei haloo..
    Me tunnetaan toisemme Masan kanssa , suurin vaara on että jos pysähdytään kahville, jäädään ryyppäämään ja matka keskeytyy siihen *
    Ps. musta pesäpallomaila on jäännyt nuoruudesta (sitä ei nää pimeessä, kun se tulee) *
    Niin ja me ollaan aikuisia ihmisiä *



    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  9. #129
    Lainaa (Ytsför @ Loka. 16 2010,18:03) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Loka. 16 2010,14:28) kirjoitti
    Väittääkö joku, että ohituskaistoilla ei muka tapahtuisi automaattisia ylinopeuksia, eli kaistan alkaessa siirrytään siihen vasemmalle kaistalle ja poljetaan niin perkeleesti? Jostain syystä tätä tapahtuu nimenomaan Volvo, BMW ja Mersukuskien joukossa
    Samaa tapahtuu myös sillä oikealla kaistalla kaikilla automerkeillä. Mikähän siinä onkin, että hidastella voi vain, kun toiset eivät pysty ohittamaan...?
    Oletteko muuten koskaan huomanneet, että nopeusrajoitus muuten kasvaa kun ohituskaista alkaa? Eli se mittarin mukaan 80 ajava saa ihan lallisesti nostaa nopeuden siihen ohituskaistan sataseen.
    Suomessa kun ei ylinopeutta saa ajaa edes ohittaessa... Ei niistä hidastelijoista laillisesti pääsisi ohi, jos nopeusrajoitus ei muuttuisi.

    Lainaa kirjoitti
    Askemux Lähetetty Loka. 18 2010,15:23
    Lainaa (DizzySpell @ Loka. 18 2010,13:47)
    Jos jonoa on silmänkatamattomiin niin joustavuutta on jäädä siihen jonon perälle ja odottaa vuoroa eikä lähteä poukkoilemaan miten sattuu.

    Ja joustamattomuutta on estää ohitukset ja kuroa väli umpeen, kun näkee jonkun lähtevän ohittamaan.
    Kun puhutaan ns. "vetoketju" -periaatteesta, niin silloinhan kaistojen muuttuessa yhdeksi, joka toinen ajoneuvo menee omalta kaistaltaan vuoronperään sinne yhdelle... Kuten vetoketju joka vedetään kiinni.

    Toisekseen tielle mahtuu vain X -määrä autoja, joten molempien kaistojen hyötykäyttö maksimaalisesti on paras ratkaisu. Silloin ainakin jono etenee, eikä muutu järkyttävän pitkäksi yhdeksi jonoksi. Yhden jonon periaatteella, se saattaa alkaa lähes kotiovelta. Onhan se järkevämpää täyttää se kaksikaistainen motari, kuin yksikaistaiset syöttötiet.
    Yhden jonon periaatteessa jono lähes seisoo, kun on aina niitä, jotka haluaisivat hyödyntää vetoketju -periaatta... Ja niitä ei sitten päästetä ohi.

    Kun sitten esim. onnettomuus paikan ohi on päästy, niin vetoketju taas aukeaa ja ajoneuvot etenevät molemin puolin tukosta ja vetävät takaa tulevaa massaa läpi hidasteen.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  10. #130
    Lainaa (Heksa @ Loka. 22 2010,21:13) kirjoitti
    Suomessa kun ei ylinopeutta saa ajaa edes ohittaessa... Ei niistä hidastelijoista laillisesti pääsisi ohi, jos nopeusrajoitus ei muuttuisi.
    No mitenkäs niistä sitten laillisesti pääsee, jos nekin kiihdyttävät?
  11. #131
    Lainaa (Heksa @ Loka. 22 2010,21:13) kirjoitti
    Oletteko muuten koskaan huomanneet, että nopeusrajoitus muuten kasvaa kun ohituskaista alkaa? Eli se mittarin mukaan 80 ajava saa ihan lallisesti nostaa nopeuden siihen ohituskaistan sataseen.
    Suomessa kun ei ylinopeutta saa ajaa edes ohittaessa... Ei niistä hidastelijoista laillisesti pääsisi ohi, jos nopeusrajoitus ei muuttuisi.
    Joskus muuttuu mut ei nyt mitenkään automaattisesti eikä aina. Rajoitus on voinut olla jo aiemmin se 100, mut kummasti tulee näihin tientukkoihin vauhtia kun leveempi baana alkaa. Välillä joutuu lataamaan ihan kunnolla että ohi pääsis. Hommaisvat vakkarin.

    Mut musta ois hirmu kiva jos jengi alkais kuroa letkan rakoja umpeen viimestään kun tulee ohituskaistan ennakkoilmoitusmerkki. Hienoa kun jotkut pitävät jotain viidenkymmenen tai sadan metrin rakoja edelläajaviin. Joku, vaikkapa viides auto joutuu lähtemään jo aika pitkstä takamatkasta ohituskaistalle, jolloin joutuu pyytämään kotilolta jo ihan kummasti kyytiä virallista nopeudenmittauspistettä jännittäen.
    KTM 1290 Super Adventure S
  12. #132
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (kimimikakeke @ Loka. 22 2010,22:19) kirjoitti
    Lainaa (Heksa @ Loka. 22 2010,21:13) kirjoitti
    Oletteko muuten koskaan huomanneet, että nopeusrajoitus muuten kasvaa kun ohituskaista alkaa? Eli se mittarin mukaan 80 ajava saa ihan lallisesti nostaa nopeuden siihen ohituskaistan sataseen.
    Suomessa kun ei ylinopeutta saa ajaa edes ohittaessa... Ei niistä hidastelijoista laillisesti pääsisi ohi, jos nopeusrajoitus ei muuttuisi.
    Joskus muuttuu mut ei nyt mitenkään automaattisesti eikä aina. Rajoitus on voinut olla jo aiemmin se 100, mut kummasti tulee näihin tientukkoihin vauhtia kun leveempi baana alkaa. Välillä joutuu lataamaan ihan kunnolla että ohi pääsis. Hommaisvat vakkarin.
    Toimii joskus kivasti myös toiseen suuntaan. Sitä kun ajelee kaikessa rauhassa nopeus asetettuna vakionopeudensäätimellä rajoituksen mukaiseksi, niin takana hiillostaa joku katiska perseessä kiinni. No annas olla kun alkaa ylämäkeen menevä ohituskaista ja itse pitää nopeuden vakionopeudensäätimessä edelleen tasan samassa, niin takana tulevasta paskakasasta loppuukin kulku ja alkaa sitä turvaväliä löytymään. Ohituskaistan ja ylämäen loputtua sitten tullaan taas siihen perseeseen hiillostamaan. On se saatanan kumma ettei voida pitää turvaväliä mutta ei sitten mennä ohikaan.
  13. #133
    Lainaa (Ytsför @ Loka. 22 2010,22:04) kirjoitti
    Lainaa (Heksa @ Loka. 22 2010,21:13) kirjoitti
    Suomessa kun ei ylinopeutta saa ajaa edes ohittaessa... Ei niistä hidastelijoista laillisesti pääsisi ohi, jos nopeusrajoitus ei muuttuisi.
    No mitenkäs niistä sitten laillisesti pääsee, jos nekin kiihdyttävät?
    No se on tietysti tarkoitettu kuorma-autojen ja muiden hitaampien ohitukseen.

    Entäs sitten, kun joutuu kiihdyttämään sataanneljäänkymppiin, että pääsee peräkärryllisestä henkilöautosta ohi? Mulle kävi viime kesänä näin.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  14. #134
    Lainaa (jyke @ Loka. 22 2010,23:08) kirjoitti
    Entäs sitten, kun joutuu kiihdyttämään sataanneljäänkymppiin, että pääsee peräkärryllisestä henkilöautosta ohi? Mulle kävi viime kesänä näin.
    Mitä sitten?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  15. #135
    On se hurjaa,
    Jos jokainen miettisi mihin on menossa, oli se sitten hyvä pano tai perheen tapaaminen, eikö se olisi mukavaa päästä perille ehjänä (anopin tapaamisesta en tiedä). *Mutta oikeasti, kuinka moni on lämännyt niin että henki olisi voinut lähteä, mitä siinä tilanteessa oikeasti tapahtuu ja mitkä ovat seuraukset ? Ajatusmaailma muuttuu jos kyseessä 15 min pidempi matka vs kohtalokas kolari sen takia ettei hermo kestä, kumman valitset ?
    Vilkkaat ja näppärät (minä mukaan lukien) liikennöivät menemään vanhuksien, varovasti ajavien & pikku-sheriffien kanssa, kokeilkaa ruokakaupassa samaa röyhkeyttä niin johan alkaa hävettämään * , eli pitäkää järki kädessä.
    Mitä rajoituksiin tulee, tässä maassa ei ole säädetty yhtään rajoitusta vetomiesten aloitteesta vaan suojellaan niitä "heikompia" jotka ovat taidoiltaan rajoittuneempia.
    Ei mielestäni huono asia, jos haluaa ylittää rajat niin pitää kantaa vastuu, tältä pohjalta minä väännän kahvaa jos siltä tuntuu ja teen sen paikassa missä itse kerään rojut tieltä/sakot tililtä, eivät muut.
    Ehkä tämä on iän mukana tulevaa viisautta, en tiedä.



  16. #136
    Mitä V*tun väliä onko siellä kameroita vai ei ? Tutka-autoja siellä on ollut koko ajan siellä täällä. Nyt tietää missä kohdissa pitää vähän hiljentää autolla. Yleensä ylinopeuden ajaminen on kohtuullisen mahdotonta niinä aikoina kuin minä siellä liikun (7.30 - 9.30 ja 14.00-17.00) tai sitten sillä voittaa kaikki 10 s ajoajassa. PS. en ole kukkahattutäti
    Suzuki GSF 1250SA -08
  17. #137
    Onko kukaan nähnyt että joku näistä kehän kameroista olisi oikeasti ottanut kuvan jostain?
    Itse suhailen kehää eestaas päivittäin noin sadan kilsan edestä, enkä ole kertaakaan välähdystä nähnyt.
    Oliko niillä varaa asentaa pelkät tolpat...
    Kuitenkin aika usein porukka ajaa ylinopeutta noihin tolppiin.
    Kawasaki ZZR 600 -92
  18. #138
    Lainaa (L18 @ Joulu. 25 2010,14:24) kirjoitti
    Onko kukaan nähnyt että joku näistä kehän kameroista olisi oikeasti ottanut kuvan jostain?
    Itse suhailen kehää eestaas päivittäin noin sadan kilsan edestä, enkä ole kertaakaan välähdystä nähnyt.
    Oliko niillä varaa asentaa pelkät tolpat...
    Kuitenkin aika usein porukka ajaa ylinopeutta noihin tolppiin.
    Olisiko tuossa selitys, miksi ei välähdä.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  19. #139
    Lainaa (cartman @ Joulu. 25 2010,14:44) kirjoitti
    Lainaa (L18 @ Joulu. 25 2010,14:24) kirjoitti
    Onko kukaan nähnyt että joku näistä kehän kameroista olisi oikeasti ottanut kuvan jostain?
    Itse suhailen kehää eestaas päivittäin noin sadan kilsan edestä, enkä ole kertaakaan välähdystä nähnyt.
    Oliko niillä varaa asentaa pelkät tolpat...
    Kuitenkin aika usein porukka ajaa ylinopeutta noihin tolppiin.
    Olisiko tuossa selitys, miksi ei välähdä.
    Eikös ne tule vasta vuodenvaihteen jälkeen toimintaan
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  20. #140
    HTC Desire kännykkä ja siihen sopivat ohjelmatniin ei kameratolopat haittaa ja sitten vielä esim. Ruotsista Clas Ohlssonilta mokkula joka kiekaisee ennen kameraa (ei myynnissä kietolassa eli Suolessa)

    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=150763129

    HTC android Market... NDrive ...



    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  21. #141
    Ohittaminen

    Edellä kulkeva ajoneuvo on ohitettava vasemmalta. Milloin edellä kulkeva kääntyy tai selvästi valmistautuu kääntymään vasemmalle, se on kuitenkin ohitettava oikealta.

    Oikealta saa ohittaa, jos kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa ja ajoneuvot kulkevat rinnakkaisilla ajokaistoilla. Polkupyöräilijä ja mopoilija saa muutoinkin ohittaa muun ajoneuvon kuin polkupyörän tai mopon oikealta.


    Sehän vain helpottaa ohiajoa jos edelläajava vaihtaa edestä vasemmalle kaistalle paitsi tietysti moottoritiellä-
    Triumph Tiger 800 XRX

  22. #142
    Lainaa (-RUMBLE- @ Joulu. 25 2010,14:46) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Joulu. 25 2010,14:44) kirjoitti
    Lainaa (L18 @ Joulu. 25 2010,14:24) kirjoitti
    Onko kukaan nähnyt että joku näistä kehän kameroista olisi oikeasti ottanut kuvan jostain?
    Itse suhailen kehää eestaas päivittäin noin sadan kilsan edestä, enkä ole kertaakaan välähdystä nähnyt.
    Oliko niillä varaa asentaa pelkät tolpat...
    Kuitenkin aika usein porukka ajaa ylinopeutta noihin tolppiin.
    Olisiko tuossa selitys, miksi ei välähdä.
    Eikös ne tule vasta vuodenvaihteen jälkeen toimintaan
    Ei oo kamerat vielä paikoillaan.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  23. #143
    Graffitti-hörhöille pari tuubia Bosticia palkaksi ja mustaa spaymaalia mukaan, niin homma hoidossa.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  24. #144
    Ydinvoiman vastustajilla on hyvä keltainen hymynaama-tarra (Atomivoimaa - ei kiitos, Atomkraft - nej tack).

    Näin joskus unta, että oli painettu vastaava "positiivinen" tarra kameravalvonnasta ja niillä sitten itse kukin tarraili pönttöjä ympäri maata. Tällainen "hymynaamakampanja" sai paljon huomiota ja imagokin jäi plussalle toisin kuin kauhealla uholla toteutettuna olisi käynyt. Hymy antaa anteeksi pienet laittomuudetkin
  25. #145
    Lainaa (Murina @ Joulu. 25 2010,20:21) kirjoitti
    Lainaa (-RUMBLE- @ Joulu. 25 2010,14:46) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Joulu. 25 2010,14:44) kirjoitti
    Lainaa (L18 @ Joulu. 25 2010,14:24) kirjoitti
    Onko kukaan nähnyt että joku näistä kehän kameroista olisi oikeasti ottanut kuvan jostain?
    Itse suhailen kehää eestaas päivittäin noin sadan kilsan edestä, enkä ole kertaakaan välähdystä nähnyt.
    Oliko niillä varaa asentaa pelkät tolpat...
    Kuitenkin aika usein porukka ajaa ylinopeutta noihin tolppiin.
    Olisiko tuossa selitys, miksi ei välähdä.
    Eikös ne tule vasta vuodenvaihteen jälkeen toimintaan
    Ei oo kamerat vielä paikoillaan.
    länteen päin bembölen kohilla saa kuvattua itsensä jos haluaa tänään klo 13 jälkeen kuvaillut
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  26. #146
    Radiosta olin kuulevinani, että kamerat otettiin tänään käyttöön. Ja Kehä I:lle samanlaiset vuonna 2012...
    BMW R1200GS -13
    Ex. Kawasaki Versys -08
  27. #147
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Tänään kehä kolmosella ennen Vihdintietä oli vihreä pakettiauto ja takaikkunassa strobovalo Ajeltiin länteen päin ja ihmettelin että mikä vilkkuu niin paljon. Ohiajon aikana laskin 10 välähdystä onnea voittaneille
    Elämä on onneksi mutkikasta
  28. #148
    Lainaa (•tomppa• @ Helmi. 16 2011,15:12) kirjoitti
    Lainaa (Murina @ Joulu. 25 2010,20:21) kirjoitti
    Lainaa (-RUMBLE- @ Joulu. 25 2010,14:46) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Joulu. 25 2010,14:44) kirjoitti
    Lainaa (L18 @ Joulu. 25 2010,14:24) kirjoitti
    Onko kukaan nähnyt että joku näistä kehän kameroista olisi oikeasti ottanut kuvan jostain?
    Itse suhailen kehää eestaas päivittäin noin sadan kilsan edestä, enkä ole kertaakaan välähdystä nähnyt.
    Oliko niillä varaa asentaa pelkät tolpat...
    Kuitenkin aika usein porukka ajaa ylinopeutta noihin tolppiin.
    Olisiko tuossa selitys, miksi ei välähdä.
    Eikös ne tule vasta vuodenvaihteen jälkeen toimintaan
    Ei oo kamerat vielä paikoillaan.
    länteen päin bembölen kohilla saa kuvattua itsensä jos haluaa * tänään klo 13 jälkeen kuvaillut *
    Sama vika äskettäin *
    Z750 -09
  29. #149
    Lainaa (BlueRoan @ Helmi. 16 2011,18:22) kirjoitti
    Radiosta olin kuulevinani, että kamerat otettiin tänään käyttöön. Ja Kehä I:lle samanlaiset vuonna 2012...
    Taisi käydä tuuria, ei ainakaan välähtänyt yksikään tolppa, kun ajoin satasta ohi (hakunilasta-hämeenlinnan motarille 3 vai neljä tolppaa)
    Jukka

  30.  
  31. #150
    uutinen

    En tiennytkään, että nämä pöntöt ehkäisevät ruuhkiakin

    Kuinka tyhminä ihmisiä pidetäänkään?
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen