On TAAS se aika vuodesta, kun kaikki maataistelukoneet ilmestyvät teille, tuoden mukanaan melkoisia savi- ja mutakokkareista renkaiden mukana! Ja erityisesti sitten, kun tulevat ne ensimmäiset vesisateet, niin JO ON luikasta!
Eikä ne vilkut toimi, tai vilkuttavat aivvvvan eri suuntaan, kun laite kääntyykään......![]()
Hyvä pointti. Just ajeltiin nelostietä hki-jkl ja lusin jälkeen on runsaasti uusia pönttöjä. Kannattaa olla varuillaan kun jono tekee joka pöntölle jarrutuksen. 80-tikkarialueella hidastetaan alle kuudenkympin. Hyvähän se on tietysti olla varovainen.
Aika mukavat sakotuskaistat on tulossa Joutsan ja Leivonmäen välille. Kai niitä varten on jemmattu muutama pönttö. Kamerapakun käyttö tulee turhan kalliiksi.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Joo suomalaiset trafi/poliisi on hyviä järkkää noita sakkorysiäKun ei voi oikein verottaakaan niin jotenkin tienkäyttäjilta pitää lypsää lisää rahaa vaikka sit järjettömästi sijoitelluilla tikkareilla![]()
Vanhalla oppimisen vaikeus
Tuo jarruttelu tolpan kohdalla on ihan turhaa näill uusilla tolpilla.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset...5-4ba60acd15ed
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Noita uusia ei edes huomaa samalla tavalla kuin vanhoja pönttöjä.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Vielä noista traktoreista ja vilkuista. Välillä ne tosiaan vilkuttavat ja jopa kääntyvät siihen suuntaan kuin antavat ymmärtää. Huomasin tuossa viime sunnuntaina kun ajelin tällaisen ylileveän traktorimonsterin perässä, että ne ottavat melko miehekkään ennakon vastakkaiselta kaistalta kääntyessään. Tässä tapauksessa vilkku oli oikealle, mutta traktori kääntyikin alkuun vasemmalle kun koukkasi liittymään. Aivan normaali toimintamalli isoilla kulkineilla, mutta jos olisin samaan aikaan lähtenyt ohittamaan, niin huonosti olisi käynyt.
Eli kannattaa olla todella varovainen ja jos on epävarma traktorin seuraavasta siirrosta, niin parempi hetki seurata tilannetta.
Niinpä. Tuollakin välillä on monta paikkaa jossa 80 lätkä on laitettu paaljon ennen risteysaluetta. Ja pönttö 100m tikkarista. Ennen riitti että löysää kaasun kun mekin näkee lukea ja rullaa vauhdin alas. Nyt pitää jarruttaa tai aloittaa rullaus turhan aikaisin. Pöntön kohdalla voi sitten avata ja risteysalueella on jo ormaali matkanopeus.
Toi merkkien ripottelu liian kauas tarvealueelta on vähän sama juttu kuin tietyötikkarit. Nekin laitetaan jo pari viikkoa enne työn aloitusta niin autoilijat ehtii hiljentää.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Peltotöiden aikaan kannattaa muistaa myös se, että vaikka traktori kääntyisi ajosuunnassaan oikealle, perässä oleva pitkä aura/ äes/ mikälie saattaa blokata kääntymishetkellä myös vastakkaisen ajosuunnan kaistan kokonaan.
Tilannehan on aika ikävä vastaantulijanakin, varsinkin jos motoristi ilmestyy mutkan takaa reilulla 2x nopeudella suhtees sallittuun/ oletettuun.
CBR600F4i -06
Seuraavassa sodassa Venäjää vastaan niin on venakoilla helppoo. Laittaa vaan riviin peltisotilaita ni suomipoika juoksee paskat housussa karkuun.
Peltisotilas on kuitenki paljon pelottavampi kuin peltipoliisi.
T7
Vaikka ei hidastaisi nopeusmittauksen aikana, sakon saa kiistettyä kun muistaa ko. kansainvälisen käsimerkin kuvaamisen ajaksi.
iWKad22.jpg
Liikenneturvallisuushan tuosta kärsii kun ei näe ajaa, mutta tähän valtio meitä johdattaa.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Muistan kevarivuosilta tilanteen, jossa ajoin traktorin perässä ja ajattelin, että turha lähteä ohi kun kohta käännyn kuitenkin vasemmalle ns. pikkutielle. Himmasin vauhtia reilusti ennen kääntymistä ja pistin vilkun vasemmalle. Takana tullut turhan innokas autokuski luuli mun ilmeisesti lähtevän ohi, mutta kun en ollu tarpeeks nopea, niin se pyyhkäs meistä molemmista ohi varmaan 120km/h vauhdilla. Jos olisin ehtinyt aloittaa kääntymisen, niin en takuulla olisi tätä kirjoittamassa.
Edit: siis myös traktori kääntyi sinme pikkutielle, eli pahimmillaan olis jääny kotilon ja traktorin väliin![]()
EX: Kawa Z750 -06