Sivu: 4 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 229:sta
    Lainaa (sky @ Loka. 17 2010,10:42) kirjoitti
    Eikö veren alkohollipitoisuuden voisi mitata suoraan verestä integroimalla ihmiseen jonkun hitech-vempeleen?
    ihmiseen integroimisesta en tiedä... mutta luulisi, että autoihin voitaisiin tosiaan kehitellä joku hieman nykyistä simppelimpi/edullisempi alkolukko, minkä sitten joutaisi tosiaan määrätä vaikka pakolliseksi, mikäli näin menettelemällä voitaisiin estää suurinta osaa känniääliöistä pääsemästä rattiin. Tässä onnistuminen nimittäin tarkoittaisi aika dramaattista pudotusta liikennekuolemissa ja -loukkaantumisissa, joten asia on varmaankin ainakin tutkimisen arvoinen.

Nillittäkää vaan nopeusvalvonnasta ihan vapaasti, mutta känni- ja huumekuskien napsiminen pois liikennevirrasta on kyllä kiistatta ihan kannatettava tavoite.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (Spöögi @ Loka. 17 2010,10:05) kirjoitti
    Mikko Paatero haluaa pakolliset nopeusrajoittimet kaikkiin autoihin.

Siis voitteko käsittää, mitä tää on ???

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=2265043
    Ihan hyvin pystyy käsittämään sen, ettei ne oikeasti tee mitään edistävää ja todellisiin syihin puuttuvia suunnitelmia. Ne ei ymmärrä itse mitään asiasta, vaan esittävät virkamieskoneiston tuottamaa pa***aa kuin suurinta aarretta.

Kuten jo siinä tehonrajoitinkeskustelussa, voi allekirjoittaa tässä ja nyt tekeväni kaikkeni siihen että tuollaiset laitteet voidaan kiertää. Onneksi oma ammattitaito ja työyhteisöni on nopeaa ja älykästä kehittämään vastavuoroisesti laitteen, jolla valvonta ei ulotu meikäkäisiin. Teemme myös kaikkemme, että saamme hyvin nopeati markikinoille sellaisen laitteen, ja vieläpä sellaisella hinnalla, että se vi****aa valtiovaltaa.

Kylläpä alkoi suununtai mukavalla pienellä vaahtoamisella ja vi****sella
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Lainaa (Spöögi @ Loka. 17 2010,10:05) kirjoitti
    Mikko Paatero haluaa pakolliset nopeusrajoittimet kaikkiin autoihin.

Siis voitteko käsittää, mitä tää on ???

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=2265043
    62-vuotiaan ukon horinoita. Eikös tuo kohta lähde eläkkeelle. Kyllä ainakin joutais ennen kuin enemmän sotkee.

Kumma asenne. Jos et kannata nopeusrajoittimia, kannatat kaahaamista. Jos et kannata alkolukkoja, kannatat kännissä ajamista. Samalla logiikalla, jos et kannata käsiaseiden täyskieltoa, kannatat koulumurhia. Jos et kannata vapaata telekuuntelua kannatat huumekauppaa jnejne. Aika mustavalkoista. Siitä sitten voidaan kukin valita puolemme.

Mistä näitä *sensuroitu* oikein tulee.

KTM 1290 Super Adventure S
    Jokainen kansalainen on potentiaalinen rikollinen ja tulevat rikokset on ehkäistävä etukäteen. Nollatoleranssikäsite pitäisi saada voimaan liikenteen lisäksi myös kotona tapahtuviin rikoksiin. Tässäpä muutama ehdotus ja jos ette ole samaa mieltä kanssani, olette vaarallinen ja väkivaltainen yhteiskunnan uhka.

-Talouden keittiöveitset tulee rajoittaa kahteen kappaleeseen, joita on säilytettävä vain keittiössä lukitussa veitsitelineessä. Poliisi suorittaa määräajoin ratsioita koteihin ja ylimääräiset veitset takavarikoidaan sekä määrätään tuntuva sakkorangaistus. Veitsiteline on etävalvottu ja veitsen saa telineestä irti vain, jos käyttäjän syke on alle 90. Telineessä on myös alkolukko, eikä veitseä saa käyttää yli 0,2 promillen humalassa. Samalla lähetetään sähköinen selonteko siitä, mihin tarkoitukseen veistä tarvitaan. Veitsi tulee palauttaa 12 minuutin kuluessa tai muuten käyttäjä saa tuntuva sakkorangaistuksen jokaiselta alkavalta minuutilta.

- Kansalainen on uhka myös aseistamattomana, siksi jokaiseen yli 15-vuotiaaseen tulee asentaa liiketunnistin, jota valvotaan etänä. Liiketunnistin tekee hälytyksen ja lamauttaa käyttäjän, mikäli hän käyttää uhkaavia ja väkivaltaisia eleitä tai liikkeitä. Hälytyksen tapahduttua joka kodissa oleva pakollinen web-kamera alkaa lähettää videokuvaa poliisille. Tapahtuneesta hälytyksestä määrätään tuntuva sakkorangaistus.

Anteeksipyynnöt näennäisestä off-topicista, mutta tähän listan jatkoksi sopisi erittäin hyvin Paateron höpinät.

Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
    Lainaa (pecha @ Loka. 17 2010,11:06) kirjoitti
    Nillittäkää vaan nopeusvalvonnasta ihan vapaasti, mutta känni- ja huumekuskien napsiminen pois liikennevirrasta on kyllä kiistatta ihan kannatettava tavoite.
    Asenna toki esimerkin vuoksi omaan autoosi alkolukko.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Wikipediasta:

Länsi-Suomen lääninpoliisijohtajana toimiessaan Paatero ajoi 78 km/h tietyömaa-alueella, jossa nopeusrajoitus oli 30 km/h. Paatero ei saanut poliisilta tien päällä sakkoja, mutta myöhemmin syyttäjä määräsi hänelle 30 päiväsakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Älä tee niin kuin minä teen vaan tee niin kuin minä sanon. V*ttu mikä varajeesus, viralta joutaisi panna tuollainen ääliö
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    Eiköhän nuo kehän tolpat ole yhdentekeviä huomautuslappujen/pikkuylitysten osalta, sellaista resurssimäärää ei poliisilta löydy mikä kykenisi käsittelemään kaikki ylitykset. Kunhan suht rauhallisesti ajelee niin voi antaa salamoiden välähdellä rauhassa *

Lainaa (Robusto @ Loka. 17 2010,13:41) kirjoitti
    Eiköhän nuo kehän tolpat ole yhdentekeviä huomautuslappujen/pikkuylitysten osalta, sellaista resurssimäärää ei poliisilta löydy mikä kykenisi käsittelemään kaikki ylitykset. Kunhan suht rauhallisesti ajelee niin voi antaa salamoiden välähdellä rauhassa *
    Ei niitä lappuja poliisit kirjoittele, vaan sivarit, ja hekin koneavusteisesti.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa (vetomies @ Loka. 17 2010,13:49) kirjoitti
    Lainaa (Robusto @ Loka. 17 2010,13:41) kirjoitti
    Ei niitä lappuja poliisit kirjoittele, vaan sivarit, ja hekin koneavusteisesti.
    Joo, varmastikin näin, mutta resurssit eivät silti taida riittää hommaan. Pari kertaa pk-seudulla välähtänyt alle 10 km/h ylityksestä, kummallakaan kerralla lappua ei ole tullut.
    Muuta selitystä en keksi että eivät ehdi/jaksa puuttua pieniin ylityksiin, käsiteltävät massat ovat kuitenkin aika suuria.
    Lainaa (Robusto @ Loka. 17 2010,14:53) kirjoitti
    Joo, varmastikin näin, mutta resurssit eivät silti taida riittää hommaan. Pari kertaa pk-seudulla välähtänyt alle 10 km/h ylityksestä, kummallakaan kerralla lappua ei ole tullut.
    Muuta selitystä en keksi että eivät ehdi/jaksa puuttua pieniin ylityksiin, käsiteltävät massat ovat kuitenkin aika suuria.
    Riippunee valtion rahapulan tasosta. Itse sain vuosi sitten kehä I:llä riesakon 8kmh ylityksestä (80kmh alue).
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
    Vetelin tänään kehä3:sta. No nythän on hauskaa kun autot vetävät liinaa kiinni joka tolpan kohdalla. Perkele meinasin ajaa tänään mopolla perään, kun yhtäkkiä auto edellä pani tolpan takia yllättäen kunnon jarrutukset. No, nythän opin
    Täytyypä seurailla, nouseeko peräänajojen määrä....
    T7
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Loka. 17 2010,12:22) kirjoitti
    Wikipediasta:

Länsi-Suomen lääninpoliisijohtajana toimiessaan Paatero ajoi 78 km/h tietyömaa-alueella, jossa nopeusrajoitus oli 30 km/h. Paatero ei saanut poliisilta tien päällä sakkoja, mutta myöhemmin syyttäjä määräsi hänelle 30 päiväsakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Älä tee niin kuin minä teen vaan tee niin kuin minä sanon. V*ttu mikä varajeesus, viralta joutaisi panna tuollainen ääliö
    uutinen iltalehdessä
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Suomi: maailmankaikkeuden ehkä ainoa valtio missä demokraattisesti valitun johdon hyväksynnällä tavoitteena on tappaa kansalaiset yleiseen vitutukseen. Laitetaan nyt aiheina vaikka tolpat, keskinopeusvalvonta, käyttövoimamaksu (D-vero), tuleva aselaki (ehkä se onkin tehty virkamiesjohdon etiäisten takia mitä tulossa on...) noin alkajaisiksi...
    no jos porukka viitsis kattoo tarkkaan, niin niitä ei ole vielä näköjään kytketty toimintaan. Piuhat roikkuu maassa vielä.
    Mutta eiköhän virkavalta saa noi mitä pikimmiten toimintaan, kun ovat kerran asennuttaneet.

Mutta juu, muutamissa kohdissa saa todellakin olla varuillaan kun edellä ajava rupeaa jarruttamaan tolppien takia ja sit heti painetaan kaasua ja perässä ajava seuraa. Sama toistuu seuraavalla tolpalla, ei varmaan mee kauaa kun joku on ajanut edellä ajavan puskuriin. Mukava varmaan nähdä mitä toi tulee olemaan ruuhka aikoina...
    Lainaa (kimimikakeke @ Loka. 16 2010,21:39) kirjoitti
    Sit olen pari kertaa viime aikoina nähnyt näitä valopäitä jotka ajavat kympin alle tikkarin ja vetävät ylpeänä letkaa perässään. Ja kun ohituskaista alkaa, vaihtavat vasemmalle kaistalle. Tarkoitus kai lienee ettei kukaan pääsisi ohi ja likaisi arvon herrasmiehen just kiillotettua tuulilasia. Sitten ne vilkuttelevat valoja kun ainakin 'jotkut' painelevat paremmalla ohi oikealta, kuvittelevat kai sen olevan jotenkin kiellettyä.
    Toi on niin tuttua kun ajelee Heinola - Juva välin kohti Savon sydäntä, missä kiitettävästi ohituskaistoja. Jotkut mul''t ajaa 60km/h ja ohituskaistan kohdalla kiihdytys 110km/h. Sit on nää just jotka siirtyy vasemmalle kaistalle ja estää ohittamisen.

Tosin oikealta ohittaminenkin on tosiaan kiellettyä. Se ei ole vain kuvitellusti kiellettyä

Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
    Lainaa (Askemux @ Loka. 18 2010,10:40) kirjoitti
    Lainaa (kimimikakeke @ Loka. 16 2010,21:39) kirjoitti
    Sit olen pari kertaa viime aikoina nähnyt näitä valopäitä jotka ajavat kympin alle tikkarin ja vetävät ylpeänä letkaa perässään. Ja kun ohituskaista alkaa, vaihtavat vasemmalle kaistalle. Tarkoitus kai lienee ettei kukaan pääsisi ohi ja likaisi arvon herrasmiehen just kiillotettua tuulilasia. Sitten ne vilkuttelevat valoja kun ainakin 'jotkut' painelevat paremmalla ohi oikealta, kuvittelevat kai sen olevan jotenkin kiellettyä.
    Toi on niin tuttua kun ajelee Heinola - Juva välin kohti Savon sydäntä, missä kiitettävästi ohituskaistoja. Jotkut mul''t ajaa 60km/h ja ohituskaistan kohdalla kiihdytys 110km/h. Sit on nää just jotka siirtyy vasemmalle kaistalle ja estää ohittamisen.

Tosin oikealta ohittaminenkin on tosiaan kiellettyä. Se ei ole vain kuvitellusti kiellettyä *
    Pakko kantaa rikka rokkaan.. Ne ns. "ajojärjestyksenvaihtajat", jotka ohittelee porukkaa juurikin ao. tiellä, aiheuttaa ihan oikeasti ruuhkan keskellä ison vi***ksen ja vaaroja. Täytyy tunnustaa, että minä ainakin ajan ja aion jatkossakin ottaa sen vaseman kaistan ruuhkan keskellä, jotta se vi****s joka tulisi minulle, siirtyykin herra Kekelle. Mulle ainakin tulee hyvä mieli, kun näen sellaisen pösilön huutavan ja meuhtovan omassa ohjaamossaan. Mitä sillä sitten on väliä, kun katu on tyhjä, ajakoon Keke ja kumppanit ihan kuten huvittaa.

Silloin kun liikenne matelee kohti Kuopiota, kuka on oikeasti niin kova jätkä, että hänellä on enemän oikeutta päästä jonossa ohi. Se saattaa olla ao. kuljettajalle yllätys, jos joku mun kaltainen ajaakin perässä ja pysähtyy sitten samalle tauolle ja aletaan pelaamaan pooloa lentopallomailalla.

Kun katu on tyhjä, go on mr Keke
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Niin missä kohdissa niitä tolppia nyt on? Ajelen aika lyhyen pätkän Kehää työmatkalla enkä ole huomannut noita, tosin ruuhka-aikoina pitää liikennettäkin seurata, sen mitä nopeusmittarin kyttäämisen ohella ehtii.
    Lainaa (Brocol @ Loka. 18 2010,11:47) kirjoitti
    Niin missä kohdissa niitä tolppia nyt on? Ajelen aika lyhyen pätkän Kehää työmatkalla enkä ole huomannut noita, tosin ruuhka-aikoina pitää liikennettäkin seurata, sen mitä nopeusmittarin kyttäämisen ohella ehtii.
    Ei pelkällä nopeusmittarin kyttäämisellä pärjää: lisäksi on tihrustettava gepsin näytön nurkasta nopeuslukemaa. Edes vakionopeudensäädin ei pelastaisi, koska sitäkin käyttäessä nopeus vaihtelee helposti +-5 km/h hiukan valitusta vaihteesta, autosta, mäkisyydestä ja nopeudesta riippuen. Tästä ei tosin ole haittaa, koska sitä ei muutenkaan juuri voi ruuhkaisilla teillä käyttää.
    Lainaa (Judge Dredd @ Loka. 18 2110,11:47) kirjoitti
    Jokainen kansalainen on syyllinen, kyse on vain syyllisyyden asteesta.

Lainaa (Masa @ Loka. 18 2010,11:12) kirjoitti
    Silloin kun liikenne matelee kohti Kuopiota, kuka on oikeasti niin kova jätkä, että hänellä on enemän oikeutta päästä jonossa ohi. Se saattaa olla ao. kuljettajalle yllätys, jos joku mun kaltainen ajaakin perässä ja pysähtyy sitten samalle tauolle ja aletaan pelaamaan pooloa lentopallomailalla.

Kun katu on tyhjä, go on mr Keke *
    Ilmottaudun heti mittelöön. Kerrot vaan ajan ja paikan. Ja kyllä, olen helvetin kova jätkä
    Jeppistä
    Miettikääpä muuten hetkinen koko tolppahomman ajoitusta. Molemmilla kehillä on menossa parannustyöt ja liikennevalojen poistot. Tällä hetkellä on monenlaista vaaran paikkaa ja vaihtelevia nopeusrajoituksia ja mitä kaikkea. Ei ihme, jos välillä pelti rypistyy. Hommat ovat kuitenkin jo valmistumaan päin ja pian alkaa taas liikenne sujua entistäkin paremmin. Enpä ihmettelisi, jos muutaman vuoden päästä tulisi "tutkimuksia", joiden mukaan "tolpat ovat selvästi parantaneet turvallisuutta ja ehkäisseet onnettomuuksia".
    Lainaa (Ytsför @ Loka. 18 2010,12:50) kirjoitti
    Enpä ihmettelisi, jos muutaman vuoden päästä tulisi "tutkimuksia", joiden mukaan "tolpat ovat selvästi parantaneet turvallisuutta ja ehkäisseet onnettomuuksia".
    Ilman tutkimustakin on helppo päätellä, että ainakin ampuma-aserikokset lisääntyvät maanteillä melko paljon.
    Pakko kantaa rikka rokkaan.. Ne ns. "ajojärjestyksenvaihtajat", jotka ohittelee porukkaa juurikin ao. tiellä, aiheuttaa ihan oikeasti ruuhkan keskellä ison vi***ksen ja vaaroja. Täytyy tunnustaa, että minä ainakin ajan ja aion jatkossakin ottaa sen vaseman kaistan ruuhkan keskellä, jotta se vi****s joka tulisi minulle, siirtyykin herra Kekelle. Mulle ainakin tulee hyvä mieli, kun näen sellaisen pösilön huutavan ja meuhtovan omassa ohjaamossaan. Mitä sillä sitten on väliä, kun katu on tyhjä, ajakoon Keke ja kumppanit ihan kuten huvittaa.

Tää on just tätä suomalaista joustavuutta liikenteessä. "sähän et musta ohi mee kun mäkään en muista ohi pääse"

No urpoja löytyy aina liikenteestä, ohittajista ja ohitettavista.
    Lainaa (Askemux @ Loka. 18 2010,13:20) kirjoitti

Tää on just tätä suomalaista joustavuutta liikenteessä. "sähän et musta ohi mee kun mäkään en muista ohi pääse"

Johan jo eversti, sittemmin sotamarsalkka Sandelskin opasti:

Niin, kas niin, sa poika urhoinen,
    äl' ohi päästä perhanaa, niin, vielä hetkinen!
    Noin suomalainen taistelee, se vasta soturi.

Tiedän, koska olen juonut olutta.
    Ja meikäläisestä taas on mukava kahtoa sitä itkuputkuraivaria peilistä jonka tuollainen autoilija saa kun vetäisen tilaisuuden tullen oikean kaistan kautta ohitte ja takas ihan suorahan eteen koukaten, varsinkin loskapaskakelillä *
    04 Buell xb12s

Lainaa (Askemux @ Loka. 18 2010,13:20) kirjoitti

Jos jonoa on silmänkatamattomiin niin joustavuutta on jäädä siihen jonon perälle ja odottaa vuoroa eikä lähteä poukkoilemaan miten sattuu.

Esimerkkinä vaikka Turuntie Leppävaarasta Kiloon, jengi paahtaa vasenta kaistaa ja ennen Kiloa tungetaan oikealle kaistalle väkisin, näin ollen jonon häntä etenee huomattavasti hitaammin.
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea

ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
    Lainaa (Ytsför @ Loka. 18 2010,12:50) kirjoitti
    Miettikääpä muuten hetkinen koko tolppahomman ajoitusta. Molemmilla kehillä on menossa parannustyöt ja liikennevalojen poistot. Tällä hetkellä on monenlaista vaaran paikkaa ja vaihtelevia nopeusrajoituksia ja mitä kaikkea. Ei ihme, jos välillä pelti rypistyy. Hommat ovat kuitenkin jo valmistumaan päin ja pian alkaa taas liikenne sujua entistäkin paremmin. Enpä ihmettelisi, jos muutaman vuoden päästä tulisi "tutkimuksia", joiden mukaan "tolpat ovat selvästi parantaneet turvallisuutta ja ehkäisseet onnettomuuksia".
    Pariin kertaan piti lukea viesti ennen kuin ymmärsin juonen.

Ensin ajattelin, että ovatko nämä tulevat tolpat eri värisiä kuin aikaisemmin vain miksi juuri ne estäisivät onnettomuudet, kun aikaisemmatkaan eivät niitä ole edes vähentäneet vaikka kuinka tilastoja tulkitsisi.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Lainaa (DizzySpell @ Loka. 18 2010,13:47) kirjoitti
    Esimerkkinä vaikka Turuntie Leppävaarasta Kiloon, jengi paahtaa vasenta kaistaa ja ennen Kiloa tungetaan oikealle kaistalle väkisin, näin ollen jonon häntä etenee huomattavasti hitaammin.
    Tuttu paikka. Joka aamu ohitan vasenta kaistaa pitkin ne oikealla kaistalla olevat kiireettömät, jotka *Leppävaaran valojen vaihtuessa alkavat ensin arpoa vaihdetta ja sitten kun vihdoin saavat sen autonsa liikkeelle eivät vahingossakaan aja suurinta sallittua ajonopeutta vaan turvallisesti reilusti sen alle. Ei semmosta viitti katella.

Br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
    Lainaa (DizzySpell @ Loka. 18 2010,13:47) kirjoitti
    Jos jonoa on silmänkatamattomiin niin joustavuutta on jäädä siihen jonon perälle ja odottaa vuoroa eikä lähteä poukkoilemaan miten sattuu.
    Ja joustamattomuutta on estää ohitukset ja kuroa väli umpeen, kun näkee jonkun lähtevän ohittamaan.

Pääkaupunkiseudun ruuhkat tosin on muutenkin oma lukunsa verrattuna esim. 5 tien ruuhkiin.
  30.  
    Tässä pieni kevennys tähän keskusteluun jos ei oo jo ollut.

Kameratolpat kuumentavat tunteita
Sivu: 4 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen