Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 56:een 56:sta
  1. #31
    Lainaa (psi @ Loka. 15 2010,09:16) kirjoitti
    Samaa juttua olen silmäillyt ja yllättynyt kuinka paljon pyörässä oli vikoja, onneksi takuu korvasi.
    Vaikka takuu korvasi esm. moottorivaurion, kytkimen ja perän niin melko kallista oli silti. 50000km matkalla käyttökustannukset olivat yli 8500,-€ ja siihen arvonallennus joka oli myös hieman yli 8500€, kilometrin hinnaksi tulee 0,34€. Näissä kuluissa ei ole mukana vakuutusmaksuja.
    Entäs sitten kun takuu on päättynyt ja ajetaan toinen 50tkm lisää. Arvonalennus varmaankin on pienempi seuraavalla 50tkm matkalla mutta jos moottori, kytkin ja perä pitää jokaisessa 50tkm jaksossa uusia niin korkeat ovat käyttökustannukset.
    Luonnonjärjestystä käytännössä.
    .
  2. #32
    Lainaa (jowin @ Loka. 14 2010,12:30) kirjoitti
    Nojoo, luulenpa, (viitaten 1300:sen moottorien vaihtoihin) että BMW:llä on ehkä kaikista ajoneuvovalmistajista paras tietotaito suorien 6-sylinteristen ajoneuvokäyttöön tarkoitettujen otto-moottoreiden suunnittelusta, kehittämisestä ja valmistamisesta. Joten sen suhteen en olisi huolissani. Enemmänkin muun voimalinjan, mm. perän, mitä sille on tehty? Ja sähköt / tietsikat voivat olla murheenkryyni alussa ja taas vanhemmiten, onhan niistäkin murheista kokemuksia esim 800-sarjassa. Vesi (kosteus) ja sähkö sopivat harvoin yhteen. Tavalliselle käyttäjälle, ja reissussa, sinänsä mitätön pieni sähkö/tietotekninen häiriö voi pilata reissun aika perusteellisesti.
    Mutta eihän ketään ole kielletty viisastumasta..., edes saksalaista insinööriä.
    Tarkennatko näitä 800-sarjan ongelmia. Tietääkseni ajoneston antureita on vaihdettu, kuten muissakin bemareissa (oletan, että sama anturi), mutta muusta en ole kuullut.
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion
  3. #33
    Lainaa (mikkoyli @ Loka. 13 2010,18:31) kirjoitti
    Luin tässä lokakuun Motorradin kestotestiä 1300 GT:stä ja oli kyllä järkyttävää luettavaa vaikka yrittivät koko ajan vetää kotiin päin ja pehmentää asioita nin paljon kuin mahdollista. Pyörä jätti kolme kertaa tielle ja kone meni kaksi kertaa uusiksi. Ei taida enää olla epäselvää tehdäänkö koneet Kiinassa/Koreassa. Lisäksi sähkövikoihin ei ole kestävää parannusta ja peräkin meni uusiksi. On aivan selvää, että suomalainen 10000 km/v ajava asiakas joutuu maksamaan kalliisti.
    Ikävää kun BMW on osoittanut pystyvänsä tekemään tykin 1000RR:n ja uusi 1600 on Gold Wingiä selkeästi parempi siihen käyttöön. Harkitsin jo Ultran vaihtamista 1600:een, mutta en enää.
    Tähän on tultu. Ducatimies kertoo ettei uskalla päivittää Baijerilaiseen kun se on epäluotettava... Uskon kyllä vieläkin baijerilaiseen laatuun. Jos kohta bolognalaiseenkin.

    Oma 749 seisoo tällä hetkellä liikkumattomana kadun varressa...yritti kovasti mutta ei ihan akku jaksanut pyörittää
  4. #34
    Terveisiä Japanista baarireissulta ja karaokelauluista suoraan 5 h juomisen jälkeen...saattaa tulla kirjoitusvirheitä.
    Lapsen kiinnittämisestä ollaan kyllä vaimon kanssa puhuttu ja saattaa oilla, että jää ajamiset vähemmälle. Itse ajattelin semmoista alle 100 km matkaa teltan, trangian ja virvelin kanssa. Viime kesänä poika nukahti alle 10 km matkalla. Pitänee ehkä mennä sitten autolla, mutta lapset tykkää olla kyydissä. Huomioliiviä en kyllä aio laittaa en itselle enkä pojalle...
    Olen käyttänyt kahta hihnaa jo moposkootterissa lastenistuimeen ristikkäin lapsen rinnalla taakse kiinni ja samoja myös Ultrassa.
    Olen varma, että BMW tekee mittapuun matkalehmien ryhmään. Pieni 6-sylinterinen moottori ja kaikki elektroniset värkit. Painoa kohtuullisesti.
    Gold Wing oli kohtuullinen ajettava, mutta ennemmin olen ilman pyörää kuin ajaisin semmoisella Nissanilla. Anteeksi..
    Itsellä on ollut 6 BMW-autoa ja mieli tekisi edelleen, mutta ei ole mahdollisuutta. Olisin halunnut Z4Sdrive 35Is:n, mutteivät ottaneet pyörää vaihdossa riittävään hintaan. Paras ajamani auto toistaiseksi kuitenkin.
    Saksan foorumeilla kirjoittivat tästä uudesta matkalehmästä käsittämättömäksi, etteivät laita air-bagia vakiovarusteeksi, minusta se ei ole puute.Kyse on kuitenkin mp:stä ja paino pitäisi saada alemmas. harmi jos luotettavuus ei ole korkealla tasolla. itse olettaisin saavani H-D Ultrasta aika paljon enemmän rahaa myynnissä ja voisin ostaa 1600:n BMW:n.

    edit juotiin vain 5 h, mutta tuntui kyllä pitkältä niillä ruoilla



    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  5. #35
    Mikä on "Ultra"
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  6. #36
    Ultra on lyhennys H-D FLHTCUSE2:sta eli Harleyn CVO-malli alunperin 1800cc koneella. Muuten hyva pyora, mutta liian painava. Ostin sen verovapaana ja olen jattanyt sen vain sen takia, etta lasten kanssa silla on paras ajella. Voisin siis harkita sen myymista. Toistaiseksi ainoa ensi vuoden mielenkiintoinen pyora on tuo BMW 1600. En kylla oikeastaan tarvitse uusia pyoria, mutta jos sopivasti menisi H-D vaihdossa.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  7. #37
    Yritin tavata tuota kökkökäännöstä. Vähän jäi epäselväksi, että oliko siellä vaihdettu koko kone kytkimen räjähdyksen jälkeen. Esimerkiksi kakkossivulla tuosta voi saada käsityksen, että se olisi kasattu uudelleen:
    The turned in mileage built 25 000 new motor is a little softer, and the start was smooth thanks to the increased control coupling.

    Ensimmäiseen koneeseen oli vaihdettu kytkinlevyt, kun ne piti ääntä. Vähän tuon jälkeen räjähti kytkin ja rikkoi moottorin. Onkohan siellä asentaja unohtanut jakoavaimen levyjen väliin? Ainakin vanhemmassa K1200-kytkimessä on korin urat erikokoisia ja levyt menevät vain yhdessä asennossa oikein. No kai ne asentajat tuon tietää. Joku kämmi tuossa täytyy olla, jos ei toista vastaavaa ole tullut ilmi.

    Jos tuommoinen kone kasataan uudestaan, niin miten tuo silppu siivotaan? Voisiko se päästä tukkimaan öljykanavia? Eikös suodatin estä silpun eteenpäin pääsyn. Toisaalta öljynvaihdossa voisiko lurahtaa moskaa väärälle puolelle filtteriä. Joku tuossa toisessa konerikossa on estänyt voitelua kampiakselin laakerilta.

    Noissa alkupään K300-sarjalaisissa on ollut noita kahvojen kytkinvikoja. Tyypillisesti kuumassa auringonpaisteessa on voinut oireilla. Ulkolaisilla foorumeilla on esimerkiksi saatu starttinappi toimimaan jäähdyttämällä jääpalapussilla. Käsittämätöntä, että jotain kytkintä ei saada tehtyä oikein. No niissä on kai jotain elektroniikkaa mukana. Jotain juttua jostain mikrohalkeamista tms on kanssa ollut. Nykyisissä kytkimissä ei enää ole kuulunut ongelmia olevan. Saas nähdä mitä ongelmia tulee tuon uuden K1600-sarjalaisten uuden valikkokiekon kanssa.
    Dixi et animam levavi
  8. #38
    siinä puyhuttiin, että ensimmäinen kone meni kytkimen takia ja toisen menemiseen olis voinut vaikuttaa se, että niitä palasia olisi vielä ollut öljynjäähdyttimessä tai putkissa. No kutenkin niin tuntien suomalaisten dealereiden innon niin epäilen kaiken tulevan kuluttajan maksettavaksi. Muistelen omaa 750 ZXR vm 90 Kawaa niin alle 5000 km piti itse maksaa:
    - jarrulevyt meni kieroksi
    - runko murtui lampun kohdalta (=kulumista..)
    - imuventtiilit
    - kytkinlevyt
    - nokkaketjun kiristin
    - etupään stefat
    - pakoputki murtui poikki
    kaikki nuo kun ajoin 5000 km Saksassa kesätöissä ollessa, aika lujaa mutta kuitenkin kyllä semmoisen pyörän pitäisi sen kestää. Oli minun viimeinen Kawasaki. Mikään ei mennyt takuuseen kun olivat kuluvia osia.
    H-D-:ssä mitattiin penkissä 108 hv ja lohko murtui siinä testatessa, meni takuuseen. Tämä on ero japanilaiseen vehkeeseen vaikka molemmat oli samasta virmasta.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  9. #39
    Lainaa (ek@ @ Loka. 16 2010,10:31) kirjoitti
    Ensimmäiseen koneeseen oli vaihdettu kytkinlevyt, kun ne piti ääntä. Vähän tuon jälkeen räjähti kytkin ja rikkoi moottorin. Onkohan siellä asentaja unohtanut jakoavaimen levyjen väliin? Ainakin vanhemmassa K1200-kytkimessä on korin urat erikokoisia ja levyt menevät vain yhdessä asennossa oikein. No kai ne asentajat tuon tietää. Joku kämmi tuossa täytyy olla, jos ei toista vastaavaa ole tullut ilmi.

    Jos tuommoinen kone kasataan uudestaan, niin miten tuo silppu siivotaan? Voisiko se päästä tukkimaan öljykanavia? Eikös suodatin estä silpun eteenpäin pääsyn.
    jos se kovin pian edellisen remontin jälkeen leipoi uudestaan (vai leipoiko?), se kyllä vihjaisi mahdolliseen kämmiin kasausvaiheessa. Kone kyllä pitäisi putsata aika pirun huolellisesti, koska se ei vaadi kuin sen yhden sopivan kokoisen kökön sopivassa paikassa, joka sitten pääsee tukkimaan jonkun öljykanavan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #40
    Muistelen olleen 12000 km eka rempan jälkeen, mutta voin tarkistaa (25 ja 37). Kyllä se minun mielestä tarkoittaa ongelmia.
    Kestotestien huonoin on ollut Ducati 1098. Ehkä se oli sitten haljenneen männän takia. Mulla on 5 Ducatia ilman ongelmia, mutta ei niissä kilometrejä tulekaan valtavasti. 1098R meni maahantuojalle asti savutuksen takia, mutta syyksi osoittautui huono bensa. Hyvin se kulki ennen sitä ja sen jälkeen eli ehkä tankkasin Haaparannalta paskaa.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  11. #41
    Ymmärsin että moottori tehtiin uusiksi kahdesti, ekan kerran vajaassa 25tkm kohdalla johtuen kytkimen vauriosta joka rikkoi myös moottoria ja toinen kerta vajaan 37tkm kohdalla jolloin oikean sylinterin kk-laakeri oli pettänyt. Ei ole varmaa tietoa olisiko ekan remontin yhteydessä tehty asennusvirhe josta toinen konerikko voisi johtua. Molemmat konerikot ovat vaille selitystä.
  12. #42
    Lainaa kirjoitti
    kaikki nuo kun ajoin 5000 km Saksassa kesätöissä ollessa, aika lujaa mutta kuitenkin kyllä semmoisen pyörän pitäisi sen kestää. Oli minun viimeinen Kawasaki. Mikään ei mennyt takuuseen kun olivat kuluvia osia.
    Mikäs osa moottoripyörässä on kulumaton osa? Otetaan esim. uusi moottoripyörä, lasketaan lavetilta suoraan kuusen juurelle ja mennään 50 vuoden kuluttua katsomaan. Väitän että ko. pyörässä ei ole yhtään osaa jonka voisi myydä uutena tai uudenveroisena. Vaikka pyörällä ei ole ajettu metriäkään. Ei pelkästään ajo kuluta vaan myös aika kuluttaa, olosuhteet kuluttavat.......
  13. #43
    Nii-i, tiedä sitten missä se kytkimen paras paikka sitten oikein olisi...

    Vanhojen K-ja R-koneiden kuivat kytkimet ei sentään lauenneet siten, että koko kone meni paskaksi. Mitä nyt ajoittain muuttuivat märiksi ja ryhtyivät luistamaan. Kytkimen remontointi on näissä vanhemmissa toki kohtuullisen aikaavievä homma, mutta kumminkin ihan tavallisenkin tallaajan tehtävissä Motonetistä tai Biltemasta saatavilla työkaluilla. Ja jos hommassa jotenkin törsii, ei edelleenkään seurauksena hevin ole koneen laukeaminen...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  14. #44
    No mutta ei koko universumissa ole kuin tuo yksi räjähtänyt K1300-kytkin ja sekin kytkinrempan jälkeen.
    Dixi et animam levavi
  15. #45
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Zuhnu99 @ Loka. 14 2010,18:54) kirjoitti
    Allekirjottaneella kiilteli jo silmissä K1300S. Pitääkö taas laittaa miettimisrumba liikkeelle. Hylättyihin ideoihin lukeutuvat jo MV Agusta ja Ducati.

    Minkä nyt sitten uskaltaa ostaa?
    Joo,kyllä sen 1300 S:n uskaltaa ostaa,tuli sellaisella 12 000 km ajeltua kesän mittaan.Ei ainakaan vielä ilmennyt minkäänlaisia räjähdyksiä sen paremmin kytkimessä,kuin perässäkään.Muutama veto varttimaililla ja tehopenkissäkin,eikä niissäkään porsinut
    Onnittelut VP-CB:lle hyvästä valinnasta ja tervetuloa bmwsportbikesin puolelle tarinoimaan.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  16. #46
    Joo, tuntuu tuo liian aikaisin markkinoille tuotu maanantaikappale 1200R:kin toimivan ilman suurempia murheita. Huono kello kuuluu kauas. Hyvä ei. Laita vaan se K1300S ja tervemenoa BMW Sportbikes-foorumille.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  17. #47
    Olen samaa mieltä kuin useat puimurin kehujat! Jokaisessa merkissä löytyy maanantaikappaleita ja varsinkin jos tössitään remontissa niin... Mikä on ikuista , ei mikään? Kokemuksia on viideltä kesältä 600 cc kyykkyjammusta ja ei mitään vikaa, 50 tkm. Nyt on kesä mennyt K1200S bmw:llä, -05 alkusarjan vehkeitä...nyt 43 tkm lasissa. Ei vikaa, mutta vaatii moottoriin sen kiristäjän päivityksen. Toimisi varmasti ilman sitäkin ihan samalleen.

    Ostaisin uuden K1300S:n jos pelimerkit sallisi. Laatua ja matkanteon ihanuutta. Ostakaa ken pystyy...hyvä peli.
    Bmw R1250RS Triple Black 2023
  18. #48
    Noinhan se on, että parhaimmassa kunnossa se kone kait säilyy, jos sen kanssa ei tartte liikaa pelata saati lähteä tekemään isoa remppaa. Voi vain arvailla paljonko tuollaisesta kytkimen räjähtämisestä jää mujua moottoriin, sen öljykanaviin ja muualle. Sitten kun avataan ja rempataan, niin se tehdään perusteellisesti. Puhdistaen, tutkien, mitaten välykset ja vaihtaen kuluneet tai siipeensä saaneet osat.
    <p>2002-2014</p>
  19. #49
    Kovin tuntuu olevan linjassa nykyisen tuotekehitystavan kanssa, kaikki on pakko tuoda markkinoille ennen kuin ovat valmiita. Ihan sama ilmiö, joka on ensin nähty kulutuselektroniikassa ja autoissa, nyt sitten myös moottoripyörissä... eikä se taida edes olla valmistajille huono juttu:

    Kuulostaisi ehkä menevän salaliittoteorian puolelle jos väittäisi, että tarkoituksella on siirrytty tekemään tuotteita, joita vain valtuutettu huolto voi korjata, sekä säätämällä laatu kohdalleen pidetty huoli että myös korjattavaa riittää. Mutta juuri niinhän tässä on käynyt.

    Ja meno vaan pahenee. EU on kieltämässä käytännössä kaiken moottoripyörien muuntelu-, virittämis- ja rakentelutoiminnan. Kolmannen osapuolen osia ei kohta saa käyttää - helppo arvata, ketkä tuollaista ovat olleet lobbaamassa, vai mitä? Samalla on absit tulossa pakollisiksi, eikä niitä saa edes kytkeä pois. (tarkemmin tästä aiheesta mmaf.fi:n foorumilla)
  20. #50
    Lainaa (Lauri @ Loka. 28 2010,23:50) kirjoitti
    Kovin tuntuu olevan linjassa nykyisen tuotekehitystavan kanssa, kaikki on pakko tuoda markkinoille ennen kuin ovat valmiita. Ihan sama ilmiö, joka on ensin nähty kulutuselektroniikassa ja autoissa, nyt sitten myös moottoripyörissä... eikä se taida edes olla valmistajille huono juttu:

    Kuulostaisi ehkä menevän salaliittoteorian puolelle jos väittäisi, että tarkoituksella on siirrytty tekemään tuotteita, joita vain valtuutettu huolto voi korjata, sekä säätämällä laatu kohdalleen pidetty huoli että myös korjattavaa riittää. Mutta juuri niinhän tässä on käynyt.

    Ja meno vaan pahenee. EU on kieltämässä käytännössä kaiken moottoripyörien muuntelu-, virittämis- ja rakentelutoiminnan. Kolmannen osapuolen osia ei kohta saa käyttää - helppo arvata, ketkä tuollaista ovat olleet lobbaamassa, vai mitä? Samalla on absit tulossa pakollisiksi, eikä niitä saa edes kytkeä pois. (tarkemmin tästä aiheesta mmaf.fi:n foorumilla)
    Taitaa tuo "2012... und alles kaputt" profetia olla sittenkin
    totista totta

    Nyt vaan äkkiä kaikki ryyppäämään, huoraamaan ja vetään suorilla putkilla pitkin Suomee
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #51
    Lainaa (mikkoyli @ Loka. 16 2010,04:44) kirjoitti
    Ultra on lyhennys H-D FLHTCUSE2:sta eli Harleyn CVO-malli alunperin 1800cc koneella. Muuten hyva pyora, mutta liian painava. Ostin sen verovapaana ja olen jattanyt sen vain sen takia, etta lasten kanssa silla on paras ajella. Voisin siis harkita sen myymista. Toistaiseksi ainoa ensi vuoden mielenkiintoinen pyora on tuo BMW 1600. En kylla oikeastaan tarvitse uusia pyoria, mutta jos sopivasti menisi H-D vaihdossa.
    No eihän se paina kun pienen auton verran meitä oli 4 jamppaa että saatiin faijan ultra auton kyytiin ja oman pyörän(230kg) työnnän yksin
    YZF1000R
  22. #52
    Lainaa (JOLLI @ Loka. 31 2010,01:17) kirjoitti
    Lainaa (mikkoyli @ Loka. 16 2010,04:44) kirjoitti
    Ultra on lyhennys H-D FLHTCUSE2:sta eli Harleyn CVO-malli alunperin 1800cc koneella. Muuten hyva pyora, mutta liian painava. Ostin sen verovapaana ja olen jattanyt sen vain sen takia, etta lasten kanssa silla on paras ajella. Voisin siis harkita sen myymista. Toistaiseksi ainoa ensi vuoden mielenkiintoinen pyora on tuo BMW 1600. En kylla oikeastaan tarvitse uusia pyoria, mutta jos sopivasti menisi H-D vaihdossa.
    No eihän se paina kun pienen auton verran * meitä oli 4 jamppaa että saatiin faijan ultra auton kyytiin ja oman pyörän(230kg) työnnän yksin *
    Voihan niitä mammutteja työnnellä ja kuljetella autoilla, mutta itse kyllä pääsääntöisesti ajan ja silloin massasta ei paljoa tiedä
  23. #53
    Lainaa (S.Telvio @ Loka. 16 2010,20:05) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    kaikki nuo kun ajoin 5000 km Saksassa kesätöissä ollessa, aika lujaa mutta kuitenkin kyllä semmoisen pyörän pitäisi sen kestää. Oli minun viimeinen Kawasaki. Mikään ei mennyt takuuseen kun olivat kuluvia osia.
    Mikäs osa moottoripyörässä on kulumaton osa? Otetaan esim. uusi moottoripyörä, lasketaan lavetilta suoraan kuusen juurelle ja mennään 50 vuoden kuluttua katsomaan. Väitän että ko. pyörässä ei ole yhtään osaa jonka voisi myydä uutena tai uudenveroisena. Vaikka pyörällä ei ole ajettu metriäkään. Ei pelkästään ajo kuluta vaan myös aika kuluttaa, olosuhteet kuluttavat.......
    turust ko oot



    kummittelee
  24. #54
    Lainaa (Lauri @ Loka. 28 2010,23:50) kirjoitti
    säätämällä laatu kohdalleen pidetty huoli että myös korjattavaa riittää
    joku/jotkut ajoneuvomerkit kokeili tuota lähestymistapaa. tahallaan tai tahattomasti. myyntitilastoista näkee että ei olisi kannattanut kokeilla
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  25. #55
    Toissa kesänä tuli K1300GT ajettua. Vilkkukytkikin oli nyt saatu "japanilaistettua", vaan ennen koeajolle lähtöä sanoivat vähän noloina R-M Heino:lla (Espoo). Tuota, ole varovainen, vilkku ei toimi vasemmalle....). Eli sillai. Vaan ihan hyvä kun varoittivat. Vanha käsiviitta sensijaan toimi edelleen...

    Sitten tänä syksynä päädyin vm. 2006 *K1200LT:hen ja taittuneiden muutaman sadan km. perusteella olen hyvin tyytyväinen. Toivottavasti tää sitten kestää !

    Arto

    K1200LT -06
    Z1900 -75
    BMW45 -78
    GT750L-74 (osina)
    Nykyiset:
    K1200LT -06
    Z1 900 -74
    GT750L -74
    R45 -79
    Menneet: Honda GL1800-01, Honda CB750G-79, Suzuki GSX1400-07, Honda GL1100-80, Honda CB450-79, Suzuki GS1100G-83, Kawa GTR1000-88, Honda CB350-73, Suzuki GT750A-76, Kawa S2-74, Suzuki T350-71, BSA B33-55, Simson 425T-58.
  26.  
  27. #56
    Lainaa (Lauri @ Loka. 28 2010,23:50) kirjoitti
    Kovin tuntuu olevan linjassa nykyisen tuotekehitystavan kanssa, kaikki on pakko tuoda markkinoille ennen kuin ovat valmiita. Ihan sama ilmiö, joka on ensin nähty kulutuselektroniikassa ja autoissa, nyt sitten myös moottoripyörissä... eikä se taida edes olla valmistajille huono juttu:
    No enpä usko, että tupla koneremppa ekan 50tkm aikana olisi yhdellekään valmistajalle ainakaan mikään hyvä juttu.

    Kyllä se nyt vaan kuulostaa aika kaukaa haetulta, että olisi ihan täysi know-how tehdä moottoreista kestävämpiä, mutta koska halutaan pitää korjaamotoiminta hengissä, niin pidetään huoli, että tehdään sellainen mosa, joka antautuu alta viidenkympin. 1300-kuutioiseen matkapyörään, jolla pitäisi voida ajaa ongelmitta vähintään 4-kertainen tai vieläkin pidempi matka!! Ihan vaan simppeli ´maanantaikappale´ kuulostaa tässä kohti paljonpaljon uskottavammalta (ja remppa #2 saattoi hyvin johtua rempasta #1).



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12