Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
    Meinasin ostaa kawa 900vn mopottimeen tuon geelisatula kun orkkiksella alkaa ahteri puutumaan jo 150km jälkeen. Maksimi mitä voi päivässä ajaa on joku 500km josta loppu matkaa ei kyllä voi kehua kovin mielekkääksi.

Joten mitkä on arvoisten palstalaisten omat kokemukset ko.satulasta? Kannattaako uhrata rahat vai kannattaako ne käyttää ennemmin esim. tallinnanreissussa?
    Tilanteet vaihtelee, suhdanteet muuttuu mutta epäonni ja vitutus pysyy.
    Edelliseen pyörään hommasin. Peräpää ei enää puutunu, mutta alko kolottaan sitte jotain muita paikkoja, joita peräpää tulessä ollessani en ollu aiemmin huoamannu :-)

Kai noitakin satuloita on kuitenkin monenlaisia.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    Riippuu varmaan kovastipaljon siitä, mikä satula, ja kenen valmistama...

Itselläni on Sutsuki DL650:ssä ameriikan maalta peräisin oleva original accessory-geelisatula, joka ei ole myynnissä Euroopassa, ja se on kyllä orkkista parempi, muttei suinkaan täydellinen. Tekisi mieleni tyypätä esim. Corbinin näkemystä aiheesta, käy vaan hieman tyyriin puoleiseksi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Hommasin peräpenkille Airhawkin ilmatyynyn. Sitä saa myös kuskin penkille.
    Nyt ei takapenkiltä kuulu enää kitinää pepun puutumisesta.
    Muusta kylläkin.

K1200RS
    Hommasin vuosi sitten Triumphin orginaalin geelisatulan, ja on kyllä parempi kuin vaahtomuovinen oli.

Tosin en voi sanoa, että se ratkaisisi mitään varsinaista ongelmaa, kun ei puutunut tuolla edelliselläkään.

SS1000 rautaperseajossa kyllä ajoasennon vaihtelu oli se ratkaisevampi juttu kuin satula.

Eli veikkaan ettei satulanvaihto customiin ratkaise tätä ongelmaa, tosin tuo Corbin voi olla jo eri juttu, kun siinä on selkänoja...

http://www.corbin.com/kawasaki/kv9006dte.shtml

Hintakin on n. 400e (rahteineen) + verot.

Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mistä semmosta geelilevyä mahtais saada? Pitäisi verhoilla talvella satula muutenkin ja ajattelin että jos vaikka samalla korotaa tuota satulaa, mahdollisimman paljon saisi nousta, ei nyt älyttömän näköisesti, mutta sen verran kun kehtaa..

RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Mulle kun laittoivat, ei tainnut olla levytavaraa ?
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    toppsaddlery ja pyörä on XX. hyvin toimii, paljon parempi ku alkuperäinen lankku.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Apuvälineliikkeistä saa "medical grade" -geeliä, ja satulaverhoilijat osaavat tehdä temput sillekin. Voi olla edullinen ja oman perän mukainen tapa ratkaista asia. Ei sillä ettei jokin Corbin olisi mahdollisesti oikeinkin hyvä.

Rautaperseajoissa ei tosiaan pelkkä satula ratkaise, vaan pientä liikettä aamusta asti niin homma pelaa ilman kipeyksiä.
    Kuinkahan helposti tällaisen geelialustan saisi tuunattua FZ6:n penkin sisään? Ihan fiilispohjalta en halua penkistä päällystettä ja toppauksia kiskoa irti. On sellainen tunne, ettei niiden paikalleen nitominen välttämättä onnistu ihan kädenkäänteessä.

Päällysteen voi liimata kuumaliimapistoolilla kätevästi. Ensin etu- ja takapää ja sitten pingottelee reunat. Ostaa vaan kunnon tehokkaan pistoolin, eikä mitään 5€ lelua.
    Dixi et animam levavi
    Tällaisen laitatin viime talvena puimuriin. Kyllä se alkuperäisen hakkas mennen tullen. Ainoa van, että kun materiaalia leikkaa niin leikkausjälki pitäisi päällystää jollain. Kesän kovilla helteillä hikoili keinonahan läpi kuvan osoittamalla tavalla, jäljet hävisivät kun taas kylmeni.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
    Omaan mopoon tuli laitettua viime kesänä Top Sellerien geelipenkki ( top saddlery ). Tilauksessa kannattaa olla tarkkana ainakin silloin jos ei jaksa lukea Ranskalaisten kaikkia ehtoja. Minä sain toisella yrittämällä sellaisen penkin kuin halusinkin. Heidän asiakaspalvelunsa toimi kyllä kohtalaisen hyvin ja ensimmäisen tilauksen väärinymmärrykset hoidettiin kuntoon nopeahkosti. Jos haluaa saada alkuperäistä penkkiä vastaavalle pohjalle tehdyn penkin, niin pitää muistaa valita vaihtoehto jossa lähettää oman alkuperäisen penkin heille jakkaran saavuttua. Tämä lisää noin 70-80€ tilauksen hintaa, jos ei ole suhteita rahtifirmoihin.

Penkki on ollut kyllä hintansa arvoinen hankinta Banditin vakipenkkiin verrattuna.

Suzuki GSF 1250SA -08
    Meillä on busassa geelisatula. En muista kenen valmistama se on. Hyvä käytössä, ahteri lepää . Suosittelen geelisatulaa varsinkin matka-ajoon !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    mulla on satulaki peltiä. tolla ajaa just sen 100-120km koska tankillisella pääsee sen verran. mutta perse ei puudu.

esteettisistä syistä ajattelin kyllä päällystää ton jakkaran nahkalla. pehmusteita siihen ei sentään tule montaa milliä paksua.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Mä teetätin ex-pyörääni viime talvena geelipehmusteen ja täytyy sanoa, että petyin aikalailla, kun puutuminen jatkui samaan malliin kuin vakiopenkillä.

Mopon vaihto auttoi, sillä uudessa vakiojakkarakin on melkoisesti parempi kuin edellisessä "tuunattu". Melkoisella varauksella siispä suhtaudun jatkossa noihin geelipenkkeihin.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Ex Trumpassa oli Corbin geelisatula, joka oli kyllä OK, muttei estänyt perseen puutumista. Nykyisessä pyörässä perseen puutuminen on ongelmallisempaa, koska se tapahtuu niin nopeasti. Reippaasti alle 100km ajon jälkeen. Elokuussa pitäsi lähteä viikon reissulle, jonka pisimmät päiväajomatkat on vajaat 700km (1. ja 7. ajopäivä). Kysyisinkin tässä, että millaiset on kokemukset Airhawk tyynyistä motoristeilla perseen puutumista ehkäisemässä?
    Retired
    Pikainen tuntuma Airhawkista erittäin positiivinen, etenkin hintaansa nähden.

Ei kannata puhaltaa ihan täyteen sit...tosin helppo lisätä ja vähentää.
    Rocksulla laitan Airhawkin pitemmille reissuille, muuten lowrider (geeliä?). Puutuu silti, hawkki siirtää puutumisen alkua n. 30-60min.
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

Clutch - The Regulator
    Kai se on ilmahaukka sitten laitettava ostoslistalle.
    Retired
    Eipä noista mikään estä perseen puutumistä. Geelijakkara antoi mulle siihen vähän lisäaikaa. Kaippa se on muutenkin enemmän kiinni oman perseen ominaisuuuksista ja totumuksesta. Ilman eelijakkaraa jo 100 km ajo banditilla oli tuskaa. Mulle sopivalla jakkaralla onnistuu hyvin yli 1000 km päiväreisut.
    Suzuki GSF 1250SA -08
    Lainaa (jammu @ Kesä. 17 2011,23:33) kirjoitti
    Eipä noista mikään estä perseen puutumistä. Geelijakkara antoi mulle siihen vähän lisäaikaa. Kaippa se on muutenkin enemmän kiinni oman perseen ominaisuuuksista ja totumuksesta. Ilman eelijakkaraa jo 100 km ajo banditilla oli tuskaa. Mulle sopivalla jakkaralla onnistuu hyvin yli 1000 km päiväreisut.
    Mulla on Rosvosta kokemuksia sekä Suitsan alkuperäisellä geelisatulalla, sekä originaalista muokatulla TopSellerien sitsillä. Molemmat ovat parempia, kuin alkuperäinen, TopSellerien penkki paremman näköinen, mutta Suitsan geelipenkki vie voiton istumamukavuuden kannalta. Tankillinen(~300 kilsaa) meni yhdellä istumalla Suitsan geelipenkillä. TopSelleriestä ei vielä ole kokemuksia pidemmällä matkalla, mutta jotenkin lyhyemmän ajon perusteella epäilen sen olevan huonompi, kuin Suitsan geelipenkki.
    Lainaa (kake10 @ Kesä. 17 2011,23:50) kirjoitti
    Mulla on Rosvosta kokemuksia sekä Suitsan alkuperäisellä geelisatulalla, sekä originaalista muokatulla TopSellerien sitsillä. Molemmat ovat parempia, kuin alkuperäinen, TopSellerien penkki paremman näköinen, mutta Suitsan geelipenkki vie voiton istumamukavuuden kannalta. Tankillinen(~300 kilsaa) meni yhdellä istumalla Suitsan geelipenkillä. TopSelleriestä ei vielä ole kokemuksia pidemmällä matkalla, mutta jotenkin lyhyemmän ajon perusteella epäilen sen olevan huonompi, kuin Suitsan geelipenkki.
    Mulla oli ensin TopSaddleryn yksiosainen penkki käytössä 2008 Banditissa mutta se oli todella huono. Pienen kirjeenvaihdon jälkeen sain sitten alkuperäistä vastaavalle pohjalle tehdyn penkin ja se on minulle todella hyvä. Nämä jakkara asiat ovat ilmeisesti perse ja henkimaailma asioita vähän kuin äiti ja tytär.... (Banditissa on vakiona 2 osainen korkeussäädettävä jakkara)

Suzuki GSF 1250SA -08
    Kyllä se satula on ehdottoman tärkeä pitkillä päivätaipaleilla, mutta kannattaa muistaa, että muutaman sentin muutos ajoasennossa vaikuttaa yllättävän paljon. Esim. tangolla tai jalkatapeilla.

Kyykkypeleissä jopa vääränlainen tuulisuoja, omaan pituuteen nähden voi vaikuttaa nosteen vähenemiseen siten, että painoa tulee liiaksi käsille.

Säätämällä ja "muutaman" euron sijoituksella voi rakentaa juuri itselleen sopivan * pelin.
    Suzuki GSX-R 1100W
    Lainaa (jammu @ Kesä. 18 2011,00:00) kirjoitti
    Mulla oli ensin TopSaddleryn yksiosainen penkki käytössä 2008 Banditissa mutta se oli todella huono. Pienen kirjeenvaihdon jälkeen sain sitten alkuperäistä vastaavalle pohjalle tehdyn penkin ja se on minulle todella hyvä. Nämä jakkara asiat ovat ilmeisesti perse ja henkimaailma asioita vähän kuin äiti ja tytär.... (Banditissa on vakiona 2 osainen korkeussäädettävä jakkara)
    Mulla noi molemmat sitsit on kaksiosaisia ja säädettäviä.
    Lainaa (kake10 @ Kesä. 18 2011,00:10) kirjoitti
    Lainaa (jammu @ Kesä. 18 2011,00:00) kirjoitti
    Mulla noi molemmat sitsit on kaksiosaisia ja säädettäviä.
    Mä valitsin ensimmäisessä tilauksessa vaihtoehdon jossa maksan pohjan (base). Tässä tapauksessa he tekevät pohjan yksiosisena ja lähettävät sen. Tämä ainakin K8 Bandit tapauksessa. Tilattu tuote oli myös heidän ns. tarjoustuote, joten ajattelin pääseväni halvalla. Lopputulokseen olen kuitenkin tyytyväinen. Mulla on nyt uusi ja alkuperäinen jakkara .
    Suzuki GSF 1250SA -08
    Itsellä 1000 cbr ja laitoin siihen geelit kuskin paikalle ja uudet verhoilut Autodecolla Oulussa, laatu hyvä ja persaus tykkää...ainakin näillä lyhyillä työmatkoilla penkki on tuntunut todella hyvältä. 2.7 startataan kohti Dolomiittejä ja sitten näkee ja tuntee miten homma on onnistunut.....
    ex. varadero xl 125
    ex. cbr 1000f
    nyt fjr 1300

http://meltorautahanuri.blogspot.fi/

Ajan minne haluan, minulla on vaimon lupa sanoa niin.
  28.  
    muotoilulla on merkitystä, ei välttämällä sillä, että se on geeliä. geeliähän jotkut pitää kuumana, esim auringossa se kerää lämpöä ja on kuuma. suurimassainen geeli kerää lämpöä.

muotoilussa tärkeää on se, että satulassa voi istua eri kohdissa. jotkut satulat on sellaisia, että kuski esim liukuu tankkia vasten, joten siinä on vain yksi asento, tai kaksi, se toinen on jännittää itseään sitä ramppia vasten, mutta väsyneenä et pysty pitämään sitä toista asentoa. satula jossa pystyt istumaan välillä edempänä ja välillä taaempana helpottaa puutumista myös muualla kuin takamuksessa.

customissa paino on rajusti takana kun jalat on edessä. älä käytä reppua, se lisää painoa satulaa vasten.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050