Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tietääkös kukaan mistä saa ostaa.
    Netistä muutama myyjä löytyy, mutta hintatasosta ei pääse selville.
    Tarkoitus olis saada Uralin renkaisiin nastoja muutamallekin pyöräilijälle. Talvirallit mielessä, tietysti
    Eli kimpassa ostettas pistooli ja nastat.
    Miten kurapyöräilijät, onko teillä omat pistoolit ja jos, niin mistä?
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  2. #2
    Lainaa (Beef @ Loka. 26 2010,09:42) kirjoitti
    Nastoituspistooli

    Suosittelen sitten vielä laittamaan tipan pikaliimaa nastan reikään niin pysyy varmasti paikoillaan.
    LOISTOVASTAUS

    jos luit aloitusviestin, niin Cute oli löytänyt netistä muutamia... ite sain käsityksen että enempi olis ollu ongelmia löytää hintoja noille laitteille...
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  3. #3
    No itseasias, homma kyllä selviskin jo.
    Ei näköjään kannata istaa pistoolia ja nastoja, vaan hakea Agrimarketista ruuvattavat nastat...
    Kuulostaa mielenkiintoiselta ja hilpasen sinne hipelöimään hyllyjä ..
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  4. #4
    Kannatuksen voi laskea monella tapaa; ruuvattavat, kovakärkinastat maksaa mansikoita. Ainakin omasta mielestä, kun ammuttavat maksaa luokkaa kympin "mukillinen". Nastapyssyjä varmaan saa lainaankin, jos vaan jaksaa vähän nähdä vaivaa ja kysellä.
    Itsellä käytössä maalimanvanha Tikka. Hyvin louskuttaa. Liimana Loctiten 454, sitkostettu kumi-teräs väliin tarkoitettu liima.
    En edes hapota nastoja, pesen vain asetonilla ja paistan kuivaksi.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  5. #5
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 26 2010,14:41) kirjoitti
    Kannatuksen voi laskea monella tapaa; ruuvattavat, kovakärkinastat maksaa mansikoita. Ainakin omasta mielestä, kun ammuttavat maksaa luokkaa kympin "mukillinen". Nastapyssyjä varmaan saa lainaankin, jos vaan jaksaa vähän nähdä vaivaa ja kysellä.
    Itsellä käytössä maalimanvanha Tikka. Hyvin louskuttaa. Liimana Loctiten 454, sitkostettu kumi-teräs väliin tarkoitettu liima.
    En edes hapota nastoja, pesen vain asetonilla ja paistan kuivaksi.
    Okei, otetaan harkintaan tuokin.
    Sain jo vihjeen paikasta josta mahdollisesti sais pistoolin -ainakin pientä rahasummaa vastaan- käyttöön
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  6. #6
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 26 2010,14:41) kirjoitti
    Liimana Loctiten 454, sitkostettu kumi-teräs väliin tarkoitettu liima.
    Loctite 480 olisi vielä täsmällisemmin tuohon tarkoitukseen osuva.
  7. #7
    Laiskana miehenä teetin aikoinaan omaan ryssääni tuon nastoituksen ammattilaisella. Taisi maksaa kolmeen renkaaseen nastat ja työ 50€. En kyllä laittanut kuin kaksi riviä nastoja keskelle, kun sivari ei niin kauheasti kallistellut.

    Niin, ja ei ryssä ole koskaan rikki, se vaan hetken lepää.



    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  8. #8
    Lainaa (Timo Tyhjäkäynti @ Loka. 27 2010,10:47) kirjoitti
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 26 2010,14:41) kirjoitti
    Liimana Loctiten 454, sitkostettu kumi-teräs väliin tarkoitettu liima.
    Loctite 480 olisi vielä täsmällisemmin tuohon tarkoitukseen osuva.
    Tuo 454 on siinä mielessä just eikä melkein, kun käytetään valimolla kumitiivisteen liimaamiseen, keernan kehään. Kehä on terästä. Tämä liima siis valmistajan suositus.
    Eikös 480 ole sitä paksua mustaa? Tuo neljäviisneljä ei ole niin tahmeata puristaa putkesta.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  9. #9
    Tuota Loctiten 480 olen nähnyt suositeltavan, mahtoiko olla just kurapyöräfoorumilla..
    Mutta luultavasti kumpikin on käytössä hyvää...

    Halvalla olet Sjuggen saanut työt ;)
    Minulla on kuvitelma, että tänään nastat jo maksaa tuon verran ;)
    Ei kai niitä nastoja niin kamalaa määrää tartte.
    Sen verran että jotain on siellä jarruttamassa, talvella nyt voi muutenkaan kovin lujaa ajella.
    Mutta sen verran, ettei nyt ihan ojanpohjalle huilais
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  10. #10
    jos ei koko talvea ole tarkoitus ajaa niin laita ruuvit renkaisiin, biltemasta 250kpl 3e, kestää rauhallisessa ajossa ehkä tonnin, mutta äkkiäkös noita lisää ruuvailee kuluneiden tilalle (mulla meni n. 30min, kun ruuvailin molemmat renkaat, n.200 ruuvia per rengas), pito oli yllättävän hyvä tampatulla lumella, nostaa jopa keulaa, mustalla jäällä pärjää liikenteen mukana hyvin, pehmeässä hangessa meni huonommin mutta kuitenkin paremmin kuin ilman,


    jeah!
  11. #11
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 27 2010,13:01) kirjoitti
    Lainaa (Timo Tyhjäkäynti @ Loka. 27 2010,10:47) kirjoitti
    Lainaa (TunturiTT @ Loka. 26 2010,14:41) kirjoitti
    Liimana Loctiten 454, sitkostettu kumi-teräs väliin tarkoitettu liima.
    Loctite 480 olisi vielä täsmällisemmin tuohon tarkoitukseen osuva.
    Tuo 454 on siinä mielessä just eikä melkein, kun käytetään valimolla kumitiivisteen liimaamiseen, keernan kehään. Kehä on terästä. Tämä liima siis valmistajan suositus.
    Eikös 480 ole sitä paksua mustaa? Tuo neljäviisneljä ei ole niin tahmeata puristaa putkesta.
    480 on hieman paksumpaa, mutta olen tykännyt sen vuoksi, että pysyy siinä mihin sen on sipaissut. Myös kuivumisaika on hieman tavallisia pikaliimoja pidempi, niin ehtii vielä pyöräyttää nastaa reiässä, että varmaan menee joka paikkaan.

    Etran sivuilta:
    Loctite 480, musta, kumilla sitkostettu pikaliima metalli/metalli ja metalli/kumi liitoksiin, erityisesti kohteisiin joissa vaaditaan suurta repeytymislujuutta ja hyvää iskujen kestoa.

    Sovellukset

    Kumitiivisteiden liimaaminen metallikansiin, ferriittien liimaaminen magneetteihin, rallirenkaiden nastojen liimaaminen.


    Loctite 454, yleiskäyttöinen geelimäinen pikaliima metallien, komposiittimateriaalien, puun, korkin, nahan, kartongin, paperin ja lasittamattoman keramiikan liimaamiseen. Geelimäisen, valumattoman koostumuksensa ansiosta soveltuu lakiasennossa ja pystysuorassa oleville kohteille

    Sovellukset

    Pysäytinkumien liimaaminen betoniseinään, muovisten varoituskylttien liimaaminen puuoviin, turvakumien liimaaminen tikapuiden askelmiin.
  12. #12
    [quote=juka,Loka. 27 2010,15:49]jos ei koko talvea ole tarkoitus ajaa niin laita ruuvit renkaisiin, biltemasta 250kpl 3e, kestää rauhallisessa ajossa ehkä tonnin, mutta äkkiäkös noita lisää ruuvailee kuluneiden tilalle (mulla meni n. 30min, kun ruuvailin molemmat renkaat, n.200 ruuvia per rengas), pito oli yllättävän hyvä tampatulla lumella, nostaa jopa keulaa, mustalla jäällä pärjää liikenteen mukana hyvin, pehmeässä hangessa meni huonommin mutta kuitenkin paremmin kuin ilman,


    En kyllä suosittelis tuota konstia. Varmaan halpa ja toimiva, mutta ruuvien kylväminen tielle ei kuullosta oikein hyvältä ajatukselta *
  13. #13
    Lainaa (Timo Tyhjäkäynti @ Marras. 01 2010,10:36) kirjoitti
    480 on hieman paksumpaa, mutta olen tykännyt sen vuoksi, että pysyy siinä mihin sen on sipaissut. Myös kuivumisaika on hieman tavallisia
    ......
    inen puuoviin, turvakumien liimaaminen tikapuiden askelmiin.
    Molemmat toimii. Olen kokeillut joskus tavallisellakin pikaliimalla, mutta se voi ampua nastoitettaessa roiskeita. Niitä ei ole kovin kiva ottaa vastaan silmillä tai naamalla
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  14.  
  15. #14
    Mullekin kelpais edullinen nastoituspyssy, joten saa kertoa, jos tulee vastaan.

    Liimoista sen verran, että normaalista pikaliimasta on huonoja kokemuksia. Ekan ajokerran jälkeen puolet nastoista olivat poistuneet. Jos haluaa halvalla päästä, niin sikaflexillä pysyy yllättävän hyvin nastat kiinni. On vaan pirun sottasta hommaa sillä liimata. Piruuttaan kerran testasin vanhan renkaan uudelleennastoitusta ja tökkäsin vanhojen nastojen reikiin uudet sikaflexillä ja ne pysy ihan hämmentävän hyvin kiinni väljissä rei'issään. Pihivinkillä meneville (kuten minä) sopiva ratkaisu