Elikkä laitoin tuossa Virago 750XV pyörän alle kesän alussa, ja löytyisi lista kysymyksiä liittyen kyseiseen pyörään ja yleisiin aisoihin. Itse kun en pyöristä niin paljoa tiedä, aloitin harrastuksen ihan 0 mp tuntemuksella kesällä, ja tarkoitus olisi talven aikana laittaa pyörä kauneusvirheettömään kuntoon.
1. Pyörän käyttöönottovuosi on '88, mutta rekisteriotteessa ei ole valmistusvuotta eikä merkintää siitä. Olen pitänyt pyörää museorekisterisilmällä, samoten edellinen omistaja joten se on vielä alkuperäiskunnossa. Mistä saan selville valmistusvuoden / todistuksen sitten aikanaan tarkastajille sen todellisesta valmistusvuodesta kun sitä ei virallisesti tuota pyörää noina vuosina ole Suomeen tuotu?
2. Voinko ostaa varaosia Virago 525:sta tai 1100:sta, jotka ovat tyyliltään aivan samat, mutta alkuperäinen pyörä jossa peilit olivat ei ollut juuri tuo Virago 750. Voiko niissä olla ratkaisevaa eroa museointimielessä?
3. Tankkiin on tullut Chesterfieldin vihreän askin kokoinen lommo (edellisellä omistajalla tipahti rengas päälle. Lommo ei ole teräväkulmainen eli on vain sellainen pyöreähkö monttu) Onko mitään tehokasta kotikonstia jolla sen saisi suoristettua / paljonko maksaa jos tankin suoristaa liikkeessä, vai tuleeko vain halvemmaksi ostaa uusi alkuperäinen tankki? Entäpä teippausten uusiminen kun on kulunut?
4. Putket paukkuu, tuntuu kuin välillä olisi yksi bensaryöppy jäänyt saamatta ja lyö tyhjää. Kuuluuko vain normaalin customipyörän naapureita häiritseviin ominaisuuksiin?
5. Peileissä on huuruuntumia (peilin sisällä?), molempien peilien reunoissa on huurulta näyttäviä kohtia. Saako näitä pois mitenkään?
6. Voiko moottoripyörään saada kolmekirjaimista rekisterinumeroa itsensä kipeäksi maksamalla? (esim: xx-111 -> xxx-11)
7. Onko uudelle pyöräilijälle vuoden liikennevakuutus 180€ tähän pyörään paljon?
8. LIKE A SOME BOOOOO DEEEE
9. Pyöräni kaadettiin työpäivän aikana, vahingoitti seuraavaa dominonappulaa (moottoripyöräparkissa siis.) Tekijä ei jättänyt viestiä mutta seuraavan pyörän omistaja jätti. Kuka maksaa tai korvaa ja kenen pyörän vai ylipäätään kummankaan (molemmilla vain liikennevakuutus ilman kaskoja?)
En ole expert, mutta: Rykiiko ajaessa vai paikallaan? Jos ajaessa on vika ignition boxissa. Ne menee vanhoista XVsta usein. Ei voi korjata vaan pitaa vaihtaa. XV1000n ja 920n box kay myos.(Stell @ Loka. 07 2010,18:37) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
7. Onko uudelle pyöräilijälle vuoden liikennevakuutus 180€ tähän pyörään paljon?
Mistäs noin edullisen vakuutuksen saa?
Itselläni on Honda VF750C Magna -95 ja Ifissä liikennevakuutus 0 bonuksin hieman alle 300€. Tehoa tuossa pyörässä on kyllä paljon enemmän, kuin Viragossa...
Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
No ompas kyllä taas ifillä hintaa. Oma pyöräni on varmasti onnettomuustilastoissa siellä kärkipuolella ja tehoa kanssa vähän enemmän ja silti vakuutus halvempi.(siipimutteri @ Loka. 09 2010,15:16) kirjoitti
If tarjosi pyörääni yli tonnin liikennevakuutusta.
Ja siis veritas, nykyinen aktia yhtiönä. Sinne on kyllä järjestään mennyt kaikki muutkin ajoneuvovakuutukset. Ainoa mikä pärjäsi samoille kympeille oli nordea, mutta niiltä ei sitten tullutkaan muuta kun ärrän jätskikuponkeja hyvitykseksi, kun ryssivät kahteen kertaan vakuutuksen siirron.
CBR 1000F -89
..hitto, kun en osaa lainata noita tekstejä... *
No ei toi If edes tunnu kalliilta. Pohjola, Tapiola ja muistaakseni Lähivakuutus tarjosi liikennevakuutusta 500€:n molemmin puolin.
Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)