Ei voi ymmärtää et miten joka yhtiöstä busaan niin saatanan kalliit vakuutukset??Pelkkä liikenne maksaa samankuin SuperDukessa liikenne+täyskasko ja nyt puhutaan HALVEMMAN hintaisesta pyörästä! Onko jollain yhtiöllä ARVO perusteista vakuutusta? ei teho/painoisuhde??
Ei vauhti kuolemaa tee, vaan ajovirhe.
Liikennevakuutuksesta maksetaan omia henkilövahinkoja ja vastapuolen kaikki vahingot.(pimp @ Tammi. 10 2011,19:37) kirjoitti
Valitettavasti myös edullisella pyörällä on mahdollista saada melkoista tuhoa aikaan..
//CBF600SA -11
Tässä hieman kilpailutuksen tuomaa tietoa mp-vakuutusten hinnoista pääkaupunkiseudulla. Eli fillarina on Kawa ZZR1400 -06 ja kuskina miespuolinen 28-vuotias. Liikennevakuutuksen bonus 35 % ja kasko 70 %.
Kaikissa hinnoissa olen lähtenyt siitä, että pyrin saamaan ne keskittämisedut, jotka vakuutusyhtiöistä kohtuullisella vaivalla irtoaa. Esim. Tapiola edellyttää täyden keskittämisedun saamiseksi, että sieltä ottaa esim. matkavakuutuksen ja kotivakuutuksen, jotka sitten tietysti pitää arvioida omina kokonaisuuksinaan. Lisäksi tulisi ottaa sijoitusrahastopalveluja, joiden kustannukset ja tuotot vaativat nekin omat arvionsa.
Pohjantähdestä, kuten monesta muustakin yhtiöstä, voi lisäksi saada vielä maksutapa-alennusta esim. 2,5 % vuosimaksusta, jos maksaa koko potin kerran vuodessa. Tämä taas ei omalla kohdallani ole mahdollista, joten tämän tyyppistä alennusta en ole huomioinut.
Kaskohinnat ovat kaikissa tapauksissa laajimmalle yhtiön tarjoamalle kaskoturvalle.
Nordea
Liikennevakuutus 767,93 €
Kasko 898,32 €
Yhteensä 1.666,25 €
Aktia
Liikennevakuutus 442,00 €
Kasko 825,00 €
Yhteensä 1.267,00 €
Tapiola
Liikennevakuutus 661,43 €
Kasko 588,18 €
Yhteensä 1.249,61 €
Pohjantähti
Liikennevakuutus 767,93 €
Kasko 426,98 €
Yhteensä 1.194,91 €
Eli tulos puhuu tällä erää Pohjantähden puolesta. Erityismaininta Nordealle, jonka asiakas tällä hetkellä olen. Pyysin yhteydenottoa, jotta voitaisiin katsoa alkavalle kaudelle tarjottua hintaa kohtuullisemmaksi. Yhteyttä ei ole otettu.
Tarjouksen olen pyytänyt lisäksi Lähivakuutuksesta, josta ei ole liiemmin kuulunut mitään.
Ehkä näistä havainnoista on jotakin hyötyä vakuutuksien pelaaville, ainakin toivottavasti!
Ajokautta odotellessa.
Omat kahden vm09 kilokyykyn ja vm10 kusiaiskyykyn vakuutukset tällä hetkellä Trygissä. Toisessa kaskokin ratajuttujen vuoksi sieltä. Hinnat ok.
Olen kahdesti pyytänyt meilillä tarjousta sekä lähivakuutuksesta että pohjantähdestä nyt vuodenvaihteessa. Kumpikaan ei ole vastannut eikä ottanut yhteyttä. Eipä harmita. If antoi pyynnöstä tarjoukset. Hinnat oli tähtitieteelliset. He eivät halua riksipyöriä sinne.. Toistaiseksi siis tyytyväinen Trygin asiakas edelleen.![]()
Minä sain omaani edullisimmat vakuutukset op/pohjolasta
Aloittelija
Suzuki GSX1100F
Samoin minulla. Pyydetty tarjous Pohjantähdestä 3 pyörää, 2 autoa, kotivakuutus ja 3 matkavakuutusta oli kokonaisuudessan sama kuin nykyiset Pohjolassa.(Piki1100 @ Tammi. 15 2011,19:10) kirjoitti
Joskus näyttää olevan vakuutus yhtiöillä mahdoton halu päästä vanhoista (huonoista?) kaikki liikennevakutukset 70 %,(rantaile @ Loka. 06 2010,15:39) kirjoitti
asiakkaista eroon, pari autoa, mopot, kiinteistö, maa-alueita, ,vene, mönkijä, kesämökki, irtaimisto, tapaturma vakuutukset... pari kymmentä vuotta suoritettu rahaliikennettä, ja se rahaliikenne ollut vain ja ainoastaan yhteen suuntaan.
Että semmosta.
Murjaanien kuningas!