Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Luin, että Vakuutusyhtiö Pohjantähti aiotaan sulauttaa osaksi OP-Pohjolaa ensi vuoden huhtikuussa. Itselläni on pyörä ja auto molemmat Pohjantähden vakuutuksissa, kun sieltä olen saanut ylivoimaisesti parhaimmat vakuutustarjoukset. Niin on varmaan moni muukin orggilainen.

    OP-Pohjolan vakuutushinnasto ainakaan pyörän osalta ei ole koskaan näyttänyt hyvältä (viimeksikin sigun pyörän suhteen n. 500€ eroa vakuutusten hinnassa näiden yhtiöiden välillä). Nyt hieman huolestuttaa vakuutusmaksujen puolesta, että mitä tapahtuu jos nämä kaksi yhtiötä sulautetaan.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  2. #2
    joo näin olen mieki lukenu. Vanhojen sopimuksien osalta eivät varmaan ala heti nostamaan, koska se olisi varmin tapa päästä vanhoista asiakkaista eroon. Mikäli päättävät nostaa, niin siinä käsitteekseni asiasta pitää tiedottaa hyvissä ajoin ja mikäli ei reagoi asiaan, niin sitten uudet hinnat tulevat voimaan. Näinhän se on muissakin sopimuksissa. Mikäli omalla kohdalla tulee muutoksia niin vaihan kyllä firmaa vaikka periaatteesta.

    Epäilys on, että tekevät jossakin vaiheessa jonkin näennäisen muutoksen sopimusehtoihin, joka saadaan näyttään parannukselta ja saavat tällä nostettua hintoja.



    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  3. #3
    Jos Pohjantähti nielaisee OP-Pohjolan, voinet odottaa maksujen pysyvän Pohjantähden tasossa. Tässä tapauksessa lienee kuitenkin kyse päinvastaisesta.
  4. #4
    Lainaa (-kepa- @ Loka. 06 2010,15:28) kirjoitti
    ...Nyt hieman huolestuttaa vakuutusmaksujen puolesta, että mitä tapahtuu jos nämä kaksi yhtiötä sulautetaan.
    Mitäs tuosta huolestumaan...? Helpostihan vakuutukset saa kilpailutettua ja kannattaa se silloin tällöin muutenkin, vaikka ei mitään vastaavia muutoksia tulisikaan.
    Viisas pääsee vähemmällä!
  5. #5
    Lainaa (-kepa- @ Loka. 06 2010,15:28) kirjoitti
    Luin, että Vakuutusyhtiö Pohjantähti aiotaan sulauttaa osaksi OP-Pohjolaa ensi vuoden huhtikuussa. Itselläni on pyörä ja auto molemmat Pohjantähden vakuutuksissa, kun sieltä olen saanut ylivoimaisesti parhaimmat vakuutustarjoukset. Niin on varmaan moni muukin orggilainen.

    OP-Pohjolan vakuutushinnasto ainakaan pyörän osalta ei ole koskaan näyttänyt hyvältä (viimeksikin sigun pyörän suhteen n. 500€ eroa vakuutusten hinnassa näiden yhtiöiden välillä). Nyt hieman huolestuttaa vakuutusmaksujen puolesta, että mitä tapahtuu jos nämä kaksi yhtiötä sulautetaan.
    Pohjantähden liikennevakuutuksen vuosimaksu oli mulla noussut 800--->899e.

    Tuo on bruttomaksu, josta siis bonarit yms. alennukset vähennetään. Hintojen nousu johtuu varmaan vahinkokehityksestä, mutta katsotaan mitä ensi vuonna hinnoille tapahtuu..



    //CBF600SA -11
  6. #6
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    joo meinasi keskittää kaiken pohjantähteen, mutta en... enää..

    Pohjantähden asiakaspalvelusta sain sen verran irti että 2 vuotta mennään samoilla vakuutuksilla (tällä tiedolla) ennenkuin joku Pohjantähden asiakkailla muuttuu. eli vielä 2 vuotta toimii myös seisonta-aikaiset.

    ilmaisin huoleni pohjolan käytännöstä ja ei tuntunut ottavan tuulta ollenkaan, pohjolassahan sää maksat vaikka et ajais. vuosihinta - ei seisontaa ole olemassakaan. myy pyöräs jos et aja tuntuu olevan siellä meininki. sanoisin että omalla tulkinnalla kyseessä on enemmänkin varallisuusveron kantaminen kuin palvelu. tottakai kaikki saa vakuutustuotteensa hinnoitella ja pykälöidä miten haluaa, mutta entäs jos kaikki menee samaan käytäntöön ? aja - maksa - tai myy.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  7. #7
    Just. Ensiksi Nordea nostaa vakuutusmaksuja 30% vaikka samalla bonukseni nousi 10%yksikköä. Nyt tämä. Ainakin omalla seudulla OP-pohjola on Ifin kanssa YLIVOIMAISESTI kallein, tarjosivat mm. autooni liikenne+osakasko 1200€ kun Pohjantähti/Nordea on 600€ pintaan, samaten kotivakuutus oli helvetin kallis ja tietty pyörät aivan tähtitieteelliset.

    Jos Pohjantähti muuttuu op-kuraksi hinnoittelultaankin niin vaihdan välittömästi Tapiolaan joka on nähdäkseni seuraavaksi halvin itsellä.
    Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
  8. #8
    Aivan varmasti nousee vakuutukset, kun liitetään op:hen.Ei heti, mutta pikkuhiljaa.
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

  9. #9
    Tänään tuli kirje aiheesta. Joulukuun yhtiökokouksissa asiasta päätetään, mutta eiköhän tuo toteudu. Vanhat Pohjantähden vakuutukset säilyvät kaksi vuotta ennallaan, ja sitten ne muutetaan Pohjolan vastaaviksi.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  10. #10
    Olipa tämä todella kiva yllätys, saa nähdä miten käy maksuille, OP ei ollut kovinkaan edullinen kun vuosi sittenvertailtiin vakuutuksia. Vasinkin hoitokulu vakuutus oli hirveän hintainen (vauvalle).
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  11. #11
    Jokainen jolla on vakuutus yhtiössä on oikeutettu äänestämään yhtiökokouksessa. Pohjantähti ei sulaudu Pohjolaan jos yhtiökokous päättää niin.

    Hommahan on vaan ollut kovin hämärää. Kukaan ei tunnu tietävän koska yhtiökokous on ja missä se pidetään. Mahdollisuudesta antaa valtakirja ei kukaan myöskään tunnu tietävän.

    Mikäli tuohon Pohjolaan sulaudutaan, niin meidän perhe siirtää koko vakuutuskantansa toiseen yhtiöön.

    Muoks:

    Täältä saa ohjeita valtakirjan toimittamiseksi:

    Laki-Kukkonen



  12. #12
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Nyt kannattaa osallistua päätöksentekoon. Yrityksen tehtävä markkinataloudessa on tuottaa hyvinvointia omistajilleen. Pohjantähti on keskinäinen vakuutusyhtiö, mikä tarkoittaa sitä, että kaikki Pohjantähden asiakkaat ovat myös sen omistajia. Tämä näkyy tietenkin vakuutusmaksuissa, mutta myös oikeutena vaikuttaa yhtiötä koskeviin päätöksiin. Pohjola puolestaan on pörssiyhtiö, joka siis käytännössä kerää asiakkailtaan mahdollisimman paljon rahaa ja jakaa sitä sitten osakkeenomistajilleen.

    Sulautumisen toteutuessa Pohjantähden asiakasomistajille maksetaan sulautumisvastike maksettujen vakuutusmaksujen suhteessa. Sulautumisvastike on vuonna 2009 maksettujen vakuutusmaksujen nettomaksun luokkaa. Eli jos vuonna 2009 on vakuutusmaksuja maksanut yhteensä 1220 €, saadaan tästä nettomaksu vähentämällä vakuutusmaksuvero 22% (jakamalla 1,22:lla), jolloin sulautumisvastikkeksi jää 1000 €. (Oikeasti ei edes ihan näin paljon, sillä summassa on edelleen varsinaiseen vakuutusmaksuun kuulumatonta osuutta.) Tämän jälkeen vähennetään vielä 28% pääomatuloveroa, sillä sulautumisvastike lasketaan verotuksessa pääomatuloksi. Näin ollen 1220 euron bruttomaksulla vunna 2009 saa asiakas sulautumisvastiketta noin 720 euroa. Ongelma ainakin omalta osaltani on kuitenkin se, että kun sitten aikanaan siirryttäisiin Pohjolan hinnoitteluun, menisi siinä äkkiä sulautumisvastike korkoineen pelkästään nykyisen vakuutusmaksun yli menevän osan kattamiseen. Tämänkin jälkeen olisi vakuutusmaksuja kuitenkin maksettava. Itselleni Pohjantähti on edullisin vakuutusyhtiö.

    Pohjantähden ylimääräinen yhtiökokous sulautumisesta Pohjolaan pidetään keskiviikkona 8.12.2010 alkaen klo 15.00 Sokos Hotelli Vaakunassa, osoitteessa Possentie 7, Hämeenlinna. Kutsu yhtiökokoukseen on Pohjantähden internetsivuilla.

    Yhdistyminen toteutuu, jos vähintään 2/3 äänistä puoltaa sulautumissuunnitelman hyväksymistä. Tämä tarkoittaa siis sitä että sulautumisen estämiseksi riittää, että koko kokouksen äänimäärästä sulautumista vastustavia ääniä on enemmän kuin 1/3.

    Kokoukseen voi osallistua myös valtakirjalla. Valtakirjoja sulautumisen vastustamiseksi keräävät ainakin lakitoimisto Laki-Kukkonen, sekä Lammin Säästöpankki. Kauempana esimerkiksi pääkaupunkiseudulla asuville Pohjantähden asiakkaille helpoin tapa tuoda äänensä kuuluviin yhtiökokouksessa lienee valtakirjan lähettäminen postitse lakitoimisto Laki-Kukkoselle.
  13. #13
    Itse asiassa odottelen maksettavaa sulautumisvastiketta. Tuohon puljuun kun maksan vakuutusmaksuja 10 k€:lla vuodessa. Mahdollisien yhdistymisen jälkeen kaikki vakuutukset kilpailutettavaksi.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  14. #14
    Lainaa (JJJ @ Loka. 29 2010,18:55) kirjoitti
    Itse asiassa odottelen maksettavaa sulautumisvastiketta. Tuohon puljuun kun maksan vakuutusmaksuja 10 k€:lla vuodessa. Mahdollisien yhdistymisen jälkeen kaikki vakuutukset kilpailutettavaksi.
    Sama juttu täällä eli sulautumisvastiketta odotellessa...

    Pohjantähdestä olen saanut hyvää palvelua viimeiset 10 vuotta, mutta pikku hiljaa olen alkanut kilpailuttaa vakuutuksiani edullisempiin yhtiöihin. 2009 siirtyivät pyörän vakuutukset Lähivakuutukseen ja nyt 2010 kesällä auton liikenne-/kaskovakuutus Pohjolaan Osuuspankin bonuksilla hoidettavaksi.

    Pohjantähdessä vielä vakuutettuna 2. auto, koti, elukat, mukula ja näistä kertyi vielä viime vuonna pitkälti toista tuhatta euroa maksettavaa. Jos siis Waillen laskelma pitää paikkansa, niin olen saamassa tuplaten sen, mitä itse arvelin.

    EDIT: Laitetaanpa tähän tasapuolisuuden nimissä linkit
    Pohjolan tarjous yhtiöiden yhdistämiseksi
    ja
    Valtakirjapohja sulautumissuunnitelman puolesta



    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  15. #15
    Mutta mikä hitto on ensivakuutus, joka pitää olla vielä voimassa yhtiökokous ja sulautumishetkellä, sulautumisvastikkeen saadakseen? Eli voin siirtää pääosan vakuutuksista jo muualle, mutta jotain pitäisi jättää. No tokihan voisin mennä sitä suoraan yhtiöstäkin kysymään, mutta jos täältä löytyisi tieto helpommalla.

    EDIT: Jaa no tuolla OP sivujen PDF tiedostossa ei enää puhutakaan kuin vakuutuksista yleensä. Kotiin tulleessa kirjeessä oli painotettu tuota ensivakuutusta.



  16. #16
    Pohjantähden sulautuminen OP-Pohjolaan kaatui äänin 17,3 miljoonaa vastaan ja 8,2 miljoonaa ääntä puolesta.

    Yle verkkouutiset

    Onneksi kilpailu säilyy
    Kokemus tuo varmuutta...
    Yamaha FJR1300 AE -2014 tallissa
    Yamaha FZ-S 8 -2011 ex...
    Yamaha YZF-R1 -07 ex...
    Yamaha YZF 600R -02 ex...
  17. #17
    Lainaa (HarriMa @ Joulu. 08 2010,20:26) kirjoitti
    Pohjantähden sulautuminen OP-Pohjolaan kaatui äänin 17,3 miljoonaa vastaan ja 8,2 miljoonaa ääntä puolesta.

    Yle verkkouutiset

    Onneksi kilpailu säilyy *
    MAHTAVAA
    Vastustin omalla valtakirjalla tätä älytöntä kauppaa.
    Olisi mennyt ilmaiseksi koko yhtiö toisen haltuun.
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  18. #18
    Loistava juttu!!!


    //CBF600SA -11
  19. #19
  20. #20
  21. #21
    Sinne meni mun rahat
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  22. #22
    Aivan helkkarin hyvä juttu!
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  23. #23
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    MTV3 ei ole uutisoinut ollenkaan. riippumatonta tiedotusta..
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  24. #24
    Laitetaas lisää keskustelua tähän ketjuun.

    Olen ollut Nordean asiakas niin pankki- kuin vakuutusasioissakin vuodesta 2008 alkaen, jolloin ostin ensimmäisen ison pyörän. Sain silloisen työnantajan kautta ihan ok sopimusalennuksen kaikista vakuutusmaksuista, joten vakuutusten osalta Nordea oli silloin edullisin.

    Taustoiksi vielä se, että ajelen 2006 Kawan ZZR 1400:lla. Mällejä ei liikenteessä ole tullut, joskin vakuutusturva on tullut tarpeeseen ilkivalta-caseissä.

    Liikennevakuutus 70 %, kasko 35 %. Olen 28-vuotias ja asun Helsingissä.

    Meinasi silmät pudota päästä kun sain uudet vakuutuspaperit postissa viime viikolla. Liikennevakuutus toki oli saman hintainen kuin nyt muuallakin, mutta Kaskon hintaan oli tullut korotus, jonka johdosta koko vuoden vakuutusmaksu nousi 1666,25 €:oon. Oli aiemmin n. 1450 €. Eli korotus yli 200 €, ja neljässä erässä maksavalle siis n. 50 € per maksuerä.

    Saman tien viestitin Nordealle / Trygille (Nordean vakuutukset), että jos korotusta ei mietitä tarkasti uusiksi, niin kaikki vakuutukset siirtyy 2 vkon sisällä (ennen kuin vakuutuskausi vaihtuu). Tämän voi Nordeassa melko hyvin toteuttaa, koska laina-asiakkaana kaikki edut säilyvät ainakin omalla kohdallani, vaikka keskittäminen kevenisikin.

    Nyt on sitten kerätty kilpailevien vakuuttajien hinta- ja ehtotietoja. En ollut järin yllättynyt, kun Pohjantähdeltä tuli oikeasti hyvä tarjous, jos nyt mp-harrastuksen kustannuksia voi Suomessa missään määrin pitää kohtuullisina ylipäänsä. ;)

    Pohjantähden tarjous minulle oli 1194,91 € vuodessa, sis. liikenne ja täyskasko. Ehtona hinnalle oikeastaan vain kotivakuutuksen siirto heille, jonka myötä tulee 5 % keskittämisale. Pyysin samalla tarjoukset matka- ja koiravakuutuksesta, jotka ovat mielestäni hyvän hintaiset ja ehdot ok.

    Ehtovertailu on toki hankalaa kun ei itse ole vakuuttamisen asiantuntija, mutta esim. siinä missä Nordean kasko sisältää vain hirviturvan, niin Pohjantähdelllä on eläinturva, joka kattaa vahingot törmäyksestä vaikka jäniksen kanssa, mikä on loppujen lopuksi merkittävä ero mp-kuskille. Tätä Pohjantähdessä tietty erikseen korostettiin. Muilta osin pitää vielä itse tutustua tarkasti ehtoihin.

    Näillä näkymin siirrän vakuutukseni Pohjantähteen, jos muut yhtiöt eivät pääse tuolle hintatasolle tai tarjoa tarpeeksi muita rahanarvoisia etuja. Tapiola vaikutti hinnoiltaan suht ok vakuuttajalta, mutta edellytti parhaaseen hintatasoon melkoisesti keskittämistä ja pitäisi mm. ostaa heiltä sijoitustuotteita, jotka taas olen tottunut hoitamaan mieluiten itse.

    If, Pohjola, Lähivakuutus olivat mielestäni melko lähellä Nordeaa.

    Osaisiko joku vielä antaa neuvoja, mitä yhtiöitä kannattaisi katsoa lähemmin? Muita vinkkejä?

    Itse kannan rahani mieluiten sellaiselle vakuutusyhtiölle, joka tarjoaa edullisimman hinnan, jos ehdoissa ei ole suuria eroja. Tästä jää nyt kuitenkin Nordean kanssa vähän sellainen olo, että vakuutusasiakas maksaa ne menetykset, jotka pankkipuolelle koituu alhaisista koroista ja yleisestä härdellistä. Onneksi Pohjantähteä ei menetetty ainakaan vielä.
  25. #25
    Samoilla linjoilla täällä. Kaikki vakuutukset Trygissä ja kun tämän vuoden vakuutusmaksulaput kolahtivat postiluukusta, oli pyörän vakuutukset nousseet niin paljon, että kasvaneesta liikennevakuutuksen bonuksesta huolimatta, maksettavaa tulee reilusti enemmän kuin viime vuonna.

    Pyysin tarjouksen Pohjantähdeltä ja säästöä kertyy n. 200eur vuodessa. 250eur mikäli myös kotivakuutus vaihtaa yhtiötä.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  26. #26
    Lainaa (Sami77 @ Tammi. 09 2011,12:58) kirjoitti
    Samoilla linjoilla täällä. Kaikki vakuutukset Trygissä ja kun tämän vuoden vakuutusmaksulaput kolahtivat postiluukusta, oli pyörän vakuutukset nousseet niin paljon, että kasvaneesta liikennevakuutuksen bonuksesta huolimatta, maksettavaa tulee reilusti enemmän kuin viime vuonna.

    Pyysin tarjouksen Pohjantähdeltä ja säästöä kertyy n. 200eur vuodessa. 250eur mikäli myös kotivakuutus vaihtaa yhtiötä.
    Ok, kiitos kommentista. Hyvä huomata etten ole ainoa, ketä asia harmittaa.

    Suosittelen muuten tsekkamaan myös matkustajavakuutuksen. Saan samaan hintaan ympärivuotisen itselleni + avokille, kuin pelkkä oma vakuutus nykyisellä yhtiöllä.

    Disclaimer: en siis vielä ole katsonut ehtoja tarkemmin, puhun nyt vain sen perusteella, mitä tiedän tarjotuista hinnoista.
  27. #27
    Miten ne tuommosia hintoja pyytää ylipäätään?
    Minulla vanhassa R-Bemarissa ympärivuotinen liikennevakuutus 30%-bonareilla n. 170e/vuosi. Onko tosi, että noissa uusissa tehokkaammissa puhutaan tosiaan pahimmillaan tonniluokan luvuista?
    Yhtiöni on muuten IF.
    On se niiiin väärin!
  28. #28
    Pohjantähdestä Aktiaan. Liikennevakuutus putosi 227€ vuosi.Pohjantähti 704€/v Aktia 477€/v. Mopo 2005 R1 ja bonukset 10%.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  29. #29
    Lainaa (Puimurimies @ Tammi. 09 2011,13:06) kirjoitti
    Miten ne tuommosia hintoja pyytää ylipäätään?
    Minulla vanhassa R-Bemarissa ympärivuotinen liikennevakuutus 30%-bonareilla n. 170e/vuosi. Onko tosi, että noissa uusissa tehokkaammissa puhutaan tosiaan pahimmillaan tonniluokan luvuista?
    Yhtiöni on muuten IF.
    Onhan ne jo vuosia menny tehopaino suhteen mukaan nuo vakuutusten hinnat.
  30.  
  31. #30
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Tuossa tutulle tuli syksyllä Trygistä uusi liikennevakuutuslaskeskelma vuoden 94 Micralle. Summa oli bonusten kanssa jotain yli 500 €/ vuosi. Yhtiön vaihto kesti noin 30 min, ja uusi tarjous tuli Ifiltä, noin 230 €/ vuosi bonusten kanssa.

    Ilmeisesti Nordealla on menossa jokin rahastusyritys. Mitäs sen väliä jos volyymi puolittuu, jos kate kasvaa kuitenkin sen 50 -100 %. Toinen vaihtoehto on, että heitä ei enää kiinnosta liikennevakuutusasiakkaat/ kaskoasiakkaat. Yksi tapa ilmoittaa tästä on hinnoitella itsensä pihalle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen